آژانس هواپیماییexchanging

راهكارهاي مقابله با تخلفات و كم كاري هاي پست در خريد و فروش اينترنتي

شروع موضوع توسط سعادت ‏25 ژوئن 2010 در انجمن ویژه وب مسترها

  1. سعادت

    سعادت Registered User

    تاریخ عضویت:
    ‏25 آگوست 2009
    نوشته ها:
    3,707
    تشکر شده:
    1,086
    محل سکونت:
    نصف جهان
    سلام بچه ها خب ميدونيد كه پست در خريد و فروش اينترنتي تخلفات و يا بهتر بگم كلاهبرداري هاي زيادي چه از فروشنده و چه از خريدار اينترنتي ميكنه و روز به روز هم وضعيت داره بدتر ميشه :hmm:

    سه تا از مهم ترين هاش هم اينه :
    اخذ هزينه پست پيشتاز و عدم رساندن به موقع مرسوله به مقصد :
    كه اطلاع داريد مرسوله پيشتازي كه حداكثر 2 روزه بايد برسه به مقصد در بهترين حالت 4 روز زمان ميبره و حتي تا بيش از 10 روز هم ممكنه طول بكشه

    تعريف فرمول جديدي در محاسبه هزينه پست پيشتاز : :blink:
    به اين شكل كه هر چي مبلغ سفارش بيشتر باشه هزينه ارسال هم بيشتر ميشه كه خب ميدونيد هزينه ارسال فقط به وزن مرسوله بستگي داره و فقط در سيستم خريد و فروش اينترنتي هزينه به اين شكل محاسبه ميشه

    عدم مراجعه دوباره به آدرس مقصد :
    همون طور كه ميدونيد وقتي خريدار در محل نباشه بايد يك بار ديگه پستچي به اون آدرس مراجعه كنه كه خب متاسفانه مراجعه اي صورت نميگيره مشكلات ديگه اي هم هستش كه خودتون ميدونيد البته من توي مورد سوم شك دارم كه دوستان محبت كنند و راهنمايي كنند به نظر من ما بايد فكري كنيم تا بتونيم جلوي پست رو بگيريم اول خودم شروع ميكنم

    اميدوارم دوستان هم كمك كنند به هر حال از دست رو دست گذاشتن و نگاه كردن بهتره :eek:
     
  2. سعادت

    سعادت Registered User

    تاریخ عضویت:
    ‏25 آگوست 2009
    نوشته ها:
    3,707
    تشکر شده:
    1,086
    محل سکونت:
    نصف جهان
    راهكار هاي من :

    ارسال شكايت از طريق سازمان ها و سايت هاي دولتي :

    http://shekayat.bazrasi.ir
    اين سايت متعلق به ديوان عدالت اداري و سازمان بازرسي كل كشور هستش و فكر كنم كارگشا باشه
    البته مثل اين كه دارند سايت رو ارتقاء ميدن كه به محض اين كه سايت فعاليتش رو دوباره آغاز كرد ميتونيم اقدام كينم

    http://www.post.ir/HomePage.aspx?lang=fa-IR&site=PostPortal&tabid=10608&mid=0
    سايت خود پست كه ميتونيم اعتراض خودمون رو واسشون ارسال كنيم


    تماس تلفني
    شماره 136 یا شماره تلفن 88300061 كه متعلق به سازمان بازرسي كل كشور هست و ميتونيم از اين طريق شكايت كنيم

    از دوستان خواهش ميكنم شما هم اگه سايت و شماره تماسي سراغ داريد كه بشه از طريق اون اقدام كرد بگيد كه اضافه كنم ضمن اين كه بايد همگي شكايات رو ارسال كنيم تا بهشون اهميت داده بشه

    **************************************************
    درخواست كمك از مجلات و هفته نامه هاي آي تي :

    راهكار ديگه اي كه به ذهنم رسيده اينه كه ميتونيم ايميل هايي به مسئولين وسردبيران مجلات و هفته نامه هاي آي تي ارسال كنيم و ازشون بخوايم كه اين تخلفات رو چاپ كنند
    خودم به شخصه خيلي به هفته نامه عصر ارتباط خوشبينم
    به زودي آدرس ايميل هاي چندتاشون رو ميگذارم

