برگزیده های پرشین تولز

دستور پخت و طرز تهیه کیک تولد

abootalebtt

Registered User
تاریخ عضویت
5 مارس 2018
نوشته‌ها
118
لایک‌ها
21
سن
38
محل سکونت
تهران

مواد لازم کیک تولد

کیک اسفنجی ۴ نفره ۱ عدد

موز ۱ عدد

خامه فرم گرفته ۵۰۰ گرم

مغز گردو ۲ قاشق غذاخوری

شربت پرتقال ¼ لیوان

شکلات خرد شده ۲ قاشق غذاخوری

دستور پخت و طرز تهیه

ابتدا کیک را از ارتفاع به سه قسمت مساوی تقسیم می کنیم و با کارد برش می زنیم. لایه زیرین را روی محلی که می خواهیم کیک را روی آن تزیین کنیم قرار می دهیم و یک سوم شربت پرتقال روی آن می ریزیم تا مرطوب شود.

در ادامه کمی خامه فرم گرفته روی سطح لایه زیرین کیک می زنیم و نیمی از مغز گردو و شکلات خرد شده را روی سطح کار پخش می کنیم. در ادامه موز را به صورت حلقه ای خرد می کنیم و نیمی از آنرا روی سطح کیک می چینیم.

در مرحله بعد لایه دوم کیک را با دقت روی لایه زیرین قرار می دهیم و به همان ترتیب قبل کمی شربت پرتقال ، خامه فرم گرفته ، مغز گردو ، شکلات خرد شده و موز حلقه شده روی سطح لایه دوم کیک قرار می دهیم.

در ادامه لایه آخر کیک را روی سطح کار قرار می دهیم و با شربت پرتقال آنرا کمی مرطوب می کنیم. پس از اینکار با لیستک یا کارد کل سطح کیک را با خامه می پوشانیم و آسترکشی می کنیم تا تمام قسمت های کیک با خامه پوشش داده شود.

حالا کیک ما به صورت ساده آماده است ، با سلیقه خود می توانیم آنرا با خامه ، میوه و … تزیین کنیم. برای یک تزیین ساده می توانید باقیمانده خامه را داخل یک قیف بریزید و روی سطح کیک را با گل های ریز و درشت تزیین کنید.
 
بالا