برگزیده های پرشین تولز

راه اندازی فست فود مقدماتی

madareto.com

Registered User
تاریخ عضویت
24 جولای 2012
نوشته‌ها
153
لایک‌ها
51
سن
31
محل سکونت
Teh
rahandazi-fastfood-moghadamati-ta01.jpg

مهم نیست که وضع اقتصادی مردم خوب باشد و یا بد، آنها همیشه به خوردن غذای فست فود علاقه خواهند داشت. شاید همیشه دوست داشتید که یک رستوران فست فود برای خودتان راه بیندازید، اما باید بدانید که چندان هم آسان نیست. این چگونه را بخوانید تا برای راه اندازی یک رستوران فست فود حساب شده عمل کنید.

چگونه یک رستوران فست فود راه بیاندازیم ؟
مواد لازم :
Start-up costs
Business loan
Business plan
Business license
Menu
Kitchen Equipment
Employees

بسیاری از سرمایه گذاران بدون اطلاعاتی در مورد راه اندازی فست فود و نحوه راه اندازی اولیه فست فود شروع به کار می کنند و در نتیجه شکست خورده و باعث دوباره کاری سرمایه گذاران می باشد.

یکی از مهمترین آیتم های فست فود راه اندازی اولیه می باشد که شامل :
1- تعیین مکان مناسب
2- خرید تجهیزات آشپزخانه صنعتی بستگی به هزینه ابتدایی سرمایه گذاران دارد ، که اکثر سرمایه گذاران دستگاه های مارک دار خارجی و اورجینال را تأیید می کنند یا برای تولیدات ملی مانند تجهیزات آشپزخانه صنعتی هزینه می نمایند تا خیالشان از کیفیت + گارانتی راحت باشد و بعضی افراد نیز مارک یا برند معروف برای آنها اهمیت ندارد و دنبال تجهیزات ارزان هستند ، که در مجموع هزینه ها بستگی به سرمایه گذار دارد.
3- یکی از عوامل عدم بازدهی و همچنین ضعف فست فودها نداشتن برنامه ریزی در راه اندازی اولیه فست فود می باشد که بعضی از سرمایه گذاران بخاطر اینکه هزینه کمتری در زمان راه اندازی داشته باشند بدون مشاوره و راه اندازی دقیق حرفه ای ، تجهیزات و دستگاه هایی خریداری می کنند که بعد از مدتی باعث دوباره کاری و ضرر می شود.
4- دکوراسیون داخلی و خارجی فست فود بستگی به متراژ مغازه و هزینه کردن صحیح و به صورت حرفه ای طراحی می گردد و زمانی که مشتری وارد مغازه می شود باید از محیط مغازه و آرامش آن محیط لذت کافی را برده باشد. یکی از مهمترین عناصر دکوراسیون بستگی به نورپردازی داخلی و خارجی مجموعه دارد ، که مشتری را از خارج مغازه به داخل مغازه هدایت کند لذا این نوع طراحی بستگی به هنر راه اندازی فست فود دارد.
5- چیدمان دستگاه های داخل مجموعه باید به گونه ای باشد که در مواقع شلوغی مجموعه باعث به هدر رفتن زمان نباشد ، زیرا فست فود در واقع به معنای تهیه غذای سریع و باکیفیت می باشد که این بستگی به یک متخصص راه اندازی فست فود حرفه ای دارد.
6- طراحی منو باید به صورتی باشد که مشتری از کامل بودن منو لذت ببرد مانند انواع پیتزا ایتالیایی و پیتزا آمریکایی و ساندویچ های گریل شده و برگرهای زغالی و مرغ سوخاری کنتاکی به صورت اسپایسی یا نرمال ، پیش غذاهای خوشمزه با انواع سالاد و انواع سس با قیمت مناسب که مناسب بودن قیمتش نیز بستگی به مکان مورد نظر دارد.
7- فست فود صنفی پردرآمد است که راه اندازی اولیه و تجهیزات آشپزخانه در آن حرف اول و بالا بودن کیفیت غذا در برابر فست فود های رقیب حرف دوم و مدیریت کامل فست فود حرف سوم را می زند ، که شما باید این راه را از دید یک راه انداز حرفه ای نگاه کنید.

