برگزیده های پرشین تولز

دوئل داغ صفايي فراهاني و تربيت بدني در نيمه شب

وضعیت
موضوع بسته شده است.

nasimparsi

Registered User
تاریخ عضویت
25 ژوئن 2007
نوشته‌ها
1,183
لایک‌ها
124
دوئل داغ صفايي فراهاني و تربيت بدني در نيمه شب
كيومرث‌ هاشمي با تأكيد بسيار گفت، امكان ندارد نامه‌اي را به فيفا فرستاده باشد و همه مكاتبات با فيفا با امضاي صفايي صورت گرفته است، اما بلافاصله پس از اين ادعا، صفايي نامه‌اي را نشان داد كه با امضاي ‌هاشمي فرستاده و وي نيز اين امر را پذيرا شد.
كد خبر: ۳۸۱۷ تاريخ انتشار: ۱۱:۳۰ - ۰۴ دي ۱۳۸۶ تعداد بازديد: ۱۹۹۳۴


رويارويي صفايي فراهاني و نمايندگان سازمان تربيت بدني در برنامه تلويزيوني 90 به دوئلي داغ تبديل شد كه شليك تير نهايي آن به پس از انتخابات فدراسيون فوتبال موكول شد.

به گزارش خبرنگار «تابناك»، شب گذشته، عادل فردوسي‌پور، بحث مهمي را در فوتبال ما پيش كشيد و با دعوت از صفايي فراهاني، رئيس كميته انتقالي فدراسيون فوتبال و نماينده فيفا در اين كميته، به بررسي ابعاد متفاوت بحراني پرداخت كه ماه‌هاست گريبانگير محبوبترين رشته ورزشي ما، فوتبال شده است.

تعويق پياپي انتخابات فدراسيون، زمان كم تا آغاز مسابقات مقدماتي جام جهاني، سردرگمي فدراسيون و مشخص نبودن سرمربي تيم ملي فوتبال، از مهمترين عوامل نگراني بودند كه فردوسي‌پور هم در اقدامي قابل تحسين اين مسائل را بدون محافظه كاري پيش كشيد.
صفايي فراهاني، در حالي به بيان تلاش‌هاي خود در زمان تصدي رياست كميته انتقالي پرداخت كه تمركز بحث بيشتر بر روشن شدن مسئول تعويق پياپي انتخابات و پروسه بيمار انتخاب رئيس فدراسيون بود.

صفايي فراهاني با اشاره به روند طي شده در كميته انتقالي با فيفا براي اساسنامه فوتبال ايران با بيان اينكه، در اوایل کار کمیته انتقالی، تعامل وجود نداشت و جلسات به حال تعلیق درمی آمد و نتایج جلسات هم از سوی دبیرکل وقت، اجرایی نمی شد و همین امر، باعث کنار گذاشتن آقای مصطفوی شد. گفت: پس از ارسال اساسنامه اولیه، فیفا در 10 اردیبهشت ماه ایرادات را به ما اعلام کرد که مهمترین آن، ممنوعیت حضور رییس سازمان تربیت بدنی و معاون ایشان و مدیران کل سازمان و دبیرکل کمیته ملی المپیک در مجمع عمومی فدراسیون (به دلیل عدم عضویت آنها در فدراسیون فوتبال) بود که در نهایت، با رایزنی انجام شده و تشریح ساختار دولتی اقتصاد ایران، فیفا با حضور تنها دو نفر (رییس سازمان تربیت بدنی و معاون ایشان) در مجمع عمومی فدراسیون موافقت کرد.

وي افزود: در نامه فیفا قید شده بود که رییس سازمان تربیت بدنی و معاون ایشان به شرطی می توانند در مجمع عمومی عضویت داشته باشند که نامزد مسؤولیت های فدراسیون نشوند. بعد از رسیدن این نامه، بحث های طولانی در کمیته انتقالی داشتیم، بحث اين بود كه در تاریخ ورزش ایران، هیچگاه رییس سازمان ورزش خود را داوطلب ریاست فدراسیون ها نکرده است»، بنابر خواستار حذف این بند، شده با این رويكرد و تعهد که رییس سازمان، نامزد انتخابات نخواهد شد. ما هم در مذاکره با فیفا تعهد دادیم رییس سازمان تربیت بدنی نامزد انتخابات نخواهد شد و بر مبنای قول ما، پذیرفتند که آن بند در اساسنامه نیاید.

