• پایان فعالیت بخشهای انجمن: امکان ایجاد موضوع یا نوشته جدید برای عموم کاربران غیرفعال شده است

دوربین های فیلمبرداری دیجیتال موجود در بازار ؟

SiahSepid

کاربر تازه وارد
تاریخ عضویت
20 آگوست 2003
نوشته‌ها
895
لایک‌ها
9
سلام
از دوستان عزیزی که در کار دوربین فیلمبرداری دیجیتال هستند سوال دارم .
چه مارکی و دقیقتر از اون چه مدلهایی از اون مارک با قیمت حدود 600.000 تومان
در بازار (منظور تهران)هست که با توجه به نوع و تعدادي كه شما شناخت داريد ,
بتونم یه مقایسه ای در موردشون داشته باشم و ما هم خريديم ديگه :)
 

Cortana

کاربر تازه وارد
تاریخ عضویت
30 مارس 2005
نوشته‌ها
59
لایک‌ها
1
محل سکونت
Adelide, Australia
به نقل از bachemazloom :
سلام
از دوستان عزیزی که در کار دوربین فیلمبرداری دیجیتال هستند سوال دارم .
چه مارکی و دقیقتر از اون چه مدلهایی از اون مارک با قیمت حدود 600.000 تومان
در بازار (منظور تهران)هست که با توجه به نوع و تعدادي كه شما شناخت داريد ,
بتونم یه مقایسه ای در موردشون داشته باشم و ما هم خريديم ديگه :)

سلام دوست عزيز

اگر امكان دارد حدود بودجه رو به يورو بفرماييد و ميتوانم مدلهاي متفاوت و سازگار با بودجه شما را با مقايسه معرفي كنم . در زمينه دوربين فيلمبرداري دامنه وسيعي از مدلها و ماركها رو براي فروش و يا كرايه در دست دارم و امتحان ميكنم .

خيلي خوشحال ميشوم كمك كنم
 

SiahSepid

کاربر تازه وارد
تاریخ عضویت
20 آگوست 2003
نوشته‌ها
895
لایک‌ها
9
به نقل از Cortana :
سلام دوست عزيز
اگر امكان دارد حدود بودجه رو به يورو بفرماييد و ميتوانم مدلهاي متفاوت و سازگار با بودجه شما را با مقايسه معرفي كنم . در زمينه دوربين فيلمبرداري دامنه وسيعي از مدلها و ماركها رو براي فروش و يا كرايه در دست دارم و امتحان ميكنم .
خيلي خوشحال ميشوم كمك كنم

سلام از ماست :) مرسى عزيز ولى منظور من دوربينهاى بازار ايرانه وگرنه خود شما بهتر
میدونی که هستند سايتهايى كه دوربينهاى روز رو معرفى مى كنند ولی باز ممنون از شما .
به "يورو" هم ميشه یه اسکناس
e500euro.gif

:rolleyes: ;)

ناقابل :happy:
 

SiahSepid

کاربر تازه وارد
تاریخ عضویت
20 آگوست 2003
نوشته‌ها
895
لایک‌ها
9
به نقل از fireboy8766 :

سلام
آره فدات شم :) من یه عادت بدی که دارم اینه که تو هر سوراخی واسه جواب سرک میکشم :p حالا نه فقط
اینجا ....
ولی حالا که شما هم عنایتی به خط (خرچنگ قورباغه) ما داشتید اگه اطلاعات دیگه ای بدید ممنون میشم.
:specool:
 

Cortana

کاربر تازه وارد
تاریخ عضویت
30 مارس 2005
نوشته‌ها
59
لایک‌ها
1
محل سکونت
Adelide, Australia
به نقل از bachemazloom :
سلام از ماست :) مرسى عزيز ولى منظور من دوربينهاى بازار ايرانه وگرنه خود شما بهتر
میدونی که هستند سايتهايى كه دوربينهاى روز رو معرفى مى كنند ولی باز ممنون از شما .
به "يورو" هم ميشه یه اسکناس
e500euro.gif

:rolleyes: ;)

ناقابل :happy:

سلام دوست عزيزم

خواهش ميکنم البته قصد کمک داشتم . 500 یورو نسبتا بودجه خوبي است اما اگر 100 یورو اضافه کنيد ميتوانيد یکي از بهترين دوربينهاي امسال رو که فعلا رکورد فروش را شکسته با گارانتي شرکتي (نه extended) تهيه کنيد .

در مورد دوربين هاي فيلمبرداري به اطلاعات سايت ها اعتبار زيادي بدهيد اما بر اساس آنها تصميم گيري نکنيد . من چند سال است در اين حرفه مشغولم و واقعا تفاوتي که بين رفتارهاي دوربين در آتليه و محيط باز ميبينيد بي نهايت زياد است . در ضمن دوربين فقط يک روز براي تست نيست ! دوربين بايد چند سال براي شما کار کند و خوب کار کند . روزانه با دوربين هايي برخورد ميکنم که اشکالات باور نکردني در مدت کوتاه استفاده پيدا کرده اند .

در ضمن هر دوربين براي کاري ساخته شده . بيشتر براي فيلمبرداري در منزل ميخواهيد يا محيط باز ؟

همچنين بازار دوربين فيلمبرداري از اوايل سال 2004 تغييرات اساسي کرده و مواظب باشيد که بر اساس معيارهاي قديمي تصميم نگيريد .

در هر صورت اگر مايل بوديد ميتوانم چند مورد معرفي کنم .
 

amin-moein

کاربر تازه وارد
تاریخ عضویت
8 آپریل 2005
نوشته‌ها
109
لایک‌ها
0
به نقل از Cortana :
سلام دوست عزيزم

خواهش ميکنم البته قصد کمک داشتم . 500 یورو نسبتا بودجه خوبي است اما اگر 100 یورو اضافه کنيد ميتوانيد یکي از بهترين دوربينهاي امسال رو که فعلا رکورد فروش را شکسته با گارانتي شرکتي (نه extended) تهيه کنيد .

در مورد دوربين هاي فيلمبرداري به اطلاعات سايت ها اعتبار زيادي بدهيد اما بر اساس آنها تصميم گيري نکنيد . من چند سال است در اين حرفه مشغولم و واقعا تفاوتي که بين رفتارهاي دوربين در آتليه و محيط باز ميبينيد بي نهايت زياد است . در ضمن دوربين فقط يک روز براي تست نيست ! دوربين بايد چند سال براي شما کار کند و خوب کار کند . روزانه با دوربين هايي برخورد ميکنم که اشکالات باور نکردني در مدت کوتاه استفاده پيدا کرده اند .

در ضمن هر دوربين براي کاري ساخته شده . بيشتر براي فيلمبرداري در منزل ميخواهيد يا محيط باز ؟

همچنين بازار دوربين فيلمبرداري از اوايل سال 2004 تغييرات اساسي کرده و مواظب باشيد که بر اساس معيارهاي قديمي تصميم نگيريد .

در هر صورت اگر مايل بوديد ميتوانم چند مورد معرفي کنم .


باسلام خدمت همه دوستان عزيز

من عضو تازه وارد هستم اميدوارم كه بتوانم مطالب زيادي ازشما اساتيد بزرگوار ياد بگيرم

من قصد خريد يك دوربين فيلمبرداري داشتم كه با كيفيت بالا هم فيلم برداري كند وهم عكس بگيرد.