    **************************************************
    ستون شكايات روزنامه ها :

    توي بعضي روزنامه ها ديديد كه يه ستون هست كه مردم شكايتشون رو از ارگان هاي دولتي ميفرستند و روزنامه ها هم اونارو چاپ ميكنند
    اينم به نظر خودم فكر بدي نيست مخصوصا اگه همگي به چند تا روزنامه مدام ايميل بديم و يا تماس بگيريم و ازشون شكايت كنيم حتما چاپ ميشه
    دوستان لطف كنند و ايميل و شماره تماس اين قسمت روزنامه هاي مختلف رو بگذارند خودمم چندتاشو ميگذارم همين جا
     
    Last edited: ‏25 ژوئن 2010
  3. سعادت

    سعادت Registered User

    تاریخ عضویت:
    ‏25 آگوست 2009
    نوشته ها:
    3,707
    تشکر شده:
    1,086
    محل سکونت:
    نصف جهان
    يه نكته اي هم كه به نظر خودم ميتونه مهم باشه اينه كه بهتره بيشتر در جايگاه يك خريدار اينترنتي از پست شكايت داشته باشيم تا يك فروشنده اينترنتي و بيشتر روي اين موضوع تاكيد داشته باشيم كه پست داره از خريدار هزينه ارسال بيشتر ميگيره ولي حتي حداقل خدماتي رو هم كه بايد ارائه بده نميده

    دوستان لطف كنند راهكاري هست ارائه بدن و در مورد راهكار هاي بالا هم نظر بدن تا به يك نتيجه گيري برسيم و همگي با هم راهكارها رو به صورت هماهنگ تست كنيم و بريم جلو

     بازم ميگم :
    از دست رو دست گذاشتن و نگاه كردن بهتره


    لطفا انرژي منفي هم نديد كه آقا اينا توجه نميكنند و همشون دستشون توي يه كاسه هست و ...
     
  4. jowshany

    jowshany Registered User

    تاریخ عضویت:
    ‏4 مارس 2009
    نوشته ها:
    1,572
    تشکر شده:
    266
    راهکارهای مناسبی بود و تشکر می کنم .
    به نظرم مهمترین راهکار که همون سیستم های طرف قراردادمون هستند رو فراموش کردید .
    100% اونها شکایت کنند یا اعتراض کنند به نتیجه میرسیم .
     
  5. Persiastore

    Persiastore کاربر فعال تجارت آنلاین کاربر فعال

    تاریخ عضویت:
    ‏25 آگوست 2007
    نوشته ها:
    1,719
    تشکر شده:
    210
    محل سکونت:
    persiastore
    البته ميشه يكسري هماهنگي كاملي با تمام فروشگاهها انجام داد كه مثلا توي دو سه روز مشخص هيچ بسته ي اينترنتي به اداره پست ارسال نكنيم و همه رو نقدي يا با پيكي چيزي بفرستيم ولي اين كار نياز به هماهنگي بالايي داره
     
  6. jowshany

    jowshany Registered User

    تاریخ عضویت:
    ‏4 مارس 2009
    نوشته ها:
    1,572
    تشکر شده:
    266
    این کار امکانش نیست و فقط به خودمون ضرر میزنیم .
     
  7. appbannerkhuniresbanner
  8. Honarvar60

    Honarvar60 Registered User

    تاریخ عضویت:
    ‏22 مارس 2005
    نوشته ها:
    1,304
    تشکر شده:
    141
    من هم پایه هستم
    هر تصمیمی که گرفته شد من هم انجام میدم
    واقعا پست داره زور میگه
    درحالی که پست که نیمه ورشکست شده بود رو این فروشگاه های اینترنتی جان تازه ای به این صنعت ورشکست بخشیدند
     
  9. sylvester

    sylvester Registered User

    تاریخ عضویت:
    ‏26 مارس 2007
    نوشته ها:
    491
    تشکر شده:
    54
    محل سکونت:
    ترکیه
    اون جریان شکایت کردن به خود پست دیگه آخرش بود
    شکایت شاه رو پیش وزیرش ببریم
     
  10. Persiastore

    Persiastore کاربر فعال تجارت آنلاین کاربر فعال

    تاریخ عضویت:
    ‏25 آگوست 2007
    نوشته ها:
    1,719
    تشکر شده:
    210
    محل سکونت:
    persiastore
    چرا ميشه اينكار رو كرد
    الان شما سفارشات رو چك كن اكثرا مال تهران و مراكز استانهاست تا سفارشات روستا و شهر كوچيك (از لحاظ مبلغ نه تعداد )
    الان پيك موتوري ماركت اين چند ماه خوب پيش رفته اگه چند تا شهر ديگه هم راه بندازه و پارس پيك هم دنبال اين قضيه باشه ميشه روي اين قضيه فكر كرد
    يك هماهنگي كلي و ارسال نكردن و در جريان گذاشتن پست مستقيم كه دليل ارسال نكردن چيه
     
