برگزیده های پرشین تولز

راهنمای خرید سرور

arsesspart

کاربر تازه وارد
تاریخ عضویت
3 جولای 2017
نوشته‌ها
13
لایک‌ها
3
سن
46
محل سکونت
سهروردی جنوبی خ حجازی نبش اقلیمی پلاک ۴ واحد ۴
راهنمای خرید سرور
امروزه نمی‌توان نقش سرورها و ذخیره‌سازها در ارتقای امنیت اطلاعات و تأثیر بسزای آن‌ها در افزایش سرعت کارکرد کسب‌وکارهای کوچک و متوسط را کتمان کرد. نیازهای متعدد و مختلفی مانند ضررورت به اشتراک‌گذاری منابع سخت‌افزاری و نرم‌افزاری مجموعه بین کارکنان، از به اشتراک‌گذاری چاپگرها و اینترنت تا فایل‌ها و فولدرها و ایجاد سطوح مختلف دسترسی بین ایشان و چندین و چند نیاز دیگر، سبب شده است تا نیاز استفاده از سرورها علاوه بر سازمان‌های بزرگ، در شرکت‌ها و کسب‌ و کارهای کوچک و متوسط نیز به‌ شدت احساس شود.
اما متأسفانه در حال حاضر در جامعه ما، استفاده از کامپیوترهای شخصی به عنوان سرور در کسب‌ و کارهای کوچک بسیار رایج است. در قسمت تفاوت کامپیوتر شخصی و سرور ، مضرات و مشکلاتی که این کار برای مجموعه در پی خواهد داشت، به طور کامل بررسی و تفاوت‌های فنی بین سرور و کامپیوتر شخصی نیز عنوان شد. ما به صاحبان کسب‌وکارهای کوچک و متوسط پیشنهاد کردیم برای رفع نیازهای مجموعه خود به سرور، از خرید یک سرور، حتی ارزان‌قیمت دریغ نکنند؛ چراکه استفاده از سروری ارزان با مشخصات فنی معمول، بسیار بهتر و اصولی‌تر از استفاده از کامپیوتر شخصی قدرتمند با مشخصات فوق‌العاده است. به همین دلیل، تصمیم گرفتیم در این مقاله مؤلفه‌های مهم در انتخاب یک سرور برای مجموعه‌های کوچک و متوسط را ذکر کرده و شما را در انتخاب سرور مناسب برای مجموعه خود، یاری کنیم.



۱- بررسی اولیه فضای فیزیکی موجود در مجموعه:
یکی از مهم‌ترین مؤلفه‌ها برای خرید سرور، فضای فیزیکی موجود در مجموعه برای نصب و نگهداری از سرور است. سرورها به لحاظ نوع شاسی، به انواع مختلفی تقسیم می‌شوند که برای این نوع استفاده، سرورهای قابل نصب در رک (Rackmount) و سرورهای ایستاده (Tower) مناسب هستند که در هر دو گروه، سرورهایی با مشخصات معمولی و متوسط با قیمت‌های معقول برای استفاده در کسب‌وکارهای کوچک وجود دارد. اما نکته مهم این است که برای استفاده از سرورهای قابل نصب در رک، نیاز به یک رک یا قفسه برای نصب سرور وجود دارد، زیرا سرورهای رک‌مونت به لحاظ شکل بدنه به‌گونه ای طراحی شده‌اند که باید در رک نصب شوند، رک‌ها که تجهیزات شبکه مجموعه را در خود جای می‌دهند، با بدنه‌های ضدالکتربسیته، مانع از ایجاد الکتریسیته ساکن روی تجهیزات می‌شوند. الکتریسیته ساکن در بسیاری از موارد باعث کاهش طول عمر تجهیزات و سوختگی احتمالی آن‌ها می‌شود. همچنین رک‌ها با فن‌های تعبیه‌شده درونشان، گردش هوای مناسبی برای خنک نگهداشتن تجهیزات ایجاد می‌کنند. همیشه داشتن رک برای نگهداری از تجهیزات شبکه مانند سرورها، سوییچ‌های شبکه، ذخیره‌سازها، مودم‌ها، روترها و مانند این‌ها مناسب است، اما استفاده از رک ارتباط مستقیمی با فضای فیزیکی مجموعه دارد، زیرا معمولاً رک‌ها را در فضای عمومی مجموعه قرار نمی‌دهند و برای آن‌ها اتاق‌های خاصی با عنوان اتاق سرور درنظر می‌گیرند. اگر در مجموعه شما فضایی برای اختصاص یک اتاق سرور کوچک موجود است که گردش هوای مناسبی دارد یا در آن می‌توان کولر گازی نصب کرد، بهتر است به فکر تهیه سرور قابل نصبی در رک و همچنین یک عدد رک به اندازه مطابق با نیاز مجموعه خود، به لحاظ تعداد تجهیزات شبکه، باشید.

colocation-data-center.jpg

اما در بسیاری از مجموعه‌ های کوچک امکان اختصاص دادن فضایی به عنوان اتاق سرور یا فضایی برای نگهداری یک رک وجود ندارد. در اینجا از سرورهای ایستاده که به لحاظ شکل ظاهری مانند کیس کامپیوتر معمولی هستند، استفاده می‌شوند، سرور اچ پی ایستاده دقیقاً برای استفاده در محل‌هایی که امکان نصب رک وجود ندارد، ساخته شده‌اند و با تولید صدای کمتر و با قابلیت خنک‌ شوندگی بهتر، امکان استفاده در محیط عمومی یک مجموعه را به شما می‌دهند و می‌توانید این سرورها را به‌راحتی در زیر یا روی میز خود یا هر محلی که برای نگهداری آن مناسب است، نصب کنید. پس در وهله اول باید در خصوص نوع سرور تصمیم‌گیری کنید و از بین سرورهای قابل نصب در رک و سرور های ایستاده یکی را برگزینید.