بين اين دوربين ها sony-hc1000 و gs-200 pansonicكدام يكي انتخواب بهتري اند

ممنون ميشم اگر منو راهنمايي كنيد.
 

Cortana

کاربر تازه وارد
تاریخ عضویت
30 مارس 2005
نوشته‌ها
59
لایک‌ها
1
محل سکونت
Adelide, Australia
به نقل از amin-moein :
باسلام خدمت همه دوستان عزيز

من عضو تازه وارد هستم اميدوارم كه بتوانم مطالب زيادي ازشما اساتيد بزرگوار ياد بگيرم

من قصد خريد يك دوربين فيلمبرداري داشتم كه با كيفيت بالا هم فيلم برداري كند وهم عكس بگيرد.

بين اين دوربين ها sony-hc1000 و gs-200 pansonicكدام يكي انتخواب بهتري اند

ممنون ميشم اگر منو راهنمايي كنيد.


سلام دوست عزيزم

منهم چون شما تازه وارد هستم و از اساتيد گرانقدر اين فروم بسيار ياد ميگيرم.


1. هيچوقت و تحت هيچ شرايطي يک دوربين فيلمبرداري را بخاطر کيفيت عکس هاي آن انتخاب نکنيد يا برعکس رد نکنيد . هيچ استثنايي هم در اين جمله نيست . قابليت عکسبرداري فقط و فقط وقتي ارزش امتيازدهي دارد که بر روي انتخاب دو دوربين با توانايي فيلمبرداي يکسان که کار اصلي دوربين است مردد مانده ماشيد . آن موقع شايد عکس با رزولوشن بالا يک امتياز محسوب شود .

2. هيچوقت از يک دوربين فيلمبرداري انتظار عکس خوب نداشته باشيد . فعلا که چنين است ولي مسلما در آينده پيشرفت تکنولوژي اين امر را ميسر ميکند . به قدرت عکاسي دوربين هاي فيلمبرداري فعلي به چشم زوم ديجيتال آنها نگاه کنيد . بودنش خوب است زياد بودنش چه بهتر! اما استفاده اي ندارد . باز هم روي واژه فعلا تاکيد ميکنم چون نسل جديد دوربين ها مثل GS400 پيشرفت هاي محسوسي در اين زمينه نشان ميدهند اما هنوز خيلي راه باقي مانده تا چاپ عکس خوب از يک دوربين فيلمبرداري .

3. در مورد سوال شما مطمئن هستم اشتباهي در نام دوربين ها صورت گرفته . سوني hc1000 حدود 1400 يورو و پاناسونيک gs200 حدود 750 تا 800 يوروست ! چيزي که مسلم است اينکه شما دوربين 3ccd با فرمت mini dv ميخواهيد که انتخاب بسيار درستي است .
در کلاس زير 1500 يورويي ها سوني HC1000 و پاناسونيک GS400 وجود دارند. کنون و JVC هنوز محصولي ندارند.
در کلاس 750 تا هزار يورو پاناسونيک GS200 , GS250 را دارد . JVC هم X5 را معرفي کرده که هنوز به دست ما نرسيده . سوني کنون و هيتاچي هنوز محصولي معرفي نکرده اند .
تا حدود 500 يورو هنوز هم ميتوانيد دوربينهاي خوب 3ccd انتخاب کنيد .

بوجه شما چه مقدار است ؟ براي چه کاري ميخواهيد ؟ بفرماييد تا در حد توانم راهنمايي کنم.
 

SiahSepid

کاربر تازه وارد
تاریخ عضویت
20 آگوست 2003
نوشته‌ها
895
لایک‌ها
9
Cortana جان ممنون و لطف كرديد عزيز من
راستش ديگه چلوندم خودمو :p :lol:
در مورد محل استفادش هم اولويت با"×" فضاى بازه"×"
ولى تو"فضاى بسته"هم حواب بده خوبه.
 

amin-moein

کاربر تازه وارد
تاریخ عضویت
8 آپریل 2005
نوشته‌ها
109
لایک‌ها
0
به نقل از Cortana :
سلام دوست عزيزم

منهم چون شما تازه وارد هستم و از اساتيد گرانقدر اين فروم بسيار ياد ميگيرم.


1. هيچوقت و تحت هيچ شرايطي يک دوربين فيلمبرداري را بخاطر کيفيت عکس هاي آن انتخاب نکنيد يا برعکس رد نکنيد . هيچ استثنايي هم در اين جمله نيست . قابليت عکسبرداري فقط و فقط وقتي ارزش امتيازدهي دارد که بر روي انتخاب دو دوربين با توانايي فيلمبرداي يکسان که کار اصلي دوربين است مردد مانده ماشيد . آن موقع شايد عکس با رزولوشن بالا يک امتياز محسوب شود .

2. هيچوقت از يک دوربين فيلمبرداري انتظار عکس خوب نداشته باشيد . فعلا که چنين است ولي مسلما در آينده پيشرفت تکنولوژي اين امر را ميسر ميکند . به قدرت عکاسي دوربين هاي فيلمبرداري فعلي به چشم زوم ديجيتال آنها نگاه کنيد . بودنش خوب است زياد بودنش چه بهتر! اما استفاده اي ندارد . باز هم روي واژه فعلا تاکيد ميکنم چون نسل جديد دوربين ها مثل GS400 پيشرفت هاي محسوسي در اين زمينه نشان ميدهند اما هنوز خيلي راه باقي مانده تا چاپ عکس خوب از يک دوربين فيلمبرداري .

3. در مورد سوال شما مطمئن هستم اشتباهي در نام دوربين ها صورت گرفته . سوني hc1000 حدود 1400 يورو و پاناسونيک gs200 حدود 750 تا 800 يوروست ! چيزي که مسلم است اينکه شما دوربين 3ccd با فرمت mini dv ميخواهيد که انتخاب بسيار درستي است .
در کلاس زير 1500 يورويي ها سوني HC1000 و پاناسونيک GS400 وجود دارند. کنون و JVC هنوز محصولي ندارند.
در کلاس 750 تا هزار يورو پاناسونيک GS200 , GS250 را دارد . JVC هم X5 را معرفي کرده که هنوز به دست ما نرسيده . سوني کنون و هيتاچي هنوز محصولي معرفي نکرده اند .
تا حدود 500 يورو هنوز هم ميتوانيد دوربينهاي خوب 3ccd انتخاب کنيد .

بوجه شما چه مقدار است ؟ براي چه کاري ميخواهيد ؟ بفرماييد تا در حد توانم راهنمايي کنم.

خيلي ممنون از راهنمايي مفيد شما

پس به نظر شما اگر بوجه خودمو دوقسمت كنم و دوتا دوربين بخرم خيلي بهتره (كل بودجه من در حد يك ميلون دويست يعني تقريبا 1000 يورو )
براي من كيفيت كاري در محيط كم نور مثل داخل اطاق با نور معمولي مهم تره
من خودم دو مدل دوربينو تو اين شرايط نوري امتحان كردم

اولي پاناسونيك gs-120 كه تقريبان خوب عمل مي كرد يعني نويز نسبتا كمي داشت ولي تصوير خيلي تاريك بود و در شرايط نور معمولي(بيرون از خانه ) رنگها شديد تر از حالت طبيعي بودند اما قدرت تفكيك رنگ خوبي داشت.

