برگزیده های پرشین تولز

راه های رفع کبودی و گودی زیر چشم

وضعیت
موضوع بسته شده است.

پیغمبر پارسیان

کاربر تازه وارد
تاریخ عضویت
4 دسامبر 2007
نوشته‌ها
0
لایک‌ها
0
ميشه بيشتر توضيح بدي(مقاله،سايت..) ؟!اين آمار واقعا صحت داره؟
در صحت امار شك نكن ، نوعي اعتياد كذايي به همراه دارد و فرد ديوانه وار به ان عادت مي كند


به اين سايت برويد در ضمن اولين عامل براي به دام افتادن در اين عاد زشت وغير اخلاقي و پست از حيواني تجربه كردن ان است

«استمنا» يا «خودارضايي» يكي از راه هاي انحرافي در ارضاي ميل جنسي است كه نسل جوان را در معرض آسيب هاي جدي قرار مي‏دهد. از همين رو مي‏توان آن را نوعي انحراف جنسي يا بيماري ناميد كه با جديت بايد در درمان آن كوشيد. آسيب هاي ناشي از خودارضايي به گونه هاي مختلفي تقسيم ‏پذير است كه به اختصار به برخي از آنها اشاره مي‏شود:

يك. آسيب هاي جسماني‏
يكي از روش هاي شناخت پيشرفت بيماري ها در پزشكي، مرحله‏ بندي (staging) علايم بيماري است. براين اساس، برحسب عوارض ايجاد شده در بيمار مبتلا به خودارضايي، سه مرحله (stage) بيان شده است:(masturbation.www.herballove.com /library /resource overmas/stage.asp/ Stages of excessive )

1. مرحله مشكل ساز (Problematic)
در افرادي كه مدتي است گرفتار خودارضايي شده اند، زودرس ترين عوارض ناشي‏از خودارضايي عبارت است از:
الف. خستگي و كوفتگي (Fatigues/Tiredness)،
ب. عدم تمركز حواس (Lack of concentration)،
ج. ضعف حافظه (Poor memory)،
د. استرس و اضطراب (Stress/Anxiety).


2. مرحله گرفتاري شديد (Severe)
بروز علايم زير در فرد گرفتار، نشان دهنده آن است كه شدت ابتلاي وي يا مدت آن بيش از مرحله اول است و در نتيجه عوارض شديدتري ظاهر شده است:
الف. خستگي و كوفتگي (Fatigues/Tiredness)،
ب. نوسان خلق يا تغييرات سريع خلقي (Mood swings)،
ج. حساسيت بيش از حد و زودرنجي ( Irritability)،
د. كمردرد (Lower back pain)،
ه. نازك شدن موها (Thinning hair)،
و. ناتواني جنسي زودرس در جواني (Youth impotence)،
ز. بي‏خوابي يا بدخوابي و مشكلات مشابه (Insomnia/Sleep problem).


3. مرحله گرفتاري بسيار شديد يا حالت اعتياد (Addictive)
الف. خستگي و كوفتگي (Fatigues/Tiredness)،
ب. ريزش شديد موها (Severe hair loss)،
ج. تارشدن ديد چشم ها (Blurred vision)،
د. وز وز گوش (Buzzing in the ears)،
ه. انزال زودرس و غيرارادي يا خروج مني به صورت قطره قطره ( prematurelyEjaculation)،
و. درد كشاله ران و ناحيه تناسلي (Groin/Testicular pain)،
ز. دردهاي قولنجي در ناحيه لگن و استخوان دنبالچه ( the pelvic cavity or tail bonePain or cramps in).


نحوه پيدايش عوارض‏
در دانش پزشكي، روند پيدايش علايم يك بيماري و چگونگي بروز عوارض و نشانه هاي كلينيكي، در شناخت هر چه بيشتر يك بيماري بسيار مهم است و مي‏تواند پزشك را در تشخيص و درمان بهتر بيماري و مريض را در پيشگيري كمك كند. به اين دليل مناسب است درباره نحوه پيدايش برخي از عوارض خود ارضايي كه در به آن اشاره شد بيشتر به آن توضيح داده شود تا خواننده عزيز با روند پيدايش اين عوارض، يا به اصطلاح پاتوفيزيولوژي (Pathophysiology) آن آشنا شود.
1. خستگي و كوفتگي: انقباض شديد و يك مرتبه تمام عضلات بدن در جريان انزال (ارگاسم يا اوج لذت جنسي)، باعث مصرف سريع مواد غذايي ذخيره شده در عضلات و به طور عمده كاهش گليكوژن (ماده اصلي لازم براي توليد انرژي عضلاني) مي‏شود. خستگي عضلاني تقريبا با سرعت تهي شدن عضلات از گليكوژن رابطه مستقيم دارد و هرچه اين سرعت بيشتر باشد، خستگي بيشتر است ‏فيزيولوژي گايتون، ترجمه دكتر فرخ شادان، تجديد نظر هفتم، 1986 (تهران: چهر، 1365)، ج 1، ص 313.. در خودارضايي، به علت انقباض هاي مكرر عضلات بدن، ذخاير گليكوژن عضلات به سرعت تمام مي‏شود و خستگي و كوفتگي هميشه از عوارض بديهي آن است.
2. ريزش مو: خودارضايي به تدريج با تغييرات هورموني و شيميايي كه در بدن ايجاد مي‏كند، باعث افزايش هورمون جنسي مردانه؛ يعني، تستوسترون به دي هيدرو تستوسترون (DHT=Dihydrotestosterone) مي‏شود كه از عواقب بالا بودن ماده DHTدر خون، ريزش موها و تاسي و بزرگ شدن پروستات و عوارض ناشي از آن در پيري است. Herballove.com .
3. خود ارضايي مكرر باعث تحريك بيش از حد سيستم عصبي پاراسمپاتيك و افزايش تخليه اَسِتيل كولين (Acetyle Choline) از انتهاي اين رشته ها در مغز مي‏گردد كه اين خود باعث پاره‏اي از عوارض جسماني و رواني، چون حواس‏پرتي (Absentmilndedness)، كمي حافظه (Memory)، عدم تمركز حواس، سياهي رفتن چشم و در نهايت تاري ديد مي‏شود. تمام اين علامت ها ناشي از تغيير تعادل ميزان مواد شيميايي موجود در مغز است كه بين سلول هاي عصبي رد و بدل مي‏شود و انتقال پيام هاي مختلف را بر عهده دارد. 4_men.org .
برخي نيز بر اين عقيده‏اند كه علت بروز اختلالات مغزي (مانند حواس پرتي، عدم تمركز حواس و كاهش حافظه) ناشي از ظرفيت عظيمي از انرژي بدن است كه در هر بار انزال، تخليه شده و هدر مي‏رود؛ زيرا مايع مني حاوي مقدار بسيار زيادي DNA (هسته 400-300، اسپرمي كه در هر انزال خارج مي‏شود)، RNA آنزيم ها، پروتئين ها، مواد قندي، لسيتين (Lecithin)، كلسيم، فسفر، نمك هاي بيولوژيك، تستوسترون و... است. اين ذخاير عظيم انرژي - كه بايد در بدن براي رشد و تقويت بخش هاي مختلف مورد استفاده قرار گيرد - بيهوده و به طور مكرر از بدن خارج مي‏شود و هر كدام عوارضي را به دنبال مي‏آورند.
براي مثال از آنجا كه سلول هاي خوني و پلاكت ها در مغز استخوان ها توليد مي‏شود و به تكامل نهايي مي‏رسد و براي توليد آنها نيز انرژي بسيار زيادي مورد نياز است؛ در افراد گرفتار خودارضايي، تكامل مغز استخوان و در نتيجه توليد سلول هاي خوني با مشكل مواجه شده و منشأ كم خوني، ضعف و خستگي در اين افراد است. نيز دفع فسفر و ليستين بيش از حد از طريق انزال هاي مكرر، باعث كاهش ذخاير اين مواد مي‏شود كه مواد حياتي براي سلامتي سلول هاي عصبي هستند و در نتيجه اختلال عملكرد سيستم عصبي، مانند حواس پرتي، عدم تمركز حواس و... بروز خواهد كرد. www.anael.org .