Untitled-design-2.jpg

۲- هدف گذاری؛ چرا به سرور نیاز دارید؟
در مرحله دوم، باید هدف خود را از خرید سرور اچ پی مشخص کنید. در واقع چه نیازی بیشتر از سایر نیازها برای تهیه سرور برای مجموعه خود احساس می‌کنید؟ آیا نیاز اصلی شما به اشتراک‌گذاری فایل‌ها و فولدرها بین کارکنان است؟ یا نیاز به اشترک گذاشتن، کنترل و مدیریت اینترنت در اولویت است؟ آیا برای دسترسی بیرون از مجموعه به اطلاعات درون مجموعه، نیاز به تهیه سرور پیدا کرده‌اید؟ آیا برای اینکه از اطلاعات مهم خود محافظت کنید، نیاز به تهیه سرور دارید یا قصد دارید سطوح دسترسی مختلف برای دسترسی به اطلاعات مهم مجموعه برای کارکنان خود ایجاد کنید؟ آیا می‌خواهید اطلاعات بسیار حجیم مجموعه خود را در یک مکان مدیریت کنید؟
پاسخ این پرسش‌ها می‌تواند تأثیر مستقیمی در انتخاب سرور متناسب با مجموعه شما داشته باشد. برای مثال اگر محافظت از اطلاعات مهم مجموعه‌تان در اولویت است، باید سروری تهیه کنید که Raid Controller سخت افزاری مناسب داشته باشد تا بتوانید سطوح مختلف امنیتی در لایه هارددیسک‌ها در سرور خود ایجاد کنید. اگر دسترسی از بیرون مجموعه به کمک اینترنت به سرور داخل مجموعه در اولویت است، باید سروری تهیه شود که به لحاظ سخت‌افزاری این امکان را فراهم آورد. اگر نگهداری اطلاعات حجیم مجموعه در اولویت است، باید سروری تهیه کنید که به لحاظ تعداد و نوع هارددیسک‌های قابل پشتیبانی، حجم و فضای مدنظر شما را فراهم آورد.

پس بهتر است در وهله اول هدف خود را از تهیه سرور مشخص کنید و این موضوع را نیز مدنظر قرار دهید که در صورت عدم محدودیت در میزان بودجه‌ای که برای خرید این سرور در نظر گرفته‌اید، با انتخاب سرور مناسب می‌توانید همه موضوعات ذکرشده را یک‌جا فراهم کنید. اما در صورتی که در میزان بودجه درنظرگرفته‌شده محدودیت دارید، سعی کنید سرور انتخابی را به هدف اصلی خود نزدیک کنید.

۳- شناسایی دقیق و کامل نیازهای مجموعه:
سرور مناسب سروری است که به لحاظ مشخصات فنی متناسب با مجموعه شما باشد، یعنی مشخصات فنی آن به شکلی باشد که نه کمتر از نیاز مجموعه و نه خیلی بیشتر از آن باشد؛ چراکه هرچه مشخصات فنی سرور بهتر باشد، قیمت آن نیز به همان میزان بیشتر خواهد بود. بنابراین، برای انتخاب سرور متناسب با مجموعه خود، باید به‌درستی نیازهای مجموعه را شناسایی کنید، از مؤلفه‌های مهم در این موضوع می‌توان به این موارد اشاره کرد: تعداد رایانه‌های متصل به شبکه و تعداد کاربران استفاده‌کننده از سرویس‌های شبکه، تعداد نرم‌افزارهای تحت شبکه مانند نرم‌افزارهای مالی یا اتوماسیون اداری، تعداد سرویس‌های نرم‌افزاری و دستگاه‌های تحت شبکه‌ای که قصد دارید اشتراک‌گذاری کنید، مانند پرینترها و اسکنرهای تحت شبکه، دستگاه حضور و غیاب و مانند این‌ها.فراموش نکنید که باید میزان رشد و پیشرفت مجموعه خود را تا چند سال آینده در نظر بگیرید، زیرا سرورها را نمی‌توان مثل رایانه‌های شخصی که در مجموعه استفاده می‌کنید، هر سال یا هر دو یا سه سال یک‌بار عوض کرد. بنابراین باید رشد احتمالی مجموعه خود به لحاظ تعداد کاربرانی که ممکن است تا چند سال آینده به مجموعه شما اضافه شوند و همچنین تعداد سخت‌افزارها و نرم‌افزارهای تحت شبکه را در نظر بگیرید.

۴- خرید سروری مقرون‌ به‌ صرفه:
بر خلاف اینکه همیشه برای خرید رایانه‌های شخصی سعی می‌کنیم بالاترین مدل رایانه با بهترین مشخصات تهیه کنیم، تقریباً می‌توان گفت برای خرید سرور چنین امکانی وجود ندارد؛ زیرا سرورها در انواع مختلف و برای استفاده‌های گوناگون تولید می‌شوند و هیچ سقفی به لحاظ قیمتی نمی‌توان برای آن‌ها در نظر گرفت. پس بهتر است سرور انتخابی شما با توجه به نیازهای واقعی مجموعه و بر اساس بودجه‌ای که برای آن مشخص کرده‌اید، خریداری شود.

