برگزیده های پرشین تولز

راهنمای خرید صندلی گیمینگ | باید ها و نباید ها

morad4587

کاربر تازه وارد
تاریخ عضویت
14 دسامبر 2021
نوشته‌ها
4
لایک‌ها
0
سن
39
ما انسان ها می نشینیم. این به دلیل نحوه تکامل و شکل گیری بدن ما است. به همین دلیل به عنوان موجودات هوشمند، ما وسیله ای راحت برای نشستن را خلق کردیم که راحت باشد. نخستین صندلی های انسان، به زمان انقلاب کشاورزی انسان و شروع ساخته شدن تمدن ها می رسد؛ حدود 8 هزار سال پیش از میلاد حضرت مسیح. در طی قرون متفاوت، طراحی صندلی ها برای رسیدن به ارگونومی مناسب و طراحی زیبا، دستخوش تغییرات بسیاری شد. امروزه شما می توانید صندلی و مبل های زیادی برای خرید پیدا کنید. از عادی ترین صندلی ها تا تخت و سریر هایی که طرح تخت های پادشاهی دارند. در گیمینگ صندلی بسیار مهم است. با وجود یک صندلی خوب می توان راحت به بازی کردن پرداخت. به همین علت صندلی های خاصی مخصوص گیمینگ ساخته شدند. امروزه صندلی های گیمینگ تبدیل به یکی از ضروریات در اقلام گیمینگ شده است. امروز در این مقاله به شما شرح خواهیم داد که چگونه یک صندلی گیمینگ مناسب را انتخاب و خریداری کنید. با ما همراه باشید.

چرا یک صندلی گیمینگ؟

gch9.jpg.webp

برخلاف نام خود، یک صندلی گیمینگ تنها به درد گیمینگ نمی خورد. همان طور که از نامش پیداست، همچنان یک صندلی است. به همین کاربرد یک صندلی عادی را هم چنان دارد. اما یک صندلی گیمینگ نسبت به دیگر صندلی ها مزایایی دارد که باعث می شود ارزش بیشتری داشته باشد:
  • یک صندلی گیمینگ همچنان می تواند به عنوان یک صندلی برای مصارف اداری و تحصیلی استفاده شود و به کارآمدی شما کمک کند.
  • یک صندلی گیمینگ بسیار به درد افرادی می خورد که ساعت های زیادی را در خانه خود صرف کار می کنند.
  • برای افرادی که از کمر درد رنج می برند، این شکل از صندلی ها گزینه خوبی برای خرید هستند.
  • صندلی های این شکلی، دارای پشتیبانی بالایی از کمر انسان به هنگام نشستن دارند. همچنین این صندلی ها قابلیت حرکت بسیار بالایی دارند.
برای داشتن بالاترین میزان راحتی در نشستن، نخستین صندلی های گیمینگ به شکل صندلی سوپر ماشین و اتومبیل های مسابقه رانی طراحی شده‌اند. در طی سالیان، صندلی های گیمینگ پیشرفت کردند و در بازار به شکل گسترده تری در دسترس هستند. یکی از این پیشرفت ها، به وجود آمدن شکل های متفاوت از صندلی گیمینگ است. به همین دلیل می بایست به معرفی این اشکال از صندلی ها بپردازیم.

انواع مختلف صندلی های گیمینگ
صندلی های گیمینگ را می توان به چهار دسته کلی تقسیم کرد:
  • صندلی های پی سی گیمینگ
  • صندلی های کنسول گیمینگ
  • صندلی های شبیه ساز ریسینگ
  • صندلی های کیسه ای یا بین بَگ
بیشتر بخوانید : بررسی بازی Red Faction: Guerrilla Remastered​