دو. آسيب هاي روحي و رواني‏
ضعف حافظه و حواس‏پرتي، اضطراب، منزوي شدن و گوشه‏گيري، افسردگي، بي‏نشاطي و لذت نبردن از زندگي، پرخاشگري، بداخلاقي و تندخويي، كسالت دائمي و ضعف اراده، احساس حقارت، عدم اعتماد به نفس، احساس گناه و عذاب وجدان بروندادهاي رواني و روحي خودارضايي است. شرح پاره‏اي از اين موارد در مباحث گذشته روشن شد.

سه. آسيب هاي اجتماعي‏
ناسازگاري خانوادگي، بي‏ميل شدن به همسر و ازدواج، ناتواني در ارتباط با جنس مخالف و همسر، احساس طرد شدن، از بين رفتن عزّت، پاكي، شرافت و جايگاه اجتماعي، دير ازدواج كردن و لذت نبردن از زندگي مشترك‏ جهت آگاهي بيشتر نگا: قائمي، علي، خانواده و مسائل جنسي كودكان، (تهران: انتشارات انجمن اوليا و مربيان جمهوري اسلامي ايران، چاپ دهم، 1376)..

چهار. آسيب هاي معنوي و اخروي‏
هيچ يك از آسيب هاي پيش گفته، به اهميت آسيب هاي معنوي نيست؛ زيرا آسيب هاي معنوي، جان و دل و به عبارت ديگر كنه حقيقت وجود آدمي را تباه مي‏سازد. خودارضايي از نظر دين يك گناه است و به تعبير قرآن زنگار بر دل مي‏نهد: «كَلاَّ بَلْ رانَ عَلي‏ قُلُوبِهِمْ ما كانُوا يَكْسِبُونَ»؛ «چنين مباد! بلكه اعمال (ناشايست) دل هاي آنان را زنگار زده است».مطففين (83)، آيه 24.
زنگ يا زنگار در اشياي مادي، همان چيزي است كه روي فلزات و اشياي قيمتي مي‏نشيند و معمولاً نشانه پوسيدن و از بين رفتنِ شفافيت و درخشندگي آن و در نهايت ضايع شدن و از بين رفتن آن است.
علامه طباطبايي در تفسير الميزان ‏مي‏فرمايد: از آيه شريفه سه نكته استفاده مي‏شود:
1. اعمال زشت، نقش و صورتي به نفس و روح انسان مي‏دهند؛
2. اين نقش و صورت خاص، مانع آن است كه نفس آدمي حق و حقيقت را درك كند؛
3. نفس آدمي به حسب طبع اوليه‏اش صفا و جلايي دارد كه با داشتن آن، حق را آن طور كه هست درك مي‏كند. طباطبايي، سيد محمد حسين، ترجمه تفسير الميزان، ترجمه سيد محمد باقر موسوي همداني، (تلخيص)، (قم: دفتر انتشارات اسلامي، بي‏چا، بي‏تا)، ج 20، ص 385.
همچنين آسيب هاي معنوي جهان گذران را در مي‏نوردد و اگر اصلاح نگردد، حيات جاودان آدمي را در معرض تباهي و شوربختي قرار مي‏دهد. از اين رو نصوص ديني نسبت به آن هشدارهاي لازم را داده ‏اند. پيامبر اكرم‏صلي الله عليه وآله وسلم در اين باره مي‏فرمايد: «ناكح الكف ملعون»؛«ملعون است كسي كه خودارضايي كند» ري شهري، محمد، ميزان الحكمة، ج 12، ص 5654..
امام صادق‏عليه السلام نيز مي‏فرمايد: «با سه گروه خداوند در روز قيامت سخن نمي‏گويد و پاكشان نمي‏خواند و عذابي دردناك دارند، از آن سه‏اند، خودارضايي كننده و كسي كه لواط دهد»همان، ح 19049..
در روايات ديگري امام صادق‏عليه السلام خودارضايي را گناه عظيم و مورد نهي الهي معرفي فرموده است‏ همان، ح 19050..


راه هاي درمان‏
1. نخستين گام براي درمان اين عادت شوم، اعتقاد و ايمان به درمان‏پذيري آن و دوري از يأس و نااميدي است. اما رسيدن به نتيجه و ايجاد هرگونه تغيير و دگرگوني نيازمند گذشت زمان، انتخاب راه صحيح و به كارگيري دقيق دستورها است. البته ترك عادتِ نامطلوب، در زمانِ كوتاه بدون راهنماي كارآزموده و دلسوز، امكان ندارد. از همه اينها مهم‏تر، اراده و خواست فرد، نقش كليدي و محوري را ايفا مي‏كند. درمان و چاره جويي بايد منطبق بر خواست فرد باشد؛ زيرا تا وقتي كه او نخواهد، مي‏توان با قاطعيت گفت كه درمان نخواهد شد.
بنابراين بيمار اگر بخواهد، مي‏تواند بر بيماري اش غلبه كند و جمله معروف «خواستن توانستن است»، عين حقيقت است. اراده همچون نهالي است كه بايد آن را پرورش داد تا به مرحله خودشكوفايي و ثمردهي برسد؛ به عبارت ديگر، اراده تقويت شدني و پرورش يافتني است و راه پرورش و تقويت آن اين است كه برخلاف ميل خود، اندك اندك به مقابله با اين عادت شوم برخيزد تا پس از مدتي لذت توانستن را بچشد ق، مؤسسه پژوهشي - فرهنگي اشراق، خودارضايي يا ارضاي انحرافي جنسي، صص 29 - 30..
2. تلاش براي تقويت اراده از گام هاي مهم در امر بهبود است. نگوييد اراده از ما سلب شده است! ممكن است اراده انسان ضعيف شود؛ ولي هيچ گاه از بين نمي‏رود. نشانه اينكه هنوز اراده باقي است، اين است كه شخص اين عمل را در حضور ديگران و در هر شرايطي انجام نمي‏دهد. براي تقويت اراده، راه هاي زيادي پيشنهاد شده كه از جمله آنها تلقين به خود است‏ جهت آگاهي بيشتر نگا: پرسش ها و پاسخ ها دفتر 7 _ پرسش ها و پاسخ هاي برگزيده (ويراست جديد)، پرسش 46..
ويكتور پوشه - روان شناسِ فرانسوي - مي‏گويد: افراد مبتلا به اين عادت شوم، هر روز به دفعات مختلف با تمركز فكر به خود بگويند: «من به خوبي قادرم اين عادت بد را از خود دور كنم، من قادرم». تكرار اين عبارت ساده، اثر عجيبي در تقويت اراده و روحيه دارد.
پل ژاگو بر آن است كه: «تلقين، قبل از خواب نيز مؤثر است»همان، ص 34..جهت آگاهي بيشتر نگا: پرسش ها و پاسخ ها دفتر 7 _ پرسش ها و پاسخ هاي برگزيده (ويراست جديد) پرسش شماره ‏46.
3. سعي شود شكم به هنگام خواب، بيش از حد معمول پر نباشد.
4. از پوشيدن لباس هاي تنگ و چسبان اجتناب گردد.
5. از نگاه كردن به مناظر، فيلم ها و تصاوير تحريك كننده، خودداري شود و شخص به محض مواجهه با اين امور، چشم خود را بسته و يا به زمين و يا آسمان نگاه كند.
6. از شنيدن و خواندن مباحث و مطالب جنسي و حتي شوخي هاي تحريك‏كننده و فكر كردن در اين امور، دوري شود.
7. از خوردن مواد غذايي محرك، مانند خرما، پياز، فلفل، تخم‏مرغ، گوشت قرمز و غذاهاي پرچرب - اجتناب و به ميزان ضرورت اكتفا شود.
8. قبل از خواب مثانه تخليه شود.
9. از نوشيدن افراط گونه آب و مايعات پرهيز شود (به خصوص شب ها و قبل از خوابيدن).
10. هيچ‏گاه نبايد به بدن عريان خود نگاه كرد.
11. از دست‏ ورزي با اندام جنسي، بايد اجتناب نمود و در هيچ شرايطي، نبايد دست‏ ورزي كرد!
12. هرگز نبايد به رو خوابيد.
13. به منظور تخليه انرژي - زايد بدن، به طور منظم و زياد بايد ورزش كرد.
14. هيچ‏گاه نبايد بيكار بود؛ شخص بايد براي اوقات فراغت خود، برنامه داشته باشد و آن را با مطالعه، ورزش، زيارت، عبادت و ... پر كند.
15. هرگز در مكاني خلوت و تنها و دور از نظر ديگران نبايد ماند.
16. هرگاه شخص مورد هجوم افكار جنسي واقع شد، بايد بلافاصله از مكان خلوت و دور از نظر ديگران خارج شود و خود را به كاري سرگرم كند. در اين زمينه گفت و گو با دوستان، مشاركت در عبادت هاي جمعي (مانند جلسات دعا، نماز جماعت و...) بسيار مفيد است.
17. هفته‏اي يكي دو روز، روزه مستحبي مفيد است و اگر شخص توان آن را ندارد، ميزان صَرف غذا را كاهش و فاصله هر وعده غذا را افزايش دهد و يا تعداد دفعات غذا را كاهش داده و به حداقل خوراك اكتفا كند.
18. از سخن گفتن ملايمت‏آميز، شوخي و خنده با نامحرمان خودداري كرده واز نرمي و لينت در كلام بايد اجتناب ورزيد.
19. هيچ‏گاه نبايد با نامحرم و جنس مخالف، در مكان خلوت و دور از نگاه ديگران باقي ماند (حتي براي آموزش و ...).
20. قرآن زياد بخواند و درباره معاني آيات آن فكر كند.
21. بايد هميشه براي ذهن فكر خود محتواي مطلوب و موضوع مناسب داشت.
22. منشأ اين مشكل، عدم پاسخ صحيح و مناسب به يكي از نيازهاي واقعي انسان است كه بايد به طور طبيعي و صحيح (ازدواج) ارضا و تأمين شود. اما اگر به شكل صحيح تأمين نشود، شخص دچار خطا و گناه خواهد شد كه عواقب سوء آن نيز دامنگير او مي‏شود. بنابراين در صورت امكان با كم كردن سطح توقعات و انتظارات، بايد براي ازدواج اقدام كرد؛ چرا كه بهترين راه حل ازدواج است.
23. از كردارهاي پيشين خود بايد توبه كرد. خداوند توبه كاران را مي‏بخشد. توبه و اطمينان از قبول توبه، بزرگ‏ترين عامل تقويت و دلگرمي براي آغاز حركتي نو است. گناه هر چه باشد، نبايد احساس بي‏ارزشي و نا اميدي به فرد دست دهد. بله! گناه ناراحتي و عذاب وجدان دارد؛ لكن به مفهوم پايان فرصت ها و انتهاي راه و نابودي نيست. كسي كه از صميم دل رجوع كند و تصميم قاطع بر جبران لغزش بگيرد، محبوب درگاه خداوند است: «إِنَّ اللَّهَ يُحِبُّ التَّوَّابِينَ»؛ بقره (2)، آيه 222..
چه عاملي از اين كارسازتر كه شخص گنه كار احساس كند در صورت توبه، خداوند او را دوست مي‏دارد و در نظر خداوند چنان است كه گويي گناهي مرتكب نشده است. امام باقرعليه السلام در اين باره مي‏فرمايد: «التائب من الذنب كمن لاذنب له»؛اصول كافي، ج 2، ص 435.؛ «توبه كننده مانند كسي است كه اصلاً گناه نكرده است».
«توبه» يعني شروع زندگي پاك و سازنده و حركت در نور و روشنايي. اگر شخص از گناه خويش مي‏ترسد، بايد از بالاترين گناه (يأس و نوميدي) بترسد.

