برگزیده های پرشین تولز

دلایلی برای مفید بودن بازی های کامپیوتری

IT GALAXY

Registered User
تاریخ عضویت
23 مارس 2013
نوشته‌ها
473
لایک‌ها
277
البته این تحقیقات بر روی انسان هایی که شبانه روز خود را پای بازی های کامپیوتری می گذرانند، انجام نشده است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی"قم فردا"، تقریبا همه ما این جمله را از پدر و مادر خود شنیده ایم که بهتر است بند و بساط بازی خود را جمع کرده و به پای درس و مشقمان برویم. در جایگاه مهم تحصیلات و اهمیت بالای آن شکی وجود ندارد. اما از سوی دیگر تحقیقات نیز نشان داده اند که بازی های کامپیوتری می توانند، سود های بسیاری را همراه خود داشته باشند. در ادامه مطلب با ما همراه باشید تا به مهمترین فواید بازی های کامپیوتری، نگاهی بندازیم.

خلاقیت بیشتر
طی تحقیقاتی که در دانشگاه ایالتی میشیگان در آمریکا، انجام شده است، نتایج این طور نشان می دهند کودکانی که به انجام بازی های کامپیوتری می پردازند، از خلاقیت بیشتری نسبت به سایرین برخوردار هستند. بازی های تعاملی که فرآیند ساخت و ساز را در خود جای می دهند، بی شک نقشی کلیدی در گسترش خلاقیت کاربران خود دارند.

تصحیح بینایی


محققین در دانشگاه ناتینگهام دریافته اند که بازی های کامپیوتری می توانند در درمان برخی مشکلات بینایی مؤثر باشند. تاثیری که این بازی ها در یک ساعت می گذراند، برابر با ۴۰۰ ساعت عملکرد یک چشم بند برای تصحیح بینایی است.

تصمیم گیری بهتر

در زندگی مشکل تصمیم گیری دارید؟ نمی دانید کدام گزینه برای شما بهتر است؟ بهتر است تا بازی های کامپیوتری را امتحان کنید. بازی های اکشن با داستان سریع خود نیاز به تصمیم گیری بسیار سریع دارند. این تمرین لذت بخش، به مرور نقش خود را در زندگی روزمره شما نشان می دهد و ذهن شما را برای شرایط هر چه دشوار تر آماده می کند.

افزایش تمرکز

تحقیقات خبر از این موضوع می دهد که بازی های کامپیوتری می توانند به افزایش تمرکز شما کمک کنند. این موضوع ساده در موارد مختلفی همچون رانندگی می تواند تاثیر گذار باشد. شما همچنین قابلیت انجام چند کار مختلف و یا Multi Tasking را نیز در خود بهبود یافته می بینید. که شاید روزی، باعث نجات جان شما در پشت فرمان شود.

تقویت حافظه

محققان به این نتیجه رسیده اند که بازی های کامپیوتری در تقویت حافظه و جلوگیری از فرسودگی ذهن در اثر کهولت سن، می تواند بسیار مؤثر باشد. پس اگر دفعه بعد پدرتان فراموش کرد کلید های خود را کجا گذاشته، وقت این است که از او به صرف یک دست PS3 دعوت به عمل آورید.

هماهنگی چشم و دست

البته قطعا راه های دیگری نیز برای تقویت این هماهنگی وجود دارد، اما قبول کنید که هیچ کدام از آن ها به اندازه بازی کردن، سرگرم کننده نیست.

یادگیری مطالب آموزشی

شاید مکالمات دو شخصیت کارتونی در یک بازی کامپیوتری، به اندازه ساعت ها کلاس زبان مفید و تاثیر گذار باشد. پس بهتر است به جای اینکه به طور کلی دور بازی های کامپیوتری خط بکشیم، سعی کنیم گزینه مناسب را انتخاب کنیم.
تسکین درد

این دوستی که در تصویر بالا مشاهده می کنید، مورد انجام یک بررسی قرار گرفت. دکترها مدتی وی را با بازی های مسابقات اتومبیل رانی سرگرم کردند. دستگاه ها سنجش میزان درد وی را در زمان بازی، بسیار کمتر از زمان بیکاری نشان دادند. به راستی که مغز انسان عملکرد پیچیده ای دارد.

تبدیل شدن به یک کارمند بهتر

بله، درست است. دانشکده تجارت دانشگاه کلرادوی دنور دریافته است که استفاده از بازی های کامپیوتری در دوره های آموزشی شغلی می تواند کارمندانی تربیت کند که کارشان را بهتر انجام می دهند. این افراد نسبت به کارمندانی که کمتر از شیوه های تعاملی در آموزش استفاده کرده و بیشتر بر پایه شیوه های انفعالی و مطیع بودن آموزش می بینند، اطلاعات را برای مدت طولانی تری به خاطر می سپارند.
تقویت روابط خانوادگی
وقتی که پدر، خسته از سر کار می آید، و یا وقتی که مادر پس از ساعت ها آشپزی کلافه است، هیچ چیز نمی تواند مانند یک بازی Wii لذت با هم بودن در کنار کودکان را به آن ها بچشاند. دانشگاه Brigham در تحقیقات خود دریافت دخترانی که با والدین خود به انجام بازی های کامپیوتری می پردازند، روابط بسیار محکم تری با پدر و مادر خود برقرار می کنند و در بیان کردن مشکلات خود با آن ها، بسیار راحت تر هستند.


