برگزیده های پرشین تولز

راهنمایی برای تاسیس شرکت دکوراسیون

Loveless64

Registered User
تاریخ عضویت
4 ژوئن 2009
نوشته‌ها
655
لایک‌ها
80
محل سکونت
Esfahan
دوستان من چند روزی هست که از کاری که بودم بیرون آمدم. مهندس راه و ساختمان هستم. میخواستم یک شرکت دکوراسیون و طراحی نما تاسیس کنم.
از کسانی که تجربه ی دکور دارن میخواستم بپرسم برای شروع کار باید روی چه مواردی تمرکز کنم؟
ممنون میشم راهنماییم بفرمایید....
 

frog

Registered User
تاریخ عضویت
30 می 2006
نوشته‌ها
882
لایک‌ها
36
سن
39
من خودم شخصا تجربه این کار رو ندارم . ولی الان اکثر شرکت ها که به اسم دکوراسیون داخلی در حال فعالیت هست ، اکثر عمل فروش محصولاتی هستند که برای زیبا سازی فضا داخلی و خارجی ساختمانها و .. استفاده میشه، مثل کاغذ دیواری ، و انواع کف پوش ها و .... و کمتر دیدم کار طراحی و اجرا رو به صورت حرفه ای انجام دهند .

که برای گرفتن نمایندگی یا عاملیت فروش می تونید مستقیما با خود شرکتها صحبت کنید یا از نمایندگی های آنها در شهرتون استفاده کنید .

منتها برای این کار باید اکیپ اجرایی داشته باشید ، الان توی بندرعباس کناف نسبتا بازارش خوبه، که برای نماهای داخلی خانه ها و مغازه ها از اون استفاده میشه .

برای نماهای بیرونی هم باید نصاب کامپوزیت های آلمینیوم و ... داشته باشید .

در کنار همه اینها هم به یک نفر طراح آشنا به فتو شاپ و تردی مکس و خلاق برای دادن طرح و ایده .

البته مدیریت این مجموعه رو هم باید در نظر داشته باشید که بتونه بین تمام عوامل هماهنگی ایجاد کنه .
 

Loveless64

Registered User
تاریخ عضویت
4 ژوئن 2009
نوشته‌ها
655
لایک‌ها
80
محل سکونت
Esfahan
ممنونم که پاسخ دادید.
من میخوام یه دفتر بخرم که شرکت بزنم شرکتی که کار دکوراسیون انجام میده میخواستم ببینم شما اطلاع دارید برای زدن این شرکت از لحاظ اداری باید چه کارایی انجام داد؟ مجوز میخواد؟ مالیت بهش تعلق میگیره ؟ و ...؟
ممنون میشم راهنماییم کنید من صفر صفره اطلاعاتم از لحاظ سیستم اداری
اکیپ و این چیزا زیاد دارم چون چند سالیه ناظر عمران هستم
طراحی سه بعدی و محاسبات هم خودم خیلی خوب انجام میدم فعلا واسه ابتدای کار خودم واسه طراحی و مدیریت کفایت میکنم...
 

solaria

Registered User
تاریخ عضویت
4 می 2011
نوشته‌ها
362
لایک‌ها
9
محل سکونت
تهران
داداش يدونه نمونه كاراتو بذار سه بعدي يا اجرايي ببينيم. ما خودمون معماريم. البته اگه بشه گفت
 