در پايان بار ديگر تأكيد مي كنيم كه اگر كسي بخواهد و اراده اي جدي بر ترك اين عمل داشته باشد مطمئناً موفق مي شود فقط شرط اساسي آن داشتن اراده اي محكم است كه در اين باره در نوشته بعدي به آن خواهيم پرداخت. علاوه بر اين مي توان با مطالعه تجربه هاي موفق افرادي كه مدت ها با اين معضل دست و پنجه نرم مي كردند و بخاطر عدم شناخت كافي يا جدي نگرفتن راه مقابله با آن و يا به هر دليل ديگري گرفتار اين رفتار ناپسند بوده اند، اين احساس را در خود تقويت كرد كه واقعاً خواستن توانستن است زيرا در مسير مبارزه با اين گناه، احساس ضعف و سستي كردن آفتي بزرگ است.

اكنون از تمام خوانندگان گرامي چه خوب است اين درخواست را داشته باشيم كه تجربه موفق خود را ذكر كرده تا ديگران نيز قوت قلب كافي براي مبارزه و مقابله با چنين انحراف رفتاري را پيدا كنند گر چه روشن است كه مي توان با يك برنامه ريزي مناسب و عمل به راهكار هاي ارائه شده به طور دقيق و كامل به چنين هدفي دست يافت و تجربه هاي موفقيت آميز برخي افراد گواه آشكاري بر اين مطلب است. بيان تجربه هاي موفق توسط خوانندگان براي ديگر عزيزان مي تواند بسيار مفيد باشد. بنابراين آماده شنيدن اظهار نظرها و بيان تجربه هاي موفق تمام عزيزان هستيم تا آن را در اختيار ديگران قرار دهيم.

مقاله ديگري نيز با عنوان درمان خود ارضايي با عزمي راسخ در نشريه موجود است که مي توانيد به آن مراجعه کنيد.

با همکاري دكتر حسن قدوسي زاده [email protected] و حجت الاسلام شاكرين.



سايت براي يافتن اطلاعات بيشتر در اين ضمينه:
http://qa.nahad.ir/showarticle.aspx?id=62
 

پیغمبر پارسیان

کاربر تازه وارد
تاریخ عضویت
4 دسامبر 2007
نوشته‌ها
0
لایک‌ها
0
نامه يك دام افتاده: افراد به دام افتاده ان چنان شخصيت خود را از دست مي دهند كه اگر به داد انها نرسيد تا خودكشي و تجاوز به مراحم پيش مي روند يك نامه
:
: بنده پسري هستم 19 ساله سرگذشت عجيبي دارم من به علت قرار گرفتن در جمع هاي بد و دوستان بد مبتلا به اين بيماري شدم و حدود يكسال يا بيشتر به اين عمل زشت مي پرداختم به طوري كه شايد در يك روز سه بار اين عمل ناپسند را انجام مي دادم تا اينكه در اوج اين بيماري بودم كه با گروهي آشنا شدم و ضمنا من قبل از وارد شدن به اين گروه حتي نماز هم نمي خواندم و بعد از دو ماه كه در اين گروه بودم به يك اردوي بسيج رفتم و حدود يك هفته در يكي از شهرهاي شمال كشور بوديم كه در آنجا من نماز خوان شدم و بعد از آن سفر تصميم گرفتم كه ديگر حرف هاي ركيك نزنم در صورتي كه من حرف ركيك نقل و نبات زبانم بود و بالا خره با كمك خداوند متعال توانستم اين عمل قبيح را ترك كنم و اي دوست عزيز اين را بدان كه ان الصلاة تنهي عن الفحشاء و المنكر ضمنا اي دوست عزيز زياد در مجالس مذهبي و سخنراني شركت بكن اگر تمايل داري اي دوست عزيز با بنده تماس بگير شايد بتوانم بيشتر كمكت كنم. ضمنا اين مختصري از آنچه براي من اتفاق افتاده بود است.

بقيه نامه ها را در اينجا بخوانيد
http://qa.nahad.ir/showarticle.aspx?id=62
 

611

Registered User
تاریخ عضویت
11 سپتامبر 2007
نوشته‌ها
168
لایک‌ها
0
محل سکونت
سوال بعدی
بله ، شک نکنید.

یکی از راه های بررسی یک فرآیند در علم پزشکی مرحله ی جداسازی (DETACHMENT ) هست.