۵- از محصولات برند های معتبر استفاده کنید:
با توجه به اینکه سرورها از دسته تجهیزات زیرساختی و استراتژیک محسوب می‌شوند، بهتر است در انتخاب برند آن دقت ویژه‌ای به خرج دهید، در بازار، سرورهای بدون برند یا با برندهای ناشناخته و درجه چندم جهانی با قیمت‌های بسیار مناسب وجود دارند که متأسفانه طول عمر آن‌ها بسیار کوتاه است و کیفیت خوبی ندارند. سعی کنید سرور انتخابی خود را از بین برندهای مطرح و معتبر جهانی انتخاب کنید. طبق گزارش فصل چهارم سال ۲۰۱۵، از وب سایت IDC در خصوص پنج برند اول تولیدکننده سرور در جهان، به ترتیب می‌توان از HP، DELL، IBM، Lenovo و Cisco نام برد که تقریباً تمامی برندهای ذکرشده در حال حاضر در بازار ایران وجود دارند.

۶- از خرید سرور با قطعات تقلبی یا به اصطلاح OEM امتناع کنید:
قطعات تقلبی یا به اصطلاح OEM، برای برخی از برندهای پرفروش در بازار کشورمان بسیار فراوان است که با کیفیت بسیار نامناسب و البته قیمت کمتر در مقایسه با قطعه اصلی عرضه می‌شوند که این قطعات نسبت با قطعات اصلی، طول عمر کمتری دارند و شرکت تولیدکننده سرور نیز آن‌ها را تأیید نمی‌کند. بنابراین دقت کنید در هنگام خرید، قطعات تقلبی مانند هارددیسک‌ها و رم‌های OEM روی سرورتان استفاده نشود؛ زیرا ممکن است باعث از دست رفتن اطلاعات مجموعه یا خرابی‌های مکرر در سرور شود.

https://arsess-co.com/راهنمای-خرید-سرور-hp/
 

arsesspart

کاربر تازه وارد
تاریخ عضویت
3 جولای 2017
نوشته‌ها
13
لایک‌ها
3
سن
46
محل سکونت
سهروردی جنوبی خ حجازی نبش اقلیمی پلاک ۴ واحد ۴
۷- سیستم‌عامل و نیازهای نرم‌افزاری خود را فراموش نکنید:
تصمیم بگیرید که با توجه به نیازهای مجموعه، بهتر است از چه سیستم‌عاملی استفاده کنید. برای این کار می‌توانید از مشاوران و متخصصانی که در این حوزه وجود دارند، کمک بگیرید. اگر بخواهید سیستم مجازی‌سازی یا Virtualization پیاده کنید، باید سروری تهیه کنید که قابلبت پشتیبانی از این سیستم‌عامل‌ها را داشته باشد. در حال حاضر محبوب‌ترین سیستم عامل مجازی‌سازی در دنیا VMware Vsphere و پس از آن Microsoft Hyper-v و در آخر نیز Citrix Xen-Server است.
اگر نیازی به مجازی‌سازی احساس نمی‌کنید، سعی کنید سرور انتخابی‌تان قابلیت پشتیبانی از جدیدترین نسخه سیستم‌عامل‌های Microsoft Windows Server را داشته باشد.

۸- قابلیت ارتقای سخت‌ افزاری را جدی بگیرید:
فراموش نکنید که سرور انتخابی شما باید حداقل ۳۰ تا ۴۰ درصد قابلیت ارتقا را در مقایسه با مشخصات فعلی آن دارا باشد. ممکن است به هر دلیلی پس از گذشت مدتی استفاده، نیاز به ارتقا و اضافه کردن پردازنده، رم یا هارددیسک داشته باشید. پس سرور انتخابی شما باید فضای مناسب برای اضافه کردن قطعات و ارتقای سخت‌افزاری را داشته باشد.

%D8%B1%D8%A7%D9%87%D9%86%D9%85%D8%A7.png

۹- به نوع ضمانت و شرکت تأمین‌کننده توجه کنید:
گرچه میزان خرابی در سرورها بسیار کمتر از میزان خرابی در رایانه‌های شخصی است، قطعات سرور در مقایسه با قطعات رایانه‌های شخصی، گران‌تر هستند و ممکن است خرابی یک قطعه کوچک در سرور، هزینه گزافی داشته باشد. بنابراین ضمانت در خرید سرور، موضوع فوق‌العاده مهمی است.
در حال حاضر بسیاری از سرورهای یک یا چند برند در بازار ایران، بدون ضمانت به فروش می‌رسند یا دارای یک سال ضمانتی هستند که قطعات اصلی مانند پردازنده‌ها یا منابع تغذیه مشمول ضمانت نمی‌شوند و این بر خلاف اصول ضمانت اولیه شرکت تولیدکننده سرور است.
سعی کنید در هنگام خرید سرور، به مدت زمان ضمانت، شرایط آن و محل ارائه ضمانت دقت کنید و سرور را از عرضه‌کنندگان معتبر بخرید. نمونه‌های ضمانت بیش از یک، دو و سه‌ ساله بدون قید و شرط نیز در ایران وجود دارند.

