• پایان فعالیت بخشهای انجمن: امکان ایجاد موضوع یا نوشته جدید برای عموم کاربران غیرفعال شده است

راهنمایی برای خرید پاترول

Playstation

Registered User
تاریخ عضویت
3 دسامبر 2012
نوشته‌ها
956
لایک‌ها
110
محل سکونت
Paradise
سلام من سالیانه سال هست عشق پاترول رو دارم الان هم به عنوان اولین ماشینم قصد خریدش رو دارم چند تا سوال دارم که لطفا به طور واضح پاسخ بدید پیشاپیش ممنونم

1-صدی چقدر میسوزونه در بدترین و بهترین حالت؟هم دو درب و هم 4دربش.
2-هیدرولیک کردن فرمان چقدر خرج داره؟
3-انژکتور کردن چقدر خرج داره؟خصوصا 4 درب.
4-نحوه تشخیص موتور زد؟
5-خرج میانگین درسال؟
6- چهاردرب خوبه یا 2 درب؟(من خودم استایل 4 درب رو دوست دارم)
7-مهمترین نکات قبل از خرید؟
8-فرد منصفی هست برای خرید کسی که تو کار خرید و فروشش باشه
9-حجم باکش چقدره؟
و اینکه کدوم مدل موتورش بهتره:
Mega
p40
یا سری زد
 

black_rose

Registered User
تاریخ عضویت
2 ژانویه 2009
نوشته‌ها
34
لایک‌ها
10
سلام من نزدیک به 10 سال یه پاترول دو در مدل 1380داشتم 6ماه پیش فروختمش
1-از10 تا 15%(2در)
2مال من هیدرولیک بود و فوقالعاده عالی و نرم
3فک کنم برا انجکتور کردن باید موتور رو عوض کنی خرج موتور از 3تا 8میلیون میشه(2 3 سال پیش قیمت گرفتم)
4پوسته موتور .مثلا مگا روش زده مگا موتور
5از لحاظ خرج به نظرم پاترول سالم یکی از کم خرجترین ماشینهای دنیا هست(بنزین+روغن)
6به نظر من برای 4 درب باید موتور عوض کنی چون 2در 4 سیلندر هست چهار در 6 سیلندر و مصرف سوختش طبق شنیده های بنده از 20 تا 28 هست ولی از 2در شنیدم خیلی نرمتره
7 1سالمی موتور چک کردن کمپرس موتور 2سلامت گیربکس راحت جا رفتن دنده کمک و درگیر شدن کمک فوق سنگین 3سلامت بدنه خودرو از لحاظ خوردگی و زنگ زدگی چک کردن زیر موکت پشت صندلی عقب
8 کمکی تونستم بکنم در حد معلومات خودم خوشحال میشم ولی فک کنم برای خرید اینجور ماشینا باید بری پیش تعمیرکاراشون (تعمیر کار قابل اعتماد)
9 یا 80 یا75
من 110 هزار کیلومتر با موتور مگا رفتم واقعیتش اصلا اذیتم نکرد قطعاتش هم چون با موتور وانت نیسانهای قدیمی زامیاد یکی بود فراون و ارززون بود تنها مشکلات من با این ماشین یکی کوبوندن بود ینی ماشین یه مقدار خشک بود و تو مسافتهای طولانی ادمو خسته میکرد 2 به دلیل رینگ پهن و لاستیک کوتاهی که زیرش انداخته بودم بیشتر از سرعت 150 کیلومتر نمیرفت البته در کل پاترول به هیچ عنوان ماشین سرعت نیست.3 رانندگی توی شهر با پاترول مقداری خسته کننده بود چون طراحی ماشین نقاط کور زیادی داره و ذات این ماشین بیابونیه
مزیتها استحکام و محکمی بی نظیر. قطعات ارزون کم استحلاک بودن خودرو و قابلیتهای افرودی بی نطیر و گیربکس بسییار قوی و با کیفیت هست در اخر جایی نبود که پاترول نا امیدم کنه از مرداد ماه قشم بگیر تا بیابونا کرمان...
 

