برگزیده های پرشین تولز

راهنمایی برای کار و زندگی در اروپا

"Mohammad"

Registered User
تاریخ عضویت
2 جولای 2010
نوشته‌ها
1,319
لایک‌ها
116
محل سکونت
Tehran
یکی از راه های آسون برای مهاجرت به اروپا استفاده از سایت هایی مثل workaway هست. با این سایت ها شما میتونی یکی رو پیدا کنی که بهت محل خواب و زندگی میده و در مقابل میخواد که توی یک سری کار خاص کمکش کنی. به دلیل اینکه یک نفر شما رو ساپورت میکنه با تمکن مالی پایین هم میتونی ویزا بگیری. برای اینکه پاسپورتت اعتبار بیشتری پیدا کنه و کشورهای مختلف رو با هزینه کم ببینی روش عالی‌ای هست.
 

سارا222

کاربر تازه وارد
تاریخ عضویت
17 آگوست 2021
نوشته‌ها
62
لایک‌ها
55
محل سکونت
تهران
با سلام

دوست عزیز شخصی که کمک میکنه تا چه حد مطمین هست.راهی برای شناخت او از راه دور هست؟بنظر میرسد در جوامع امروزی شناسایی اهداف مردم از مراوده با ما پس از سالها ناشناخته باقی مانده و بعد مدتها پی به ماهیت او میبریم.در فرهنگ ها و کشورهای دیگر ...
 

وكيل الرعايا

همکار کسب درآمد از اینترنت
همکار انجمن
تاریخ عضویت
25 فوریه 2013
نوشته‌ها
3,916
لایک‌ها
7,455
محل سکونت
DEX
سلام.:happy:

خب مستقیم میرم سر اصل مطلب! برای کسی که میخواد برای ادامه تحصیل بره اروپا و اونجا از صفر شروع کنه و برای اینکه فشار مالی روی خانوادش نباشه ، باید اونجا کار کنه و خرج زندگی و تحصیلش رو در بیاره چه توصیه هایی دارید؟

اصلا" کدوم یک از کشورهای اروپایی در حال حاضر برای چنین هدفی مناسبه؟ البته باید کشوری باشه که تحصیلات دانشگاهی توش رایگان باشه ! پس کدوم کشورها این ویژگی رو دارند؟ ( با توجه به اعتبار دانشگاه )

چطور باید دانشگاه مناسب برای رشته مورد نظر رو انتخاب کرد؟ برای گرفتن پذیرش از دانشگاه چه اقداماتی باید کرد؟ در کل سخته یا راحت؟

خرج زندگی یک دانشجو در این کشور ماهانه چقدره؟ میشه با کار کردن این هزینه رو درآورد؟ اصولا" پیدا کردن یه کار پاره وقت تو این کشور راحته؟ (البته کار تحصصی و مرتبط با رشته تحصیلی)

اگه بخوایم اقامت تو اون کشور رو بگیریم چی؟ یعنی بعد از اتمام دوران تحصیلی بخوایم تو همون کشور زندگی کنیم شرایط چیه؟ تو کشورهای اروپایی گرفتن اقامت به چه صورته؟

اگه بخوایم تو یه کشوری باشیم که زبانش انگلیسی نیست (مثل فنلاند یا نروژ) از لحاظ برقراری ارتباط با مردم عادی به مشکل برنمیخوریم؟
😊

دوستانی که اطلاعات و تجربیات کافی در این موارد دارن ، ما رو از تجربیاتشون بی نصیب نذارن :rolleyes::happy:

برای مشورت دادن باید از سن و مدرک تحصیلی یک نفر آگاهی داشت

ولی به صورت کلی

خر و خرما باهم نمیشه داشت

دانشگاه راحت و بدون هزینه میخواهید ایتالیا سریع ترین راه است ، بورس های کامل میدهد نیاز به زبان هم نیست تنها با یک زبان در حد ایلتس 6 کارتون راه میفته

اما دقت باید کرد ! سراغی از زندگی با کیفیت و درآمد نیست

این فقط برای کسانی مناسب هست به هر طریقی دنبال خارج رفتن هستند ، چونکه اکثرا دیدم کسانی که لیسانس و ارشد دارن میرن ایتالیا با سن بالا از اول بخونن بعد تحصیل مشکل کار هست و برمیگردند یا به راه های مثل پناهندگی رو میارند که نصف دیگه عمر سر میشه
---

گزینه سخت تر آلمان میماند که یکی دوسال صرف زبان میشه و بعد انتظار برای سفارت و گرفتن پذیرش و داشتن پیش شرط 12هزار یورو تمکن

اما بعد از فارغ التحصیلی خوب کار گارانتی هست و تمام موارد بالا شامل میشه
----

فنلاند و نروژ کاملا سخت است پذیرش و اقامت دائم گرفتن !

---
 
بالا