برگزیده های پرشین تولز

دکوراسیون داخلی خانه های کوچک

fazifatemi

کاربر تازه وارد
تاریخ عضویت
14 ژانویه 2017
نوشته‌ها
15
لایک‌ها
0
سن
34
%D8%AF%DA%A9%D9%88%D8%B1%D8%A7%D8%B3%DB%8C%D9%88%D9%86-%D8%A7%D8%AA%D8%A7%D9%82-%DA%A9%D9%88%DA%86%DA%A9.jpg
%D8%AF%DA%A9%D9%88%D8%B1%D8%A7%D8%B3%DB%8C%D9%88%D9%86-%D8%A7%D8%AA%D8%A7%D9%82-%DA%A9%D9%88%DA%86%DA%A9.jpg1_-300x200.jpg

خانه یکی از مهم*ترین مکان*های حضور هر شخص به شمار می*آید. خانه محلی است که افراد، فارغ از دغدغه*ها و آشوب*های روزانه به آن پناه می*برند و آن را مأمن خستگی*ها و دلواپسی*هایشان می*دانند. از این*رو، مساحت بزرگ یا کوچک آن، اهمیت و ارزشی ندارد، مساله*ای که ارزشمند است ایجاد یک آرامش عمیق در میزان مساحت آن است. امروزه با توجه به زندگی شهرنشینی و افزایش جمعیت، دیگر خانه*ها مانند گذشته بزرگ نیست و امکان مانور بیش از حد را به افراد نمی*دهد. بیشتر دکوراسیون داخلی خانه های کوچک امروزی، آپارتمان*های کوچکی است که برای هر شخص، قصری تلقی می*شود. حال با یک منطق و هوشمندی بجا فضای خانه*تان را دل*انگیز و لذت*بخش سازید.
در دکوراسیون داخلی خانه*های کوچک به چند عنصر ۱) مبلمان و میز ناهارخوری ۲) رنگ ۳) محدوده و ۴) نور و نورپردازی توجه کنید.
۱) مبلمان*ها یکی از عناصری در دکوراسیون منزل هستند که می*توان گفت بیشترین فضا را به خود اختصاص می*دهند. پس در انتخاب آنها باید احتیاط کرد. انتخاب مبلمان*های بزرگ، کلاسیک، سلطنتی و آنتیک برای خانه*های کوچک اشتباه است، در طراحی داخلی خانه* های کوچک باید از مبلمان*های متناسب با فضای کاربردی*تر بهره برد. یعنی مبلمان*هایی که بتواند غیر از نقش استراحتگاه، نقش نگهدارنده برخی وسایل مانند کتاب*ها یا وسایل مهم را بازی کند. با این عمل هم فضای خانه را مناسب پر کرده*اید، هم برای وسایل مورد نیاز دیگرتان فضاسازی کرده*اید.
۲) رنگ*ها، یکی دیگر از مهم*ترین المان*ها برای بعد بخشی و فضاسازی محیط*های کوچکند. رنگ نقش بسزایی در چگونگی دکوراسیون داخلی و تاثیر آن بر روحیه افراد دارند. یکی از رنگ*های بعد دهنده و حجم*دهنده به محیط*های کوچک، رنگ سفید است، اما اینکه حتما باید از رنگ سفید به تنهایی در فضاهای کوچک استفاده کرد، تا حدی بی*اعتبار است. برای فضاسازی و تفکیک محیط می*توان از سایه روشن*ها نیز استفاده کرد و به فضا هم بخشید.
۳) برای دکوراسیون داخلی و بازسازی خانه کوچک باید به محدوده*ها و محدودیت*های فضایی توجه کنید؛ برای مثال در آشپزخانه*ها می*توانید از وسایل مخفی به کار ببرید که وسایل آشپزخانه*تان در چشم نباشد و فضا بزرگ*تر به نظر برسد و اینکه تا حد امکان در چیدمان منزل، ظریف*کاری داشته باشید و از بافت*دهی و حجم*دهی به فضا، بپرهیزید.
۴) عنصر دیگری که در معماری داخلی بسیار مهم و حیاتی است، نور و نوع نورپردازی است. نورپردازی می*تواند فضا را بزرگ*تر و کوچک*تر نشان دهد. استفاده از نورهای طبیعی که از پنجره*های بزرگ ورود می*کند، حجم وسیعی به خانه کوچک شما می*بخشد، همچنین استفاده از دیوارکوب*های روشن*کننده می*تواند بعد بیشتری به فضا ببخشد. با کمی اندیشه و نگاه هوشمندانه، قصری پر آرامش و باشکوه برای خود بسازید.منبع:بازسازی خانه
 
Last edited:

sxh

کاربر تازه وارد
تاریخ عضویت
29 آپریل 2018
نوشته‌ها
14
لایک‌ها
1
سن
24
شاید آشپزخانه بزرگ، برای همه خانم ها یک آرزوی جذاب باشد و به لحاظ معماری نیز تمرکز زیادی بر روی باشد. اما با توجه محدودیت های زندگی آپارتمانی، دستیابی به آن برای همه امکان پذیر نباشد. با این حال با در نظر گرفتن نکاتی می توان دکوراسیون آشپزخانه های کوچک آپارتمانی را نیز به گونه ای چید که ضمن جمع و جور بودن، بتوان از فضای آشپزخانه استفاده بهینه کرده آن را بزرگ تر جلوه داد.
 
بالا