برگزیده های پرشین تولز

دیده شدن یکی از نادرترین حیوانات جهان

Ittl.ir

Registered User
تاریخ عضویت
8 اکتبر 2015
نوشته‌ها
232
لایک‌ها
38
سن
30
به تازگی یکی از نادر ترین حیوانات جهان در کشور مکزیک دیده شده است. نام این حیوان Gallon of Milk هست که نهنگی خاکستری از نژاد آلبینو است، برای اولین بار در پنج سال گذشته دیده شده است. کمیسیون ملی مناطق حفاظت شده‌ی طبیعی مکزیک (CONANP)،‌ نهنگی با بدن کاملا سفید را در آب‌های Ojo de Liebre Lagoon (تالاب چشم خرگوش) که در سواحل غرب مکزیک قرار دارد را دیده است. در ادامه همراه ittl باشید.


وضعیت ژنتیکی، باعث شده است تا این حیوانات، دارای ملانین رنگ‌دانه نباشند یا میزان کمتری از آن را داشته باشند. به همین دلیل، حیواناتی که دارای پوستی سفید یا کم‌رنگ هستند، زندگی سخت‌تری نسبت به دیگر حیوانات دارند. دیدن یک نهنگ از این نوع، تجربه‌ای فوق‌العاده کمیاب است و به‌نظر می‌رسد که گونه‌های نهنگ خاکستری (Eschrichtius robustus) در این منظقه، بسیار هستند.
این نهنگ ماده، اولین بار در سال ۲۰۰۹ دیده شده بود و در پنج سال اخیر،‌ خبری از آن نبود. CONANP اعلام کرده است که Gallon of Milk، با یک بچه همراه بوده است که به احتمال زیاد، فرزند این نهنگ ماده است. رویت این حیوان کمیاب، باعث شگفتی برای این سازمان شده است و خبر خوبی محسوب می‌شود. پستانداران دریابی آلبینو، بسیار کمیاب هستند و رویت آنها بسیار دشوار است.
نهنگ‌های خاکستری، در سراسر اقیانوس آرام شمالی پیدا می‌شوند؛‌ CONANP اخیرا اعلام کرده است که در بررسی اخیری که در سواحل غرب مکزیک انجام شده است، ۲۲۱۱ نهنگ خاکستری پیدا شده‌اند که از بین آنها، ۱۰۰۴ بچه هستند.


منبع:

دیده شدن یکی از نادرترین حیوانات جهان
 
بالا