رئيس كميته انتقالي، بر اين باور بود كه سازمان پيش از ثبت‌نام علي‌آبادي در انتخابات از ممنوعيت حضور وي آگاهي داشته و با وجود اين، اقدام به ثبت‌نام كرده است، اما كيومرث ‌هاشمي و به ويژه محمد آخوندي، سخنگوي سازمان تربيت بدني، منكر اين مسائل شده و اعلام كرده بودند كه سازمان مرتكب هيچ تخلفي نشده است.
در تبادل اين دفاعيات، پاسخ‌ها و حملات و ضدحملات تناقض‌هايي ديده شد كه كفه صداقت را به سود كميته انتقالي سنگين‌تر مي‌كرد.

نماينده فيفا در كميته انتقالي فوتبال اطهار داشت: ثبت نام آقای علی آبادی در آخرین روز داوطلبی انتخابات فدراسیون، باعث شد تا ما دچار مشکل شویم. از یک طرف، می خواستیم انتخابات برگزار و فوتبال از بلاتکلیفی خارج شود و از طرف دیگر، نامزدی علی آبادی مغایر قول ما به فیفا بود. با این حال، ما تاکید داشتیم که چون فیفا اظهارنظر منفی نداشته، انتخابات را برگزار کنیم و حتی فیفا هم، نمایندگان ناظر خود بر انتخابات را معرفی کرد؛ اما ناگهان در یک اقدام، 12 نفر از داوطلبان سمت های مختلف فدراسیون از کاندیداتوری استعفا دادند و انتخابات لغو شد. كه به نوشته روزنامه ها، آقای علی آبادی در همان مقطع اعتراف کرد که کناره گیری این داوطلبان با هماهنگی و دستور سازمان تربیت بدنی بوده است.

كيومرث‌ هاشمي با تأكيد بسيار گفت، امكان ندارد نامه‌اي را به فيفا فرستاده باشد و همه مكاتبات با فيفا با امضاي صفايي صورت گرفته است، اما بلافاصله پس از اين ادعا، صفايي نامه‌اي را نشان داد كه با امضاي ‌هاشمي فرستاده و وي نيز اين امر را پذيرا شد و گفت: فقط دو نامه را به فيفا ارسال كرده است.

نمايندگان فدراسيون كه اصرار داشتند بسياري مسائل تا پس از انتخابات فدراسيون سربسته بماند، سرانجام در روندي كه با هشياري فردوسي پور به سمت شفاف‌سازي هدايت شد، مجبور به بيان سخناني شدند كه در مقاطعي تعارضات آشكاري ميان سخنان ‌هاشمي با رغبتي، نماينده سازمان در كميته انتقالي و آخوندي، سخنگوي سازمان داشت.

در اين ميان، آخوندي با دفاعياتي كه به نظر مي رسيد بيشتر جنبه فرافكني دارد،‌ همه ادعاهاي فراهاني را رد كرده و با اين عنوان كه صفايي، تنها بخشي از واقعيات را عنوان نموده، او را متهم به دروغگويي در شب تاريك كرد.
در بحث شركت علي‌آبادي در انتخابات صفايي، مدعي شد كه اين مسئله را در جلسه‌اي با حضور‌ هاشمي به آگاهي وي رسانده است، اما ‌هاشمي مدعي شد كه در آن تاريخ در ايران نبوده و در ماكائو بوده است.

