برگزیده های پرشین تولز

دستگاه تصفیه هوای ایرپروس برای بیمارستان‌ها و کلینیک‌های دامپزشکی

ellanorouzi

Registered User
تاریخ عضویت
23 ژانویه 2016
نوشته‌ها
230
لایک‌ها
28
سن
40
تمام محیط‌ها بسته به نوع کاربری‌ای که دارند دچار مقادیری از آلودگی هوا و آلاینده‌های مختلف هستند. یکی از اماکنی که به شدت در معرض هوای آلوده قرار دارد، کلینیک‌ها و بیمارستان‌های دامپزشکی هستند.
روزانه افراد زیادی برای درمان حیوانات خانگی خود، اعم از سگ، گربه، پرنده، خرگوش و ... به این اماکن سر زده و حیوانات خود را نیز به همراه می‌آورند. تردد حیوانات بیمار، مانند هر محیط دیگری که در معرض بیماری قرار دارد مثل بیمارستان‌های عادی، می‌تواند باعث پخش شدن ویروس و باکتری و انواع عفونت‌ها باشد.
بنابراین وجود مکانیزمی برای تصفیه هوای این محیط‌ها، می‌تواند کمک بسیاری به حفظ سلامتی مراجعین، کارکنان و حیوانات کند.

مهم‌ترین آلاینده‌های هوای بیمارستان‌ها و کلینیک‌های دامپزشکی در ذیل شرح داده شده‌اند:

ذرات معلق

ویروس و باکتری
در صورت نبود مکانیزمی برای کنترل ذرات معلق ریز و فوق ریز مانند ویروس و باکتری، بیماری و عفونت‌های هوابرد در محیط به سرعت پخش شده و حیوانات، کارکنان و مراجعین می‌توانند به صورت دائمی در معرض خطر قرار بگیرند.

مو و شوره حیوانات
افراد بسیاری به علت ابتلا به بیماری‌های حساسیتی قادر به نگهداری از حیوانات خانگی خود نیستند. زیرا سلول‌های مرده پوست حیوانات یا همان شوره، مو و بزاق آن‌ها، می تواند محرکی برای مبتلایان به آسم و آلرژی و بیماری‌های ریوی باشد.
بیشتر افراد به اشتباه فکر می‌کنند حساسیت به حیوانات فقط از طریق لمس مو و پشم آنها تحریک می‌شود در صورتی که شوره بدن حیوانات خانگی که در هوا پراکنده می شود، با ورود به مجاری تنفسی باعث همان خارش و یا عطسه می‌شود.
وجود یک دستگاه تصفیه هوای دارای فیلتر هپا به جذب ذرات معلقی مانند ویروس و باکتری کمک می‌کند. البته باید به خاطر داشته باشید که فیلتر هپا تنها در صورتی که بر اساس استاندارد EN۱۸۲۲، از کلاس H۱۳ پزشکی باشد، می‌تواند ذارت معلق تا ابعاد ۰.۳ میکرون را جذب کند.

بوی نامطبوع

اولین موردی که در این مراکز جلب توجه می‌کند، بوی نامطبوعی‌ست که به مشام می‌رسد. این بو می‌تواند از بدن حیوانات و یا مدفوع آن‌ها ایجاد شود و یا در اثر استفاده داروهای مختلف تولید شود. در هر حال تماس مداوم با این بو می‌تواند علاوه بر آزردگی کارکنان و مراجعین، در بلند مدت باعث آسیب‌های فراوان تنفسی و انتقال انواع امراض عفونی شود.
تهیه یک دستگاه تصفیه هوا دارای فیلتر کربن اکتیو می‌تواند در رفع این بو کمک فراوانی کند. فیلتر کربن اکتیو از طریق جذب سطحی، بوی ناخوشایند هوا را حذف کرده و هوایی پاک را از خروجی دستگاه تصفیه هوا، به محیط بر می‌گرداند.

جهت کسب اطلاعات بیشتر به سایت http://airproce-iran.com/ مراجعه نمایید.
 
بالا