گروه آرمان فیدار مهام گروه تخصصی راه اندازی فست فود ، رستوران و کافی شاپ با ارائه خدمات نوین به صورت جامع و کامل در جهت توسعه صنعت غذای سالم بر پایه دانش آکادمیک و تجربه سال های متمادی در این حرفه و اجرای پروژه های موفق در سراسر کشور ، با ارائه خدمات گسترده به صورتی که سرمایه گذاران و صاحبان مشاغل در این صنف هیچ گونه کاستی از نظر تنوع در خدمات احساس ننمایند ، از A تا Z پروژه های مذکور را اجرا می نماید.

rahandazi-fastfood-moghadamati-ta02.jpg

اگر می خواهید فست فود یا رستوران یا کافی شاپ راه اندازی نمایید می توانید با گروه آرمان فیدار مهام همراه باشید.

طراحی برنامه برای راه اندازی فست فود
rahandazi-fastfood-moghadamati-ta03.jpg



انجام هر کار بزرگی نیاز به برنامه ریزی جامع و کامل دارد. در بازار رقابتی فست فود اگر برنامه ریزی دقیقی نداشته باشیم به احتمال فراوان با مشکلات عدیده ای روبرو خواهیم گشت.

پیشنهاد ما برای برنامه ریزی در راه اندازی فست فود استفاده از چارچوب کاری خاصی می باشد که شامل :
تحلیل موقعیت : موقعیت فعلی ما کجاست و ما در کجای بازار قرار داریم ؟
اهداف : به کجا می خواهیم برسیم و بازار هدف ما کجاست یا چه کسانی هستند ؟
استراتژی : چگونه به آنجا برسیم و راه رسیدن به هدف چیست ؟
تاکتیک : از کدام ابزار تاکتیکی برای پیاده سازی استراتژی استفاده می کنیم و برنامه های کوتاه مدت ما کدامند ؟
اقدامات : کدام برنامه عملکردی برای پیاده سازی استراتژی مورد نیاز است و اولویت ها به چه ترتیب تعیین گردیده اند ؟
کنترل : چگونه فرایند استراتژی را مدیریت کنیم ؟

لازم به ذکر است شروع یک کسب و کار موفق با برنامه یا استراتژی موفق آن آغاز می شود.



rahandazi-fastfood-moghadamati-ta04.jpg


راه اندازی فست فود فرآیندی شامل خدمات زیر می باشد :