در اين باره هم صفايي اظهار داشت: نامه آن جلسه به ‌هاشمي رونوشت شده كه در اين باره و سخنان صفايي با خبرگزاري‌ها پس از نامزدي علي‌آبادي اتهاماتي است كه متوجه صفايي فراهاني شد، چراكه وي اعلام نموده بود: نامزدي علي‌آبادي مانعي ندارد. اما، صفايي اين‌گونه دفاع كرد كه براي متشنج نشدن افكار عمومي اين خبر را اعلام كرده است و گفت: در پی نامزدی علی آبادی، ما بنا برمنافع ملی عمل کردیم و از برهم زدن فضای داخلی خودداری کردیم. ما با علم به تخلف آقای علی آبادی، باز هم سعی بر برگزاری انتخابات داشتیم و به همین دلیل، در مصاحبه ها مطرح کردیم که نامزدی ایشان مغایرتی با اساسنامه ندارد.

در بحث انتخاب سرمربي تيم ملي با توجه به بحث‌هاي صورت گرفته در برنامه شب گذشته 90، مي‌توان نتيجه گرفت كه سازمان به نحوي در اين راه مصمم نبوده است. در حالي‌كه كميته انتقالي، چهار مربي را تأييد كرده بود و ديگر مسائل از نظر مالي مربوط به سازمان بوده است. همچنين سخنان صفايي نشان داد كه كميته انتقالي وظيفه خود را در اين باره انجام داده است.
صفايي در اين باره گفت: ما برای مربیگری تیم ملی با افراد زیادی صحبت کردیم که در میان آنها، این افراد برای مذاکره پاسخ مثبت دادند: کومان، گولیت، ادووکات، میلوتینوویچ، اسوالدو اردیلس، لوکزامبورگو، لیائو، تروسیه، پیتر رید، ساندس، تراپاتونی، سانتینی، زمان و آرتور جرج. بسیاری از این افراد، به علت تعلل ما برای مذاکره، کنار رفتند که این مساله هم، متوجه سرپرست فدراسیون و سازمان تربیت بدنی است.

در حالي كه ‌هاشمي و آخوندي، منكر اقدامات كميته شدند، گفت‌وگوي 90 با رغبتي، نماينده سازمان، حاكي از درستي ادعاهاي فراهاني و در تناقض آشكار با ادعاهاي ‌هاشمي و آخوندي بود.

در حالي كه آخوندي مدعي بود كم‌كاري از سوي كميته بوده و سازمان هيچ كم‌كاري نكرده است، اين امر بر همگان روشن است كه تصميم نهايي با ‌هاشمي به عنوان نماينده سازمان و كسي است كه حق امضاي قرارداد و تصويب حقوق لازم براي يك مربي را دارد، اما آخوندي، منكر اين قضيه شده و بر اين باور بود كه ‌هاشمي در اين زمينه مسئوليتي ندارد.

به طور كل، با توجه به بحث‌هاي مطرح شده، مي‌توان نتيجه گرفت تا بدين لحظه از دوئل صفايي موقعيت بهتري دارد و با توجه به تناقض سخنان نمايندگان سازمان و اسناد ارايه شده به وسيله صفايي كميته انتقالي وضعيت بهتري را نسبت به سازمان در اين دوئل داراست.

دو حريف در حالي يكديگر را نشانه رفته‌اند كه سازمان براي شليك نهايي تا پايان انتخابات فدراسيون، فرصت خواسته است و صفايي نيز موافقت با برگزاري انتخابات را موكول به كارشكني نكردن از سوي سازمان كرد.

صفايي در بخشي از سخنان خود گفت: سازمان پس از منتفي شدن حضور علي‌آبادي در انتخابات صريحا اعلام كرده كه ديگر انتخاب سرمربي براي آنان اولويت ندارد كه با تأييد ضمني‌ هاشمي و آخوندي روبه‌رو شده و در اين صورت اين كار در تعارض كامل با ادعاهاي پياپي نمايندگان سازمان در برنامه ديشب 90 درباره تلاش آنها به خاطر مردم و منافع فوتبال كشور بود.

