برگزیده های پرشین تولز

mousavisepehr

Registered User
تاریخ عضویت
16 فوریه 2009
نوشته‌ها
516
لایک‌ها
114
محل سکونت
ایران - تهران
با سلام حدمت دوستان عزیزم.
بد ندیدم حالا که بازار خرید و فروش مسکن، از حالت رکود در حال خارج شدن هستو عده ای قصد خرید ملک و یا سرمایه گذاری روی این حوزه هستند، اطلاعات بیشتری در این مورد کسب کنند.

با توجه به رکود سنگینی که تا الان بر جامعه حاکم بوده، بهترین املاک با قیمت مناسب می تونه در انتظار ما باشه.
از این رو قبل از هرچیزی برای اقدام به خرید، بهتره موارد زیر رو در نظر داشته باشید.

قوانین طلایی در مورد خرید خانه و آپارتمان در نقاط مختلف جهان مشابه است. اگر می‌خواهید معامله خوبی صورت دهید، باید موارد زیر را رعایت کنید:

1. وقت کافی بگذارید.
2. با افراد مختلف مشورت کنید.
3. شرایط اقتصادی را زیر نظر بگیرید.

اجرای این موارد کار سختی نیست؛ اما باید به دور و بر خود توجه کنید.

خبر خوب این است که کسانی که در بازار مسکن تجربه زیادی ندارند نیز می‌توانند سرمایه‌گذاری موفقیت آمیزی داشته باشند؛ البته کسانی که در بازار سابقه دارند نسبت به بقیه مزیت‌هایی دارند؛ اما تعداد این افراد بسیار کم است. اگر شما چند روز (چند هفته) وقت بگذارید تا در مورد بازار مسکن اطلاعات کسب کرده و قیمت‌ها را مقایسه کنید احتمالا به‌اندازه کافی با بازار آشنا می‌شوید.

تحقیقات صورت گرفته نشان دهنده درستی این ادعا هستند.
اطلاعات افراد آشنا به بازار نیز می‌تواند قدیمی باشد. بنابراین زمانی که این افراد بخواهند ملک بخرند، مجبورند همان پروسه‌ای را برای تحقیق در مورد قیمت‌ها پشت سر بگذارند که دیگر افراد؛ بنابراین می‌توانید آرامش خود را حفظ کرده و به هوش خود اطمینان کنید.

خرید ملک در کشورهای خارجی می‌تواند فکر خوبی باشد

خرید ملک در کشورهایی که شما با اقتصادشان آشنایی ندارید، می‌تواند مشکلات خاصی برایتان به وجود آورد. مشکل این نیست که قیمت مناسب چگونه باید کشف شود؛ زیرا اغلب بازارها به خوبی سازمان دهی شده و حتی خارجی‌ها می‌توانند قیمت مناسب را به راحتی پیدا کنند. در واقع پیدا کردن قیمت مناسب کار سختی نیست؛ مهم نهادها، هزینه‌ها و خطراتی است که در جریان این سرمایه‌گذاری می‌توانند تعیین‌کننده باشند.

هنگام خرید مسکن در برخی از کشورها باید از کمک فعالان آن کشورها استفاده کرد. اقوام و دوستان و آشنایان شما می‌توانند در این زمینه به شما توصیه‌های خوبی ارائه کنند. بنابراین اگر شما مشاور قابل اطمینانی در کشورهای مختلف ندارید، بهتر است از سرمایه‌گذاری در کشورهای مختلف منصرف شوید. یک وکیل خوب پیدا کنید تا برای شناختن سیستم ملکی کشور مورد نظرتان به شما کمک کند. بهتر است از یکی از آشنایانتان یا از سفارت کشورتان بخواهید که یک وکیل مجرب به شما معرفی کنند. بنگاه‌های بین‌المللی خوشنام نیز می‌توانند مفید واقع شوند؛ هر چند که خدماتی که این موسسات ارائه می‌کنند بسیار گران است.

فروش ملک: به یاد داشته باشید که مشاور املاک رفیقتان نیست

آیا می‌دانستید که مشاوران املاک الزاما دوست شما نیستند؟ قطعا می‌دانستید. بنابراین باید توجه داشته باشید که منافع مشاوران املاک با منافع شما به خصوص در زمان فروش ملکتان هم جهت نیست. مشاوران املاک می‌خواهند کاری کنند که قیمت پیشنهادی شما کاهش یابد؛ زیرا برای یک مشاور املاک، فروش چهار خانه، هر کدام 15‌درصد زیر قیمت، در مدت زمانی کوتاه نسبت به فروش 5 خانه به قیمت واقعی در مدت زمان بیشتر سود بالاتری در پی دارد. در واقع مشاور املاک شما اگر می‌خواهد در کارش موفق باشد راهی ندارد جز این که ملک شما را در کوتاه‌ترین زمان ممکن به فروش برساند.

