برگزیده های پرشین تولز

دلایل عجیب سکته قلبی

میلاد1375

کاربر تازه وارد
تاریخ عضویت
21 جولای 2017
نوشته‌ها
18
لایک‌ها
6
سن
33
در این مطلب و طی تحقیقات محققان بلژیکی که در نشریه لانست به چاپ رسیده است به دلایل بروز سکته ها قلبی میپرازم و راهکار های ان را به شما میگوییم. درمعرض ترافیک بودن یکی از عوامل اصلی و خطر ناک بروز سکته های قلبی میباشد.حال میخواد باماشین سنگین در ترافیک باشید یا بادوچرخه در لابه لای ماشین ها گیر افتاده باشین.استرس گیر افتادن در ترافیک,الودگی هوا ناشی از ترافیک و یا هر دو این موارد باعث بروز سکته قلبی.....



دلایل عجیب سکته قلبی


دراین مطلب و با گفته محققان بلژیکی که در نشریه لانست به چاپ رسیده است عوامل اصلی و خطرناک سکته قلبی میپردازیم و راهکاری برای جلو گیری از سکته قلبی را میگوییم.
3220heart-attack-2.png


درمعرض ترافیک بودن

طی تحقیقات محققان بلژیکی و ازمایش روی دو دسته از افراد بلژیک و فرانسوی 8%دلایل سکته قلبی در معرض ترافیک بودن است.مردم با ماندن در ترافیک حال چه با ماشین سنگین و چه با دوچرخه درلابه لای ماشین ها گیر کنید در معرض سکته قلبی قرار میگیرند.محققان به این نتیجه رسیده اند که مردم از عواملی همچون الودگی ناشی از ازدحام ماشین ها,استرس دیر رسیدن به مقصدویا ترکیبی از این دو نوع در معرض بروز سکته قرار میگیرند.
امروزه با پیشرفت تکنولوژی میتوان بسیاری از کارهارا اینترنتی انجام داد و فقط برای کار های ضروری به بیرون از خانه بیاید.

فعالیت بدنی و انجام ورزش

دومین عامل خطر زا برای سکته قلبی نداشتن فعالیت بدنی و انجام ورزش است.امروزه مردم تحرک کامل را ندارند و طی تحقیقات این محققان 6%دلایل سکته قلبی مربوط به بی تحرکی و به ناگهان انجام دادن کار سنگین میباشد.پیشنهاد میشود که در هفته 150 دقیقه ورزش کنید و برای انجام کار های سنگین بدن را گرم کنید.
محققان اعلام کردند که به موقع بیدار شدن از خواب ورزش و کار سنکین نکنید و این کار ها را به چند ساعت بعد موکول کنید.

کافئین و الکل

طی تحقیقات روی نوشیدنی های نامناسب محققان بلژیکی به این نتیجه رسیدند که 5%دلیل سکته قلبی نوشیدنی نامناسب مثل قهوه و نوشیدنی های الکل دار میباشد.با خوردن این نوشیدنی ها بدن دچار التهاب میشود وقابلیت بدن و کنترل و حل کردن لخته های خونی را بلوکه میکند.
نوشیدنی های کافئین دار مثل قهوه و.....هم همین اثر ناگوار را دارند.محققان با ازمایش هایی که انجام دادند به این نتیجه رسیدند که کسانی که روزی یک قهوه مینوشند و برایشان تفریح محسوب میشود بیشتر از کسانی که زیاد قهوه میخورند و یا اصلا قهوه نمیخورند دچار سکته قلبی میشوند.پیشنهاد میشود بجای نوشیدن قهوه و.....چایی بنوشند.

الودگی هوا

درمبحث ترافیک به این مطلب پرداختیم که الودگی هوا میتواند جرقه سکته های قلبی را ایجاد کند.اگر دود اگزور ماشبن ها,وکارخانه ها,گردوغبار و انواع نواد معلق درهوا را درنظربگیرم میتواند برای قلب مشکل ایجادکند.طی تحقیقات به عمل امده 7/4%موارد سکته قلبی را الودگی هوا تشکیل میدهد.برای فرار از الودگی راهی وجود ندارد فقط باید بر اصولی زندگی کرد که از استرس به دور باشیم.
غم و شادی زیاد

استرس و مظطرب بودن افراد هم باعث سکته های قلبی میشوند.حال چه با غم و عصبانیت دچار استرس واظطراب زیادی شویم چه با شادی.طی تحقیقات به عمل امده 7%موارد سکته ها قلبی از عصبانیت و اظطراب زیادی و 3%هم از روی خوشحالی بیش از اندازه بوده است.
راه حل مناسب برای جلوگیری از سکته قلبی شاد بودن هست که این باعث کمتر شدن بروز سکته میشود.





در این مطلب و طی تحقیقات محققان بلژیکی که در نشریه لانست به چاپ رسیده است به دلایل سکته ها قلبی میپردازیم و راهکار های ان را به شما میگوییم. در معرض ترافیک.....

منبع:
http://persiane.ir/Some-strange-reason-Mi.html
 
بالا