فردوسي پور پس از اين‌كه با برنامه پيشين خود، انتقادات بسياري را متوجه خود كرد، اين بار و كمي پس از اين‌كه جايزه شخصيت محبوب نسل سوم را در مراسم چهل‌چراغ به دست آورد، 90 را به عرصه بيان واقعيات فوتبال تبديل كرد و البته با سوال پيچ كردن صفايي فراهاني شرايطي را به وجود آورد تا مردم تا اندازه‌اي از پشت‌پرده‌هاي موجود در فوتبال آگاه شده و بي‌صبرانه منتظر برنامه عادل پس از انتخابات فدراسيون باشند.
 

nasimparsi

Registered User
تاریخ عضویت
25 ژوئن 2007
نوشته‌ها
1,183
لایک‌ها
124
================================================== =========
تو یه رقابت، گاهی وقتها رقیبت انقدر قوی‌تر از توئه که بهتره خیلی برای مبارزه تقلا نکنی و خیلی مسالمت‌آمیز شکست رو قبول کنی. مهمتر اینه که با رقیبت روراست باشی و سعی نکنی از روش‌هایی که اون بهترشو بلده برعلیه ‌ش استفاده کنی. توجه دارید که این رقابت، می‌تونه یه مسابقه‌ی ورزشی، یه میتینگ انتخاباتی و یا یه مناظره‌ی تلویزیونی باشه.

اما نمونه‌ی جذاب و کامل این نوع سوم، دیشب و امروز صبح (دوشنبه – سه‍شنبه) در برنامه‌ی نود این هفته پیش اومد. جایی که از یه طرف کیومرث هاشمی (سرپرست فدراسیون فوتبال و معاون سازمان تربیت بدنی) و بعد از اون آخوندی، سخنگوی سازمان و در طرف دیگه محسن صفایی فراهانی (رییس کمیته انتقالی) به پروپای هم پیچیدن. صفایی که در استودیوی نود حاضر شده بود تونست از تریبونی که در اختیارش قرار داده شده بود، نهایت استفاده رو ببره و یه جورایی تمام تقصیرها رو از گردن خودش و دو عضو دیگه‌ی نماینده‌ی فیفا برداره و متوجه نماینده‌های سازمان کنه.

برای اونایی که با وضعیت بغرنج الان فوتبال ما آشنایی ندارن باید مختصراً بگم که بعد از جام جهانی، فیفا یه کمیته متشکل از دو نماینده‌ی سازمان و سه نماینده خودش رو مسئول تدوین اساسنامه‌ی استاندارد برای فوتبال و برگزاری سریع انتخابات برای فدراسیون کرد. از اون زمان تا حالا به خاطر مشکلاتی که دو گروه داخل این کمیته با هم داشتن، نه انتخابات برگزار شده و نه مربی تیم ملی انتخاب شده و نه اساسنامه به یه جمع بندی نهایی درست و حسابی رسیده. آتش این مشکلات و اختلافات، در برنامه‌ی امشب بالا گرفت و هاشمی و صفایی سعی کردن که تا می‌تونن همدیگه رو جلوی دوربین زنده‌ی تلویزیون بکوبن


.