دومي سوني trv-22بود كه با وجود داشتن يك ccdدر محيط هاي كم نور چه از نظر نويز وچه از نظر روشن بودن تصوير عالي بود
درشرايط نوري بيرون از اطاق رنگها تقريبا خوب بودن ولي كاملا طبيعي نبودند اما تصوير براي بيننده مورد قبول بود قدرت تفكيك رنگ ازپاناسونيك ضعيفتر بود (اين مدل دوربين در بازار ايران اصلا موجود نيست)

ولي به قول شما دوربين براي نيم ساعت اتحان كردن كه نيست.وبايد چهار پنج سال براي ادم كار كند .

باتوجه به مشخصات داده شده در سايت سوني دوربين hc-15 و trv-22داراي مشخصات فني يكسان مي باشند
لنز هر دو از نوع زايس وازنظر فيزيكي كاملا مثل هم هردو دارايccd 1/4اينچ ازنوع HAD وساير مشخصات مساوي
تفاوت اين دو در نرم افزار دوربين مثل زياد شدن زوم ديجيتال وكم كردن يك سري افكتهاي ديجيتال و در كارت مموري خوردن كه اون هم اصلا براي من مهم نيست چون كه تصميم گرفتم يك دور بين عكاسي خوب بگيرم(به توصيه شما كه روزانه با دها دوربين سرو كار دارين)

ايا به نظر شما اين hc-15از نظر فيلم برداري به خوبي trv-22عمل ميكند يا نه واثلا اين trv-22دوربين خوبي هست

اين تكنولوژي(HAD )ساخت ccd كه روي دوربين هاي سوني نوشته شده يعني چي.

ممنون
 

Cortana

کاربر تازه وارد
تاریخ عضویت
30 مارس 2005
نوشته‌ها
59
لایک‌ها
1
محل سکونت
Adelide, Australia
به نقل از bachemazloom :
Cortana جان ممنون و لطف كرديد عزيز من
راستش ديگه چلوندم خودمو :p :lol:
در مورد محل استفادش هم اولويت با"×" فضاى بازه"×"
ولى تو"فضاى بسته"هم حواب بده خوبه.

سلام دوست عزيزم

انتخاب فضاي باز دست شما رو به شدت باز ميکنه . چون هيچ دوربين زير 1400 يورويي نداريم که مجموعه تصوير عالي و خوب جواب دادن در تاريکي باشه .

شما دو سري انتخاب داريد .
دوربينهاي 3CCD . نسل جديد دوربينهاي خانگي که بخاطر پيشرفت تکنولوژي در دستري عموم قرار گرفته اند. کيفيت رنگ فوق العاده عالي در نور مناسب دارند . مدلهاي ارزان اين دوربينها بخاطر استفاده از CCD هاي کوچک تصوير نسبتا تاريکتري از دوربينهاي تک CCD دارند. در اين بخش انتخاب هاي زيادي نداريد و همگي خوب هستند .

دوربينهاي تک CCD . بهبود يافته تکنولوژي موجود هستند . اغلب جواب خوبي در تاريکي ميدهند . البته استثنا هم هست و کنون ZR بدترين دوربين موجود در تاريکي است . مشکل آنها رنگهاي شسته شده يا انحراف يافته در آنهاست . در اين محدوده انتخابهاي شما وسيع است و رقابت بازار زياد و ميتوانيد دوربينهاي خيلي خوبي انتخاب کنيد .

ساير پارامتر ها مثل
1. راحتي استفاده ( شامل داشتن مود کاملا خودکار و سريع بودن مکانيسم هاي تنظيم دستي ) که اجازه ميدهد تمام افراد خانواده نتيجه خوبي حين کار بگيرند بدون نياز به آموزش
2. تنظيمات دستي که اجازه تغييرات اساسي در کيفيت تصوير را ميدهند + رينگ فوکوس
3. کارايي مکانيسم هاي اتوماتيک بخصوص white balance و image stablizer
4. داشتن لنز خوب و معتبر + زوم اپتيکال بالا .
5. عمر باطري موجود در پکيج و احيانا نياز به خريد باتري اضافه
6. کيفيت صداي ميکروفون دوربين و مکانيسمهاي حذف نويز . در مدلهاي گران الکترونيک - زومينگ
7. احيانا اگر برايتان مهم است رزولوشن بالا در عکاسي
8. خوشدستي . بعضي match box و بعضي conventional دوست دارند .
9. داشتن وسايل جانبي مثل کانورتورها فيلترها و ...

اما فاکتور اصلي همانا "خوب فيلم گرفتن" است که وظيفه دوربين است . هم در نور روز و هم در نور معمول داخلي .

پاسخ بفرماييد و در خدمتتان هستم.
 

Cortana

کاربر تازه وارد
تاریخ عضویت
30 مارس 2005
نوشته‌ها
59
لایک‌ها
1
محل سکونت
Adelide, Australia
به نقل از amin-moein :
خيلي ممنون از راهنمايي مفيد شما

پس به نظر شما اگر بوجه خودمو دوقسمت كنم و دوتا دوربين بخرم خيلي بهتره (كل بودجه من در حد يك ميلون دويست يعني تقريبا 1000 يورو )
براي من كيفيت كاري در محيط كم نور مثل داخل اطاق با نور معمولي مهم تره
من خودم دو مدل دوربينو تو اين شرايط نوري امتحان كردم

اولي پاناسونيك gs-120 كه تقريبان خوب عمل مي كرد يعني نويز نسبتا كمي داشت ولي تصوير خيلي تاريك بود و در شرايط نور معمولي(بيرون از خانه ) رنگها شديد تر از حالت طبيعي بودند اما قدرت تفكيك رنگ خوبي داشت.

دومي سوني trv-22بود كه با وجود داشتن يك ccdدر محيط هاي كم نور چه از نظر نويز وچه از نظر روشن بودن تصوير عالي بود
درشرايط نوري بيرون از اطاق رنگها تقريبا خوب بودن ولي كاملا طبيعي نبودند اما تصوير براي بيننده مورد قبول بود قدرت تفكيك رنگ ازپاناسونيك ضعيفتر بود (اين مدل دوربين در بازار ايران اصلا موجود نيست)

ولي به قول شما دوربين براي نيم ساعت اتحان كردن كه نيست.وبايد چهار پنج سال براي ادم كار كند .

باتوجه به مشخصات داده شده در سايت سوني دوربين hc-15 و trv-22داراي مشخصات فني يكسان مي باشند
لنز هر دو از نوع زايس وازنظر فيزيكي كاملا مثل هم هردو دارايccd 1/4اينچ ازنوع HAD وساير مشخصات مساوي
تفاوت اين دو در نرم افزار دوربين مثل زياد شدن زوم ديجيتال وكم كردن يك سري افكتهاي ديجيتال و در كارت مموري خوردن كه اون هم اصلا براي من مهم نيست چون كه تصميم گرفتم يك دور بين عكاسي خوب بگيرم(به توصيه شما كه روزانه با دها دوربين سرو كار دارين)

ايا به نظر شما اين hc-15از نظر فيلم برداري به خوبي trv-22عمل ميكند يا نه واثلا اين trv-22دوربين خوبي هست

اين تكنولوژي(HAD )ساخت ccd كه روي دوربين هاي سوني نوشته شده يعني چي.