1 . تهیه طرح کسب و کار
برای راه اندازی یک فست فود، نیاز به سرمایه اولیه دارید. باید حداقل برای دو سال اول، تامین هزینه هایی چون اجاره محل، بیمه، تاسیسات، تجهیزات فست فود ، مواد غذایی، دستمزد کارگران و تبلیغ را از جیب خود و سرمایه اولیه تان در نظر داشته باشید. موفقیت نیاز به زمان دارد. اگر وام گرفتید ، باید از پس بازپرداخت ماهیانه آن برآیید.
2 . تهیه و تدوین استراتژی مجموعه
امتیاز یک رستوران زنجیره ای را بخرید تا موفقیت تان تضمین شود (یکی از شعب، یک فست فودی معروف شوید). با این کار در واقع در تجارتی سرمایه گذاری خواهید کرد که سود خوبی دارد. خرید امتیاز هزینه برمیدارد ، ولی سود آن بیشتر است.
اگر می خواهید رستورانی مستقل برای خود باز کنید، به این موضوع توجه کنید که می خواهید چه گروهی را به رستوران خود جلب کنید و آنچه را که می توانید انجام دهید تا رستوران تان منحصر به فرد شود. شما در واقع می خواهید با رستوران های معروف شهرتان و یا کشور رقابت کنید، پس باید رستوران تان ویژگی خاصی داشته باشد.
3 . طراحی پلان و نقشه فنی
4 . طراحی و اجرا دکوراسیون داخلی
با توجه به سلیقه شما پس از مطالعه نقشه و پلان رستوران شما از یک طرف و با توجه به منوی رستوران و سبک آن ، اقدام به بخش بندی کردن قسمت های مختلف رستوران شامل منطقه نشیمن ، کانتر ها ، جانمایی آشپزخانه ، انبار و سرویس های بهداشتی ، مناطق استاندارد داخل سالن مانند Customer Zone و Passageway Zone و Order Line و Back and Middle and Front Line نموده و بر همین اساس المان های تزئینی نیز استخراج خواهد گردید و طرح اولیه دکوراسیون ارائه خواهد شد.
5 . طراحی منو فست فود
منویی که هم از لحاظ قیمت و هم از لحاظ کیفیت و نوع غذاها بتواند با دیگر رستوران ها رقابت کند. غذاهای مخصوص سرآشپز که ویژه رستوران خودتان باشد را در منو حتما لحاظ کنید.
طراحی منوی فست فود یکی از اصلی ترین موارد مورد نیاز هر رستوران می باشد. ما در این بخش با توجه به مطالعات میدانی انجام شده در سراسر ایران اول نسبت به سلیقه های موجود در منطقه ای که فست فود در حال راه اندازی است سپس نسبت به سطح و توان مالی و توان خرید همسایگان در منطقه نسبت به طراحی منوی مورد نیاز اقدام می نماییم. طراحی منو ها به شکلی حرفه ای انجام خواهد شد تا بتوان با قیمت تمام شده پایین و مواد اولیه کمتر منو را تهیه نمود.
6 . طراحی تجهیزات آشپزخانه صنعتی
ما در این بخش با توجه به منوی تهیه شده برای رستوران ، لیست تجهیزات و ماشین آلات مورد نظر را جهت طبخ تهیه نموده و بر اساس منطق گردش کار در آشپزخانه و اولویت های استاندارد ، نقشه چیدمان ماشین آلات را تهیه و ارائه می نمائیم. این نقشه ها شامل بخش های تاسیسات برقی و مکانیکی و چیدمان ماشین آلات و تجهیزات و تمامی موارد مورد نیاز می باشد.
7 . طراحی و تولید تجهیزات آشپزخانه
8 . تهیه و ساخت مبلمان و کانتر
9 . جانمایی تجهیزات
10 . بررسی کار سنجی و حرکت سنجی
11 . تدوین برنامه و سیاست های استخدامی
12 . آموزش حرفه ای مدیران
اگر نمی خواهید رستوران را خودتان بگردانید، افرادی را استخدام کنید که با تجربه و البته سخت کوش و متعهد باشند. آموزش های لازم را به آنها بدهید. به آنها بفهمانید که انجام کار به نحو احسن، برای شما بسیار اهمیت دارد.
13 . آموزش پرسنل آشپزخانه به طبخ و درسینگ
14 . آموزش سوپروایزر در مورد کنترل کیفیت غذا و اداره واحد
15 . آموزش صندوق دار با برنامه فروش و گزارشات مالی
16 . آموزش سالن کاران و گارسون ها
17 . آموزش نحوه تهیه برنامه های روزانه هفتگی و ماهیانه
18 . برنامه بهداشت و سلامت
19 . تدوین برنامه فروش و طراحی کمپین های تبلیغاتی و بازاریابی جهت افزایش فروش
ما در این بخش پس از بررسی کامل خدمات رستوران ها و فست فود ها ، نقاط قوت و ضعف شما را بررسی خواهیم نمود و با تهیه کردن آمار های مختلف از جمله بررسی فروش محصول در رستوران شما + رقبای شما در منطقه فعالیت + نقاط قوت و ضعف رقبا + وضعیت مشتریان حال حاضر رستوران شما نسبت به تهیه استراتژی تبلیغات اقدام می نماییم. در این بخش متناسب با بودجه شما راهکار های افزایش فروش و تبلیغات موثر را به شما پیشنهاد خواهیم داد.
20 . مشاوره گرافیک و چاپ
می توانید در روزنامه ها و یا مجله ها تبلیغ کنید و یا در سطح شهر برشور پخش کنید. از آنجایی که رقابت در این کار اهمیت ویژه ای دارد، باید به تبلیغات توجه زیادی داشت.
21 . مانیتورینگ رقبا
22 . ارائه فرم ها و کاربرگ های مورد نیاز
23 . ارائه بانک اطلاعاتی تامین کنندگان مواد اولیه
24 . ارائه برنامه مدیریت جامع در زمان بحران
25 . ایجاد واحد دلیوری سیستماتیک
26 . ارائه جداول تغذیه ای غذاهای موجود در منو (کالری، پروتئین، چربی، کربوهیدرات، فیبر)
27 . برند سازی بر پایه کیفیت
28 . ارائه تکنیک های منحصر به فرد برای موفقیت در شروع فست فود
29 . اجرای برنامه های افتتاحیه رستوران
افتتاحیه های باشکوه ، سرعت رشد فروش هر رستوران را به بالاترین حالت خود افزایش می دهد.ما در این قسمت برنامه های متنوعی را برای رستوران ها طراحی و اجرا می نماییم مانند دعوت از هنرمندان مطرح و معروف + طرح ریزی کامل برنامه افتتاحیه و تهیه سناریو + برنامه های آتش بازی و بادکنک آرایی + دعوت از مشتریان در شب افتتاحیه
30 . طراحی ایده