اونایی که یه کم (فقط یه کم!) با صفایی فراهانی آشنا هستند، میدونن که این نماینده‌ی اصلاح‌طلب مجلس سابق، یکی از زیرک‌ترین مردان سیاسی و در عین حال یکی از بهترین مدیرانیه که تابحال پست ریاست فدراسیون فوتبال رو به عهده داشته. بنابراین وقتی بحث مناظره پیش میاد که یه طرفش این آقاست، طرف دیگه باید یه آدم حرفه‌ای باشه که با فنون درست حرف زدن کاملاً آگاهی داشته باشه. اما ظاهراً مردان رییس‌جمهور و دست راستی های علی آبادی (رییس سازمان)، فکر این قضیه رو نکردن یا شاید احساس کردن که خیلی ساده میتونن از کنار صفایی فراهانی بگذرن؛ اما وقتی به اشتباهشون پی بردن که کار از کار گذشته بود! فردوسی‌پور، علاوه بر صفایی، از نماینده های سازمان هم دعوت کرده بود که به استودیوی برنامه بیان ولی قبول نکرده بودن. بعد از مدتی که از صحبت‌های تند و تیز صفایی گذشت –صحبت‌هایی که به هیچ‌وجه به شکل غیرمستقیم، به اشتباهات مکرر علی‌آبادی در بروز مشکلات فعلی فوتبال اشاره داشت؛ اینکه علیرغم اخطارهای قبلی، علی‌آبادی در انتخابات ثبت‌نام کرده و اینکه در انصراف کاندیداها، دست‌هایدولتی در کار بوده- هاشمی، روی خط اومد که مثلاً از حقوقشون دفاع کنه. اما جلوی صفایی که با کلی سند و مدرک مستدل و به ظاهر کاملاً منطقی به برنامه اومده بود، خیلی سریع کم آورد و به همین دلیل هم بعد از مدتی شروع به توهین کرد: اول صفایی رو متهم کرد که اساسنامه‌ی مصوب رو جعل کرده و در تماس بعدی، اون رو یه دروغگو خطاب کرد و گفت “شنیده بودیم تو روز دروغ بگن ولی دیگه تو شبش رو نشنیده بودیم”. صفایی که در تمام مدت صحبت‌های هاشمی، صرفا شنونده بود، در زمان جواب دادن بهش، با لحن بسیار مودبانه، وضعیت بد صحبت کردن هاشمی رو بهش گوشزد کرد و بعد با استفاده از استدلالهای خودش، اون رو کاملاً از جریان خارج کرد. بطوریکه هاشمی خیلی سریع، پیشنهاد داد که مناظره‌ای رو بعد از انتخابات فدراسیون داشته باشن و ارتباط رو قطع کرد. بعد از مدتی، آخوندی به عنوان سخنگوی سازمان روی خط اومد تا از ناتوانی هاشمی رو جبران و از خودشون دفاع کنه. اما با توجه به وقتی که در اختیار صفایی بود و تاکید فردوسی‌پور بر اینکه “ما دعوت کردیم، شما خودتون نیومدید”، تقریباً به همون سرنوشت هاشمی دچار شد. فقط در یه مورد، سوالی رو پرسید در مورد اینکه چطور شد که فیفا که علی‌آبادی رو قبلاً می‌شناخت، بعداً متوجه شد که رییس سازمانه، که صفایی از جواب درست بهش طفره رفت.

بطور خلاصه، صفایی فراهانی به شکل جالبی برای تمام سوالات گروه مقابل، یک جواب کاملاً منطقی و براساس آمار و مستندات داشت. هاشمی رو راحت ضربه فنی کرد و آخوندی رو هم که به نظر می‌رسید از دیپلمات‎های بلندپایه‌یرییس‌جمهور باشه، ناکام گذاشت.

نکته‌ی دیگه، تکه فیلم‌هایی بود که فردوسی‌پور از در میانه‌ی صحبت‌های صفایی گذاشت و توسط باشگاه خبرنگارن جوان فیلمبرداری شد؛ فیلم‌هایی که به نظر می‌رسید به نوعی سفارشی شبکه باشه و در جهت تخریب کمیته و خود صفایی گرفته شده.

در نهایت این مناظره، بیشتر یه مبارزه بین جناح‌های سیاسی بود و نه روشنگری برای وضعیت فعلی و صفایی ثابت کرد که واقعاً جزو باسوادترین مردان سیاسی ماست.