yasertan

Registered User
تاریخ عضویت
29 نوامبر 2011
نوشته‌ها
244
لایک‌ها
61
با سلام
برای این کار لازمه شما با یکی دو نفر که تو این کار هستند بعنوان مشتری بری و باهاشون وارد بحث و گفتگو بشی. طی این گفتگو ها بسیاری از ریز و بم های اینکارو متوجه میشی.
در مورد مسائل مالی و اداری هم که برنامه دقیقا مثل سایر شرکتهاست و شما 3% مالیات بر در آمد رو پرداخت میکنید.
ثبت شرکت دقیقا مثل همه موراد ثبت شرکتهاست.
منشی و آبدارچی حقوق ثابت دارند.
بقیه افراد بصورت پیمانی کار میکنند و نسبت به سهم ذکر شده در قرارداد از محل سود شرکت بهشون پرداخت میشه.
باید مواضب باشید که وکالت مشتری رو بعهده نگیرید و دقیقا مثل مثل پیمانکار کار بکنید.
حق بیمه کارگران هم به خود پیکانکاران مربوط میشه و شرکت نباید تقبل بکنه.
بقیه ماجرا که شما هم تجربه اش رو دارید. فقط جهت یاد اوری عرض میکنم.
1- برای شروع کار هم شما باید یه دفتر مهندسی داشته باشی و تو کامپیوتر دفترتون یه ارشیو کامل از نما ها تهیه بکنی.
2- لازمه که لیست قیمت تمام مواد اولیه و دستمزد ها و قیمت های تمام شده یک متر از همه طرحها رو بدست بیاوری/
3- با پیمانکاران و نما کاران پیمان همکاری ببندی که در انجام کار با شما همکاری بکنند.
4- سری کامل قرار داد ها رو تهیه بکنی و نوع نوشتن اونا رو هم بخوبی یاد بگیری که در مواقع پیش آمد های ناگوار بتونی از حق خودت دفاع بکنی.
5- نقشه کش و طراح نما و کارگر پیمانی و جوشکار و بنا و کچ بر و کاشیکار و برقکار و نقاش و همه اینا رو قبلا باهاشون صحبت بکنی و جهت همکاری باهاشون قرار داد امضا بکنی.
6- سیستم های برخورد معقول با قوانین رو بدونی و تو قرار داد قید بکنی که فردا نتونن برن علیه شما شکایت بکنند.
7- سیستم مالی و حسابداری تو دفتر راه بیاندازی و همه حساب و کتابها رو دقیقا تو نرم افزار حسابداری قید بکنی.
8- چند نفر فارغ التحصیل در رشته ای مورد نیاز رو داشته باشی که تو بخش طرح و برنامه و ایده ها بهتون کمک کنند.
9- سیستم ارزیابی عملکرد رو باید اجرا بکنی و همه جوانب طرح و برنامه ها رو بصورت مکتوب و با طرح دقیق برنامه ریزی ها باید داشته باشی.
اگه بازم سئوالی بود بنده در خدمتتون هستم. پی ام بدهید. تشکر
 

Loveless64

Registered User
تاریخ عضویت
4 ژوئن 2009
نوشته‌ها
655
لایک‌ها
80
محل سکونت
Esfahan
خیلی ممنون که وقت گذاشتید...
راستش من یک زمانی دوره ی دکوراسیون داخلی رو هم گذروندم و یه چیزایی در این مورد هم میدونم البته دست و پاشکسته...
تجربه ی اجرای نازک کاری هم در چند پروژه ی بزرگ دارم ولی خوب همیشه خیلی چیزها هست که آدم نمیدونه و باید باهاش مواجه بشه تا تجربه ازش بدست بیاره.
اولین مشکل من خرید محل کار هست... من بودجم واسه خرید دور و بر 100 هست حال 10 تومان بالا پایین.
با این قیمت میتونم یه جای کوچیک در حد 40 بگرم در شهرم. اما اکثر جاهایی که گیر آوردم داخل کوچه هست و با این پول جایی در یه مجتمع تجاری در مکان مناسب شهر نمیدن...
نمیدونم زدن این شرکت داخل کوچه آیا کار درستی هست چون به هرحال از دید پنهان میمونه... اینجوری بیشتر باید روی تبلیغات مانور بدم که نمیدونم تبلیغات سودی داره یا نه...
دومین مشکلم اینه که نمیدونم چقدر هزینه ی گرفتن مجوز و ... میشه و آیا کار دکور هم صنفی واسه خودش داره؟ در کنار این کار میخوام کارهای محاسبات و ... هم با نام شرکت بکنم یعنی یه جورایی شرکت مشاور و همینطور کارهای دیگه مثل واردات متریال یا حتی واردات لپ تاپ ! کلا میخوام از محلش استفاده ی چند منظوره کنم اما با قوانین اداریش آشنا نیستم که آیا بهم گیر میدن یا خیر...
کلا نمیدونم ساختمان اداری چه شرایطی داره که باید بررسیش کنم موقع خریدش... چون اکثر جاهایی که پیدا میکنم ساختتمان های تیپ مسکونی هست و نمیدونم چی باید بشه که بگن اداریه اینجا...
چون کلا چیز زیادی از **** اداریش نمیدونم رغبت نمیکنم برم دنبالش! هیچکس هم نیس راهنماییم کنه... غریبه ها هم که زورشون میاد راهنمایی کنن باز هم به اینترنت...
 