ََA-مرحله مشکل hard

1-عرق کردن بدن ARRACK
2-نگرانی از متوجه شدن دیگرانspying
3-بو گرفتن بدن AROMA



B- مرحله گرفتار Bussy

1-انجام ندادن تکالیف مدرسه home work
2-مشغول شدن فکر به این قضیه Thinking



C- مرحله خیلی گرفتار AFOUL

1- افت تحصیلیMASHRUT
2-مشغولیت فکری زیاد و کاهش اشتها (REGIME)

از دیگر عوارض که به علل مشغولیت فکری زیاد به این قضیه به وجود می آید:

1-اخراج شدن از سر کار .Fired
2-تصادفات رانندگی .car accident
3-عدم تمایل به خوردن شیر که منجر به بیماری های پوکی استخوان میشود. low calsium
4-گیر کردن لای در آسانسور،به علت خواب آلودگی ،اینکه شب ها تا دیر وقت بیدار بودید.sleepy
5-افسردگی به علت گیر کردن لای در آسانسور depression
6-کوفتگی انگشت ، به علت گیر کردن لای در آسانسور ache

با تشکر از اساتید

در پایان هم نامه ای از یکی از بیماران

من معتاد به این قضیه بودم ، ِیه بار هم نزدیک بود ، به علت خواب آلودگی که از عوارض همین بیماری بود ، یه بچه گربه رو زیر بگیرم .

مرسی از برنامه های خیلی خوبتون.
 

پیغمبر پارسیان

کاربر تازه وارد
تاریخ عضویت
4 دسامبر 2007
نوشته‌ها
0
لایک‌ها
0
بله ، شک نکنید.

یکی از راه های بررسی یک فرآیند در علم پزشکی مرحله ی جداسازی (DETACHMENT ) هست.

ََA-مرحله مشکل hard

1-عرق کردن بدن ARRACK
2-نگرانی از متوجه شدن دیگرانspying
3-بو گرفتن بدن AROMA



B- مرحله گرفتار Bussy

1-انجام ندادن تکالیف مدرسه home work
2-مشغول شدن فکر به این قضیه Thinking



C- مرحله خیلی گرفتار AFOUL

1- افت تحصیلیMASHRUT
2-مشغولیت فکری زیاد و کاهش اشتها (REGIME)

از دیگر عوارض که به علل مشغولیت فکری زیاد به این قضیه به وجود می آید:

1-اخراج شدن از سر کار .Fired
2-تصادفات رانندگی .car accident
3-عدم تمایل به خوردن شیر که منجر به بیماری های پوکی استخوان میشود. low calsium
4-گیر کردن لای در آسانسور،به علت خواب آلودگی ،اینکه شب ها تا دیر وقت بیدار بودید.sleepy
5-افسردگی به علت گیر کردن لای در آسانسور depression
6-کوفتگی انگشت ، به علت گیر کردن لای در آسانسور ache

با تشکر از اساتید

در پایان هم نامه ای از یکی از بیماران

من معتاد به این قضیه بودم ، ِیه بار هم نزدیک بود ، به علت خواب آلودگی که از عوارض همین بیماری بود ، یه بچه گربه رو زیر بگیرم .

مرسی از برنامه های خیلی خوبتون.

خود ارضائي --- خود القائي ----- خود كاري -- خود .......... كار از كار گذشته د موبايل ست ايز اف
 

mahi58

مدیر انجمن عکس و عکاسی
مدیر انجمن
مدیر انجمن
تاریخ عضویت
3 دسامبر 2006
نوشته‌ها
7,722
لایک‌ها
11,274
محل سکونت
Tehran
حرفات خيلی جالبه....
بعضی چيزها نه نياز به گشتن علمو دانش داره نه نياز به رجوع کردن به کتابهای دينی و مذهبی که بخوای به جوابش برسی
بعضی چيز هارو که يه مقدار تفکر بکنی ( فقط يکم ) پی بهش میبری
من کاری به نوشته کسی ندارم...من چيزيرو که میخونم معمولاً خودم تصميم میگيرم که اين چيز درسته يا نادرست؟ همچنان که من بعضی از مواردی که تو ا احکام ما امده اصلاً قبول ندارم...
هميشم به عقلم نگاه میکنم ببينم چی میگه؟ اگر عقلم نکشيد میرم برای بدست اوردن اطلاعات بيشتر
اين چيزيم که من گفتم اطلاعاتی بود که خونده بودم جايی و حرفه گفته شده کاملاً با عقل و منطق جور در مياد.....
حالا شما فکر میکنی همه دکترا تو همه مسائل مثل هم فکر میکنن؟
آيا همه مراجع تقليد همشون حرفشون يکيه؟
و..........خيلی چيز های ديگه که نظرها متفاوته..و دليل نمیشه که چون اييشون اين حرفو زده پس درسته....منم حرفه 100 تا دکترو میيارم که گفتهای سايت تبيان رو تأييد کنه
و در اخر بازم رو اين موضوع بيشتر تفکر کن ببين واقعاً استمناء ضرری برای جسم نداره؟

اینها حرف های قابل تاییدی است.
ولی یه چیزی رو هم مد نظرت باشه: پزشکی جزو علوم تجربیه!
یعنی چی؟
یعنی این که شما مثلا اگر می خواید بررسی کنید که آیا آزبست می تونه سرطان ریه بیاره یا نه، باید 1000 نفر آدمی که در محیط زندگی شون آزبست هست و 1000 نفر آدمی که توی محیط شون نیست رو مثلا ده سال مورد پیگیری قرار بدین، و بعد اگر دیدید از اونهایی که در محیط زندگی شون آزبست دارند 100 نفر سرطان ریه گرفتند و از گروهی که مواجهه ندارند 10 نفر، اون وقت می تونید بگید که آزبست سرطان ریه میاره.
راهش این نیست که مثلا برید یه فرمول دو صفحه ای حل کنید و منطق و استدلال های ذهنی خودتون رو به کار بگیرید که آیا آزبست سرطان میاره یا نه، چون این راه در بسیاری از موارد جواب نمیده!
اگر یه پزشک توی یه کنفرانس بین المللی بگه که من به فلان مطلب اعتقاد دارم، چون استدلال مغزی ام این طور میگه همه به ناشی گری اون می خندند، چون که ممکنه استدلال پزشک بغل دستی چیز دیگه ای باشه!!
اگر دقت کنی من توی همون تاپیک به اون آقایی که اون مطالب چرت رو نوشته بارها گفتم منبع علمی معتبرت یعنی تحقیق یا کتاب یا مقاله معتبر منبع اطلاعاتت رو ارائه کن! ایشون اول سعی کرد طفره بره و بحث رو به جاهای دیگه بکشونه و بعد هم وقتی ناچار شد، گفت که تا فردا منبع علمی ام رو میگم و بعدش هم فلنگ رو بست و الآن چند ماهه که هیچ منبعی ارائه نکرده!
پس یادت باشه:
افرادی مثل ما که میگن این عمل ضرر علمی مهمی نداره بر مبنای معتبرترین کتاب ها و مقالات پزشکی صحبت می کنند، ولی افرادی که میگن این عمل 1001 ضرر داره هیچ مدرک و دلیل علمی ندارند و فقط از روی توهمات و عقاید منسوخ صحبت می کنند (که البته تازگی ها یاد گرفتند لحن صحبت شون رو طوری تغییر بدهند که انگار مطلب شون علمی است)!!
البته یادت باشه کتاب و مقاله و تحقیق هم باید معتبر باشه، نه تحقیقات فلان استاد حزب اللهی دانشگاه تهران که چندین تحقیق در مورد اثر نماز در کاهش چربی خون داره!!
موفق باشی.
 

cyb3rninja666

کاربر فعال درآمد اینترنتی
کاربر فعال
تاریخ عضویت
18 دسامبر 2005
نوشته‌ها
1,172
لایک‌ها
13
محل سکونت
Planet Earth!
در صحت امار شك نكن ، نوعي اعتياد كذايي به همراه دارد و فرد ديوانه وار به ان عادت مي كند




«استمنا» يا «خودارضايي» يكي از راه هاي انحرافي در ارضاي ميل جنسي است كه نسل جوان را در معرض آسيب هاي جدي قرار مي‏دهد. از همين رو مي‏توان آن را نوعي انحراف جنسي يا بيماري ناميد كه با جديت بايد در درمان آن كوشيد. آسيب هاي ناشي از خودارضايي به گونه هاي مختلفي تقسيم ‏پذير است كه به اختصار به برخي از آنها اشاره مي‏شود:


3. مرحله گرفتاري بسيار شديد يا حالت اعتياد (Addictive)
الف. خستگي و كوفتگي (Fatigues/Tiredness)،
ب. ريزش شديد موها (Severe hair loss)،
ج. تارشدن ديد چشم ها (Blurred vision)،
د. وز وز گوش (Buzzing in the ears)،
ه. انزال زودرس و غيرارادي يا خروج مني به صورت قطره قطره ( prematurelyEjaculation)،
و. درد كشاله ران و ناحيه تناسلي (Groin/Testicular pain)،
ز. دردهاي قولنجي در ناحيه لگن و استخوان دنبالچه ( the pelvic cavity or tail bonePain or cramps in).



