برگزیده های پرشین تولز

دوربین امنیتی camera network ???

safa2002

Registered User
تاریخ عضویت
2 ژانویه 2007
نوشته‌ها
222
لایک‌ها
1
دوستان درباره دوربین های تحت شبکه و نحوه انتقال تصویر و کنترل دوربن اگه ممکنه توضیح بدن
مثلا بهترین راه حل واسه کنترل دوربین های نصب شده در یک محل مثل کارخانه و کنترل و دیدن تصاویر و انتقال تصویر در اینها چیه
 

greenapple

Registered User
تاریخ عضویت
13 فوریه 2006
نوشته‌ها
377
لایک‌ها
21
سن
39
محل سکونت
پشت ویزور
این دوربینها توسط کابل شبکه یا شبکه های وایرلس به یه کامپیوتر وصل میشه و میتونید تعداد نا محدودی از اون رو به یه سیستم وصل کنید . قیمت گرونتری دارند ولی نصبشون خیلی راحته .
توسط نرم افزارایی که تو سی دی خودشون دارند میتونند با برنامه از پیش تعریف شده ای شروع به فیلمبرداری کنند . انواع مختلفی رو دارند . از 200 هزار تومن تا 2 میلیون تومن . تو نوع پاناسونیک که من ازش استفاده میکنم .
انتقال تصویر با هر شبکه ای ممکنه و هیچ مشکلی ندارند . حالا چه وایرلس چه دایل آپ
 

safa2002

Registered User
تاریخ عضویت
2 ژانویه 2007
نوشته‌ها
222
لایک‌ها
1
مرسی
ارزون ترین راه واسه انتقال تصویروشون چیه یا حتی کنترل
مثلا مشاهده تصویر دوربین های محل کار از منزل
با dail up سرعت کم نیست واسه مشاهده تصویر
لطفا یه توضیح کاملی بدید
یا اینکه یه مقاله ای مطلبی در این مورد بزارید

با تشکر
 

vahidd

Registered User
تاریخ عضویت
15 نوامبر 2007
نوشته‌ها
231
لایک‌ها
13
برای انتقال تصاویر دوربینها در فواصل دورتر از شبکه محلی، مثلا در منزل میشه از اینترنت و dialup استفاده کرد، برای dialup نیازی به اینترنت نیست و کار بسیار ساده تر، ولی چون سرعتش پایین کیفیت تصاویر هم پایین میباشد و هم اتصالات dialup ای به سادگی قطع و disconnect میشوند،روش دیگه استفاده از اینترنت که سرعتش بالاتره در ایران میتونه حدود ده برابر بالاتر باشه و دبرخی کشورها دهها برابر، هرچقدر سرعت بالاتر بره کیفیت تصاویر هم بالاتر میره، ولی اینترنت سرتاسر مزایا نیست، مثلا هم باید در طرفی که تصایر را میفرسته و هم دریافت میکنه اینترنت پرسرعت داشت، که لااقل در سمت ارسال یک ADSL لازم که کیفیت بالایی داشته باشه و به طور روزانه قطع و وصل نشه لازم ، در اینجا بر خلاف download کردن که سرعت دریافت اطلاعات مهم ، سرعت send اهمیت داره، یک IP ثابت لازم تا آدرس فرستنده تصاویر در شبکه بزرگ اینترنت مشخص بشه و با داشتن این IP از هر نقطه از جهان بدون dialup مثلا از یک کافی نت میشه به دوربینها سرکشی کرد.


برای انتقال تصاویر به صورت کلی دو دستگاه وجود دارد:
دستگاههای هستند که به صورت stand alone و مستقل از کامیپوتر کار میکنند و تصاویر را روی خط تلفن و اینترنت و ... میفرستند که قیمتشون بالاست

و کارتهایی با نام DVR و ... هست که در شکاف PCI مادربرد نصب میشود و بسته به توان سخت افزاری کارت مزبور میتواند از 4 تا تعداد بیشماری دوربین تصویر ورودی قبول کرده و تصاویر را کنترل کنند، مثلاروی هارد ضبط کنند ،به خط تلفن ، شبکه محلی یا جهانی اینترنت بفرستند و ....(البته الزاما هر کارتی همه این کارهها را انجام نمیده lمثلا ممکن برای فرستادن تصاویر روی شبکه های مختلف طراحی شده باشه) قیمت این کارتها بسیار کمتر و در عوض از منابع سخت افزاری کامپیوتری استفاده میکنند.
:rolleyes:
 
بالا