صندلی های پی سی گیمینگ

gch1.jpg.webp

وقتی از صندلی گیمینگ صحبت می کنیم، صندلی های پی سی گیمینگ نخستین گزینه هایی هستند که به ذهن بسیاری از افراد می رسد. این صندلی ها برای قرار گرفتن در پشت یک میز طراحی شده اند. به همین دلیل اگر قصد دارید که یک صندلی مخصوص برای پی سی گیمینگ تهیه کنید یا به طور کلی وقت زیادی را بر پشت یک میز می گذرانید، این صندلی برای شما بسیار مناسب است. علاوه بر مصرف گیمینگ، این صندلی ها مصرف اداری و ورک استیشن نیز دارند. این صندلی ها غالباً دارای یک پایه قابل حرکت 5 چرخه ستاره شکلی هستند. پشتی این صندلی ها همواره در حالت عادی و ایستاده است، اما قابلیت عقب رفتن و خم شدن را دارا هستند. با این حال، برخی از افراد به دلیل طراحی مشابه به صندلی های اتومبیل، این صندلی را «صندلی گیمینگ مسابقه ای» خطاب می‌کنند. می بایست حواستان باشد که این صندلی با صندلی های شبیه ساز ریسینگ، که در ادامه به معرفی آن می پردازیم، اشتباه گرفت.

صندلی های کنسول گیمینگ
gch2.jpg.webp

صندلی های کنسول گیمینگ، که همان طور که از نام آن پیدا است برای تجربه بازی با کنسول ها ساخته شده اند، نسبت به صندلی های مخصوص پی سی گیمینگ منعطف تر و قابل خریداری در اشکال متفاوت و بیشتری هستند. محبوب ترین شکل صندلی گیمینگ مخصوص کنسول، نسخه کلاسیک «راکر» (Rocker) است. با این حال، برخلاف صندلی های پی سی گیمینگ، این صندلی ها ثابت و بدون چرخ هستند. با این حال، این صندلی به شکل حرف L انگلیسی است و می‌تواند دائماً عقب و جلو شود. این صندلی ها همچنین کمتر ارگونومیک هستند و مناسب استفاده برای میز نیستند. اما بسیاری از افراد این گونه را برای بازی کردن با کنسول ها راحت تر می شمارند. همچنین این صندلی ها بسیاری از اوقات دارای موارد جانبی‌ای هستند که به آن ها کمک می کنند مانند اتصال اسپیکر صوتی و پورت یو اس بی برای شارژ.

صندلی های شبیه ساز ریسینگ
gch3.jpg.webp

صندلی های شبیه ساز ریسینگ به منظور واقعی تر کردن ستاپ های مخصوص به شبیه ساز های مسابقات اتومبیل رانی طراحی شده اند. این صندلی ها غالباً دارای یک فریم یا یک Cockpit هستند که بر روی آن ها می توان لوازم جانبی مخصوص ریسینگ مانند فرمان، دنده، پدال گاز و… را نصب کرد. برخی از این صندلی ها برای گیمر های عادی شاید مناسب باشد، اما برخی از مدل های پیشرفته به قدری واقعی هستند که حتی برای تمرینات مخصوص برای ماشین رانی واقعی نیز استفاده می شوند. این ستاپ های مخصوص بسیار گران قیمت هستند و حتی تا ده ها هزار دلار می توانند قیمت داشته باشند.

بیشتر بخوانید : با بازی Detroit: Become Human اندروید بودن را تجربه کنید​


صندلی های کیسه ای یا بین بَگ
gch4.jpg.webp

صندلی های کیسه ای یا بین بگ (Bean Bag) کیسه هایی هستند که غالباً توسط فوم پر شده اند. این کیسه ها در اصل برای گیمینگ ساخته نشده اند، اما بسیاری از گیمر ها این گونه صندلی ها را به دلیل نرم و راحت بودن آن ها انتخاب می کنند. با وجود نداشتن ارگونومی خاص، یکی از مزایای این صندلی ها این است که می توانند موقعیت های متفاوتی را برای گیمر نشسته بر روی آن ها را فراهم کنند. همچنین ارزانی این صندلی ها، یکی از دلایل انتخاب این گونه صندلی ها توسط بازیکنان است.

نکات مهم در خرید صندلی گیمنگ
  1. به ارگونومی صندلی خود دقت کنید. ارگونومی مهم ترین رکن در صندلی ها است.
  2. کیفیت ساخت صندلی شما می بایست بسیار خوب باشد. به کیفیت ساخت و مواد آن دقت کنید.
  3. به کیفیت چرم آن دقت کنید. اگر چرم شما PU باشد، عالی است.
  4. صندلی شما می بایست محل استراحت دست خوبی داشته باشد.
  5. آستانه تحمل وزن بالایی داشته باشد و ارتفاعش خوب باشد.
  6. برخی صندلی ها دارای لوازم جانبی هستند؛ حواستان باشد که با کنسول شما همخوانی داشته باشند.
  7. ابعاد آن طوری باشد که بتوانید راحت بر روی آن بنشینید.