Edare-Agahi

Registered User
تاریخ عضویت
12 فوریه 2014
نوشته‌ها
248
لایک‌ها
433
محل سکونت
Far West
سلام من سالیانه سال هست عشق پاترول رو دارم الان هم به عنوان اولین ماشینم قصد خریدش رو دارم چند تا سوال دارم که لطفا به طور واضح پاسخ بدید پیشاپیش ممنونم

1-صدی چقدر میسوزونه در بدترین و بهترین حالت؟هم دو درب و هم 4دربش. ( دو در سالم تو شهر صدی 12 تا صدی 14 ) تو جاده ( صدی 9 تا صدی 11 با سرعت معقول ! ) ( 4 در هم در شهر صدی 15 تا 19 و در جاده با سرعت معقول صدی 13 تا 15 ) ( جفتشم دارم )
2-هیدرولیک کردن فرمان چقدر خرج داره؟ خرجشو نمیدونم . بهتره مدل زیر 70 اصلا نخرید درسته پاترول به مدل نیست ولی مدل زیر 70 خریدش معقول نیست مدل های بالای هفتاد هم همه هیدرولیک و کولر دارن
3-انژکتور کردن چقدر خرج داره؟خصوصا 4 درب. بیا بیرون از فکرش ارزش نداره
4-نحوه تشخیص موتور زد؟ صدای زد بیشتر از مگا هست ( رو در سوپاپ هم میزنه نیسان زد ولی راه تشخیص نیست چون رو مگا میشه درسوپاپ زد انداخت . ) بعضی هاشون رو مانیفولد زده Z24 . خودتو درگیر این هم نکن . زد رو میگن ژاپن مگا رو میگن کره ولی اونطوری نیست که شما فک کنی وای این چون مگا موتوره پس بگا موتوره ! نه داداش پاترول سوار نباید خودشو اسیر این اسم ها کنه
5-خرج میانگین درسال؟ بستگی به سواری . تمیزی ماشین چه ظاهری چه باطنی متفاوت هیچ قیمت مشخصی نداره
6- چهاردرب خوبه یا 2 درب؟(من خودم استایل 4 درب رو دوست دارم) بسته به استفاده داره . آفرود سبک و نیمه سنگین به همراه خانواده و بار پاترول 4 در 6 سیلندر
افرود سنگین و جوون پسند و لش بازی تو کوه و بیابون پاترول دو در 4 سیلندر
چهار در یه سری نقاظ ضعف داره یه سری نقاط قوت
خرج تعمیر موتور بالا
قطعه کم و تعمیر کار هرکی نیست
طول زیاد سایز ماشین
سواری نرم و بی سر صدا
وزن زیاد و خرابی کمک ها ( هم دو در هم چهار در )
جا دار مطمئن زیبا امرسان ؟ :)))
دو در خشک ( فابریک )
استایل خیلی قشنگتر ( سلیقه )
جوون پسند تر . کم خرج یا به عبارتی در صورت سلامت بی خرج ! لوازم فراوون و ارزون . تعمیر راحت .

7-مهمترین نکات قبل از خرید؟ چک کردن بدنه ( اعم از پوسیدگی جوش تَرَک کج بودن شاسی . رنگ دار یا نبودن )
پاترول باید بدنه اش سالم باشه ! موتورش با 5 تومن به بهترین نحو ممکن در میاد ولی بدنه نداشته باشه یه ریال نمیارزه الان پاترول دو در من موتورش صفر یعنی تک استارت بعد سه هفته روشن هرجاااااااااااا میخوام میرم سالم بدون روغن کم کردن اب کم کردن خلاصه موتور نو نو نو تعویض خودم هست . ولی بدنه اش یه ریال نمیارزه همه اش پوسیدگی! در عوض چهار درم بدنه سالم موتورشم سالم ( ماشین کلا 111 هزار تا کار کرد )
چک کردن دیفرانسیل ها . لوک های چرخ های جلو . گیربکس بدون صدا و زوزه . دنده های کمک سالم و بی صدا و بی زوزه . دف ها بی زوزه . بدون روغن کم کردن
چک کردن کمک ها و زیربندی و جلو بندی . سر صدای داخلی اتاق . تزئین داخل کابین ( فابریک به درد نخوره پاجرویی به اصطلاح خوبه ) سلامتی امپر ها . سلامت برقی کامل سیم کشی

