برگزیده های پرشین تولز

رب نارنج یک چاشنی لذیذ

imanghaderi

Registered User
تاریخ عضویت
12 اکتبر 2014
نوشته‌ها
145
لایک‌ها
19
سن
34
محل سکونت
tehran
دو نوع رب وجود دارد که همه ی ما در زندگی روزمره خود از آن ها بسیار استفاده کرده ایم و شاید طرز تهیه ی آن ها را در منزل خود بلد باشیم. اما امروز می خواهیم شما را با نوع دیگری از رب آشنا کنیم و به شما بگوییم که با چه غذاهایی می توانید از این رب بهره مند شوید و از مزه ی بینظیر آن لذت ببرید.
رب نارنج یک چاشنی لذیذ و ترش:
در اکثر غذاهای ایرانی دو نوع رب جایگاه ویژه ای دارد. رب گوجه فرنگی و رب انار از آن دسته از چاشنی هایی می باشد که ممکن است اغلب خانم های خانه دار تهیه آن در منزل را تجربه کرده باشند. اما امروز می خواهیم شما را با نوع دیگری از رب آشنا کنیم و به شما بگوییم که با چه غذاهایی می توانید از این رب بهره مند شوید و از مزه ی بینظیر آن لذت ببرید.
رب نارنج همان رب دلنشینی است که قصد داریم در این مقاله شما را با طرز تهیه ی آن و مصرف آن به همراه غذاهایی که با مزه ی این رب نارنج سازگار است، آشنا کنیم. برای تهیه ی رب نارنج، وسایلی که مورد نیاز شما می باشد را یک قابلمه ی بزرگ، آبمیوه گیری ومقدار دلخواهی، نارنج تشکیل می دهد. پس دست به کار شوید، به مقداری که قصد تهیه رب دارید، نارنج آماده کنید. نارج ها را شسته و اجازه دهید خشک شوند. اکنون آبمیوه گیری را آماده کرده و تمام نارنج ها را از وسط نصف کنید.

مقالات مرتبط : طرز تهیه رب خانگی


• نکته ی بسیار مهم: به خوبی می دانید که پوست نارنج تلخ مزه است، پس اگر چاقو با آن برخورد کند و سپس به گوشت آن برسد تلخی پوست را به آب نارنج انتقال داده و رب شما با آن کیفیت که انتظارش را دارید تهیه نمی شود. برای جلوگیری از این موضوع، شما باید ابتدا نارنج را از قسمتی که قصد بریدن آن را دارید پوست گیری کرده و سپس با چاقو آن را از همان ناحیه ی بی پوست به دو نیم کره تقسیم کنید. اکنون می توانید با خیال راحت آب نارنج ها را توسط آبمیوه گیری جدا کرده و بقیه ی مراحل تهیه ی رب نارنج را دنبال کنید.
زمانی که کار شما با آبمیوه گیری تمام شد و آب تمام نارنج ها را گرفتید، باید یک صافی تمیز و خشک را آماده کرده و آب نارنج ها را از صافی عبور دهید تا تمام تفاله ها و هسته های اضافی را از آن جدا کرده و آب نارنج یک دست برای تهیه رب نارنج خود آماده کنید.
حال قابلمه ی بزرگی را برداشته و آب نارنج های تصفیه شده را داخل آن بریزید، قابلمه را بر روی شعله ملایم قرار دهید. منتظر بمانید تا آب نارنج ها بجوشد، حواستان باشد که شعله باید ملایم باشد و نباید از قابلمه غافل شوید، چرا که ممکن است رب نارنج شما ته گرفته و طعم سوختگی بگیرد.
اجازه دهید رب نارنج به خوبی جوشیده و غلیظ شود. بطری ها یا شیشه هایی که قصد ریختن رب نارنج در آن را دارید، شسته و به خوبی خشک کنید. اکنون می توانید رب را به شیشه ها و بطری ها انتقال داده و اجازه دهید اندکی خنک شود، سپس درب آن را محکم بسته و از این پس آن را در یخچال نگه داری کنید.
رب نارنج را میتوانید به همراه کباب تابه ای، کبابی که بر روی منقل تهیه می کنید و همچنین غذاهای دریایی مانند ماهی و میگو استفاده نمایید. امیدواریم از تهیه ی این رب نارنج در منزل لذت کافی را برده باشید.
منبع : بانک مقالات
 

kalanest

Registered User
تاریخ عضویت
4 فوریه 2017
نوشته‌ها
119
لایک‌ها
23
سن
36
محل سکونت
تهران
بالا