Loveless64

Registered User
تاریخ عضویت
4 ژوئن 2009
نوشته‌ها
655
لایک‌ها
80
محل سکونت
Esfahan
راستی اون صحبتتون راجع به حسابداری رو خیلی قبول دارم.
من حدود 4 سال سابقه اجرایی دارم که 1 سالش شرکتی هست و بوضوح میدیدم شرکتی که حسابدار درست حسابی نداشته باشه به هیچ دردی نمیخوره... یعنی بنظر من یه حسابدار خوب واقعا بازوی اصلی کار مدیر شرکت هستش...
 

badform

Registered User
تاریخ عضویت
13 سپتامبر 2007
نوشته‌ها
696
لایک‌ها
97
محل سکونت
اهواز
کسی اطلاع نداره که برای یک دفتر طراحی داخلی چه مجوزهایی لازمه ؟ و از کجا باید اقدام کرد ( شرکت نمی خوام ثبت کنم )
 

mehrdadnaj

کاربر تازه وارد
تاریخ عضویت
14 ژوئن 2016
نوشته‌ها
34
لایک‌ها
1
سن
36



در طراحی اتاق مدیریت باید اهداف خود را از دكوراسیون و طراحی تعیین كنید، این‌كه می‌خواهید در ورود کارفرما چه حسی را القا كنید؟! حس اقتدار مدیریت، حس صمیمت، یا حس اعتماد؟

برای یك مدیر فروش، جلب اعتماد مشتری مهم‌ترین عامل موفقیت اوست. مشتری با ورود به اتاق باید درك كند كه می‌تواند به حرف‌های مدیر اطمینان داشته باشد، جدا از طرز برخورد و ظاهر مدیر، چیدمان مبلمان و جزئیات مربوط به آن، حتی مدل و سبك صندلی‌ها نیز از اهمیت خاصی برخوردار است. یك صندلی بلند و پرابهت به مشتری می‌گوید كه با یك مدیر قدرتمند روبه‌روست كه البته بدش نمی‌آید این قدرت را به رخ بكشد، در واقع این دكوراسیون به شما می‌فهماند كه مدیر، قواعد خاص خودش را دارد.


Room_manager(1).jpg




در معماری امروز سعی می‌شود، میز مدیر پشت به نور قرار بگیرد تا نخستین صحنه‌ای كه به چشم مراجعه‌كننده می‌خورد نور باشد. این نور كه از پشت سر مدیر می‌تابد به مشتری حس اعتماد داده و بحثی روشن و صادقانه مدیر را انتظار می‌كشد. اتاق مدیر می‌تواند یك در خصوصی برای ورود و خروج خود او داشته باشد. این نحوه رفت‌ و آمد مدیر از نظر روان‌شناسی بسیار مهم است. زیرا كارمندان و مراجعان این‌طور برداشت می‌كنند كه مدیر همواره در اتاقش حضور دارد. این در، برای اتاق رئیس می‌تواند به یك اتاق خصوصی دیگر راه داشته باشد كه او بتواند قبل از ملاقات با مهمانانش خود را مرتب كند و گاهی درصورت نیاز استراحت كند. این مسئله برای مطب پزشكان نیز صادق است.


Room_manager(4).jpg




برای اینكه اتاق مدیریت را متفاوت نشان دهید می‌توانید از موقعیت اتاق در ساختمان هم استفاده كنید. بهتر است در بالاترین یا پایین‌ترین طبقه ساختمان باشد یا اینكه همه نقاط مجموعه با گرایش به مركزیت به اتاق رئیس ختم شوند.
به ورودی اتاق مدیریت نیز باید توجه شود. این ورودی باید دعوت‌كننده باشد، دری كه در یك حفره داخل دیوار قرار گرفته یا مصالح خاصی برای ساخت آن به كار رفته یا از نورپردازی ویژه‌ای در كناره‌های آن استفاده شده، می‌تواند یك ورودی متفاوت باشد. وقتی وارد اتاق می‌شوید قبل از هر چیز باید خود مدیر را پشت میزش ببینید، حال اینكه در بسیاری از دفتر کار باید برای دیدن مدیر از كنار میز كنفرانس بگذرید تا بتوانید او را ببینید.


Room_manager(3).jpg


سلسله مراتب چیدمان اتاق مدیریت باید به‌گونه‌ای باشد كه مراجعان نخستین چیزی كه می‌بینند میز مدیر باشد نه میز كنفرانس یا كتابخانه. برای پذیرایی خودمانی‌تر، یك نیم ست جلوی میز مدیریت نیز گزینه ایده‌آلی است. میز كنفرانس هم بهتر است درصورت امكان به اتاقی در جوار اتاق مدیر منتقل شود یا در همان فضا كنار دیوار قرار گیرد. برای جدا‌سازی‌ قسمت‌های مختلف اتاق می‌توان از دیوارهای جداكننده متحرك نیز استفاده كرد. برای متفاوت جلوه دادن این فضا نسبت به سایر قسمت‌ها، می‌توان از مصالحی متفاوت و با كیفیتی بالاتر استفاده كرد یا سبك این اتاق را به‌طور كلی تغییر داد. برای مثال در مجموعه‌ای مدرن می‌توان اتاق مدیریت را كلاسیك طراحی كرد.

Room_manager(5).jpg



منبع : طراحی دفتر کار | آرل
 
بالا