برند های برتر صندلی گیمینگ
به هنگام خرید یک صندلی گیمینگ، برند های متفاوتی را برای انتخاب کردن در دسترس دارید. تمامی این برند ها صندلی های خوبی را ارائه می دهند. با این حال، شاید بخواهید ه به سراغ برند های معروف بروید زیرا که کیفیت ساخت آن ها و اعتبارشان تعیین شده است.
DXRacer
gch5.jpg.webp

حتی اگر به دنبال صندلی های گیمینگ نرفته باشید، احتمالاً نام برند DXRacer را شنیده یا دیده اید. این برند در میان کامیونیتی گیمینگ بسیار محبوب است. این صندلی ها توسط گیمر ها و تولید کنندگان محتوا استفاده شده است؛ از یوتیوبر ها گرفته تا استریمر ها و بازیکنان eSports. با این وجود که این صندلی ها ارزان ترین ها نیستند، با این حال همچنان یکی از به صرفه ترین صندلی ها حساب می شود. کیفیت بالای این صندلی ها باعث می شود که این صندلی ها به عنوان یکی از بهترین صندلی ها برای خرید توسط گیمر ها به حساب بیایند. طراحی های متفاوتی برای این صندلی ها وجود دارد که می توانید از میان رنگ بندی آن ها انتخاب کنید.

بیشتر بخوانید : بررسی بازی State of Decay 2 از دید وبسایت پالیگان​


X Rocker
gch6.jpg.webp

صندلی های برند X Rocker از بهترین صندلی های موجود در بازار هستند که ساخته شدنشان بیشتر برای بازیکنان کنسول گیمر بوده است. به همین دلیل ما این صندلی ها را برای بازیکنان کنسول های Xbox و PlayStation پیشنهاد می دهیم. انواع گوناگونی از صندلی توسط این کمپانی تولید می شود. از صندلی های تا شو گرفته که قابلیت نگهداری بسیار خوبی دارند، تا صندلی های پداستالی که برای گیمر هایی که دوست دارند جای پای زیادی داشته باشند مناسب هستند. علاوه بر صندلی های راکر مخصوص کنسول گیمینگ، آن ها وسایل خاص برای نگه داری بازی ها، هدفون و صندلی های مخصوص پی سی گیمینگ نیز تولید می کنند.

Herman Miller
gch7.jpg.webp

هرمان میلر یک برند آمریکایی است که برای ساختن صندلی هایی با ارگونومی بالا و تکنولوژی منحصر به فرد خود معروف است. با این که این کمپانی صندلی های گیمینگ مخصوص به مانند DXRacer تولید نمی کند، نمی توان گفت که صندلی هایشان برای گیمینگ مناسب نیستند. ارگونومی یکی از مهم ترین ارکان برای یک صندلی گیمینگ است؛ به خصوص اگر قرار است که برای مدت طولانی‌ای بر روی صندلی خود بنشینید. تنها عیب این صندلی ها، قیمت آن ها است. هر چند که اگربه سلامت ارتوپدیک خود اهمیت می دهید، این برند قطعاً ارزش تک تک ریال های شما را خواهد داشت.

Maxnomic
gch8.jpg.webp

مکسنومیک یکی از برند های محبوب در زمینه صندلی های مخصوص پی سی گیمینگ است. این برند تأمین کننده صندلی های تیم eSport مطرح Cloud9 نیز است. اگر طرفدار این تیم باشید، می توانید یک صندلی با لوگوی Cloud9 را از مکسونومیک خریداری کنید. این صندلی ها به مانند صندلی های DXRacer، از محبوب ترین صندلی ها میان بازیکنان هستند و می توان آن ها را بسیار در ویدئو های یوتیوب و استریم های توییچ مشاهده کرد. یکی از مدل های پیشنهادی این برند، مدل NeedForSeat XL است که بسیار مقاوم و راحت است و برای بازی های سنگین و طاقت فرسا مناسب است. یکی دیگر از مزیت های این برند، طراحی های گوناگون آن است که خرید را برای مشتریان خود راحت تر می کند.
 
بالا