  11. TinySkin

    TinySkin Registered User

    تاریخ عضویت:
    ‏17 می 2009
    نوشته ها:
    1,303
    تشکر شده:
    43
    محل سکونت:
    تهران
    منم با اين قضيه موافقم
    واقعا يه جور بايد جلوي اين نامرد ها رو بگيريم
    الان من با پيشتاز از دم خونه ارسال ميكنم در بد ترين حالت دو روزه دست طرف هستش و سالم دستش رسيده
    ولي وقتي با خريد پستي ارسال ميكنم در بدترين حالت 4 روز طول ميكشه و بسته هم آش و لاش دست طرف ميرسه
    با اينكه تو قاب و كاور هستش و پاكت هم از اين كلفت ها ميزارم ولي بسته پدرش در ميادش
    انگار باهاشون فوتبال بازي ميكنن
    بعضي اوقات هم اينقدر دير ميرسه دست طرف ، يارو برگشت ميزنه و جالب تر اينه كه هزينشو از ما ميگيره
    عجب سرويس خريد پستي اي شد كه دهنمون رو صاف كرد
    به جاي اينكه سرويس ارائه بده خودمون رو سرويس كرده
     
  12. Pixelweb

    Pixelweb Registered User

    تاریخ عضویت:
    ‏11 می 2009
    نوشته ها:
    1,297
    تشکر شده:
    80
    محل سکونت:
    Shiraz
    من که چند روز یش از طریق پنل اعتراضم رو اعلام کردم. اگر همه اعتراض کنند حتما نتیجه داره. الان قیمت محصول شده 3000 تومان هزینه پست زده 2000 تومان! خنده دار نیست؟! مسلما روی فروش هم تاثیر داره!
     
  13. سعادت

    سعادت Registered User

    تاریخ عضویت:
    ‏25 آگوست 2009
    نوشته ها:
    3,707
    تشکر شده:
    1,086
    محل سکونت:
    نصف جهان
    خوشحالم كه از اين تاپيك استقبال شد
    حق با شماست در حال حاضر دم دست ترين راه حل همينه البته به نظر من نميگيره چون اين شركت ها بدون زحمت سودشون رو دارن ميكنند و ديگه توي اين چيزا نيستند خود من به پارس پيك اعتراض كردم ولي غير مستقيم بهم فهموند به ما ربطي نداره
    به هر حال فكر كنم اول بايد از اين راه شروع كنيم

    به نظر من ايده خوبي هستش ولي وقتي جواب ميده كه بتونيم حداقل نصف فروشنده ها رو با خودمون متحد كنيم كه فكر كنم كمي غير ممكن باشه !!! مگه اين كه يه نفر يه فكري كنه بابت اين قضيه


    پارس پيكي ها هم بد نيست از طريق پنل درخواست كنند كه شركت پيك هم اضافه كنه خودش باز تاثير داره


    خب بچه ها فعلا بياين همگي از طريق پنل اعتراض كنيم آدرس اين تاپيك رو هم بديم بهشون
    اگه مثلا يه نامه هم بنويسيم بديم همه پاشو امضا كنند چند نسخه شو بفرستيم شركت هاي خريد پستي و خود پست و ... بد نيست

    يه نفرم كه دستور زبانش خوبه يه نامه بنويسه پاشو خودمون امضا كنيم ايميل كنيم هفته نامه ها و مجلات آي تي !!!
    هفته نامه عصر ارتباط اگه اهميت بده حتما چاره سازه
     
  14. avajang.com .leftavajang.com.right
  15. MobileTools

    MobileTools Registered User

    تاریخ عضویت:
    ‏16 اکتبر 2007
    نوشته ها:
    680
    تشکر شده:
    12
    تخلفات که زیاده ...

    بهترین کار راه اندازی یک دامین و توضیح کامل ماجرا و شرح اون - بررسی قوانین - مقایسه قوانین با شرایط کنونی هست. بعدش هم فروشگاه دار ها بیان و اونجا رو امضا کنن. اینطوری بهتر موضوع دیده میشه.
    یک قسمتی هم باشه که خریدار ها اعتراض خودشون رو بتونن وارد کنن نسبت به مبالغ زیاد هزینه پست.

    در فروشگاه هم یک لوگو به این صفحه داده بشه که خریدار بتونه اعتراض کنه - مارکت سنتر و ... هم از این طرح حمایت کنن کم کم اثراتش معلوم میشه.

