برگزیده های پرشین تولز

راهنمای انتخاب انواع قفس برای قناری

E.I.G

Registered User
تاریخ عضویت
7 دسامبر 2014
نوشته‌ها
147
لایک‌ها
54
سن
31
محل سکونت
ارومیه - خیام
Canary-576-679.jpg

۱- قفس انفرادی قناری

این قفس که تنها برای نگهداری از یک قناری مناسب است، ابعادی به شرح ذیل دارد:
در این پرنده براحتی جست و خیز نموده و حداقل امکان بالزدن را خواهد داشت.

۲-قفس جوجه کشی قناری
بهتر است برای این منظور از قفسهای دو قسمتی استفاده کرد. این قفسها ابعادی دو برابر قفس انفرادی را داشته و یک ديواره سیمی کشوئی آنرا از وسط به دو قسمت حدود یک ماه قبل از جفت کردن قناریها، پرنده نر را در یک قسمت و ماده را در قسمت دیگر قرار داده، لذا در این مدت دو قناری مجال دارند خوب همدیگر را ببینند و بهم انس بگیرند. ضمنا در زمان برداشتن کشوئی سیمی فضائی کافی در اختار دو پرنده قرار می گیرد.

۳- قفسی جوجه پران یا گله خوان قناری
این قفس بزرگی است که اصطلاحا به قفس جوجه پران یا گله خوان یا قفس تولک قناریها، میتوان جوجهها را در این چنین قفسی رها ساخت. جوجه های جوان فصل تابستان و پاییز را موسوم است. در فصل جوجه دار شدن ورزش و پرواز می پردازند.
در اواسط تابستان، نر و مادهائیکه از کار بزرگ کردن آخرین جوجهها فارغ شده اند بهتر است از هم جدا شده و در قفس های تولک جداگانه قرار داده شوند تا چند ماهی از سال را ضمن گذراندن پرریزان به استراحت و ورزش بپردازند. از مهمترین جزء یک قفس، میله نشیمن گاه پرنده است. این میله تنها مکانی است که پرنده تمام طول عمر خود را روی آن سپری می کند. لذا ضروری است که همواره در حفظ نظافت آن نهایت دقت بعمل آید. سلامت پای قناری بستگی مستقیم به تمیز بودن این میله نشیمن دارد. میله های موجود در فروشگاهها عموما از جنس پلاستیک توخالی شیاردار هستند و در قطرهای مختلف موجود میباشند. اگر این میله متناسب با پای پرنده انتخاب نشود و یا اینکه بیش از حد باریک باشد پرنده برای نشستن روی آن میبایستی انگشتان خود را بدور آن حلقه نماید و این امر موجب می شود که به مرور ناخن ها بطور ناهنجاری رشد کرده و به شکل زشت و بدقواره درآیند و همین امر موجب بروز انواع ناراحتی در پنجه پا و انگشتان میشود. هم چنین اگر به جای این میلههای شیاردار از چوب صاف برای نشستن پرنده استفاده شود تولید میخچه مخصوصا در پرندگان جوان می نماید. روی همین اصل توصیه می گردد برای سلامتی پای پرندہ از میلههائی استفاده شود که اولا متناسب پنجه پای قناری باشد و ثانیا در حفظ نظافت آن دقت کافی بعمل آید. پرورش دهندگان قناری همیشه یک سری میله یدکی ضد عفونی شده و تمیز در اختیار دارند و معمولا هر پانزده روز یکبار اقدام به تعویض آنها می نمایند.

ظرف آبخوری قناری
این ظرف معمولا از جنس پلاستیک شیشه ای و استوانهای شکل می باشد که در نودانی زیر خود همواره به اندازہ نوشیدن آب قرار می دهد. نظافت این ظرف از ضروریات می باشد.
خزہ بستن جدار داخلی آن و کف نودانی موجب تولید باکتریهای مضر نموده و باعث بیماری داخلی و بیماری دهان و حنچره می گردد.ضروریست که همیشه پر از آب تازه بدون کلر باشد.

ظرف دانه قناری
اینها ظروفی هستند به شکل های مختلف و عموما از جنس پلاستیک یا فلز بوده و برای دانه های یومیه و دانه های مخلوط و تقویتی استفاده میشود.

ظرف نیم گرد قناری
این ظرف برای غذاهای پرورشی و بیشتر زمانی استفاده دارند که والدین برای تغذیه جوجه ها از غذای پرورشی استفاده می نماید لذا نظافت این ظرف بستگی مستقیم با سلامت جوجه ها دارد.
وان حمام قناری
وان های حمام بشکل های مختلف برای حمام کردن پرندگان مورد استفاده قرار می گیرد.
منبع : انواع دستگاه جوجه کشی و ماشین جوجه کشی
 

amir.tabatabai

Registered User
تاریخ عضویت
18 نوامبر 2014
نوشته‌ها
2,941
لایک‌ها
1,251
بالا