سخن آخر
کسب‌ و کارهای کوچک و متوسط، سهم عمده و بسزایی در رشد و شکوفایی اقتصادی کشور و بهبود فضای کسب‌و‌کار دارند. قطعاً رشد و تعالی این مجموعه‌ها در گرو استفاده از مناسب‌ترین، صحیح‌ترین و اصولی‌ترین زیرساخت‌های سخت‌ افزاری و نرم‌ افزاری است. امید است با اطلاع‌رسانی بیشتر و بهتر، ما نیز بتوانیم نقش کوچک اما مؤثری در ایجاد حساسیت و اهمیت در تهیه تجهیزات زیرساختی مهمی از این قبیل محصولات ایفا کنیم و سهم کوچکی در رشد فضای اقتصادی و کسب‌وکار کشور داشته باشیم.

https://arsess-co.com/راهنمای-خرید-سرور-hp/
 

arsesspart

کاربر تازه وارد
تاریخ عضویت
3 جولای 2017
نوشته‌ها
13
لایک‌ها
3
سن
46
محل سکونت
سهروردی جنوبی خ حجازی نبش اقلیمی پلاک ۴ واحد ۴
شرکت آرسس پارت پرداز قرن تامین کننده تجهیزات مراکز داده ، سرور های اچی پی و سوپر میکرو و تجهیزات شبکه ،آفرهای بسیار خوبی را برای شما عزیزان در نظر دارد.

برای مشاوره و درخواست پیش فاکتور محصولات با بخش فروش تماس بگیرید.


واحد فروش : 77538205-021


https://arsess-co.com/
 

arsesspart

کاربر تازه وارد
تاریخ عضویت
3 جولای 2017
نوشته‌ها
13
لایک‌ها
3
سن
46
محل سکونت
سهروردی جنوبی خ حجازی نبش اقلیمی پلاک ۴ واحد ۴
راهنمای خرید سرور (Server) مناسب با کسب و کار ما

شرکت بزرگ آرسس پارت شما را برای خرید سرور مناسب و ایجاد شبکه برای کسب و کارتان از ابتدا تا انتها همراهی می کند.
عوامل زیادی در انتخاب یک سرور مناسب اختصاصی و پرقدرت، دخالت دارند .تعدادی از نیازمندهای کاری میان شرکت های کوچک و متوسط ، با شرکت ها و سازمان های بزرگ مشترک است.
جهت انتخاب یک دستگاه سرور مناسب می بایست فاکتورهای متعدد و مهمی را در نظر گرفت.
برای بررسی بیشتر با آرسس پارت همراه باشید.





کاربرد سرور

ابتدا می بایست کاربرد سرور مشخص گردد. سرورها بر اساس کاربرد ، دارای توانایی های مختلفی هستند. سرورها به عنوان Storage Server, File Server, Internet Server, Application Server ، Database Server و … در مجموعه های مختلف سرویس دهی می کنند. بنابراین تقسیم بندی، می بایست کاربرد سرور در مجموعه را مشخص نماییم. با توجه به کاربرد در نظر گرفته شده ، تعداد CPU ، میزان Ram و میزان Storage مورد نیاز و لزوم وجود Redundancy در موارد مختلف که سرور قابلیت Support آن را داشته باشد انتخاب می گردد. همچنین فضایی که قرار است سرور در آن نصب گردد، حائز اهمیت است.

انواع سرور از نظر شکل فیزیکی و ظاهری

سرورها بطور کلی در 3 شکل تولید می شوند: ایستاده (Tower) ، رک (Rack) و تیغه ای (Blade)

راهنمای خرید سرور : سرورهای ایستاده (Tower)






سرورهای Tower، ایستاده هستند و تمامی اجزای معمولی و سنتی سرورها را در خود دارند مانند هارد دیسک، مادربرد، CPU ، شبکه، کابل، منبع تغذیه و … معمولاً به سرورهای Tower دیسک های اضافی برای بالابردن میزان ذخیره سازی اطلاعات اضافه می شود. این شکل از سرورها به نسبت شکل های دیگر معمولاً به فضای بیشتری نیاز دارند و مقیاس پذیری کمتری دارند.

سرورهای Tower بیشتر برای استفاده در فضاهای اداری کوچک، ایده آل هستند و می توانند توان پردازشی مناسب و فضای ذخیره سازی داخلی بالایی را در اختیار قرار دهند.

راهنمای خرید سرور : سرورهای قابل نصب در رک (Rack Mount Servers)



سرورهای Rackmount به صورت ویژه برای قرارگیری در فضاهای کوچک درون رک ها طراحی شده اند.مدل های قابل نصب در Rack ، شکاف های گسترش پذیر دارند، از این شکاف ها برای اضافه کردن کارت های شبکه یا ماژول های فیبر نوری و … استفاده می شود. استفاده از این نوع سرورها یعنی استفاده بهینه از فضا. همچنین، مدیریت متمرکز سرور و کابل کشی را مهیا می کند. اضافه بر آن، استفاده از سرورهای قابل نصب در Rack ، گسترش پذیری زیر ساخت های شما را بالا می برد. با این روش می توان سرورهای بیشتری بر طبق نیاز در آینده اضافه کرد و آن ها را به دستگاه های ذخیره سازی اطلاعات تحت شبکه NAS یا تحت شبکه SAN متصل نمود.