منبع:
fancies.wordpress.com/2007/12/25/texas-square
 

nasimparsi

Registered User
تاریخ عضویت
25 ژوئن 2007
نوشته‌ها
1,183
لایک‌ها
124
برنامه نود يا چگونه صفايي فراهاني ، يك تنه ، عمله و اكره‌ي محمود را سوسك كرد

نميدانم ديشب برنامه نود را ديديد يا نه ؟ من كه ديدم و حسابي لذت بردم. آقاي صفايي را دعوت كرده بودند به دوئلي كه از قبل براي ضايع كردنش برنامه ريزي شده بود. اما مگر توانستند؟
يكي مرد جنگي به از صد هزار
اول از همه خود عادل شروع كرد . ولي هرچه تلاش كرد به روش هاي معمولش صفايي را گير بيندازد موفق نشد ، در ادامه كيومرث هاشمي معاون علي آبادي وارد گود شد(از طريق تماس تلفني) . او هم كم آورد .بعد از او سخنگوي تربيت بدني از پشت تلفن شروع كرد به اراجيف بافتن ( واقعا اينها فكر ميكنند مردم احمقند؟) ، او هم بد جورضربه شد .كارگرداني تلويزيوني برنامه بسيار جالب بود . در يكي از صحنه ها كه كيومرث هاشمي داشت دروغ ميگفت ، تصوير چهره‌ي صفايي را نشان داد كه همان لحظه داشت سرش را تكان ميداد با ريشخندي بر لب ، انگار با زبان بي زباني ميگفت اين پست چه ارزشي دارد كه اينقدر خودت را ضايع ميكني
وضع جوري شد كه صداي عادل هم درآمد و در پاسخ به آقايان كه هي ميگفتند تريبون يك طرفه است گفت ما از همه‌ي شما دعوت كرديم ، خودتان نيامديد


کد:
http://behroozbashi.blogspot.com/2007/12/blog-post.html__________________
 

nasimparsi

Registered User
تاریخ عضویت
25 ژوئن 2007
نوشته‌ها
1,183
لایک‌ها
124
سانسور بي‌سابقه برنامه نود در شبكه جام جم

--------------------------------------------------------------------------------

ساعاتي پيش، شبكه جام جم 1 جمهوري اسلامي، تكرار برنامه جنجالي 90 را به صورتي مثله شده و با حذف كامل بخشي كه صفايي فراهاني حضور داشت، روي آنتن برد تا ثابت كند تهديد صبح امروز علي‌آبادي (در پایین نوشتم)كاملاً جدي بوده و عادل فردوسي‌پور، مي‌رود كه برود وردست فرزاد حسني شود!

از قرار اطلاع، صبح سه شنبه (4 دي ماه 86)، طي تماسي تلفني، علی‌آبادی به ضرغامي بابت برنامه دیشب 90 به شدت انتقاد می‌کنه و از او مي‌خواهد تا فردوسي‌پور را اخراج كنه و اين لكه ننگ را پك نمايد! علي‌آبادي حتي اين را هم به ضرغامي مي‌گويد كه صفایی فراهانی به جرم تحصن و استعفا در مجلس ششم یک برانداز **** محسوب مي‌شود و رسانه ملي با دعوت از او به براندازان میدان داده است. به همين خاطر تهديدش مي‌كند كه اگر فردوسي‌پور را برندارد، موضوع را از طريق نماينده دولت در رسانه ملي پيگيري خواهد كرد.

كاش يك نفر به ياد علي‌آبادي مي‌آورد كه پس چرا همين عنصر به اصطلاح برانداز را تا چندي پيش در سخنانت حلوا حلوا هم مي‌كردي؟!

به هر حال، حتي اگر فردوسي‌پور هم كنار رود، شك نكنيد كه علي‌آبادي و هاشمي و مصطفوي خائن هم آخرين نفس‌هاي خود را در تشكيلات ورزش و فوتبال اين مملكت مي‌كشند و به زودي محو خواهند شد.
منبع: فراکافت.پرشین بلاگ

اینم تهدید فردوسی پور:

آفتاب: شنیده می‌شود به دنبال مباحث مطرح‌شده از جانب «محسن صفایی‌فراهانی» رئیس کمیته انتقالی فدراسیون فوتبال در برنامه اخیر تلویزیونی 90 و بیان موارد متعددی از پشت‌پرده‌های دخالت دولت و سازمان تربیت بدنی در انتخابات فدراسیون فوتبال از جانب وی، فشارهایی برای برکناری «عادل فردوسی‌پور» از سوی برخی محافل به صداوسیما وارد شده‌است.