rahandazi-fastfood-moghadamati-ta05.jpg



با توجه به حجم بالای فست فود هایی که امروزه در حال فعالیت می باشند و به صورت روزانه در حال راه اندازی هستند ، ایده خوب و ناب است که می تواند در بازار رشد نموده و فروش بالایی را تجربه نماید. ما در بخش طراحی ایده ، به صورت روزانه برترین ایده های جدید جهان را مورد مطالعه قرار داده و با بومی سازی آن برای فرهنگ ایران شما را در این بخش یاری می نماییم. طراحی ایده متشکل از تهیه طرح تجاری Business Plan و طرح توجیهی Feasibility Study می باشد تا شما بتوانید علاوه بر آشنایی کامل با تمامی ابعاد طرح ارائه شده ، طرح را از نظر بودجه دقیق مورد نیاز و همچنین درآمد های آینده طرح با خبر نماید.

گروه تخصصی راه اندازی فست فود ، رستوران و کافی شاپ با انجام راه اندازی هایی با بالاترین سطح کیفی به موفقیت هر چه بیشتر می اندیشد. گروه ما با بهره گیری از متخصصین تحصیل کرده و تجارب ارزنده خود در راه اندازی فست فود ، ایده های منطبق با استاندارد های روز جهان را در این صنعت به مشتریان خود ارائه می نماید و موفقیت آنها را تضمین می نماید.
 
Last edited:

madareto.com

Registered User
تاریخ عضویت
24 جولای 2012
نوشته‌ها
153
لایک‌ها
51
سن
31
محل سکونت
Teh
راه اندازی فست فود گام به گام تا بازاریابی

