برگزیده های پرشین تولز

راه اندازی یک isp

davidmors

مدیر بازنشسته
کاربر فعال
تاریخ عضویت
11 جولای 2004
نوشته‌ها
2,935
لایک‌ها
31
سن
39
محل سکونت
Tehran
سلام
ممنون از اینکه جواب منو خواهید داد
آقا من می خوام تو یه شهر کوچیک یه آی اس پی کوچیک راه بندازم و نیاز به راهنمایی دارم
چه تجهیزاتی نیازه ؟
چقدر هزینه داره؟
قابلیت اینکه در آینده براحتی بتونم قدرت و کاربراشو زیاد کنم هست؟
اگر میتونید اعلام کنید و هزینه ها رو بگید تا دعوت کنم بیایید نصب کنید.
در ضمن من برای شروع بعلت کوچیکی شهر 10 خط رو کافی میدونم
تا نظر شما چی باشه.
پیشاپیش ممنون
 

davidmors

مدیر بازنشسته
کاربر فعال
تاریخ عضویت
11 جولای 2004
نوشته‌ها
2,935
لایک‌ها
31
سن
39
محل سکونت
Tehran
آقا تو رو خدا جواب بديد . من منتظرم
 

nersi1355

کاربر تازه وارد
تاریخ عضویت
31 می 2004
نوشته‌ها
7
لایک‌ها
0
سلام
براي اينكار بايد اول بري خط تلفن بخري !
بعد بايد بري خط ديتا leased line بگیری که برای اینکار باید بری شرکت ثبت کنی از مخابرات شهرتون (استان ) بپرسی راهنماییت
میکنه
در مورد تجهیزات هم که خیلی متنوع است از حدود 000/000/3 تومان الی ما شاا..
یک مدلش اینحویه
روتر 2510و dsl modem دو تا و 10 مودم اکسترنال و رو تا کامپیوتر + نرم افزار اکانیگ + نصب و راه اندازی !!
موفق باشی
...
 

vmf

کاربر تازه وارد
تاریخ عضویت
25 نوامبر 2003
نوشته‌ها
506
لایک‌ها
2
سن
39
اوه کی(خودم!) می خواهد دیوید عزیز رو راهنمایی بکنه!!

ولی برای شروع :
1- قاعدتا برای شروع کار شما باید پهنای باند از دیگران اجاره کنید و به راحتی نمی تونید مجوز نقطه تماس بین الملل و send, received ماهواره رو بگیرید => باید بهترین شرکت پهنای باند مطمئن و ارزون میده رو گیر بیارید. البته برای این کار اگر در یک شهر کوچیک باشید یک مقدار مشکل میشه چون قدرت انتخاب آنچنانی نخواهید داشت، البته از طریق راههایی مثل DVB هم می تونید پهنای باند بیشتری رو به شبکه وارد کنید، که باید روش فکر کنید!.

در مورد leased line : چون شرکت شما رو از لحاظ مکانی محدود می کنه و باید نزدیک شرکت ارائه دهنده استقرار داشته باشید(توصیه می کنم که بیشتر از 500 متر فاصله نداشته باشید!!) شما رو محدود می کنه. در ضمن باید هزینه نصب leased line رو هم اضافه کنید (این هزینه رو نمی دونم!!)

در مورد wireless:: برای شروع کار خیلی روش خوبی هست چون نصب راحتتری داره و مسائل سیم کشی کمتری داره. اما باید دقت کنید که مشکل مسافت های رو رعایت کنید!

2- مرحله بعدی از لحاظ اهمیت مرکز مخابراتی هست که قرار ازش کمک بگیرید. تا اون جایی که خبر دارم و فکر می کنم اینگونه مراکز مخابراتی که در شهرهای کوچیک قرار دارند خدمات کافی رو به شرکت های ارائه می کنند. و با توجه به اینکه شما 10 تا خط بیشتر نمی خواهید، فکر نمی کنم مشکل آنچنانی با شما داشته باشند.
البته : در مورد 10 خط نمی دونم تعداد کافی هست یا نه!! چون از یک طرف باید مشتری کافی وجود داشته باشند (توی شهرهای کوچیک مشتری کم هست!) و از طرفی باید اقتصادی هم باشه. خلاصه می تونیم از لحاظ تعداد خطوط بیشتر باهم صحبت کنیم.