3. سعي شود شكم به هنگام خواب، بيش از حد معمول پر نباشد.
4. از پوشيدن لباس هاي تنگ و چسبان اجتناب گردد.

7. از خوردن مواد غذايي محرك، مانند خرما، پياز، فلفل، تخم‏مرغ، گوشت قرمز و غذاهاي پرچرب - اجتناب و به ميزان ضرورت اكتفا شود.

9. از نوشيدن افراط گونه آب و مايعات پرهيز شود (به خصوص شب ها و قبل از خوابيدن).

10. هيچ‏گاه نبايد به بدن عريان خود نگاه كرد.

12. هرگز نبايد به رو خوابيد.

13. به منظور تخليه انرژي - زايد بدن، به طور منظم و زياد بايد ورزش كرد.

15. هرگز در مكاني خلوت و تنها و دور از نظر ديگران نبايد ماند.


18. از سخن گفتن ملايمت‏آميز، شوخي و خنده با نامحرمان خودداري كرده واز نرمي و لينت در كلام بايد اجتناب ورزيد.
19. هيچ‏گاه نبايد با نامحرم و جنس مخالف، در مكان خلوت و دور از نگاه ديگران باقي ماند (حتي براي آموزش و ...).

20. قرآن زياد بخواند و درباره معاني آيات آن فكر كند.

اولا یک بیماری و انحراف نیست و بسیاری از سکسلوژیست ها هفته ای 1-2 بار رو توصیه میکنن

من خودم به تعداد زیاد ، فراتر از چیزی که شما فکرش رو بکنی و مدت زمان طولانی هست که میکنم ، ولی نه اعتیاد دارم بهش ( چون هر وقت بخوام نمی کنم ، حتی اگر 2 تا مدل پلی بوی جلوم باشه ، البته شما فقط مدل پلی بوی رو تو فیلما دیدی ، نه جای دیگه !!! :lol::lol: ) ولی هیچ کدوم از این مشکلات و عوراضی رو که گفتی ندارم .
جز سیاهی چشم !! اونم وقتی که واقعا 2-3 روز اصلا نخوابم .
{ من چون از یک روش مثل polyphasic sleeping method استفاده میکنم ، در طول شبانه روز ماکسیمم 4-5 ساعت میخوابم ، ولی گاهی اوقات به 2روز یا 3روزی به این میزان میرسه }

3- تجربه میگه شکم سنگین بهتره ، و شانس اینکار کمتر ( البته مدرک علمی نداره ، مثل حرف شما که نداره )

4- یک مزخرف تمام
نصف بیشتر اروپا و امریکا گشاد میپوشن و jack off هم میکنن

7- این همه تو دینی نوشته بود یه عده همش نان جو و خرما و شیر می خوردن پس ..... ای وای روم سیاه .... :lol::lol: حتی **** غذایی کاملا گیاه خواری که توش بیسکوییت و کیک و تخم مرغ هم نمی خورن ، هیچ تاثیری نداره .
این غذاها فقط قوای جنسی رو می تونه تقویت کنه ( کی FDA هنوز داره از نظر علمی بررسی میکنه ) ، که اگه اینطور هست خاویار و پشه اسپانیایی ، شراب ، استیک و قارچ و قرص های مولتی ویتامیتن هم باید اضافه بشه _( و 1000 چیز دیگه )


9 - bullshit

10 - :lol::lol::lol::lol::lol::lol:

13- تا 20 - عجب !! :wacko::blink:


ای بابا !!!!
 

sourena_8888

Registered User
تاریخ عضویت
10 ژوئن 2007
نوشته‌ها
542
لایک‌ها
68
شما گويا زياد از طب پزشکی اطلاعات نداری که اين حرفارو میزنی
وقتی آدم خود ارضائی میکنه قريب به 50 الی 60% از قدرت توانی بدن کم میشه و حالت سستی بهش دست میده
ولی موقع نزديکی و يا در هنگام خواب آدم ارضا بشه تنها 15 الی 20% از قدرت توانی بدن کم میشه
به نظر من 50 الی 60% ممکنه هر بلايی سره آدم بياره..حالا کبودی دور چشم به کنار ممکنه خيلی زيانهای ديگم به بار بياره
شما گویا تجربه کافی دارید که ازاین حرفا میزنید
کبودی دورچشم ...کمر درد ...حرف پیرمرد است
 

Romain_Gary

Registered User
تاریخ عضویت
23 فوریه 2005
نوشته‌ها
1,801
لایک‌ها
6
سن
38
در صحت امار شك نكن ، نوعي اعتياد كذايي به همراه دارد و فرد ديوانه وار به ان عادت مي كند


به اين سايت برويد در ضمن اولين عامل براي به دام افتادن در اين عاد زشت وغير اخلاقي و پست از حيواني تجربه كردن ان است

«استمنا» يا «خودارضايي» يكي از راه هاي انحرافي در ارضاي ميل جنسي است كه نسل جوان را در معرض آسيب هاي جدي قرار مي‏دهد. از همين رو مي‏توان آن را نوعي انحراف جنسي يا بيماري ناميد كه با جديت بايد در درمان آن كوشيد. آسيب هاي ناشي از خودارضايي به گونه هاي مختلفي تقسيم ‏پذير است كه به اختصار به برخي از آنها اشاره مي‏شود:

يك. آسيب هاي جسماني‏
يكي از روش هاي شناخت پيشرفت بيماري ها در پزشكي، مرحله‏ بندي (staging) علايم بيماري است. براين اساس، برحسب عوارض ايجاد شده در بيمار مبتلا به خودارضايي، سه مرحله (stage) بيان شده است:(masturbation.www.herballove.com /library /resource overmas/stage.asp/ Stages of excessive )

1. مرحله مشكل ساز (Problematic)
در افرادي كه مدتي است گرفتار خودارضايي شده اند، زودرس ترين عوارض ناشي‏از خودارضايي عبارت است از:
الف. خستگي و كوفتگي (Fatigues/Tiredness)،
ب. عدم تمركز حواس (Lack of concentration)،
ج. ضعف حافظه (Poor memory)،
د. استرس و اضطراب (Stress/Anxiety).


2. مرحله گرفتاري شديد (Severe)
بروز علايم زير در فرد گرفتار، نشان دهنده آن است كه شدت ابتلاي وي يا مدت آن بيش از مرحله اول است و در نتيجه عوارض شديدتري ظاهر شده است:
الف. خستگي و كوفتگي (Fatigues/Tiredness)،
ب. نوسان خلق يا تغييرات سريع خلقي (Mood swings)،
ج. حساسيت بيش از حد و زودرنجي ( Irritability)،
د. كمردرد (Lower back pain)،
ه. نازك شدن موها (Thinning hair)،
و. ناتواني جنسي زودرس در جواني (Youth impotence)،
ز. بي‏خوابي يا بدخوابي و مشكلات مشابه (Insomnia/Sleep problem).


3. مرحله گرفتاري بسيار شديد يا حالت اعتياد (Addictive)
الف. خستگي و كوفتگي (Fatigues/Tiredness)،
ب. ريزش شديد موها (Severe hair loss)،
ج. تارشدن ديد چشم ها (Blurred vision)،
د. وز وز گوش (Buzzing in the ears)،
ه. انزال زودرس و غيرارادي يا خروج مني به صورت قطره قطره ( prematurelyEjaculation)،
و. درد كشاله ران و ناحيه تناسلي (Groin/Testicular pain)،
ز. دردهاي قولنجي در ناحيه لگن و استخوان دنبالچه ( the pelvic cavity or tail bonePain or cramps in).