نکته مهم آن است که در مقایسه با شکل ساختاری Blade ، سرورهای قابل نصب در Rack ، محدودیت بیشتری در تعداد درایورها و حافظه ایی که می توان نصب کرد دارند.

سرورهای قابل نصب در Rack طراحی شده اند تا در قالب یک مجموعه ی به هم پیوسته، کار کنند اما بدون وابستگی و تجمیع پذیری ایی که در نوع تیغه ای یا Blade وجود دارد، که این موجب می شود این نوع سرورها، قابلیت انعطاف بیشتری داشته باشند. همچنین می توانید سرورهای مختلف شرکت های متفاوت را در یک Rack در کنار هم بکار ببرید چرا که این سرورها از اجزای اشتراکی هم بصورت مستقیم استفاده نمی کنند.
استفاده از این نوع سرورها برای مراکز داده، در کنار فضاهای ذخیره سازی اطلاعات، ایده آل هستند. آن ها، توان پردازشی حداکثری را در یک فضای محدودشده، ارائه می کنند.

راهنمای خرید سرور : سرورهای Blade



سرورهای Blade سرورهای کوچکی هستند که در قفسه های پره دار جانمایی شده اند. این نوع طراحی، این امکان را می دهد تا تعداد زیادی سرور را در یک فضای کوچک قرار داد. یک قفسه، فضای لازم برای قرارگرفتن سرورها و ابزارهای ذخیره و بازیابی اطلاعات و همچنین تعداد زیادی اجزای اشتراکی را مانند منبع تغذیه، تهویه، شبکه و … که همه توسط یک سیستم مدیریتی کنترل می شوند، با هم مهیا می کند.این نوع از سرورها به طور کلی فضای کمتری اشغال می کنند ، برق کمتری به ازای هر سرور مصرف می کنند چرا که از منبع تغذیه و تهویه مشترک استفاده می کنند، که این موجب می شود گرمای کمتری ایجاد شود و در نتیجه هزینه ی کمتری برای خنک کردن صرف شود.
در برخی از این نوع قفسه های سرور، می توان تعداد سرورها را تا 60% افزایش داد.
این نوع سرورها، برای استفاده در مراکز داده در کنار فضاهای ذخیره سازی اطلاعات خارجی ایده آل هستند. آن ها، توان پردازشی حداکثری را در یک فضای محدود، مصرف کمتر برق و تهویه ی حداقل شده، ارائه می کنند.

راهنمای خرید سرور : نکات مهم در انتخاب یک سرور


در هنگام انتخاب یک سرور مناسب برای فضای کاری و نوع نیاز، مهم است که این نکات را در نظر داشته باشید:

برآورد فضای دیسک مورد نیاز از طریق ارزیابی حجم داده ی فعلی و میزان ایجاد داده های جدید در ماه. سروری را در نظر بگیرید که بتواند به شما امکان اضافه کردن درایوهای بیشتر را بر اساس نیاز و با افزایش حجم اطلاعات بدهد.

تولیدکنندگان نرم افزارها، حداقل میزان حافظه و میزان پیشنهادی آن را برای کارایی بهتر نرم افزارهایشان مشخص می کنند. در صورت امکان، به اندازه ی میزان پیشنهاد شده حافظه برای هر نرم افزار خریداری کنید.

اگر سرور شما برای کارهای بسیار مهم و کاربردهای حیاتی استفاده خواهد شد، شما باید حداقل امکان RAID1 را داشته باشید، که به این ترتیب داده های شما بر روی بیش از یک درایو ذخیره می شود تا در صورتیکه یکی از آن ها دچار مشکل شد، اطلاعاتتان از بین نرود.

تا جای امکان تلاش کنید که سروری خریداری کنید که در قبال اجزای سخت افزاری آن گارانتی معتبر وجود داشته باشد. بهتر است محلی که سرور را از آن خریداری می کنید توان فنی و نیروی تخصصی لازم برای راه اندازی، نگه داری و رفع نقص اشکالات احتمالی را داشته باشد تا در صورت بروز اشکالات، در اسرع وقت راه حل های مناسب را ارائه کنند.
امیدواریم توانسته باشیم مطالب مفیدی برایتان ارائه کنیم.
شرکت آرسس پارت بزرگترین تامین کننده سرور و تجهیزات شبکه در ایران
واحد فروش : 77538205-021
واحد فنی و پشتیبانی : 77538696-021 | 77531760-021
[email protected]

https://arsess-co.com/
 

arsesspart

کاربر تازه وارد
تاریخ عضویت
3 جولای 2017
نوشته‌ها
13
لایک‌ها
3
سن
46
محل سکونت
سهروردی جنوبی خ حجازی نبش اقلیمی پلاک ۴ واحد ۴
چگونه از اصل بودن تجهیزات اچ پی خود مطمئن شویم؟ – قسمت اول

چگونه از اصل بودن تجهیزات اچ پی خود مطمئن شویم؟ – قسمت اول
(HPE (hewlett packard enterprise با هارد دیسک، SSD ها، و ، با درایوهایی که بالاترین کیفیت را دارند، آغاز می‌کند. اچ پی با تولیدکنندگان اصلی تجهیزات کار میکند تا سیستم عامل، و سافت ور های خاص که کقابلیت مدیریت بهینه را به همراه داشته باشد ایجاد نماید. فقط درایو مشخص از تولیدکنندگان اصلی مورد بررسی قرار میگیرد و پس از اطمینان از تداوم کیفیت و قابلیت ، محصول وارد مرحله بعد آزمایشی که همانا تست برروی تمامی تجهیزات HPE که قابل کار با این درایو می باشند می گردد بعد از گذراندن این مرحله ، برای اچ پی یک گرینه قابل انتخاب خواهد بود.