3- این مرحله میره تو فاز قدرت داخلی شما و شبکه تون!! یعنی اینکه تجهزاتتون چقدر قوی باشه. البته باید فاکتورهایی نظیر گسترش شرکت در آینده رو هم به حساب بیارید. اما اگر قرار باشه تعداد مشترک هاتون کم باشه، فکر می کنم برای شروع کار سراغ router نرید و یک جوری با swith و hub مشکل sharing رو حل کنید.
گرچه اگر از اول کار بر روی router سرمایه گذاری بکنید در عوضش می تونید در مواقعی که می خواهید پهنای باند رو کنترل کنید و یا احیانا مشترک هاتون رو زیاد کنید، صرفه جویی میشه، در کل اول و آخرش باید سراغ router برید، پس اگر اول کار پول کافی ندارید یک جوری مشکل رو با سویچ حل کنید تا بعدا که پول توی دستتون اومد برید سراغ روتر. اگر هم پول کافی دارید که
90.gif


4- خرج های بعدی هم می مونه خریدن مودم و نرم افزار اکاتینگ و همینطور یک کامپیوتر که مخصوص کنترل و اکانتینگ در نظر میگرید.( این قسمت، به جز نرم افزار اکانتینگ که متغییر هست بیشتر از 1 تومن خرج نداره!
83.gif
)

5- و اما مکان!!!!! :: راستش نمی دونم برای استقرار این تجهیزات مکان لازم رو دارید یا نه!!! ولی اکثر شرکت هایی که توی تهران هستند بیشترین مشکلشون روی مکان هست!! تا تجهیزات و مشتری !! در هر صورت امیدوارم که مشکل مکان رو حل کرده باشید. در کل برای شرکتی در حد اونچیزی که شما گفتید میشه با یک اتاق 12 متری م مشکل رو حل کرد. اما 24 متر ایده آل تر هست.

6- قدرت مدیریت isp از لحاظ نصب تجهیزات و اداره کردن:: دیوید جون امیدوارم که بهتون بر نخوره، شما خودت از ما بیشتر سواد داری، اما خداییش بحث isp آموزش و یا تجربه می خواهد، چون همیشه یک اشکال کوچیک توی کارها پیش میاد. و اگر سراغ سیستم های linux و نصب روتر و غیره برید حتما به اشکال برمی خورید، بنابراین: 1- اگر حرفه ایی هستید و تجربه دارید که بسم الله، و بحثی نداره.2 - اگر فقط دستی به آتش دارید!! :: برای نصب و خرید تجهیزات خودت آستین بالا بزن و گرنه اگر مشکلی پیش بیاد تا آخرش لنگ می مونی !! 3- اگر هم مثل خیلی از کسان دیگه تازه شروع به کار کردید و تجربه تئوری و عملی زیادی ندارید باز هم با یک نفر که مورد اعتماد هست و حرفه ایی هم هست هماهنگ کنید تا اگر کسی برای نصب تجهیزات اومد اون شخص مورد اعتماد و حرفه ایی از همه چیز با خبر بشه!!

7- فیلترینگ:: در این مورد اطلاعات خواصی ندارم، چون نمی دونم از کجا پهنای باند دریافت می کنید. اما دقت کنید که از جایی پهنای باند بگیرید که هزینه فیلترینگش بر دوش شما نمونه!!



قابلیت اینکه در آینده براحتی بتونم قدرت و کاربراشو زیاد کنم هست؟
ببین این سوالی که کردی، یک جواب نداره!! یعنی بر می گرده با پول پله !! و برنامه ریزی بلند مدت و کوتاه مدت شما و همین طور تخصصتون و صد البته که محلی که سوریس دهی می کنید.

بهترین پیشنهاد::: اگر بتونی شرکتی و یا دانشگاهی (مثل شعبه های دانشگاه آزاد!!) یا اداره و یا هر مرکز دیگه ایی رو پیدا کنی که بهش خدمات بدی فوق العاده عالی میشه. چون هم اعتبار شما رو بشدت افزایش میده و هم از لحاظ بازار یابی و کم بود مشتری مشکلی نداری. خلاصه یک فرصت استثنایی هست برای شما.
اگر هم امکانات و خدمات ثبت دوماین و هاستینگ و طراحی وب هم کنار فعالیت هاتون داشته باشید که نور علی نور میشه!!

توی این فروم و فروم شبکه (persiannetworks.com ) هم یک سرچی و بکن و اطلاعات بگیر. باز هم اگر سوالی بود بقول یارو feel free باش و راحت بپرس !! اگر کسی بلد بود حتما جواب میده!
20.gif
 

POLBADMAN

کاربر تازه وارد
تاریخ عضویت
18 آپریل 2005
نوشته‌ها
7
لایک‌ها
0
سن
42
محل سکونت
Tehran
جوابهایی که دوستان دادن خوبه اما هزینه ان برای شما بالاست اگه قیمت کیفیت امنیت می خواین اینجا
 
بالا