در نهایت توجه داشته باشید که این تحقیقات بر روی انسان هایی که شبانه روز خود را پای بازی های کامپیوتری می گذرانند، انجام نشده است. برای هر موضوعی، مرز مشخصی وجود دارد. و اگر شما نیز جزو کسانی هستید که از لحظات اصلی زندگی خود می زنید تا دقایق بیشتری با کنسول و یا کامپیوتر خود سر کنید، پس بهتر است در راهی که انتخاب کرده اید، تجدید نظر کنید. به هر ترتیب چیزی که مشخص است، یک یا دو ساعت بازی در روز، می تواند ضمن اینکه دقایق لذت بخشی را برای شما رقم بزند، فواید بسیاری را نیز به همراه خود، بیاورد.



51651fb441508.jpg




 

gorg2

Registered User
تاریخ عضویت
27 سپتامبر 2012
نوشته‌ها
267
لایک‌ها
114
وقتی بچه از کودکی تو خونه تنهاست یا حد اکثر با یه پرستار و یه مچین چیزی خوب چی انتظار داری (جامعه امروزی ایران) پدر . مادر کار می کنند(بعضی وقت ها نیاز هم نیست) و بچه بازی رو پدرش مادرش و خانوادش میدونه
چیزی که بهش دروغ نمی گه بچه نمی دونتش باهاش رو راست مهم نیست که باهاش چجوری رفتار کنی اون همیشه دوستت به نظرم این مشکل امروز وگر نه کی میگه بازی بده یه سرگرمی عالیه
بازی امروز جای همه چیز پر می کنه حتی غذا و اب چون طرف از جای دیگه احساس خلا می کنه و سعی می کنه با بازی پرش کنه اما کم کم همه زندگیش بازی میشه تا حتی جا هایی که خلا نداشته هم بازی جاشونو می گیره
 

javad2493

کاربر تازه وارد
تاریخ عضویت
12 آپریل 2013
نوشته‌ها
14
لایک‌ها
3
محل سکونت
مشهد
کاش یه کم هم از مضراتش میگفتی... باید مقایسه بین خوبی ها و بدی هاش صورت بگیره.
بهرحال ممنون بابت مطلب خوبت.
 

ali.kajdom

Registered User
تاریخ عضویت
17 نوامبر 2012
نوشته‌ها
107
لایک‌ها
20
محل سکونت
شهسوار
کاملا درسته البته فواید دیگه ای هم داره
 

ArashMiniStar

Registered User
تاریخ عضویت
8 آگوست 2010
نوشته‌ها
4,629
لایک‌ها
8,061
محل سکونت
IR/MASHHAD
استفاده بیش از حد همه چیز بده اعتیاد بده حتی مواد مخدر اونقدر ضرری نداره که اعتیادش داره!!!!

Sent from my Xperia Neo V using Tapatalk 2
 

ArmanRZ

Registered User
تاریخ عضویت
17 می 2006
نوشته‌ها
320
لایک‌ها
48
محل سکونت
اصفهان
زیاده روی توی هر چیزی خوب نیست. اما کلا معروفه که میگن گیمرا آدمای مثبت و سالمی‌ان. چون در مقایسه با بقیه تفریحات گیم یکی از سالم ترین تفریحاته.
 

kingmori

Registered User
تاریخ عضویت
4 جولای 2013
نوشته‌ها
287
لایک‌ها
34
محل سکونت
ارومیه
آقا من زبان تدریس میکنم، خیلی خیلی از کلمات رو از همین گیم ها یاد گرفتم ، واقعا مفیده هم سرگرمی هم یادگیری
 

ali sam

Registered User
تاریخ عضویت
18 دسامبر 2013
نوشته‌ها
121
لایک‌ها
29
محل سکونت
زاهدان
جز دیوونه کردن ادم و دلهره هیچی نداره..!
 

amindead

Registered User
تاریخ عضویت
10 فوریه 2009
نوشته‌ها
287
لایک‌ها
171
یک یا دو ساعت بازی در روز، می تواند ضمن اینکه دقایق لذت بخشی را برای شما رقم بزند، فواید بسیاری را نیز به همراه خود، بیاورد.
با یکی دو ساعت وقت در روز که نمیشه بازی رو تموم کرد! پیر میشیم تا تموم شن :general304:
 
بالا