اکثر درایوهای اچ پی به طور مستقیم از تولیدکنندگان اصلی خریداری میشوند و HPE در کل زمان محصول به کار مستقیم با این تولیدکنندگان اصلی ادامه میدهد تا تضمین شود در طول عمر محصول فقط کالاهائی با بالاترین کیفیت به مشتریان اچ پی تحویل می گردد. چنانچه هرمشکل کیفی پیش بیاید، محصول از موجودی اچ پی حذف شده و کد تاریخ و ID کالا کنترل میشود تا اطمینان حاصل شود که مسائل شناخته شده مجدداً در موجودی HPE وجود نخواهد داشت. علاوه بر این، سازندگان اصلی درایو نیز باید کد تاریخ را کنترل کنند تا از انتقال درایوهای غیر استاندارد به مجموعۀ HPE جلوگیری شود.

اما نگرانی HPE با حمل محصول متوقف نمیشود. HPE رضایت بالای مشتری را از طریق ارائه خدمات سطح بالا در درایوهای اچ پی که در سیستم های اچ پی نصب شده اند، تضمین می‌کند.

برای تضمین اینکه مشتریان می توانند تفاوت اجزای اصلی یا اجزای غیراصلی که برای ارائه کیت های HPE Drive Option ، دستکاری شده اند را تشخیص دهند، اچ پی از بسته بندی خاصی استفاده می کند که شامل برچسب های امنیتی اچ پی می باشند.

چگونه بفهمیم این روش اچ پی است ؟
اگر شما بهترین نفر کلاس باشید، بقیه افراد سعی می کنند از شما کپی کند و با تقلب از موفقیت شما سود ببرند. برخی فراتر رفته و از تعداد قطعه و ساختار مونتاژ مشابهی استفاده می کنند تا مشتری را قانع کنند که محصولی مشابه با آنچه در کیت های HPE فروخته می شود را می فروشند. محصولات تقلبی و فیک وoemرایج، و تشخیص آنها آسان است، اگر بدانید باید دنبال چه چیزی بگردید.

نوع بسته بندی :
از آنجا که تعداد متفاوت قطعات کیت ممکن است تعداد متفاوتی ماژول در هر کیت داشته باشند، چند قالب وجود دارد که محصول ممکن است در آنها حمل شود. برای تعداد قطعه یکسان، نباید در بسته بندی کیت ها تفاوت وجود داشته باشد. مواد بسته بندی مقوایی، پلاستیکی، و فوم به راحتی قابل تکرار هستند. با وجود بسته بندی بسیار مشابه و اسناد و مدارک مشابه با کیت HPE، باز هم ممکن است این کیت معتبر نباشد.

imageServlet2-large5-1.jpg


اچ پی به مرور زمان تغییراتی در بسته بندی محصولات ایجاد کرده است تا تضمین کند محصولاتی با عملکرد معتبر به مشتریان می رسد.در بخش بعدی این مقاله بیشتر به بررسی این موضوع می پردازیم.

پایان بخش نخست/

https://arsess-co.com/اچ-پی-2/
 

arsesspart

کاربر تازه وارد
تاریخ عضویت
3 جولای 2017
نوشته‌ها
13
لایک‌ها
3
سن
46
محل سکونت
سهروردی جنوبی خ حجازی نبش اقلیمی پلاک ۴ واحد ۴
قسمت دوم

اچ پی (hpe)چگونه اوریجینال (پلمپ یا برچسب) را به نشان می دهد ؟


پلمپ مشخص کننده دستکاری :

انتهای بسته محصولات شرکت HPE با یک برچسب مشخص کننده دستکاری، پلمپ شده تا ضمانت کند که محصول داخلی دستکاری نشده است.

برچسب یا پلمپ مشخص کننده دستکاری ویژگی های امنیتی مشابه با برچسب های امنیتی سخت افزاری داراست که به تایید معتبر بودن کیت کمک می نماید. این پلمپ از مواد قابل تخریبی ساخته شده که اجازه نمی دهد برچسب بدون تخریب در محلی که بازشده از کارتن جدا گردد. برای باز کردن محصول، می توان این مهروموم ها را به راحتی قطعه قطعه نمود.

استفاده از نوارچسب یا هر وسیله دیگر برای اتصال مجدد برچسب، نشان دهنده تقلبی بودن آن است. اگر هیچ برچسبی وجود نداشته باشد یا پلمپ به هر طریقی مخدوش شده باشد، اعتبار کیت زیر سوال می رود. اگر مهروموم ها ویژگی های امنیتی مناسبی نداشته باشند، ممکن است یکپارچگی محصول جای سوال داشته باشد و باید قبل از تشخیص اعتبار محصول HPE، شناسایی و اندازه گیری بیشتری انجام شود.
در شکل زیر یک پلمپ آشکار کنندۀ دستکاری محصولات شرکت HPE را مشاهده می کنید.

imageServlet.png


هر Option Kit برچسب شده با اطلاعات ثابت در خارج بسته بندی وجود دارد تا محصول، منشا آن، و دیگر مشخصات ردیابی خاص مورد لزوم برای HPE و شرکای تجاری (سازندگان اصلی)قابل شناسائی باشد، که نمونه در جدول ۱ نشان داده شده است.

