برگزیده های پرشین تولز

راهکارهای افزایش سرعت سایت

daneshr67

کاربر تازه وارد
تاریخ عضویت
14 نوامبر 2018
نوشته‌ها
25
لایک‌ها
3
محل سکونت
مشهد
سرعت سایت یکی از قسمت های مهم در سئو داخلی سایت به حساب می رود که برای بهینه سازی آن باید نکات زیادی را رعایت کرد . داشتن یک سایت سریع و بهینه‌شده هیچ‌گاه تا این حد اهمیت نداشته است. حالا طیف خیلی وسیع‌تری از مردم به اینترنت‌های پر سرعت دسترسی داشته و انتظار آنها این است که سایت‌هایی که واردشان می‌شود خیلی سریع بارگذاری شوند.سطح توقع کاربران اینترنتی به صورت صعودی افزایش پیدا کرده است. در سال ۱۹۹۹ میانگین مردم تا ۸ ثانیه برای بارگذاری یک سایت صبر میکردند اما در سال ۲۰۱۰، ٪۵۷ از کاربران، سایت هایی که بارگذاری آنها بیشتر از ۳ ثانیه طول کشیده باشد را ترک می کردند. به منظور افزایش سرعت سایت و تاثیرات مطلوب بر بهینه سازی سایت، راه حل ها‏ی زیادی از سوی متخصصین و کارشناسان سئو ارائه شده است که در اینجا سعی کرده ایم به صورت شفاف و کامل آنها را بیان کنیم.


1. بهینه‌سازی یا تعویض قالب وب‌سایت

یکی از مهم ترین و تاثیر گذار ترین موارد در بهبود سرعت و سئو سایت قالب سایت شما است. اگر قالب فعلی سایت شما قدیمی بوده و یا استاندارد نیست، نسبت به بهینه کردن آن اقدام کنید. اما اگر قالب مورد نظر به اندازه کافی مستعد به روز شدن نبود، یک قالب جدید طراحی کنید. کدنویسی های قالب سایت باید منظم و مرتب باشد و فایل های اضافی CSS و JavaScript حذف شوند. طراحی یک قالب سبک می تواند هزینه های شما را کاهش داده و مسیر شما را در کسب رتبه هموار کند.

2. افزایش نسخه php

ارتقا وب سایت به جدید ترین نسخه PHP می تواند بسیار خسته کننده باشد، اما ارزش زیادی خواهد داشت. اسکریپت ها در نسخه های جدیدتر PHP میتواند تا ۳۰ درصد سریعتر اجرا شوند و این مسئله بر روی سرعت سایت های بزرگ تاثیر زیادی خواهد گذاشت.

3. فعال سازی Keep-Alive

KeepAlive یک ویژگی است که اجازه ارسال چندین فایل را در یک ارتباط بین کاربر و وب‌سرور فراهم می‌سازد و در نتیجه سرعت بارگذاری وبسایت را افزایش خواهد داد. به طور خلاصه، وظیفه آن حفظ و پایداری خط اتصال است.

مطمئن شوید که KeepAlive در هاستینگ سایت شما فعال است.

4. استفاده از شبکه توزیع محتوا (CDN)


Content Delivery Networkیا شبکه ی توزیع محتوا که مخفف آن CDN می باشد، شبکه ای عظیم از سرور هایی می باشد که در نقاط مختلف دنیا برپا شده و به صورت بهینه از لحاظ جغرافیایی پخش شده اند تا محتوای استاتیک را به‌دست کاربران نهایی برسانند.

اگر از شبکه ی توزیع محتوا استفاده کنید، نسخه ای از وبسایت شما (شامل تمامی عکس ها و متن ها و کد های css و html و…) روی این شبکه قرار میگیرد. زمانی که کاربران قصد وارد شدن به وبسایت شما را دارند، مرورگر شما درخواست دریافت اطلاعات سایت را ارسال کرده و شبکه ی تحویل محتوا با توجه به موقعیت جغرافیایی کاربران از نزدیک ترین سرور خود اطلاعات را برای کاربران ارسال می کند. در نتیجه وب سایت شما در سریع ترین زمان ممکن بارگزاری می شود.

5. استفاده از کش مرورگر

افزایش سرعت بارگزاری صفحات بوسیله ذخیره فایل‌های پر استفاده بر روی مرورگر کاربران را حافظه کش مرورگر Browser Caching)) می‌نامیم. هنگامی که کاربری از یک وب سایت بازدید می کند، مرورگر منابع آن وب سایت شامل فایل‌های CSS ، HTML، javascript ، تصاویر ،فونت ها و سایر فایل های تکراری را روی کامپیوتر کاربر ذخیره می کند تا با هر بار بازدید از سایت، نیازی به دریافت دوباره ی این فایل های تکراری نباشد، تا زمانی که کاربر بارگذاری مجدد را از مرورگر درخواست نماید. حال فعال کردن این قابلیت زمانی اتفاق می افتد که یک وبمستر به مرورگرها بگوید چطور با وب سایت او رفتار کرده و تا چه حد از این قابلیت استفاده کنند. البته در زمان حال اکثر مرورگرها از این قابلیت به صورت خودکار پشتیبانی کرده و آن را فعال می کنند اما ما می خواهیم به جزئیات آن و شخصی سازی این قابلیت نیز بپردازیم.

6. فریم ورک amp

سرعت لود سایت ها در موبایل کمتر است چون امکانات سخت افزاری محدودتری دارند. گوگل برای رفع این مشکل در بخش جستجوی تلفن‌های همراه، پروژه AMP را معرفی کرد. در واقع صفحاتی که با فرایند AMP سازگارند با سرعت بسیار بالایی بارگذاری شده و قابل مشاهده هستند. ویژگی این صفحات روی تلفن همراه، در واقع یک تصویر فوری و سریع از محتوا با کدنویسی بسیار سبک به همراه قالبی ساده و بهینه‌سازی شده را ایجاد می‌کند.


منبع: تریداتس
راهکارهای افزایش سرعت سایت
 
بالا