ممنون


سلام دوست بسيار عزيزم

1. از نظر لطف شما سپاسگزارم و خوشحالم که تصميم درستي گرفتيد و بودجه خود را صرف خريد دوربين فيلمبرداري و عکاسي مجزا خواهيد نمود . بر حسب تجربه خودم بهترين نتيجه را به اين شکل خواهيد گرفت اما صميمانه علاقمند شنيدن نظرات ساير دوستان هم هستم .

2. در مورد تقسيم بودجه بايد ببينيد اولويت شما با کدام است . اگر صرفا براي فيلمبرداري خانگي با کيفيت معمولي ميخواهيد يک دوربين 400 يورويي جوابگوست اما اصلا انتظار کيفيت از آن نداشته باشيد . من شخصا فيلمبرداري را 700 يورويي و دوربين را 300 يورويي خريداري خواهم کرد . ترجيحا با افزايش بودجه يک دوربين 400 يورو . شما از HC1000 شروع کرديد و با GS200 مقايسه کرديد خوشحال شدم اما نظرتان روي HC15 است که حدودا 450 يوروست ؟

3. دقت شما در مقايسه دو دوربين قابل تحسين است . کاملا همينطور است . همانطور که گفته شد دوربين هاي 3CCD ارزان نميتوانند ارزشهاي خود را در تاريکي نشان دهند و کاملا در رقابت با يک دوربين ابتدايي تک CCD بازنده هستند . دليل اصرارم بر تعيين شرايط کاري شما دقيقا همين نکته است .

4. سوني سنسورهاي CCD را بهبود داده . HAD , Super HAD. که مخفف Hole Accumulation Diode است . اساس کار آن نصب يک ميکرولنز بر روي هر پيکسل روي CCD است و عملکرد آن افزايش حساسيت با دريافت نور بيشتر و متمرکز تر توسط پيکسل هاي CCD است . نتيجه را هم که خودتان ديده ايد . تصوير خوب در نور کم . مدل جديدتر آن Exvio HAD يا همان Super HAD است . طبق بروشور ها HAD 15% حساسيت را بالا ميبرد که با توجه به نتايج ادعاي درستي است .


مقايسه دو دوربين
--------------------
HC15 جزو دوربين هاي ابتدايي سوني است و دقيقا همانطور که گفتيد همان TRV22 سال 2003 است ولي بر خلاف بقيه HC ها hybrid lcd پيدا نکرد . مزاياي HC15 حساسيت عالي به نور و تصوير خوب و روشن در نور کم است . از ديگر مزايا طبق سنت سوني وجود دکمه Easy shot براي کارکرد تمام اتوماتيک است و از معايب آن بازهم طبق سنت سوني بسيار فقير بودن از نظر تنظيمات دستي است . اما معايب اختصاصي HC15 تصوير با رنگهاي غير طبيعي در نور روز + white balance مشکل دار آن در نور شديد ست . همچنين محدوديت دامنه نور باعث ميشه تصوير مرده و بي روح به نظر برسد و کل تصوير بيش از حد روشن است و جزئيات تصوير کم . ايده آل براي فيلمبرداري داخل خانه و يا هنگام غروب است .

پاناسونيک GS120 اولين دوربين 3CCD جهان در کلاس زير هزار دلار است . 3x 1/6 سايز CCD و داراي لنز لايکا با زوم اپتيکال 10x مشابه HC 15 است . مزاياي آن رنگهاي عالي در نور کافي است . از ديگر مزايا طبق سنت پاناسونيک کنترلهاي کامل دستي است و از ديگر معايب بازهم طبق سنت پاناسونيک راحت نبودن خيلي زياد کار با آنست . از ديگر معايب آن تصوير نسبتا تاريک در نور کم است . اين مدل ديگر توليد نميشود و GS150 جايگزين آن شد.

اگر صرفا فيلمبرداري در نور داخلي و کم مد نظر شما باشد HC15 انتخاب بهتري است گرچه HC65 را پيشنهاد ميکنم با حدود 200 يورو گرانتر . در ساير موارد GS120 يک دوربين 3CCD است و تصاوير خيلي بهتري دارد .

در پيغام قبليم يکسري فاکتور در انتخاب دوربين ذکر کرده ام . اگر تمايل داريد پاسخ دهيد و بيشتر ميتوانم راهنمايي کنم . بطور کلي با بودجه حدود 500 يورو

1. اگر نياز شما فيلمبرداري در نور کم است گرانترين مدل 2003 سوني را که ميتوانيد بخريد . مدلهاي 2004 و 2005 سوني افت محسوسي در اين زمينه دارند و با ZR کنون مقايسه ميشوند . پاناسونيک هم که از سال گذشته با 3CCD ها بازار را در دست دارد فقط GS400 را با 1400 يورو عرضه ميکند که از هر نظر استثناييست ولي مدلهاي پايينتر آن بهبود چشمگيري در نور کم نسبت به 2003 پيدا نکرده اند ولي فعلا چيز بهتري توليد نميشود. اگر توانستيد JVC مدل 2003 يا 2004 با 3D NOISE FILTER پيدا کنيد آنها هم خوب هستند اما يکسال است استوک نميشوند و مشکل JVC تاري بيش از حد تصوير است که آزار دهنده است . کنون هم بدترين دوربين دنيا در تاريکي يعني سري ZR را عرضه ميکند . براي مدل جديد و نور کم مجبوريد بودجه را بالا ببريد .

2. اگر قصد استفاده حرفه اي در نور کم را داريد بخصوص عروسي ها و يا در اينجا که زياد شايع است کلوپ ها و کنسرت ها اصلا سراغ اين دوربين ها نرويد .

3. اگر کيفيت رنگ و دقت و وضوح تصوير براي شما مهم است و ميتوانيد از يک پروژکتو در منزل استفاده کنيد حتما 3CCD انتخاب کنيد چراکه اختلاف کيفيت تصوير معنا دار است .

4. اگر ميتوانيد کمي بودجه خود را بيشتر کنيد و يک دوربين 900 يورويي بخريد نتيجه بسيار بهتري ميگيريد و مدلهاي 40 و بالاتر optura کنون هم يکي از گزينه ها خواهد بود که دوربين بسيار خوبيست .

در صورت تمايل بفرماييد تا بيشتر راهنمايي کنم
 

amin-moein

کاربر تازه وارد
تاریخ عضویت
8 آپریل 2005
نوشته‌ها
109
لایک‌ها
0
به نقل از Cortana :
سلام دوست بسيار عزيزم

1. از نظر لطف شما سپاسگزارم و خوشحالم که تصميم درستي گرفتيد و بودجه خود را صرف خريد دوربين فيلمبرداري و عکاسي مجزا خواهيد نمود . بر حسب تجربه خودم بهترين نتيجه را به اين شکل خواهيد گرفت اما صميمانه علاقمند شنيدن نظرات ساير دوستان هم هستم .

2. در مورد تقسيم بودجه بايد ببينيد اولويت شما با کدام است . اگر صرفا براي فيلمبرداري خانگي با کيفيت معمولي ميخواهيد يک دوربين 400 يورويي جوابگوست اما اصلا انتظار کيفيت از آن نداشته باشيد . من شخصا فيلمبرداري را 700 يورويي و دوربين را 300 يورويي خريداري خواهم کرد . ترجيحا با افزايش بودجه يک دوربين 400 يورو . شما از HC1000 شروع کرديد و با GS200 مقايسه کرديد خوشحال شدم اما نظرتان روي HC15 است که حدودا 450 يوروست ؟

3. دقت شما در مقايسه دو دوربين قابل تحسين است . کاملا همينطور است . همانطور که گفته شد دوربين هاي 3CCD ارزان نميتوانند ارزشهاي خود را در تاريکي نشان دهند و کاملا در رقابت با يک دوربين ابتدايي تک CCD بازنده هستند . دليل اصرارم بر تعيين شرايط کاري شما دقيقا همين نکته است .