نحوه پيدايش عوارض‏
در دانش پزشكي، روند پيدايش علايم يك بيماري و چگونگي بروز عوارض و نشانه هاي كلينيكي، در شناخت هر چه بيشتر يك بيماري بسيار مهم است و مي‏تواند پزشك را در تشخيص و درمان بهتر بيماري و مريض را در پيشگيري كمك كند. به اين دليل مناسب است درباره نحوه پيدايش برخي از عوارض خود ارضايي كه در به آن اشاره شد بيشتر به آن توضيح داده شود تا خواننده عزيز با روند پيدايش اين عوارض، يا به اصطلاح پاتوفيزيولوژي (Pathophysiology) آن آشنا شود.
1. خستگي و كوفتگي: انقباض شديد و يك مرتبه تمام عضلات بدن در جريان انزال (ارگاسم يا اوج لذت جنسي)، باعث مصرف سريع مواد غذايي ذخيره شده در عضلات و به طور عمده كاهش گليكوژن (ماده اصلي لازم براي توليد انرژي عضلاني) مي‏شود. خستگي عضلاني تقريبا با سرعت تهي شدن عضلات از گليكوژن رابطه مستقيم دارد و هرچه اين سرعت بيشتر باشد، خستگي بيشتر است ‏فيزيولوژي گايتون، ترجمه دكتر فرخ شادان، تجديد نظر هفتم، 1986 (تهران: چهر، 1365)، ج 1، ص 313.. در خودارضايي، به علت انقباض هاي مكرر عضلات بدن، ذخاير گليكوژن عضلات به سرعت تمام مي‏شود و خستگي و كوفتگي هميشه از عوارض بديهي آن است.
2. ريزش مو: خودارضايي به تدريج با تغييرات هورموني و شيميايي كه در بدن ايجاد مي‏كند، باعث افزايش هورمون جنسي مردانه؛ يعني، تستوسترون به دي هيدرو تستوسترون (DHT=Dihydrotestosterone) مي‏شود كه از عواقب بالا بودن ماده DHTدر خون، ريزش موها و تاسي و بزرگ شدن پروستات و عوارض ناشي از آن در پيري است. Herballove.com .
3. خود ارضايي مكرر باعث تحريك بيش از حد سيستم عصبي پاراسمپاتيك و افزايش تخليه اَسِتيل كولين (Acetyle Choline) از انتهاي اين رشته ها در مغز مي‏گردد كه اين خود باعث پاره‏اي از عوارض جسماني و رواني، چون حواس‏پرتي (Absentmilndedness)، كمي حافظه (Memory)، عدم تمركز حواس، سياهي رفتن چشم و در نهايت تاري ديد مي‏شود. تمام اين علامت ها ناشي از تغيير تعادل ميزان مواد شيميايي موجود در مغز است كه بين سلول هاي عصبي رد و بدل مي‏شود و انتقال پيام هاي مختلف را بر عهده دارد. 4_men.org .
برخي نيز بر اين عقيده‏اند كه علت بروز اختلالات مغزي (مانند حواس پرتي، عدم تمركز حواس و كاهش حافظه) ناشي از ظرفيت عظيمي از انرژي بدن است كه در هر بار انزال، تخليه شده و هدر مي‏رود؛ زيرا مايع مني حاوي مقدار بسيار زيادي DNA (هسته 400-300، اسپرمي كه در هر انزال خارج مي‏شود)، RNA آنزيم ها، پروتئين ها، مواد قندي، لسيتين (Lecithin)، كلسيم، فسفر، نمك هاي بيولوژيك، تستوسترون و... است. اين ذخاير عظيم انرژي - كه بايد در بدن براي رشد و تقويت بخش هاي مختلف مورد استفاده قرار گيرد - بيهوده و به طور مكرر از بدن خارج مي‏شود و هر كدام عوارضي را به دنبال مي‏آورند.
براي مثال از آنجا كه سلول هاي خوني و پلاكت ها در مغز استخوان ها توليد مي‏شود و به تكامل نهايي مي‏رسد و براي توليد آنها نيز انرژي بسيار زيادي مورد نياز است؛ در افراد گرفتار خودارضايي، تكامل مغز استخوان و در نتيجه توليد سلول هاي خوني با مشكل مواجه شده و منشأ كم خوني، ضعف و خستگي در اين افراد است. نيز دفع فسفر و ليستين بيش از حد از طريق انزال هاي مكرر، باعث كاهش ذخاير اين مواد مي‏شود كه مواد حياتي براي سلامتي سلول هاي عصبي هستند و در نتيجه اختلال عملكرد سيستم عصبي، مانند حواس پرتي، عدم تمركز حواس و... بروز خواهد كرد. www.anael.org .

دو. آسيب هاي روحي و رواني‏
ضعف حافظه و حواس‏پرتي، اضطراب، منزوي شدن و گوشه‏گيري، افسردگي، بي‏نشاطي و لذت نبردن از زندگي، پرخاشگري، بداخلاقي و تندخويي، كسالت دائمي و ضعف اراده، احساس حقارت، عدم اعتماد به نفس، احساس گناه و عذاب وجدان بروندادهاي رواني و روحي خودارضايي است. شرح پاره‏اي از اين موارد در مباحث گذشته روشن شد.

سه. آسيب هاي اجتماعي‏
ناسازگاري خانوادگي، بي‏ميل شدن به همسر و ازدواج، ناتواني در ارتباط با جنس مخالف و همسر، احساس طرد شدن، از بين رفتن عزّت، پاكي، شرافت و جايگاه اجتماعي، دير ازدواج كردن و لذت نبردن از زندگي مشترك‏ جهت آگاهي بيشتر نگا: قائمي، علي، خانواده و مسائل جنسي كودكان، (تهران: انتشارات انجمن اوليا و مربيان جمهوري اسلامي ايران، چاپ دهم، 1376)..

چهار. آسيب هاي معنوي و اخروي‏
هيچ يك از آسيب هاي پيش گفته، به اهميت آسيب هاي معنوي نيست؛ زيرا آسيب هاي معنوي، جان و دل و به عبارت ديگر كنه حقيقت وجود آدمي را تباه مي‏سازد. خودارضايي از نظر دين يك گناه است و به تعبير قرآن زنگار بر دل مي‏نهد: «كَلاَّ بَلْ رانَ عَلي‏ قُلُوبِهِمْ ما كانُوا يَكْسِبُونَ»؛ «چنين مباد! بلكه اعمال (ناشايست) دل هاي آنان را زنگار زده است».مطففين (83)، آيه 24.
زنگ يا زنگار در اشياي مادي، همان چيزي است كه روي فلزات و اشياي قيمتي مي‏نشيند و معمولاً نشانه پوسيدن و از بين رفتنِ شفافيت و درخشندگي آن و در نهايت ضايع شدن و از بين رفتن آن است.
علامه طباطبايي در تفسير الميزان ‏مي‏فرمايد: از آيه شريفه سه نكته استفاده مي‏شود:
1. اعمال زشت، نقش و صورتي به نفس و روح انسان مي‏دهند؛
2. اين نقش و صورت خاص، مانع آن است كه نفس آدمي حق و حقيقت را درك كند؛
3. نفس آدمي به حسب طبع اوليه‏اش صفا و جلايي دارد كه با داشتن آن، حق را آن طور كه هست درك مي‏كند. طباطبايي، سيد محمد حسين، ترجمه تفسير الميزان، ترجمه سيد محمد باقر موسوي همداني، (تلخيص)، (قم: دفتر انتشارات اسلامي، بي‏چا، بي‏تا)، ج 20، ص 385.
همچنين آسيب هاي معنوي جهان گذران را در مي‏نوردد و اگر اصلاح نگردد، حيات جاودان آدمي را در معرض تباهي و شوربختي قرار مي‏دهد. از اين رو نصوص ديني نسبت به آن هشدارهاي لازم را داده ‏اند. پيامبر اكرم‏صلي الله عليه وآله وسلم در اين باره مي‏فرمايد: «ناكح الكف ملعون»؛«ملعون است كسي كه خودارضايي كند» ري شهري، محمد، ميزان الحكمة، ج 12، ص 5654..
امام صادق‏عليه السلام نيز مي‏فرمايد: «با سه گروه خداوند در روز قيامت سخن نمي‏گويد و پاكشان نمي‏خواند و عذابي دردناك دارند، از آن سه‏اند، خودارضايي كننده و كسي كه لواط دهد»همان، ح 19049..
در روايات ديگري امام صادق‏عليه السلام خودارضايي را گناه عظيم و مورد نهي الهي معرفي فرموده است‏ همان، ح 19050..