rahandazi-fastfood-kababtor.jpg


راه اندازی فست فود گام به گام تا بازاریابی
گام اول : آموزش اولیه
خیلی از فست فودها و رستوران ها بدون در نظر گرفتن اصول اولیه و پایه شروع به کار می کنند ، که چندی بعد مشکلاتی را در اداره مکان مورد نظر پیش می آورد ، این مشکلات باعث کاهش بازدهی رستوران و یافست فود شما می گردد. بنابراین برای موفقیت در یک پروژه ، هرچند که آن پروژه کوچک باشد ، اما مشاوره و آموزش جز رکن اصلی آن میباشد . آشنایی و اجرای اصول حرفه ای کار در بازدهی و سود به شما سرمایه گزاران عزیز کمک فراوانی خواهد کرد.
2 : انتخاب محل مناسب
3 : تهیه و تدوین برنامه استراتژیک رستوران ، فست فود ، کافی شاپ
4 : تدوین برنامه و سیاست های داخلی
5 : پلان آشپزخانه و تهیه دستگاه های مورد نیاز به همراه نقشه چیدمان تجهیزات آشپزخانه
یکی از سوالات پراهمیتی که سرمایه گزاران در بخش فست فود ، رستوران و کافی شاپ با آن روبرو هستند برآورد هزینه تجهیزات آشپزخانه صنعتی و ماشین آلات می باشد. البته عوامل مختلفی بستگی دارد که متراژ مغازه یکی از آنها می باشد ، چون نقشه چیدمان تجهیزات صنعتی آشپزخانه و ماشین آلات آشپزخانه طبق متراژ آن صورت می گیرد و مساله بعدی بر میگردد به سرمایه گزار ، چون بعضی از سرمایه گزاران تمایل دارند تمام وسایل با کیفیت بالا و تا جایی که امکان دارد مارک خارجی آن تهیه گردد و بعضی ها نسبت به سرمایه ای که دارند تمایل به تجهیزات آشپزخانه با قیمت مناسب دارند ، البته در زمان کار خیلی از مسائل که بدون برنامه و مشاوره قبلی باشد باعث بروز مشکلاتی می شود. بعضی از رستوران ها و فست فودها بجای وسایل آشپزخانه گران قیمت از پرسنل با تجربه استفاده می نمایند که این کار هم در زمانی که مشتریان افزایش می یابند باعث مشکلاتی می شود و قطعا نمیتوان روی آن حساب علمی و حرفه ای باز کرد ، وسایل باید طبق برنامه درست و مناسب خریداری شود. یکی از عوامل بازدهی ضعیف فست فودها و رستوران ها برنامه ریزی نادرست در راه اندازی اولیه میباشد ، بعضی از سرمایه گزاران به خاطر اینکه هزینه کمتری در زمان راه اندازی داشته باشند ، بدون مشاوره دقیق ، لوازم آشپزخانه و ماشین آلاتی خریداری می کنند که بعد از مدتی مجبور به تعویض آن می گردند که این دوباره کاری باعث ضرر میشود.
6 : طراحی دکوراسیون داخلی و خارجی رستوران، فست فود، کافی شاپ
در استراتژیک جدید رستوران و فست فودها سعی می کنند بهترین طراحی دکور را طبق منطقه و غذاهایی که در آن رستوران سرو می گردد ، اجرا کنند که آیتم های مختلفی از جمله فضای داخلی + نورپردازی مناسب + نوع صندلی ها و نمای بیرونی رستوران ویا فست فود را دارد. فضای داخلی فست فود باید تا جایی که امکان دارد باعث آرامش مشتری گردد و محیطی باشد که به ندرت از ذهن مشتری خارج شود.
7 : ارائه نرم افزار جامع مدیریت رستوران
8 : ارائه دستورالعمل های غذایی طبق منوهای روز دنیا
9 : مدیریت کیفیت
سوالاتی که در بخش مدیریت کیفیت مطرح میگردد : چه غذاهایی سرو میگردد؟ مشتریان ما چه کسانی هستند؟ مشتری برای چه چیزی ارزش قائل است؟
10 : ارائه منو با توجه به تجهیزات فست فود و ذائقه منطقه



rahandazi-fastfood-pizzaferreili.jpg




11 : تهیه و تدوین آیین نامه انظباطی و شرح وظایف پرسنل
12 : برآورد هزینه راه اندازی کامل
13 : طراحی و چاپ بروشور , تراکت , منو و تابلو توسط گروه متخصص
14 : اجرای روش های تبلیغاتی اثربخش جهت افزایش فروش
15 : گزینش و استخدام و آموزش کارکنان و مدیران
16 : تعیین قیمت تمام شده غذاها