4. سوني سنسورهاي CCD را بهبود داده . HAD , Super HAD. که مخفف Hole Accumulation Diode است . اساس کار آن نصب يک ميکرولنز بر روي هر پيکسل روي CCD است و عملکرد آن افزايش حساسيت با دريافت نور بيشتر و متمرکز تر توسط پيکسل هاي CCD است . نتيجه را هم که خودتان ديده ايد . تصوير خوب در نور کم . مدل جديدتر آن Exvio HAD يا همان Super HAD است . طبق بروشور ها HAD 15% حساسيت را بالا ميبرد که با توجه به نتايج ادعاي درستي است .


مقايسه دو دوربين
--------------------
HC15 جزو دوربين هاي ابتدايي سوني است و دقيقا همانطور که گفتيد همان TRV22 سال 2003 است ولي بر خلاف بقيه HC ها hybrid lcd پيدا نکرد . مزاياي HC15 حساسيت عالي به نور و تصوير خوب و روشن در نور کم است . از ديگر مزايا طبق سنت سوني وجود دکمه Easy shot براي کارکرد تمام اتوماتيک است و از معايب آن بازهم طبق سنت سوني بسيار فقير بودن از نظر تنظيمات دستي است . اما معايب اختصاصي HC15 تصوير با رنگهاي غير طبيعي در نور روز + white balance مشکل دار آن در نور شديد ست . همچنين محدوديت دامنه نور باعث ميشه تصوير مرده و بي روح به نظر برسد و کل تصوير بيش از حد روشن است و جزئيات تصوير کم . ايده آل براي فيلمبرداري داخل خانه و يا هنگام غروب است .

پاناسونيک GS120 اولين دوربين 3CCD جهان در کلاس زير هزار دلار است . 3x 1/6 سايز CCD و داراي لنز لايکا با زوم اپتيکال 10x مشابه HC 15 است . مزاياي آن رنگهاي عالي در نور کافي است . از ديگر مزايا طبق سنت پاناسونيک کنترلهاي کامل دستي است و از ديگر معايب بازهم طبق سنت پاناسونيک راحت نبودن خيلي زياد کار با آنست . از ديگر معايب آن تصوير نسبتا تاريک در نور کم است . اين مدل ديگر توليد نميشود و GS150 جايگزين آن شد.

اگر صرفا فيلمبرداري در نور داخلي و کم مد نظر شما باشد HC15 انتخاب بهتري است گرچه HC65 را پيشنهاد ميکنم با حدود 200 يورو گرانتر . در ساير موارد GS120 يک دوربين 3CCD است و تصاوير خيلي بهتري دارد .

در پيغام قبليم يکسري فاکتور در انتخاب دوربين ذکر کرده ام . اگر تمايل داريد پاسخ دهيد و بيشتر ميتوانم راهنمايي کنم . بطور کلي با بودجه حدود 500 يورو

1. اگر نياز شما فيلمبرداري در نور کم است گرانترين مدل 2003 سوني را که ميتوانيد بخريد . مدلهاي 2004 و 2005 سوني افت محسوسي در اين زمينه دارند و با ZR کنون مقايسه ميشوند . پاناسونيک هم که از سال گذشته با 3CCD ها بازار را در دست دارد فقط GS400 را با 1400 يورو عرضه ميکند که از هر نظر استثناييست ولي مدلهاي پايينتر آن بهبود چشمگيري در نور کم نسبت به 2003 پيدا نکرده اند ولي فعلا چيز بهتري توليد نميشود. اگر توانستيد JVC مدل 2003 يا 2004 با 3D NOISE FILTER پيدا کنيد آنها هم خوب هستند اما يکسال است استوک نميشوند و مشکل JVC تاري بيش از حد تصوير است که آزار دهنده است . کنون هم بدترين دوربين دنيا در تاريکي يعني سري ZR را عرضه ميکند . براي مدل جديد و نور کم مجبوريد بودجه را بالا ببريد .

2. اگر قصد استفاده حرفه اي در نور کم را داريد بخصوص عروسي ها و يا در اينجا که زياد شايع است کلوپ ها و کنسرت ها اصلا سراغ اين دوربين ها نرويد .

3. اگر کيفيت رنگ و دقت و وضوح تصوير براي شما مهم است و ميتوانيد از يک پروژکتو در منزل استفاده کنيد حتما 3CCD انتخاب کنيد چراکه اختلاف کيفيت تصوير معنا دار است .

4. اگر ميتوانيد کمي بودجه خود را بيشتر کنيد و يک دوربين 900 يورويي بخريد نتيجه بسيار بهتري ميگيريد و مدلهاي 40 و بالاتر optura کنون هم يکي از گزينه ها خواهد بود که دوربين بسيار خوبيست .

در صورت تمايل بفرماييد تا بيشتر راهنمايي کنم




با سلام


خيلي ممنون از اينكه وقت خودتان را صرف راهنمايي من ميكنيد



بودجه من براي فيلم برداري همان 500 يورو است (مي خوام يك دوربين عالي براي عكاسي بگيرم) .به غيراز hc-15در اين محدوده قيمت چه دوربين ديگري توصيه ميكنيد . و اثلا شما از نظر دوام وعمر بين سوني وپاناسونيك كدام يك راانتخواب بهتري ميدانيد.(در بازار ايران اين دو مارك ازمحبوبيت بيشتري برخوردار اند و نمايندگي وخدمات بسيار بهتري دارند)

من قبلا حدود 8سال پيش يك دوربين پاناسونيك مدل rx-10 گرفتم دوربين خوبي است وهنوز هم ازش استفاده ميكنم.تنها مشكل من ضعف بسيار زياد در فوكوس كردن خصوصا در نور كم.(دوربيناي سوني هم رده دوربين من در اين زمينه خيلي قوي تر اند.

ايا مرده بودن تصوير و رنگهاي غيرطبيعي ومشكل وايد بالانس در دوربين hc-15 خيلي ازار دهنده است ؟ از اين سه جهت از دوربين قبلي من بهتره يا نه. نسبت به دوربينهاي digital 8چي.

لنز كارل زايس چه تاثيري برروي كيفيت فيلم دارد. واصولا فرق بين vario-sonnar وvario-tessar در چيست. لنز كارل زايس بهتره يا لايكا كه مورد استفاده در دوربينهاي پاناسونيك است.