شایان ذکر است که نمی‌توان خرید خانه را قرینه فروش خانه دانست. این دو پروسه با هم تفاوت دارد. زمانی که شما می‌خواهید خانه خود را بفروشید احتمالا زمان خود را صرف بازدید از چند خانه مختلف نمی‌کنید. شما وقتی این کار را می‌کنید که می‌خواهید خانه بخرید. بنابراین از آنجا که هنگام فروش ملکتان پروسه کسب اطلاعات را پشت سر نمی‌گذارید مجبور می‌شوید به مشاور املاکتان اتکا کنید. اما همانطور که گفتیم مشاور املاک شما می‌خواهد خانه شما را هر چه زودتر به فروش برساند. این در حالی است که شما می‌خواهید خانه تان با بالاترین قیمت فروش برود.

رفتار مشاوران املاک، زمانی که می‌خواهند ملک خودشان را به فروش برسانند کاملا متفاوت است. مطالعه‌ای که در دانشگاه شیکاگو روی 100000 خانه‌ای که در سال‌های 2002-1992 برای فروش گذاشته شده صورت گرفته، نشان می‌دهد که مشاوران املاک، نسبت به متوسط بازار ده روز بیشتر وقت صرف فروش املاکشان می‌کنند و همچنین ملک خود را 6‌درصد گرانتر از املاک دیگر افراد به فروش می‌رسانند.

مشاوران املاک اغلب تحت فشار شدیدی هستند تا ملک مشتریانشان را به فروش برسانند. اگر آن‌ها نتوانند در کوتاهترین زمان ممکن معاملات را صورت دهند ناچار می‌شوند از بازار خارج شوند. آن‌ها انواع و اقسام تکنیک‌ها را به کار می‌گیرند تا بتوانند در کارشان موفق باشند. این تکنیک‌ها اغلب برای کسانی که می‌خواهند خانه خود را بفروشند گران تمام می‌شود.

مشاوران املاک کارکشته حتی ممکن است عمدا فروشندگان را در مورد پیشنهادهایی که برای املاکشان ارائه شده گمراه کنند. آن‌ها به فروشندگان اطلاعات غلط می‌دهند و پیشنهادهایی که برای خرید املاکشان ارائه شده را کمتر از واقع اعلام می‌کنند تا قیمت‌ها را کاهش دهند. برخی از مشاوران املاک این تاکتیک را «روش کاهش قیمت» و «شگرد حرفه‌ای‌ها» می‌نامند اما از هر دیدی که نگاه کنیم این کار دروغ گویی است.

چگونه فروشنده می‌تواند منافعش را با منافع مشاور املاک هم جهت کند؟

برای این که از این مشکل پیشگیری کنید بهتر است با بیش از یک مشاور مشورت کنید. البته مشاوران قطعا می‌خواهند شما را قانع کنند که استخدام خودشان بهتر از استخدام چند مشاور است. اما قاطعانه می‌گویم نفع شما در این است که با چند مشاور کار کنید. اگر فرضا سه مشاور سعی کنند خانه شما را به فروش برسانند، تنها مشاوری کمیسیون می‌گیرد که موفق شود خانه شما را با قیمت بالاتری به فروش برساند. این تنها راهی است که می‌توانید منافع خود را با منافع مشاورتان هماهنگ کنید.

به این منظور بهتر است یک قیمت هدف را در نظر بگیرید و سپس به مشاورتان بگویید که اگر بتواند خانه‌تان را با این قیمت بفروشد به او X‌دلار می‌دهید. باید خودتان تحقیقاتی را صورت دهید و ببینید که چه قیمتی برای فروش خانه‌تان مناسب است و سپس با توجه به شرایط بازار مبلغ X را تعیین کنید. در این صورت مشاورتان انگیزه پیدا می‌کند که خوب کار کند.

به یاد داشته باشید که فشارهای مشخصي وجود دارد تا املاک هر چه زودتر به فروش برود. اما فروشندگان مسکن باید سعی کنند که تسلیم این فشارها نشوند.

دنیای اقتصاد
 
بالا