rahandazi-fastfood-grillber.jpg




17 : تدوین سیاست های بهداشت و سلامت کلیه پرسنل
18 : اصلاح سازی منو
19 : آموزش منوهای جدید مانند غذاهای ایرانی ، فرنگی ، فست فود ، کافی شاپ و سس در محیطآشپزخانه صنعتی
20 : ارائه انواع پودرهای سوخاری اسپایسی ، نرمال ، استریپس و پودر پیتزا
21 : ارائه انواع ادویه های خارجی
22 : مشاوره قبل از راه اندازی فست فود
23 : تدوین سیاستهای تنبیهی و تشویقی پرسنل
24 : آموزش مدیریت برای بالا بردن راندمان کار



rahandazi-fastfood-ferpizza.jpg




25 : بازاریابی
این روزها هر رستوران و مرکزی که به نوعی تهیه غذا را انجام می دهد ، برای تبلیغات خود بیش از هر چیز به دنبال عکسی با کیفیت می گردد ، تا بخش عمده ای از فضای تبلیغاتی خود را به آن اختصاص داده و از همین طریق مشتریانی را به سوی رستوران خود بکشاند ، اما شما وقتی در یک عصر جمعه ، که گرسنگی هم به سراغتان آمده و به دنبال فضایی آرام بخش برای صرف غذا هستید ، به دنبال عکس استیک می روید ، و رستورانی را که عکسی با کیفیت تر چاپ کرده است را انتخاب می کنید ؟!
بعید می دانم این چنین عمل کنید ، اما اگر چند سال پیش همین سوال از شما پرسیده می شد ، جواب کمی تفاوت داشت . چرا که در آن سالها رستورانی که برای شما استیک های مختلفی سرو می کرد ، آنقدر اندک بود که یک عکس استیک و اثبات اینکه آن رستوران در سرو این غذا مهارت دارد برای متقاعد کردن و کشاندن شما به آنجا کافی بود ! اما امروز این یک مزیت برای رستوران ها نیست ، و از میزان اثربخشی تبلیغاتی که انجام میگیرد ، می توان این موضوع را بخوبی درک کرد.
تبلیغات فضایی برای خلق یک اثر هنری نیست ، تبلیغات باید و باید جواب دهد و جواب آن چیزی جز جذب مشتری نمی باشد.
این اثر بخشی را سرجیو زیمن مدیر سابق بازاریابی شرکت کوکاکولا آنقدر زیبا بیان می کند که بارها و بارها طراحان تبلیغات و صاحبان کسب و کار باید در هر روز تکرار کنند : اثربخشی تبلیغات برای رستوران ها یعنی افرادی که پشت میزها نشسته و هرت می کشند و صدای قاشق و چنگال هایشان فضا را پر کرده و برای یک شرکت هواپیمایی یعنی صندلی های پر از مسافر و لیست مسافران در انتظار” مهم این نیست که تبلیغات آنقدر زیبا باشد که در محافل مختلف بر سر زبان ها دست به دست شود ، مهم آن است که دست مخاطب را به سمت جیبش کشانده و ایشان را مشتری کند.
عاملی که اینچنین مخاطب تبلیغات را به مشتری تبدیل می کند ، بیان همان چیزی است که مخاطب به دنبال آن است ، رستورانی که در تبلیغات خود با افتخار بیان می کند “پیتزای ایتالیایی با سس فلان ، برای اولین بار در ایران” ، کلامی را می گوید که برای خود اهمیت دارد ، چرا که برای آن سس زحمت زیادی کشیده و انتظار دارد مخاطب نیز این زحمت را درک و از اینکه پیتزا را با چنین سسی طبخ می کند ، خرسند شود. در حالیکه برای مخاطب طعم پیتزا مهم است ، حال می خواهد با سس ایکس این طعم را گرفته باشد یا با سس فلان. حال می خواهد اولین در ایران باشد ، یا آخرین .
گذشتن از فعالیت و یا بخشی که برای صاحب کسب و کار اهمیت زیادی دارد کار آسانی نیست ، اما برای اثربخشی تبلیغ راهی جز این نیست ، که آنچه مخاطب می خواهد بشنود ، بیان گردد.