در شرايط نوري كم ازنظر نويز و به هم ريختگي رنگ كدام يك ازاين مدلها gs15 و gs55 وhc 20 انتخواب بهتري ميتوانند باشند . از نظر كيفيت تصوير در نور كافي چه طور.
 

buf

کاربر تازه وارد
تاریخ عضویت
2 ژانویه 2003
نوشته‌ها
676
لایک‌ها
3
یه سوال هم من دارم: gs400 در نور کم چه طوره؟
 

davood4547

کاربر تازه وارد
تاریخ عضویت
4 می 2004
نوشته‌ها
58
لایک‌ها
1
Cortana عزيز سلام
من يك دوربين سوني DCR-TRV 828E دارم ميخواهم دوربينم را عوض كنم شما چه دوربيني پيشنهاد مي كنيد.كه امكانات آن از دوربين خودم كه 1.3 مگاپيكسل است و مموري هم دارد بهتر باشد.
قصدم از تعويض آن داشتن دوربيني
1- سبكتر 2- امكانات بيشتر 3- كيفيت بهتر
نهايت قيمت هم بين 600 تا 700 يور
متشكرم
 

SiahSepid

کاربر تازه وارد
تاریخ عضویت
20 آگوست 2003
نوشته‌ها
895
لایک‌ها
9
سلام از ماست Cortana عزیز .
fireboy عزیزشاید ناراحت هم شده باشه که چرا این تاپیک رو باز کردم ولی باز کردن این
تاپیک بی-تعارف باعث آشنایی با شخصی شد که علاوه بر تسلط کافی در زمینه دوربین با
تحمل و صبر هیچ نوشته ای رو. بدون پاسخ نذاشتن.لازمه که من هم به نوبه خودم از زحمت
و پیگیری نوشته ها که توسط دوست عزیز Cortana انجام میشه , سپاسگذاری کنم .

Cortana عزیز چنانچه مایل باشید در ""Gmail"" (در صورت عضویت نداشتن) عضو شوید ,
"یک آدرس ای-میل" بفرمایید تا ذره ای از لطف شما رو , پاسخی هر چند کوچک بدم . :blush:
:rolleyes:

ارادتمند شما "بچه مظلوم"
:specool:
 

SiahSepid

کاربر تازه وارد
تاریخ عضویت
20 آگوست 2003
نوشته‌ها
895
لایک‌ها
9
یه چیز دیگه : من یکی - دو ماه پیش یه دوربین دیجیتال "نیکونcoolpix 4200 " گرفتم که ازش راضیم و همون چیزیه که میخواستم . با این حال کیفیت عکسی که با camcorder میخوام مسلما با دوربین دیجیتال فرق داره ولی اگه قابل قبول باشه که خیلی خوب میشه.

یه سوالی که با خوندن مطالب شما و دوست عزیز amin-moein برام پیش اومده که :
(متاسفانه چون امکان کار با camcorder پیش نیومده) منظور از فیلمبرداری در شرايط نور كم واقعا چه محیطی هست؟
-------------------------------
راحتی کار با آن( و اینکه امکان تنظیم دستی هم داشته باشه ) / کیفیت صدا که مسلمه /
کیفیت عکس/ و در خوشدستی در اولویتند.
 

amin-moein

کاربر تازه وارد
تاریخ عضویت
8 آپریل 2005
نوشته‌ها
109
لایک‌ها
0
به نقل از bachemazloom :
یه چیز دیگه : من یکی - دو ماه پیش یه دوربین دیجیتال "نیکونcoolpix 4200 " گرفتم که ازش راضیم و همون چیزیه که میخواستم . با این حال کیفیت عکسی که با camcorder میخوام مسلما با دوربین دیجیتال فرق داره ولی اگه قابل قبول باشه که خیلی خوب میشه.

یه سوالی که با خوندن مطالب شما و دوست عزیز amin-moein برام پیش اومده که :
(متاسفانه چون امکان کار با camcorder پیش نیومده) منظور از فیلمبرداری در شرايط نور كم واقعا چه محیطی هست؟
-------------------------------
راحتی کار با آن( و اینکه امکان تنظیم دستی هم داشته باشه ) / کیفیت صدا که مسلمه /
کیفیت عکس/ و در خوشدستی در اولویتند.


با سلام خدمت شما

دوست عزيز منظور از نور كم يعني محيطهايي مثل روز روشن داخل خانه يا هنگام غروب ويا داخل خانه در شب با نور لامپ

اكثر دوربينهاي خانگي در اين شرايط نوري تصويرشان نويزي ميشود ورنگها حالت طبيعي خود را از دست مي دهند. و تصوير يك حالت خفگي به خودش مي گيره.
 

Cortana

کاربر تازه وارد
تاریخ عضویت
30 مارس 2005
نوشته‌ها
59
لایک‌ها
1
محل سکونت
Adelide, Australia
به نقل از amin-moein :
با سلام

... و اثلا شما از نظر دوام وعمر بين سوني وپاناسونيك كدام يك راانتخواب بهتري ميدانيد.(در بازار ايران اين دو مارك ازمحبوبيت بيشتري برخوردار اند و نمايندگي وخدمات بسيار بهتري دارند)

لنز كارل زايس چه تاثيري برروي كيفيت فيلم دارد. واصولا فرق بين vario-sonnar وvario-tessar در چيست. لنز كارل زايس بهتره يا لايكا كه مورد استفاده در دوربينهاي پاناسونيك است.

.


سلام دوست بسيار عزيزم
خواهش ميکنم اميدوارم مطالب در کمک به شما در انتخاب بهترين گزينه ممکن ياري کند

پيش از هر چيز ار شما و ساير دوستانم بخاطر اين تاخيري که پيش آمد عذر ميخواهم . سعي ميکنم به سرعت پاسخ تمام سوالات را در حد اطلاعاتم ارائه کنم پيغام شما رو به دو بخش تقسيم کردم . ابتدا اين سوالات که کلي هستند رو پاسخ ميدهم سپس بخش مقايسه دوربينها رو .

در تمام دنيا بازار دوربين ويدئو بطور عمده در اختيار 4 مارک است . سوني پاناسونيک کنون و جي وي سي . سوني و پاناسونيک توليدکنندگان اصلي هستند و کم و بيش حدود 35 - 55 درصد بازار را مجموعا در اختيار دارند (بين کشورها تفاوت خيلي زياد هست) و بقيه عمدتا در اختيار دو مارک ديگر و سپس بقيه شرکت هاست . در ضمن تغييرات زيادي هر سال در سهم شرکت ها از بازار فروش دوربين هاي خانگي پديد مياد اما بازار دوربينهاي پروفشنال و سينمايي تقريبا معتدل هست و هر دو سال تقريبا تغيير ميکنه . فعاليت عمده من در دوربينهاي نيمه حرفه اي و سطح پايين پروفشنال هست و بطور اخص دوربين هاي فيلمسازان آماتور .

اما مقايسه سوني و پاناسونيک
-----------------------------------
اميدوارم در اين تاپيک به die hard ها برخورد نکنيم من سعي ميکنم با رعايت جانب احتياط توضيح بدم . در زمينه دوربين فيلمبرداري هم همان مطلبي که در مورد دوربينهاي عکاسي ذکر کردم صادق است . هيچوقت يک دوربين را بخاطر مارک آن انتخاب نکنيد . تمام شرکت ها هم محصول خوب دارند و هم بد . بايد شرايط ر در زمان خريد تحليل کنيد
اين دو شرکت با ديدگاه کلي نگر از نظر کيفيت محصول برابري ميکنند و هردو کيفيتي بالاتر از استانداردهاي اجباري دارند اما رويکرد آنها به بازار کاملا متفاوت است. شرکت ماتسوشيتا الکترونيک (صاحب امتياز برند پاناسونيک) يکي از غولهاي صنعت ژاپن است و فلسفه آن in home production است . در واقع در محصولات آنها تمام قطعات الکترونيک و اپتيک ساخت خود کارخانه است و دليل آن integration است. آنها براي محصول خود چيپ اختصاصي طراحي و توليد ميکنند مزاياي آن امکان رقابت در قيمت ها با حفظ کيفيت کنترل شده و عاليست. شرکت سوني از مدلي مبتني بر outsourcing استفاده ميکند و بيشتر طراحي و ساخت قطعات high tech را انجام ميدهد . مزيت اينکار کيفيت درخشان محصولات است مثلا هيچکس در اين نکته شک ندارد که دوربينهاي سري HC امسال بهترين LCD هاي ممکن را دارند . اين hybrid lcd ها ساخت شارپ هستند . معايب آن وارياسيون نسبتا زياد در کيفيت محصولات و بالا بودن قيمت نهايي است . به عنوان مثال در دوربينهاي فيلمبرداري پاناسونيک شما هميشه ميتوانيد بطور کم و بيش کيفيت آنرا حدس بزنيد اما در مورد سوني بايد حتما از نظرات و تجربيات صاحبان قبلي نيز علاوه بر مشخصات فني دوربين مطلع شويد .