8-فرد منصفی هست برای خرید کسی که تو کار خرید و فروشش باشه . خیر همه قیمت خون پدرشون میزارن پاترول هاشونو ! ماشین رفیقمو جمع کردیم براش 17 تومن درومد الان زنگ زده میگه میخوام بفروشم میگم چند میگه 30 گذاشتم تا 27 میدم ! میگیری منظورمو ؟ اینا فک کردن طلاس دو تا سپر افرود و دو تا گالون و یه باربند و یه پروژکتور و چهار تا لاستیک
9-حجم باکش چقدره؟ جدا این همه وقته ماشین دارم نمیدونم ! 60 حساب کن شما . قابلیت افزایش داره میتونی بزرگ کنی باک رو زیاد هزینه نداره
و اینکه کدوم مدل موتورش بهتره:
Mega
p40
یا سری زد
پی 40 که شش
بین اون دو تا هم فرقی قائل نشو داداش . اینکه میگه زد زد میخواد بیشتر بفروشه . توجه نکن
تا 1377 زد بود بعدش مگا شد

طرف 4 در 4 سیلندر هم اصلا نرو که خودشم نمیتونه راه ببره

بعد رفیق یه صحبت
اگه دنبال اینی که سرعت بری این ماشین به دردت نمیخوره نهایت سرعتی که ماشینت سلامت بمونه میتونی بری 100 تاس ! میره به خدا من با دودرم 165 رفتم ولی داشت منفجر میشد ماشین 4 دنده اس ماشین قدرتی هست . بنداز تو کوه در عوض بنداز تو سنگلاخ . سرعت بری بعد یه مدت موتور میاد پایین . اگه مدارا کنید با پاترول قول میدم هررررررررررر جور بخواید جواب میده هرجور
ماشین دور داری نیست . فک نکن میزنی تو گل که یه متر ارتفاعشه اروم اروم در میای از اونور نه موتور دور داری نیست موتور قدرتی استقامتی هست .. شیب طولاتی رو که نیاز به دور داره نمیتونه بره به خاطر ضرایب دنده و ضریب دف . در عوض شیب های سنگین سنگلاخی رو با لاستیک جنگی خیلیییییییییی عالی میره . صخره هارو میچسبه میره . نه که بره ها راننده باشه پاترول خیلی واسه طبیعت گردی خوبه اما مسابقه و اینا اصلا
اگه دنبال اینه خونواده جا به جا کنی 2 در نگیررررررررررررررر
اگه پولت کمه نگیر . همه اش کاپوتت بالاست اگه ضعیف بگیری و باعث میشه کلا زده شی از پاترول
پاترول باید سالم بگیری یا اینکاره باشی خراب بگیری سلامتش کنی .
لذت بردن طبیعت گردی پاترول . جوونی سوار شدن و گاز دادن تخته گاز رونیز و هایلوکس و ... مدل بالاها
اینم ماشینای من جز پاترولم هیچی سوار نمیشم . ( مگه مدل بالاتر دو دیفرانسیل رونیز یا هایلوکس ) سواری مواری که هیچ


o0nsftqtikulx79f9kjg.jpg


nhtoqmedakn8xbzpv18n.jpg


l83jniiieg7sgyj09c5m.jpg


1omlt9wyita5p8dt0r5c.jpg


clmfhgtggvj9xzuqq8ne.jpg


9pu8tjc8klobidkofnax.jpg


wijsis4kj7mz0w9cmg20.jpg


g9kepz8syopmegx0p2m4.jpg
g9kepz8syopmegx0p2m4.jpg

http://8pic.ir/images/o0nsftqtikulx79f9kjg.jpg
http://8pic.ir/images/nhtoqmedakn8xbzpv18n.jpg
http://8pic.ir/images/1omlt9wyita5p8dt0r5c.jpg
http://8pic.ir/images/l83jniiieg7sgyj09c5m.jpg
http://8pic.ir/images/clmfhgtggvj9xzuqq8ne.jpg
http://8pic.ir/images/9pu8tjc8klobidkofnax.jpg
http://8pic.ir/images/wijsis4kj7mz0w9cmg20.jpg
http://8pic.ir/images/g9kepz8syopmegx0p2m4.jpg
 