به گزارش خبرنگار آفتاب، این فشارها از آنجا آغاز شد که صفایی‌فراهانی با حضور در برنامه 90 که به گفته فردوسی‌پور، علیرغم دعوت از نمایندگان سازمان تربیت بدنی، هیچ شخصی از جانب این سازمان در آن حاضر نشده‌بود، با ارائه مدارک و اسناد مستدل، از بسیاری از مسائل مربوط به دخالت دولت و رئیس سازمان تربیت بدنی در انتخابات فدراسیون فوتبال پرده برداشت.

افشاگری رئیس کمیته انتقالی فدراسیون فوتبال و رئیس سابق این فدراسیون کار را آنقدر بالا کشاند که برنامه 90 شاهد بیشترین مدت زمان پخش در تاریخ خود بود و حتی دو تن از مقامات سازمان تربیت بدنی که برای پاسخگویی به سخنان صفایی فراهانی به صورت تلفنی در برنامه حاضر شده بودند نیز نتوانستند پاسخ قابل قبولی به افکار عمومی بدهند و لاجرم مجبور به قطع تماس خود می‌شدند.

در همین زمینه هم شنیده می‌شود که برخی مقامات ارشد دولتی که از حضور صفایی فراهانی در برنامه 90 و مباحث مطرح شده از جانب وی، عصبانی هستند و از سوی دیگر «عادل فردوسی‌پور» را مقصر اصلی این مسئله می‌دانند، طی دیشب و امروز برخی فشارها را بر روی سازمان صداوسیما آغاز و انتقادات بسیاری را نسبت به عملکرد فردوسی‌پور مطرح کرده‌اند.

این مقامات تهدید کرده‌اند که تمام تلاش خود را برای برکناری فردوسی‌پور به علت آنچه آنها «ضربه به منافع ملی»! می‌دانند، انجام می‌دهند.
منبع: آفتاب
 

nasimparsi

Registered User
تاریخ عضویت
25 ژوئن 2007
نوشته‌ها
1,183
لایک‌ها
124
خراج فردوسي‌پور براي حفظ «منافع ملي»؟!
اين مقامات تهديد کرده‌اند که همه تلاش خود را براي برکناري فردوسي‌پور به علت آنچه آنها «ضربه به منافع ملي»! مي‌دانند، انجام مي‌دهند.
كد خبر: ۳۸۷۱ تاريخ انتشار: ۰۹:۱۶ - ۰۵ دي ۱۳۸۶ تعداد بازديد: ۷۶۶۳

شنيده مي‌شود به دنبال مباحث مطرح ‌شده از جانب «محسن صفايي‌فراهاني» رئيس کميته انتقالي فدراسيون فوتبال در برنامه اخير تلويزيوني 90 و بيان موارد متعددي از پشت‌پرده‌هاي دخالت دولت و سازمان تربيت بدني در انتخابات فدراسيون فوتبال از جانب وي، فشارهايي براي برکناري «عادل فردوسي‌پور» از سوي برخي محافل به صداوسيما وارد شده ‌است.

به گزارش آفتاب، اين فشارها از آنجا آغاز شد که صفايي ‌فراهاني با حضور در برنامه 90 که به گفته فردوسي‌پور، به‌رغم دعوت از نمايندگان سازمان تربيت بدني، هيچ شخصي از جانب اين سازمان در آن حاضر نشده‌ بود، با ارايه مدارک و اسناد مستدل، از بسياري از مسائل مربوط به دخالت دولت و رئيس سازمان تربيت بدني در انتخابات فدراسيون فوتبال، پرده برداشت.

افشاگري رئيس کميته انتقالي فدراسيون فوتبال و رئيس سابق اين فدراسيون، کار را آنقدر بالا کشاند که برنامه 90 شاهد بيشترين مدت زمان پخش در تاريخ خود بود و حتي دو تن از مقامات سازمان تربيت بدني که براي پاسخگويي به سخنان صفايي فراهاني به صورت تلفني در برنامه حاضر شده بودند نيز نتوانستند پاسخ قابل پذيرشي به افکار عمومي بدهند و به ناچار مجبور به قطع تماس خود مي‌شدند.