سوني: در طيف محصولات سوني آيتم هايي وجود دارند که بي نظير هستند . هيچ فيلمبرداري نيست که با VX2100 (نسخه غير حرفه اي PD170 بدون XLR ) کار کند و مجذوب قدرت خارق العاده اون در فيلمبرداري از تاريکي نشود . اين دوربين بخاطر قيمت خوب و کيفيت عالي پيشنهاد منختب من براي تمام موادي است که نياز به فيلمبرداري عالي در محيط نيمه روشن يا داخل اتاق داريد . يا خود PD170 که دوربين استاندارد براي فيلمبرداري از کنسرت ها و پاپ هاست بخاطر جوابدهي عالي به نور کم و رزولوشن عالي تصوير . FX1 جديد هم جدا از مشکلاتي که ايجاد کرد کيفيتي واقعا زيبا ارائه ميکنه . همچنين دوستاني که با مدلهاي 2003 و قديميتر سر و کار دارند کيفيت سري 900 از TRV ها را ميدانند . راحت خوشدست و با کيفيت و حساسيت عالي به نور کم . البته هنوز هم سوني در رده زير 600 يورو و دوربينهاي point & shoot بيشترين فروش را دارد و دليل آن سيستم easy cam سوني است که باعث ميشه هر کسي حتي يک کودک تصوير عالي از دوربين دريافت کند . متاسفانه دوربينهاي 2004 سوني با اشکالات فوق العاده زيادي همراه بودند . بخصوص HC85 که از بازار جمع آوري ميشود و HC90 جايگزين ميگردد . مدلهاي پايين بخصوص HC40 مشکلات جدي در white balance داشتند که براي محيط آفتابي ساحل اينجا مساوي شد با پس آوردن تمام دوربينها . HC30 رزولوشن بسيار کم با رنگهاي بسيار کم دارد و ... ليست مشکلات اين دوربين ها که بخصوص بخاطر LCD لمسي ( مجبوريد حين کار با دست ديگر روي آن منوها را انتخاب کنيد حتي براي پخش فيلم ) و فوکس کند + زوم اپتيک پايين + WB مسئله دار باعث شده سال گذشته سوني حدود 300 مليون يورو در صنعت دوربين فيلمبرداري ضرر کند که البته ضرر کل صنعت رو چند برابر تخمين زدند (ما بيش از 10 هزار دلار استراليا کيف و فيلتر و لوازم زير آب براي تابستان پيش خريد کرده بوديم ) با منوپولي مخالف هستم اما واقعا تا سال 2003 کسي از منوپولي سوني در سگمنت ارزان قيمت ضرر نکرد .

پاناسونيک: ميشه سال 2004 رو براي پاناسونيک ويدئو بهترين سال دونست . در واقع سال پيش با دوربينهاي 3ccd بازار 600 تا 1000 رو بطور کلي تغيير داد و 1000 تا 1500 رو کاملا تصاحب کرد . فعلا هيچ رقيبي ندارد و با توجه به اينکه تنها شرکتي است که طيف کامل ccd ها را ميسازد ( از 1/6 تا 2/3) و بخش عمده تجربه شرکت Leica رو در زمينه طراحي و ساخت سيستم اپتيک به کمپاني مادر منتقل کرده (در قالب کارخانه Lumix در خود ژاپن) و خريد بخش عمده سهام شرکت ikegami که طراحي اصلي دوربينهاي panavision هستند که دوربين استاندارد سينمايي در تمام جهان است و استخدام بخش بزرگي از نيروي کار آن نتيجه بسيار خوبي گرفت و در حال حاضر بطور کامل بازار دوربينهاي فيلمسازي ديجيتال را در اختيار دارد و در خيلي مواد تنها سازنده هستند . مثلا تنها دوربين زير 5000 هزار دلار جهان که بصورت progressive و با سرعت 24 يا 25 فريم فيلمبرداري ميکنه يعني dvx100a با لرزشگير اپتيکال فوق العاده الان ديگه در همه جاي دنيا به دوربين استاندارد فيلمسازي و steady cam تبديل شده يا GS250 که اولين دوربين فيلمبرداري جهان که لرزشگير اپتيکال دارد و زير 1000 يوروست . تنها دوربين 3 ccd جهان با 600 يورو يعني gs65 و بهترين دوربين فيلمبرداري فعلي جهان در عکاسي يعني GS400 ... گوشه اي از دستيافته هاي اين شرکت هست که مسيري که از سال 2000 و با سرمايه زياد با لايکا و ikegami شروع کرد و به بار نشسته . سال پيش GS200 فروش فوق العاده اي داشت و GS120 هم که هميشه در ليست ثبت نام بود و مواجه با کمبود موجودي . امسال GS150 مطمئنم موفقه و GS250 با ois فروشش قابل پيش بيني است . هنوز متاسفانه به اينجا بصورت انبوه نرسيده و ثبت نام ميکنيم . با صحبتهايي که در انجمن بود حس ميکنيم مارک lumix در ايران ناشناخته است اما اينجا و انگلستان فوق العاده محبوبه . مدلي 5 مگاپيکلسلي به نام FX7 داره که عليرغم اينکه 130 يورو گرونتر از کنون a95 هست فروشي
فوق العاده عالي داره . اين سري کوچکترين دوربينهاي دنيا با لرزشگير اپتيکال هستند و کيفيت تصويرشون هم حيرت انگيزه . بازار عرضه و تقاضا قيمت جنس رو تعيين ميکنه و همين قيمت گذاري در مقابل کنون و اونهم پرفروشترين دوربين کمپکت جهان يعني سري a گواه خيلي نکات است و به نظرم همه اينها نشانه موفقيت يک شرکت در جلب رضايت مشتريان و کيفيت بالاست . در حال حاضر از نظر تکنولوژي دوربينها خانگي تمام شرکت ها براي حفظ بازار به ارزان سازي مدلهاي قديمي که با افت کيفيت همراه بوده دست زدند و متاسفانه سال 2005 هم شروع خوبي جز محصولات پاناسونيک نداشت . فکر نميکنم با اين وضعيت تغيير عمده ببينيم مگر HDV جايگزين شه يا بقيه شرکت ها هم از پاناسونيک در 3ccd پيروي کنند .