برچسب خارجی Option Kit برای SAS Hard Drive

imageServlet-1-213x300.png


imageServlet12-200x300.png


بسته بندی یونیورسال hard disk :

درون جعبه Option Kit و Spares Kit، درایوها بسته بندی، حفاظت شده و امن هستند. همانطور که در جدول ذیل نشان داده شده، هر درایو در یک بسته ی ضد الکتریسیته ساکن مهروموم شده و در محافظ پلی استایرن یا حرارتی درون جعبه قرار گرفته است.

imageServlet3.png


شرکت آرسس پارت تمام تلاش خود را جهت آگاهی بیشتر مهندسین IT می نماید،امیدواریم موثر باشد .

پایان بخش دوم

https://arsess-co.com/پلمپ/

 

arsesspart

کاربر تازه وارد
تاریخ عضویت
3 جولای 2017
نوشته‌ها
13
لایک‌ها
3
سن
46
محل سکونت
سهروردی جنوبی خ حجازی نبش اقلیمی پلاک ۴ واحد ۴
بررسی دسته بندی انواع سرور اچ پی


انواع سرور اچ پی اینبار موضوع مقاله ما از آرسس پارت است ، با ما همراه باشید.

شرکت اچ پی یکی از معروفترین و بزرگترین شرکت های سازنده کامپیوتر و تجهیزارت کامپیوتری،سرور و تجهیزات شبکه در جهان است.و در ایران بیشترین سهم بازار سرورها،در اختیار برند HPEقرار دارد.شاید بتوان گفت یکی از مهترین معیار هایی که در خرید یک سرور اچ پی باید مد نظر قرار بدهید نوع تاور و نوع رک مونت بودن سرور های مورد نظر میباشد .البته شاید در نگاه اول کمی خنده دار بنظر برسد اما مهمترین نکته در خرید سرور اچ پی این مورد میباشد.یک زیر ساخت قوی با قابلیت انعطاف پذیری بالا، موجب افزایش کارایی شده و دنیای جدید را به زیر ساخت های شما خواهد داد، همچنین زمینه استفاده از فناوری های جدید در آینده را نیز فراهم خواهد و شما میتوایند با یک انتخاب مناسب سرور ی برای چندین سال اینده خود تامین کنید.سرورهای HP همواره جزء پرفروش ترین محصولات بوده و از جمله این زیرساخت ها محسوب می گردد. این سرورها به همراه مجموعه ای از ابزارهای مختلف برای مدیریت ، ذخیره سازی اطلاعات و تچهیزات جانبی، قابلیت ارائه سرویس های مورد نیاز برای سازمانها و محیط های کاری با کیفیت فوق را دارا می باشد.سرورهای رده Proliant به سه گروه Rackmount و Tower و Blade تقسيم شده اند. سرورهای Tower و Rackmount در مدلهای۱۰۰، ۳۰۰ و ۵۰۰ ارائه شده لست. در ادامه به معرفی هر گروه از سرورهای سری Proliant می پردازيم.

انواع سرور اچ پی : گروه سرورهای (Rackmount (DL
اين گروه از سرورها ،سرورهايی با سايز متوسط هستند كه قابليت انعطاف و مديريت پذيری بالايی دارند. همچنين برای محيطهای با تعداد زياد سرور مناسب هستند و جهت استفاده بايد داخل رك قرار گيرند. در اين گروه از سرورها می توان به مدلهای سری DL100 ، DL300 ، DL500 ، DL700 و DL900 اشاره نمود. البته از این نوع سری DL380 یکی از پرفروش ترین مدل ها در ایران میباشد و بسته به محیطی های که دارای رک میباشند بسیار انتخاب مناسبی میباشد و شاید اين گروه از سرورها برای پشتيبانی از ميزان حافظه ديسك و I/O بالا طراحی شده اند.در بخشهای مختلف از جمله سايتها، ديتا سنترها و … مي توان از آنها استفاده نمود.

انواع سرور اچ پی : گروه سرورهای (Tower (ML
نمیتوان گفت در کارایی چیزی کمتر از سری های DL دارند و حتی در حد سری های DL نیز بتوان همچنین کانفیگی را پیاده ساز ی کرد اما بهترین مزیت این سری ها عدم وابستگی انها به رک یوده و میتوانید در شرکت های معمولی و کوچک سولشن های مناسبی باشد البته میتوان گفت که در همچنين برای استفاده نيازی به رك ندارند وبه صورت Tower قرار می‌‌‌‌‌گيرند. البته در صورت نياز می‌توان اين سرورها را داخل رك قرار داد. در اين گروه سرورهای مدلهای سری ML100 و ML300 قرار دارند.

انواع سرور اچ پی : گروه سرورهای (Blade (BL
گروه سرورهای Blade كه حالت تيغه‌ای دارند، به صورت كاملا فشرده و ماژولار طراحی شده اند. نحوه قرارگيری اين سرورها در رك به صورت مجموعه ای بوده و تعداد ۸ يا ۱۶ عدد از آنها در محفظه های مخصوصی با عنوان C7000 و C3000 قرار گرفته و داخل رك نصب می‌شو ند. قابليت انعطاف بالا و ساختار متفاوت، موجب كاهش هزينه های ديتا سنترها و بالا رفتن كيفيت سرويس دهی شده است.