یکی از آسانترین و مفیدترین راهها برای کشف اینکه مخاطب به دنبال چیست و به چه دلیل یا دلایلی به یک رستوران خاص مراجعه می کند ، استفاده از خرد جمعی است ، ساده است ، کافی است از مشتریان آن رستوران همین سوال پرسیده شود و پاسخ آنها سرنخی خواهد شد ، برای ساخت تبلیغاتی اثر بخش !
مدیر رستورانی که مشتریان فراوانی داشت ، در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه “علت مراجعه مشتریان به رستوران شما چیست ؟” ، لبخندی سرشار از اطمینان زد و گفت “قارچ ویژه ی طعم دار شده ایست که در همه غذاها میریزیم ” در حالیکه وقتی همین سوال از مشتریان پرسیده شد ، محیط دنج ، موسیقی کلاسیک و صندلی های بزرگ و با فاصله از هم را دلیل اصلی مراجعه خود می دانستند !
در دوره ای مشتریان صرفا یک کالا را برای ویژگی های آن خریداری می کردند ، اما امروزه پکیجی را خریداری می کنند که علاوه بر ویژگی های ذاتی ، مزایای دیگری نیز برای آنها داشته باشد ، مثلا اگر به رستوران فلان می روید ، این مراجعه شما صرفا برای صرف غذا نمی باشد ، بلکه موقعیت اجتماعی که به دلیل قرار گرفتن در محیط آنجا پیدا می کنید و یا آرامش حاصل از فضا ، و یا دلایل متعدد دیگری که شما در مجموع بابت همه آنها حاضر می شود هزینه کرده و تمام آن را بپردازید ، در واقع همین موضوع است که بسیار بیشتر از ارزش ریالی خود غذا شما را وادار به پرداخت وجه می کند و شما از این بابت راضی هستید.
حال زمان آن رسیده است که رستوران ها به جای تمرکز بر عکس های باکیفیت از غذاهای متنوع ، بر ویژگی های خاص خود تمرکز کرده و آن را به تصویر بکشند ، و البته توجه به این نکته نیز بسیار حائز اهمیت است که مخاطب فهمیده و صاحب اندیشه است ، و نمیتوان وقت او را بیش از چند لحظه به خود اختصاص داد . پس بهتر است آنچه را که در تبلیغ نوشته می شود در عکس نشان نداد ، و آنچه در عکس نمایش داده می شود ، ننوشت و حرف جدیدی را بصورت جذاب مطرح نمود .
اگر تصویر پیتزا ایتالیایی در تبلیغ به تصویر کشیده شده است ، لزومی به نوشتن عبارت پیتزا ایتالیایی نمی باشد و می توان حرفی نو برای جذب مخاطب بیان شود . مثلا “همه پیتزاها در شکل شبیه هم هستند اما در طعم اینطور نیستند ” و بعد از آن در متن تبلیغ از تفاوت ها صحبت به میان بیاید.



rahandazi-fastfood-sasantou.jpg




شعارهای فستفود برای بیان تفاوت :

حرفی که از جنس مزایا و تفاوت هاست ، دقیقا همانی است که مخاطب در جستجوی آن است .
فست فود بدون سوسیس و کالباس هم می شود.
غذاهای گیاهی با گیاهان اورگانیک !
طبخ غذای سالم ، زمان بیشتری می خواهد ، ما فست فود نیستیم !
این جملات نمونه ای از تفاوت هایی است که ارزش بیان کردن داشته و می توانند سوژه ای برای ساخت و برنامه ریزی جهت تبلیغات رستوران ها ، فست فود ها و مراکز تهیه غذا باشند . صاحبان این کسب و کار باید باور کنند که شیوه های سنتی و تمرکز بر ویژگی های ذاتی دیگر نمی تواند مشتریان را به سویشان سرازیر کند لذا موفقیت در راه اندازی فست فود در گرو اینگونه مسائل نهفته شده است.
 
بالا