راه هاي درمان‏
1. نخستين گام براي درمان اين عادت شوم، اعتقاد و ايمان به درمان‏پذيري آن و دوري از يأس و نااميدي است. اما رسيدن به نتيجه و ايجاد هرگونه تغيير و دگرگوني نيازمند گذشت زمان، انتخاب راه صحيح و به كارگيري دقيق دستورها است. البته ترك عادتِ نامطلوب، در زمانِ كوتاه بدون راهنماي كارآزموده و دلسوز، امكان ندارد. از همه اينها مهم‏تر، اراده و خواست فرد، نقش كليدي و محوري را ايفا مي‏كند. درمان و چاره جويي بايد منطبق بر خواست فرد باشد؛ زيرا تا وقتي كه او نخواهد، مي‏توان با قاطعيت گفت كه درمان نخواهد شد.
بنابراين بيمار اگر بخواهد، مي‏تواند بر بيماري اش غلبه كند و جمله معروف «خواستن توانستن است»، عين حقيقت است. اراده همچون نهالي است كه بايد آن را پرورش داد تا به مرحله خودشكوفايي و ثمردهي برسد؛ به عبارت ديگر، اراده تقويت شدني و پرورش يافتني است و راه پرورش و تقويت آن اين است كه برخلاف ميل خود، اندك اندك به مقابله با اين عادت شوم برخيزد تا پس از مدتي لذت توانستن را بچشد ق، مؤسسه پژوهشي - فرهنگي اشراق، خودارضايي يا ارضاي انحرافي جنسي، صص 29 - 30..
2. تلاش براي تقويت اراده از گام هاي مهم در امر بهبود است. نگوييد اراده از ما سلب شده است! ممكن است اراده انسان ضعيف شود؛ ولي هيچ گاه از بين نمي‏رود. نشانه اينكه هنوز اراده باقي است، اين است كه شخص اين عمل را در حضور ديگران و در هر شرايطي انجام نمي‏دهد. براي تقويت اراده، راه هاي زيادي پيشنهاد شده كه از جمله آنها تلقين به خود است‏ جهت آگاهي بيشتر نگا: پرسش ها و پاسخ ها دفتر 7 _ پرسش ها و پاسخ هاي برگزيده (ويراست جديد)، پرسش 46..
ويكتور پوشه - روان شناسِ فرانسوي - مي‏گويد: افراد مبتلا به اين عادت شوم، هر روز به دفعات مختلف با تمركز فكر به خود بگويند: «من به خوبي قادرم اين عادت بد را از خود دور كنم، من قادرم». تكرار اين عبارت ساده، اثر عجيبي در تقويت اراده و روحيه دارد.
پل ژاگو بر آن است كه: «تلقين، قبل از خواب نيز مؤثر است»همان، ص 34..جهت آگاهي بيشتر نگا: پرسش ها و پاسخ ها دفتر 7 _ پرسش ها و پاسخ هاي برگزيده (ويراست جديد) پرسش شماره ‏46.
3. سعي شود شكم به هنگام خواب، بيش از حد معمول پر نباشد.
4. از پوشيدن لباس هاي تنگ و چسبان اجتناب گردد.
5. از نگاه كردن به مناظر، فيلم ها و تصاوير تحريك كننده، خودداري شود و شخص به محض مواجهه با اين امور، چشم خود را بسته و يا به زمين و يا آسمان نگاه كند.
6. از شنيدن و خواندن مباحث و مطالب جنسي و حتي شوخي هاي تحريك‏كننده و فكر كردن در اين امور، دوري شود.
7. از خوردن مواد غذايي محرك، مانند خرما، پياز، فلفل، تخم‏مرغ، گوشت قرمز و غذاهاي پرچرب - اجتناب و به ميزان ضرورت اكتفا شود.
8. قبل از خواب مثانه تخليه شود.
9. از نوشيدن افراط گونه آب و مايعات پرهيز شود (به خصوص شب ها و قبل از خوابيدن).
10. هيچ‏گاه نبايد به بدن عريان خود نگاه كرد.
11. از دست‏ ورزي با اندام جنسي، بايد اجتناب نمود و در هيچ شرايطي، نبايد دست‏ ورزي كرد!
12. هرگز نبايد به رو خوابيد.
13. به منظور تخليه انرژي - زايد بدن، به طور منظم و زياد بايد ورزش كرد.
14. هيچ‏گاه نبايد بيكار بود؛ شخص بايد براي اوقات فراغت خود، برنامه داشته باشد و آن را با مطالعه، ورزش، زيارت، عبادت و ... پر كند.
15. هرگز در مكاني خلوت و تنها و دور از نظر ديگران نبايد ماند.16. هرگاه شخص مورد هجوم افكار جنسي واقع شد، بايد بلافاصله از مكان خلوت و دور از نظر ديگران خارج شود و خود را به كاري سرگرم كند. در اين زمينه گفت و گو با دوستان، مشاركت در عبادت هاي جمعي (مانند جلسات دعا، نماز جماعت و...) بسيار مفيد است.
17. هفته‏اي يكي دو روز، روزه مستحبي مفيد است و اگر شخص توان آن را ندارد، ميزان صَرف غذا را كاهش و فاصله هر وعده غذا را افزايش دهد و يا تعداد دفعات غذا را كاهش داده و به حداقل خوراك اكتفا كند.
18. از سخن گفتن ملايمت‏آميز، شوخي و خنده با نامحرمان خودداري كرده واز نرمي و لينت در كلام بايد اجتناب ورزيد.
19. هيچ‏گاه نبايد با نامحرم و جنس مخالف، در مكان خلوت و دور از نگاه ديگران باقي ماند (حتي براي آموزش و ...).
20. قرآن زياد بخواند و درباره معاني آيات آن فكر كند.
21. بايد هميشه براي ذهن فكر خود محتواي مطلوب و موضوع مناسب داشت.
22. منشأ اين مشكل، عدم پاسخ صحيح و مناسب به يكي از نيازهاي واقعي انسان است كه بايد به طور طبيعي و صحيح (ازدواج) ارضا و تأمين شود. اما اگر به شكل صحيح تأمين نشود، شخص دچار خطا و گناه خواهد شد كه عواقب سوء آن نيز دامنگير او مي‏شود. بنابراين در صورت امكان با كم كردن سطح توقعات و انتظارات، بايد براي ازدواج اقدام كرد؛ چرا كه بهترين راه حل ازدواج است.
23. از كردارهاي پيشين خود بايد توبه كرد. خداوند توبه كاران را مي‏بخشد. توبه و اطمينان از قبول توبه، بزرگ‏ترين عامل تقويت و دلگرمي براي آغاز حركتي نو است. گناه هر چه باشد، نبايد احساس بي‏ارزشي و نا اميدي به فرد دست دهد. بله! گناه ناراحتي و عذاب وجدان دارد؛ لكن به مفهوم پايان فرصت ها و انتهاي راه و نابودي نيست. كسي كه از صميم دل رجوع كند و تصميم قاطع بر جبران لغزش بگيرد، محبوب درگاه خداوند است: «إِنَّ اللَّهَ يُحِبُّ التَّوَّابِينَ»؛ بقره (2)، آيه 222..
چه عاملي از اين كارسازتر كه شخص گنه كار احساس كند در صورت توبه، خداوند او را دوست مي‏دارد و در نظر خداوند چنان است كه گويي گناهي مرتكب نشده است. امام باقرعليه السلام در اين باره مي‏فرمايد: «التائب من الذنب كمن لاذنب له»؛اصول كافي، ج 2، ص 435.؛ «توبه كننده مانند كسي است كه اصلاً گناه نكرده است».
«توبه» يعني شروع زندگي پاك و سازنده و حركت در نور و روشنايي. اگر شخص از گناه خويش مي‏ترسد، بايد از بالاترين گناه (يأس و نوميدي) بترسد.

در پايان بار ديگر تأكيد مي كنيم كه اگر كسي بخواهد و اراده اي جدي بر ترك اين عمل داشته باشد مطمئناً موفق مي شود فقط شرط اساسي آن داشتن اراده اي محكم است كه در اين باره در نوشته بعدي به آن خواهيم پرداخت. علاوه بر اين مي توان با مطالعه تجربه هاي موفق افرادي كه مدت ها با اين معضل دست و پنجه نرم مي كردند و بخاطر عدم شناخت كافي يا جدي نگرفتن راه مقابله با آن و يا به هر دليل ديگري گرفتار اين رفتار ناپسند بوده اند، اين احساس را در خود تقويت كرد كه واقعاً خواستن توانستن است زيرا در مسير مبارزه با اين گناه، احساس ضعف و سستي كردن آفتي بزرگ است.