شاید در نگاه اول به ماهیت اساسی سرور های BLADE پی نبرید اما با نگاهی ریز تر میتوان به اهمیت این نوع از سرور ها پی برد و ارزش انها را درک گرد . به عنوان مثال در یک رک اچ پی 42 یونیت شما میتوانید سه عدد سرور BLADE C7000 را نصب کنید که هر شاسی شما 16 تیغه ی سروری در خود جای میدهد یعنی 3*16=48 عدد سرور را میتوانید در یک عدد رک جای دهید حال اگر در همان رک اگر DL380 به کارببرزید تنها میتوانید 24 عدد سرور را جایگذاری کنید و اهمیت موضوع را وقتی میفهمید که هر متر مربع از دیتا سنتر شما با هزینه های بسیار بالایی تهیه شده باشد انوقت شما برای هر متربع از دستاسنتر خود اهمیت بسیاری قائل خواهید شد.

منبع : آرسس پارت
 

arsesspart

کاربر تازه وارد
تاریخ عضویت
3 جولای 2017
نوشته‌ها
13
لایک‌ها
3
سن
46
محل سکونت
سهروردی جنوبی خ حجازی نبش اقلیمی پلاک ۴ واحد ۴
معرفی سرور های اچ پی نسل دهم / HPE GEN10

a

HPE سرورهای سری PROLIANT خود را با نسل جدید یعنی GENERATION 10 بروز کرده و مدعی شده که این سرور های اچ پی نسل دهم، امن ترین زیرساخت موجود در بازار است.

زیر ساخت جدید ( سرورهای نسل دهم اچ پی ) از نظر امنیت بهترین زیرساخت موجود است.

این شرکت توضیح میدهد که رمز امن بودن این محصولات در تکنولوژی DIGITAL FINGERPRINT است که در سیلیکون و فایر – ویر آنها گنجانده شده و در صورتی که آنها همخوانی نداشته باشند، سرور بوت نخواهد شد.

در کنفرانس اچ پی DISCOVER که در لاس وگاس برگزار شد، آندره واتسون رئیس بخش تکنولوژیهای شرکت اچ پی با اشاره به ضعفهای موجود در FIREWARE و استفاده از آنها برای حمله به سخت افزارها افزود: ما میتوانیم فناوری FINGERPRINT را در چیپ ILO سرورها قرار دهیم و وقتی سرور را روشن می کنید، دستگاه شما بوت نخواهد شد مگر اینکه FIREWARE قطعات با FIREWARE موجود همخوانی داشته باشد.

نکته مهم این است که با فناوری جدید موجود دیگر راهی برای قطعات غیراصلی نخواهد بود مگر آنکه خود FIREWARE دستکاری شده باشد (که غیرممکن است).

علاوه بر فناوری SILICON FINGERPRINT سرورهای اچ پی نسل ۱۰ دارای ابزار ENTERPRISE SECURITY KEY MANAGER است که به وسیله آن شرکتها میتوانند همه فضاهای ابری، فیزیکی و سرورهای خود بصورت یکپارچه امن سازند.

جالب اینکه این فناوری جدید محصول کمپانی NIARA است که شرکت اچ پی آن را در ماه فوریه خریداری نموده است و به کمک قابلیتهایی نظیر CLEAR PASS و BEHAVIORAL MONITORING میتواند دستگاه های آلوده در شبکه را شناسایی و از دور خارج کند.

با معرفی محصولات جدید از شرکت اچ پی و نکات قابل توجهی که تا کنون توسط مقامات این شرکت گفته شده، انتظار سرورهای بسیار امن تر و کارآمدتر را باید داشته باشیم.

نمونه هایی از پارت نامبر سرور ها ی ارائه شده که راهی بازار می گردد :

ProLiant DL380 Gen10 Server Part Namber=> ۸۷۵۷۶۳-S01,875764-S01,875760-S01,879938-B21,868710-B21,875761-S01,875759-S01,875766-S01,826567-B21,875762-S01,826566-B21,826565-B21

HP Next Generation Server

HPE ProLiant ML110 Gen10 Server HPE ProLiant BL460 Gen10 Blade

HPE ProLiant ML350 Gen10 Server HPE ProLiant DL360 Gen10 Server

HPE ProLiant DL120 Gen10 Server HPE ProLiant DL380 Gen10 Server

HPE ProLiant DL160 Gen10 Server HPE ProLiant DL560 Gen10 Server

HPE ProLiant DL180 Gen10 Server HPE ProLiant DL580 Gen10 Server

نرم افزار امضای دیجیتال ( Digitally Signed Firmware )، تکنولوژی جدید کمپانی اچ پی بر روی هارد دیسک سرور های نسل دهم می باشد.

تکنولوژی Digitally Signed Firmware جهت جلوگیری از تغییرات مخرب به سیستم عامل ارائه شده است.

مهم ترین مواردی که تکنولوژی Digitally Signed Firmware مانع تخریب و یا ورود آنها می شوند، به شرح زیر می باشد :

* از ورود ویروس به سیستم عامل

* از سرقت اطلاعات

* از بین بردن اطلاعات

* دستکاری داده ها

* حفاظت از هارد دیسک های اورجینال و عدم فروش هاردجعلی و عرضه آن ها در بازار

https://arsess-co.com/hpe/
 
بالا