    پست باید هزینه پست سفارشات اینترنتی رو پایین بیاره به دلیل درآمد زایی بالایی که این چند سال براش داشته نه اینکه نرخ رو بی قانون بالا ببره !
     
  16. avan

    avan Registered User

    تاریخ عضویت:
    ‏17 نوامبر 2007
    نوشته ها:
    1,710
    تشکر شده:
    81
    موافقم.
    خیلی........
     
  17. سعادت

    سعادت Registered User

    تاریخ عضویت:
    ‏25 آگوست 2009
    نوشته ها:
    3,707
    تشکر شده:
    1,086
    محل سکونت:
    نصف جهان
    راستش خود من هم همچين فكري كرده بودم و ميخواستم خودم بدم به يكي از بچه ها همين جا يه سايت نظر سنجي واسم طراحي كنند و ...
    به هر حال اين ايده عاليه و حتما جواب ميده البته به نظر من بايد تموم راهكار ها رو انجامشون داد
     
  18. mehdidesigner

    mehdidesigner Registered User

    تاریخ عضویت:
    ‏21 سپتامبر 2008
    نوشته ها:
    1,724
    تشکر شده:
    998
    محل سکونت:
    Teh
    خیلی عالیه
    می شه گفت این بهترین راه و تنها راهه ممکنه!
    که در نتیجه : یا پست درست می شه!
    یا مردم بی خیال خرید پستی می شن!
     
  19. سعادت

    سعادت Registered User

    تاریخ عضویت:
    ‏25 آگوست 2009
    نوشته ها:
    3,707
    تشکر شده:
    1,086
    محل سکونت:
    نصف جهان
    خب من آدرس تاپيك رو واسه پارس پيك فرستادم و ازشون خواستم ما رو كمك كنند كه اينو جواب دادند:

    ضمن سپاس از اطلاع رسانی، پیام شما جهت بررسی و اعلام نظر به مدیریت ارجاع شد.

    موفق باشد.

    كاش دوستان ديگر هم به سيستم هاي ديگه اين تاپيك رو معرفي كنند و ازشون بخوان ما رو همراهي كنند
     
  20. ArMin_KhAn

    ArMin_KhAn Registered User

    تاریخ عضویت:
    ‏2 دسامبر 2009
    نوشته ها:
    2,784
    تشکر شده:
    172
    محل سکونت:
    هرجا که $ باشه
    من اومدم فقط بگم که اینا دستشون تو یه کاسست !!!! :D

    شما میدونستی 40% از حق ارسال این خرید های اینترنتی برای سرویس دهنده هاست ؟

    یعنی ایران مارکت و پارس پیک و سیستم های مشابه ، هر مرسوله ای که میفرستی 40% برای خودشونه !!!! مثل یک دفتر پستی کار میکنن ، دفتری که روزانه میلیارد ها تومن بسته جا به جا میکنه و درآمد زایی میکنه برای خودش !


    حالا کاری هم نداره که پست اونور دیر میرسونه یا نمیرسونه

    مثلا شما خیال میکنی پست مرکزی نمیدونه تو اداره جات چی میگذره ؟

    یا پارس پیک نمیدونه که کالا با تاخیر میرسه و زیر 4 روز امکان نداره بسته اینترنتی توزیع شه ؟

    خیال میکنی نمیدونه که مثلا مامور فقط یه بار میره در خونه و اگه شخصی نبود برگشت میده ؟

    آقا جان !!! دست همه شون تو یه کاسست ، والسلام :D
     
  21. Mohsen Khan

    Mohsen Khan Registered User

    تاریخ عضویت:
    ‏11 فوریه 2007
    نوشته ها:
    1,669
    تشکر شده:
    157
    توي تبليغي كه شركت رايارا به صورت ميل فرستاده بود
    نوشته بودكه هزينه برگشتي توي اين سيستم وجود نداره
    البته من وقت نكردم زنگ بزنم آقاي سعادت جو بپرسم قضيه اش چطوريه
    ولي اگر درسته باش
    يك تحول خيلي بزرگ مي شه :happy:
    وكلي توي هزينه ها صرفه جويي مي شه
    و دل آدم براي برگشت خوردن بسته ها ريش ريش نمي شه :p
     
  22. Moostafa

    Moostafa Registered User

    تاریخ عضویت:
    ‏24 دسامبر 2009
    نوشته ها:
    2,941
    تشکر شده:
    654
    محل سکونت:
    AHWAZ
    ممنون بابت استارت این تایپیک
    آقا منم هم هستم....