اكنون از تمام خوانندگان گرامي چه خوب است اين درخواست را داشته باشيم كه تجربه موفق خود را ذكر كرده تا ديگران نيز قوت قلب كافي براي مبارزه و مقابله با چنين انحراف رفتاري را پيدا كنند گر چه روشن است كه مي توان با يك برنامه ريزي مناسب و عمل به راهكار هاي ارائه شده به طور دقيق و كامل به چنين هدفي دست يافت و تجربه هاي موفقيت آميز برخي افراد گواه آشكاري بر اين مطلب است. بيان تجربه هاي موفق توسط خوانندگان براي ديگر عزيزان مي تواند بسيار مفيد باشد. بنابراين آماده شنيدن اظهار نظرها و بيان تجربه هاي موفق تمام عزيزان هستيم تا آن را در اختيار ديگران قرار دهيم.

مقاله ديگري نيز با عنوان درمان خود ارضايي با عزمي راسخ در نشريه موجود است که مي توانيد به آن مراجعه کنيد.

با همکاري دكتر حسن قدوسي زاده [email protected] و حجت الاسلام شاكرين.



سايت براي يافتن اطلاعات بيشتر در اين ضمينه:
http://qa.nahad.ir/showarticle.aspx?id=62

:blink::blink: :D

نظر شخصی من اینه که : ضرر نداره ...
 

persianalpha

کاربر قدیمی پرشین تولز
کاربر قدیمی پرشین تولز
تاریخ عضویت
4 جولای 2004
نوشته‌ها
1,819
لایک‌ها
1,386
محل سکونت
Tehran
من كاري با پزشكي ندارم
ولي خيلي ها رو ديدم بعد از س ك س يا خود ارضايي زير چشمشون گود ميشه از جمله خودم!
چرا؟
 

reza_badkonaki

کاربر فعال سریال های تلویزیونی
کاربر فعال
تاریخ عضویت
4 سپتامبر 2005
نوشته‌ها
3,465
لایک‌ها
325
سن
35
محل سکونت
با قيد وثيقه فعلا ازادم

Benyaminj

کاربر فعال بازیهای کامپیوتری
کاربر فعال
تاریخ عضویت
24 آگوست 2005
نوشته‌ها
4,530
لایک‌ها
1,888
محل سکونت
Tehran
شما گویا تجربه کافی دارید که ازاین حرفا میزنید
کبودی دورچشم ...کمر درد ...حرف پیرمرد است
والا من فکر میکنم کسانی که اصرار بر ضرر نداشتن اين کار دارن از اين کارا میکنن ( البته نه همه..بعضی ها )
نه منی که میبينم اين همه ضرر داره بخوام از اين کارا بکنم
در ضمناً من اين قدر دوست دختر دوره ورم هست که ذره ای فکرمرو به اين مسأله معطوف نمیکنم
 

Benyaminj

کاربر فعال بازیهای کامپیوتری
کاربر فعال
تاریخ عضویت
24 آگوست 2005
نوشته‌ها
4,530
لایک‌ها
1,888
محل سکونت
Tehran
هرچند که من فکر میکنم بهترين کار همون پيدا کردن يه دوست دختر هست
 

persianstart

کاربر تازه وارد
تاریخ عضویت
29 سپتامبر 2007
نوشته‌ها
7
لایک‌ها
0
کبودي و گودي زير چشم به خاطر از دست رفتن ويتامين ث بدن هست و با استفاده از ميوه ها و يا ساير موادي که داراي ويتامين ث هستند مي شود آن را جبران کرد
موفق و پبروز باشيد
 

eva

کاربر تازه وارد
تاریخ عضویت
10 نوامبر 2007
نوشته‌ها
56
لایک‌ها
0
محل سکونت
خاك اريايي
والا من فکر میکنم کسانی که اصرار بر ضرر نداشتن اين کار دارن از اين کارا میکنن ( البته نه همه..بعضی ها )
نه منی که میبينم اين همه ضرر داره بخوام از اين کارا بکنم
در ضمناً من اين قدر دوست دختر دوره ورم هست که ذره ای فکرمرو به اين مسأله معطوف نمیکنم
پس معلومه كه .....اره
تو هر چقدر هم دوست دختر داشته باشي نمتوني هر موقع خاستي يكيو بياري پيشه خودت مگه اينكه ايران نباشي
 

mahi58

مدیر انجمن عکس و عکاسی
مدیر انجمن
مدیر انجمن
تاریخ عضویت
3 دسامبر 2006
نوشته‌ها
7,722
لایک‌ها
11,274
محل سکونت
Tehran
والا من فکر میکنم کسانی که اصرار بر ضرر نداشتن اين کار دارن از اين کارا میکنن ( البته نه همه..بعضی ها )
نه منی که میبينم اين همه ضرر داره بخوام از اين کارا بکنم
در ضمناً من اين قدر دوست دختر دوره ورم هست که ذره ای فکرمرو به اين مسأله معطوف نمیکنم

آمار:
صد در صد آقایان و 80 درصد خانم ها این کار را انجام می دهند.
 

Amirbahal3

Registered User
تاریخ عضویت
3 سپتامبر 2007
نوشته‌ها
3,200
لایک‌ها
538
سلام
از نظر روانشناسی هم خود ارزایی تنهایی مورد زیاد خاصی نداره. فقط بعضی از مسائلش ممکنه بد باشه مثلا یه بچه 16 یا 17 ساله رو در نظر بگیرید اگه فرض بگیریم 15 سالگی بلوغ جنسی نسبتا کاملی بدست آورده. و توی 16 - 17 سالگی کسی بفهمه که خود ارزایی میکنه و یا در حال خود ارزایی ببینتش و سرزنشش کنه و بد تر از اون تنبیهش کنه خب این میتونه بچه رو روانی کنه و بعدم ملت میگن خود ارزایی بچه رو روانی کرد!!! :blink: :lol: :lol:
در حالی که خودشون با رفتار مزخرفشون بچه رو روانی کردن!
پس اگه دیدین بچه داره خود ارزایی میکنه راهش این نیست که وسط کار برین سراغش و تنبیهش کنید! خیلی این کار بده.
نباید بهش گیر بدین.

البته من متخصص نیستم ولی خب فکر میکنم این رفتار معقول تر باشه.
 

cyb3rninja666

کاربر فعال درآمد اینترنتی
کاربر فعال
تاریخ عضویت
18 دسامبر 2005
نوشته‌ها
1,172
لایک‌ها
13
محل سکونت
Planet Earth!
والا من فکر میکنم کسانی که اصرار بر ضرر نداشتن اين کار دارن از اين کارا میکنن ( البته نه همه..بعضی ها )
نه منی که میبينم اين همه ضرر داره بخوام از اين کارا بکنم
در ضمناً من اين قدر دوست دختر دوره ورم هست که ذره ای فکرمرو به اين مسأله معطوف نمیکنم

ببخشید بهتون بر نخوره دوست دختر یکی هست ؛ اونی که زیاد دور و بر ادم ریخته slut هست .
که اینطوری ، دور و بر من بیشترش ریخته ، تازه مدل های CFM , PB &  MAXIM

مطمئن باش slut هم چیز مهمی نیست و کسی هم که حتی GF داشته باشه باز اینکار رو میکنه
همونطور هم که بچه ها گفتن ، و تو اینترنت میتونی ببینی با به طور مجازی 100% مردا اینکار رو میکنن

همین که شما امدی تو این تاپیک یعنی فکرت معطوف شده . اگر هم می خوای هاشا کنی ، بگی معطوف نشده
خوب نه تنها تجربه دربارش نداری ، اطلاعات هم نداری ، پس حرف هایی که میزنی ارزش نداره :lol::lol:

من كاري با پزشكي ندارم
ولي خيلي ها رو ديدم بعد از س ك س يا خود ارضايي زير چشمشون گود ميشه از جمله خودم!
چرا؟

شما تغذیه کامل هم نداشته باشی زیر چشت گود میافته ، ورزش هم بکنی غذا نخوری داغون میشی !!!
 
وضعیت
موضوع بسته شده است.
بالا