برگزیده های پرشین تولز

دستگاه مرکزی دوربین مدار بسته ، دی وی آر (DVR)

asracctv

کاربر تازه وارد
تاریخ عضویت
17 اکتبر 2016
نوشته‌ها
5
لایک‌ها
0
سن
34
888.JPG



DVR چیست و چه کاربردی دارد؟


اصطلاح DVR مخفف شده کلمه Digital Video Recorder می باشد ، دی وی آر دستگاهی کاملا الکترونیکی است که برای مدیریت تصاویر در حال ضبط و ضبط شده دوربین های مدار بسته آنالوگ مورد استفاده قرار می گیرد.یکی از مهمترین کاربردهای این دستگاه ذخیره تصاویری است که دوربین مدار بسته از طریق کابل کواکسیال ارسال می کند.با هارد دیسکی که درون دستگاه مرکزی قرار می گیرد می توان تصاویر را بر روی آن ذخیره نمود و شما با اتصال دستگاه به مانیتور یا تلویزیون تنها با یک موس می توانید تصاویر را مشاهده و مدیریت نمایید.

وظایف دستگاه DVR :

برخی وظایف اصلی دستگاه دی وی آر به شرح زیر است :

ضبط تصاویر دوربین های مدار بسته : از طریق دستگاه DVR می توان تصاویر دوربین های مدار بسته را (توسط هارد دیسک نصب شده در دستگاه ) ضبط و مجددا بازبینی یا پشتیبانی کرد.

مشاهده تصاویر دوربین ها به صورت یکپارچه : با اتصال دستگاه DVR به نمایشگر شما می توانید تصویر تمامی دوربین ها را به صورت یکپارپه در یک صفحه ببینید.

تنظیم تصاویر و ضبط : دی وی آر به شما این امکان را می دهد که تصاویر را به نحوه دلخواه خود تنظیم کنید.این تنظیمات شامل نور و رنگ ، تنظیمات نوع و زمانبندی ضبط خواهد بود.

امکان اتصال به شبکه یا انتقال تصویر : از طریق پورت LAN موجود بر روی دستگاه DVR شما می توانید تصاویر دوربین های خود را به محیط شبکه کامپیوتری وارد کرده و یا آنها را از طریق اینترنت ببینید.

کنترل دوربین های گردان : از طریق پورت 485 RS موجود بر روی دستگاه DVR شما می توانید دوربین های گردان یا دوربین های زوم را کنترل کنید.

انواع دستگاه مرکزی دی وی آر (DVR) :

دستگاه های DVR را فقط برای دوربین های مدار بسته آنالوگ می توان استفاده کرد.سرعت پیشرفت در سیستم های آنالوگ روز به روز سریع تر می شود به طوریکه این سیستم امروزه از تکنولوژی HD استفاده می کند.

دستگاه های مرکزی دی وی آر (DVR) را می توان از دیدگاه تکنولوژی به دسته تقسیم کرد:

1.دی وی آر (DVR)معمولی که مختص به دوربین های مدار بسته آنالوگ تی وی لاینی (TVL) می باشد.

2.دی وی آر (DVR) با کیفیت HD که مختص به دوربین های مدار بسته آنالوگ HD یا AHD می باشد.لازم به ذکر است دوربین های مدار بسته معمولی (TVL) را می توان به دستگاه دی وی آر (DVR) با کیفیت HD نصب کرد.

تعداد درگاه ورودی تصویر در دستگاه دی وی آر متفاوت است.عموما تعداد آن ها چهار کانال ، هشت کانال ، شانزده کانال و سی و دو کانال می باشد.یعنی در یک دستگاه دی وی آر چهار کانال شما فقط می توانید نهایت تا چهار عدد دوربین مدار بسته متصل نمایید و اگر نیاز به پنج دوربین مدار بسته باشد شما بای دستگاه دی وی آر هشت کانال را انتخاب نمایید .

منبع: دوربین مدار بسته - asracctv.com
 
بالا