در همين زمينه هم شنيده مي‌شود که برخي مقامات ارشد دولتي که از حضور صفايي فراهاني در برنامه 90 و مباحث مطرح شده از سوي وي، عصباني هستند و از سوي ديگر، «عادل فردوسي‌پور» را مقصر اصلي اين مسئله مي‌دانند، در ديشب و امروز برخي فشارها را روي سازمان صداوسيما آغاز و انتقادات بسياري را نسبت به عملکرد فردوسي‌پور مطرح کرده‌اند.

اين مقامات تهديد کرده‌اند که همه تلاش خود را براي برکناري فردوسي‌پور به علت آنچه آنها «ضربه به منافع ملي»! مي‌دانند، انجام مي‌دهند.
 

Whiteheart

Registered User
تاریخ عضویت
17 آپریل 2007
نوشته‌ها
603
لایک‌ها
17
يك منبع آگاه در شبكه سوم سيما با اعلام اين نكته كه برنامه نود از جمله قوي ترين برنامه هاي ورزشي تاريخ صدا و سيماست، شايعه اخراج عادل فردوسي پور به خاطر حضور صفايي فراهاني در برنامه دوشنبه شب را تكذيب كرد.
به گزارش باشگاه جواني برنا، بدنبال انتشار برخي اخبار مبني بر اعتراض شديد به مديران سازمان صدا و سيما و بويژه شبكه سوم سيما و برنامه ورزشي نود، يك منبع آگاه خبر اخراج فردسي پور را تكذيب كرد.
اين در حالي است كه در برنامه اين هفته نود با دعوت از صفايي فراهاني و نماينده سازمان تربيت بدني (كه بنا به دلايلي در برنامه حضور نيافت) به رفع ابهاماتي درباره حضور علي آبادي در انتخابات رييس فدراسيون فوتبال پرداخته شد.
در اين برنامه ضمن ايراد برخي ضعف هاي مديريتي صفايي فراهاني در امر اطلاع رساني و بيان تناقض گويي هاي وي، برخي نقاط ضعف كميته انتقالي فدراسيون فوتبال و سازمان تربيت بدني مطرح شد.
فردوسي پور نيز كه مانند هميشه به خوبي از عهده اجراي برنامه و حتي مشاجرات صفايي فراهاني و كيومرث هاشمي برآمد، با ارائه مستنداتي سعي در انجام وظيفه اصلي رسانه ملي در انعكاس اخبار و تنوير افكار عمومي پرداخت كه بارها از سوي كيومرث هاشمي، معاون سازمان تربيت بدني مورد تجليل واقع شد.
پس از پخش اين برنامه و با توجه به برخي نكات گفته شده از سوي صفايي فراهاني در برنامه و طولاني شدن مدت برنامه شنيده شد كه برخي صدا و سيما و بويژه مديريت شبكه سوم سيما را تحت فشار قرار دادند تا عادل فردوسي پور، تهيه كننده اين برنامه را توبيخ و از سازمان اخراج كنند.
بنا بر اين گزارش خبرنگار باشگاه جواني خبرگزاري برنا طي تماس تلفني ، يكي از مديران شبكه سوم سيما خبر اخراج فردوسي پور را تكذيب كرد و گفت: حضور منتقدان و ارائه نقطه نظراتشان در برنامه نود از جمله نقاط قوت اين برنامه است و سازمان هيچ تصميمي مبني بر توبيخ و يا اخراج اين مجري - كارشناس توانمند در دستور كار خود ندارد.
وي البته دليل تكذيب نشدن خبر منتشره را سياست سازمان در قبال برخي اخبار غيررسمي دانست و تصريح كرد: هفته آينده و با پخش برنامه نود و با حضور عادل فردوسي پور اينگونه شايعات خود به خود تكذيب مي شود.
 
وضعیت
موضوع بسته شده است.
بالا