از نظر پشتيباني محصول هم پاناسونيک خيلي بهتر عمل ميکنه . طي يکماهه اول فقط بر اساس گفته مشتري و بدون سختگيري زياد در مورد تست مورد شکايت دوربين او تعويض ميشود . کيفيت عالي و ساخت ژاپن بودن که اينحا خيلي مهم است و اين سياست گارانتي باعث موفقيت زياد محصولات شده اما سوني مشکلات زيادي در اين زمينه دارد . محصولات معيوب بايد حتما پست شوند و تقريبا همه موارد هم پاسخ آنها خارج از گارانتي بودن بدليل ضربه و آب ... است که درست هم هست ولي با توجه به وضعيت توريستي اينجا نميتوان انتظار زيادي از مشتري ها داشت و بايد کمي ناديده گرفت . متاسفانه وضعيت سوني از نظر گارانتي چندان جالب نيست .


لنزهاي لايکا و کارل زايس
----------------------------
دوست عزيز اين مطلب از توان علمي من خارج است و مطمئنم اساتيد گرانقدر فروم يا سايت عکاسي خيلي بهتر ميتوانند نظر دهند اما از نظر تکنيکال نميتوان فقط بر اساس نام نظر داد .
پاناسونيک دو سري لنز در دوربينهاي ويدئو استفاده ميکند . panasonic video lens در مدلهاي ارزانقيمت و Leica dicomar در مدلهاي گرانقيمت . همچنين سه مدل لنز در دوربيهاي عکاسي سري Lumix استفاده ميکند . Vario-Elemarit , Vario-Elemarit ED و DC Vario-Summicron Lens که اين آخري کاملا حرفه ايست و در دوربين 1600يوروييLC1 بکار گرفته شده .
panasonic video lens: مشخصات نوري قابل قبول دارد و هدف اصلي آن قيمت است نه کيفيت . در دوربينهاي ويدئو مدل پايينتر بکار رفته و نکته خاصي تا کنون در مورد آنها نخوانده ام.
Leica DICOMAR: واريان هاي خيلي زيادي دارد مثلا DC , ... همچنين مدلهاي داراي OIS و بدون آن دارد . بعنوان مثال GS400 داراي لرزه گير اپتيکال و GS120 فاقد آنست . نميتوان براي تمام اين گروه نظر کلي داد و مورد به مورد فرق ميکند اما خصوصيات کلي آنها سرعت عالي و barrel distortion کم . کم بودن CA و gop. رزولوشن خيلي خوب و در بيشتر موارد زوم اپتيک با درجات بالاست و 24 عدد ناشايعي نيست که بخاطر BD کم و سرعت بالاي اين لنزها قابل دستيابي است .


لنزهاي کارل زايس سوني هم در سه دسته هستند .مشخصه لنزهاي زايس کمترين تغيير رنگ و وضوح در تصوير است .
Vario-Tessar: لنزهاي سايز کوچک سوني . هدف اين لنزها ارزان بودن است و مشخصه آنها سرعت بسيار خوب عليرغم کوچک بودن لنز است. در محصولات اولترا کمپکت سوني بکار ميرود .
Vario-Sonnar: لنزهاي حد مياني سوني . کيفيت خوبي دارند دارند . ساختار معمولا 8 المان در 7 گروه است اما وارياسيون هم دارد که لنزي کوچک و نه چندان پيچيده ايجاد ميکند . مشخصه آنها وضوح فوق العاده آنهاست . عموما فاقد ED element هستند .
Varo-Sonnar *T: فقط از لحاظ نام با V-S يکي است . بهترين کيفيت لنز سوني که هم تعداد المان هاي عادي و هم آسفريک بيشتري دارد . مثلا لنز F828 از اين خانواده است که داراي 12 المان در 8 گروه و 3 المان اسفريک است . (تقريبا ساختاري مشابه با لنز Fz5 پاناسونيک) اما از نظر کارکرد اين لنزها داراي لايه هاي پوششي دوگانه antiglare هستند و انعکاس نور در اين لنز در کمترين حد است . تصوير بسيار واضح و رنگ ها کاملا طبيعي هستند . بخصوص روي واقعي بودن رنگها و رفلکسها تاکيد دارم .

اگر بخواهم مثال بزنم توصيه ميکنم در بخش آخرين عکسها به عکس بسيار زيباي آقايniaz نگاه کنيد (برکه) و آنرا با عکس گوجه فرنگي olympus c-8080 مقايسه کنيد . البته اي کاش هردو در يک درجه تله و نوري بودند اما باز هم مشخص است . اين دو دوربين دقيقا از يک سنسور سوني استفاده ميکنند و با توجه به اينکه آقاي چلبيانلو firmware دوربين خود را آپگريد کرده اند مشکلات کنتراست از بين رفته و با خطاي قابل اغماض ميتوان اختلاف دو لنز را ديد . به وضوح خطوط برق و رفلکس روي آب دقت کنيد . F717 , F828 سوني واقعي ترین رنگها رو ايجاد ميکنند و جزو معدود دوربينهايي هستند که انعکاس نور روي سطوح در آنها از حالت طبيعي خارج نميشه . تصاوير بيشتر دوربينهاي ديگر در اين زمينه اغراق آميز به نظر ميرسد . در مقابل رنگها براقي و جلوه اي که در اوليمپوس دارند را در سوني ندارند . البته قصد نسبت دادن هيچکدام از عکس ها به دوربين نبود . بدون شک ذوق هنري موجود در هردو دلبري ميکنه و همه چيز به پشت چشمان عکاس بستگي دارد و کمتر به آنچه در مقابل چشمان اوست و کمتر از اون به ابزاري که مابين ايندوست . به هردو دوست گرامي و هنرمندم صميمانه تبريک ميگويم .

پاسخ تمامي سوالات ديگر دوستان رو هم ارسال ميکنم اما اين سوال خيلي کلي بود و سعي کردم در حد معلومات ناچيزم پاسخ قابل قبولي ارائه کنم .

از دوستان عزيزم بخاطر اطاله کلام عذر ميخواهم مشتاق شنيدن نظرات شما هستم و اگر مطالب طولاني آزار دهنده است بفرماييد و خلاصه خواهم نوشت .

شاد باشيد
 

amin-moein

کاربر تازه وارد
تاریخ عضویت
8 آپریل 2005
نوشته‌ها
109
لایک‌ها
0
با سلام و تشكر

cortana عزيز توضيحات شما خيلي كامل ومفيد بود. از شما واقعا متشكرم كه اينقدر بادقت و حوصله دراين مورد براي من توضيح داديد.

در كلام اخر شما چه مدل دوربين را بين سوني و پاناسونيك(قيمت زير 500 يورو ) پيشنهاد ميكنيد .ضمن اينكه وضعيت گارانتي در ايران در بين اين دو شركت هيچ فرقي نمي كند. نظرتون در مورد دوربين gs-15 چيه اين مدل دوربين چه مزايا ومعايبي دارد.

نظرتون در مورد hc -15 چيه . ايا اين دوربين كه مدل 2003 است از نظر كيفيت ايا بهتر از مدلهايي مثل hc-20 hc-30 مي باشد (باتوجه به اينكه لنز hc-15 از نوع sonnar هست) ايا مشكل كندي فوكوس كه در دوربين hc-30,40 كه فرموديد در مورد اين دوربين هم صدق مي كند. اين مشكل وايد بالانس(در موردhc-15) خيلي ازار دهنه است ايا با تنضيمات دستي ميتوان درستش كرد.

بين سوني و پاناسونيك در بين مدلهاي (singel ccd) كدام يكي كيفيت تصوير بهتري دارند.

ممنون
 
بالا