chaning

Registered User
تاریخ عضویت
6 آپریل 2016
نوشته‌ها
254
لایک‌ها
122
سن
29
محل سکونت
مازندران قائمشهر
1 بستگی به وضعیت موتور و رانندگی شما داره دوست بنده 2 در داشتن یادم نیست 6 یا 4 بود مصرفش بالا بود حدود 15 17
2 نمیدونم :D
3 انژکتور کردن هم ندیدم و نشنیدم البته اگر موتورشون با نیسان وانت یکی باشه راحت میشه ولی هزینه میلیونی میشه 1 به بالا ای سی یو گرونه
4 نمیدونم
5 هزینه هم مثله 1 رانندگی شما و سلامت خوده خودرو خیلی مهمه و اینکه بهش رسیدگی کنین نمیشه گفت چقدر خرج داره یکی برای پاترولش شاید هزار تومن هم خرج نکنه ولی یکی دیگه شاید هروز تعمیر گاه باشه
6 نظر من هم 4 دره (مصرفش با توجه به بزرگیش بیشتره ) ولی شنیدم سرو صدا میوفته پس باید بهش برسین 2در هم شنیدم سواریش خشکه بزگی 4 هم در نظر بگیرید
7 پوسیدگی سلامت فنی فعلا اینا یادم اومد
.
.
.
.
 

mohamad elx

Registered User
تاریخ عضویت
1 می 2013
نوشته‌ها
3,157
لایک‌ها
2,808
محل سکونت
کرمانشاه
یک مورد دیدم موتور رونیز انداخته بود روی پاترول واقعا بی صدا و پر قدرت شده بود از شر دردسر های کاربراتور هم برای همیشه خلاص شده بود .
 

alireza_ssp

Registered User
تاریخ عضویت
21 نوامبر 2011
نوشته‌ها
2,728
لایک‌ها
504
سلام. دوست عزیز منم یه مدتی پاترول سوار بودم. واقعا عشق داره.
اما چند تا نکته داره
دو در نسبتا خشکه و در برای جاده سرعتش خیلی کمه. 4 دنده است. مصرفش تا 13 هست. ولی بزرگترین مشکلی که داره اینه در شهرهای بزرگ به زودی ماشینهای کاربراتون نمیتونن تو محدوده زوج و فرد برن. این یعنی پایان عمر امثال این سلطان
یعنی افت قیمت زیاد
این مورد رو در نظر داشته باش
رانندگی این ماشین به نظرم از پراید هم راحت تره
هیدرولیکش هم عالیه
 

hogershop

Registered User
تاریخ عضویت
14 جولای 2012
نوشته‌ها
428
لایک‌ها
131
1-پاترول 4 در 6 سیلندر سالم و تمیز با چقدر میشه گیر آورد ؟؟!!
2-برای بحث سوختش چیکار میشه کرد که هزینه سوخت کمتربشه ؟ اینایی که دوگانه سوزن و سی ان جی دارن در صورت مصرف گاز بازهم مصرفش بالاست ؟!!!
3-باک بنزینش چند لیتر میگیره ؟؟
4- قطعاتش تو بازار پیدا میشه ؟؟
 

sezar66

Registered User
تاریخ عضویت
20 ژانویه 2014
نوشته‌ها
316
لایک‌ها
63
محل سکونت
پاریس کوچولو
4*4 بگیر اتاق سالم باشه و گیربکس رو هم 1تومن هزینه کن 5 دنده میشه بعد ن صدای موتور داری و ن فشار ب موتور میاد. بخری دیگه نمیفروشی
 

paeeizan

Registered User
تاریخ عضویت
21 آپریل 2013
نوشته‌ها
996
لایک‌ها
4,003
تا هنوز بهترين ماشين نيسان همين پاتروله
من از بچگي تا الان عشق پاترولم هم بخاطر صداي موتوررهم بخاطر ظاهر شيك و كلاسيكي كه داره
سايد بگيرم
 
بالا