برگزیده های پرشین تولز

رعایت اصول فنگ شویی در طراحی اتاق خواب

akhbarejazab

کاربر تازه وارد
تاریخ عضویت
22 جولای 2016
نوشته‌ها
26
لایک‌ها
0
سن
41
44444.jpg

رعایت اصول فنگ شویی در طراحی اتاق خواب تاثیر زیادی در طراحی دکوراسیون داخلی منزل دارد. در يک بررسي انجام شده مشخص کرده اند که اگر در اتاق خواب شما پنجره اي رو به بيرون است بهترين حالت ان اين است که اين پنجره در سمت راست تخت قرار گيرد.براي زيباتر شدن فضاي اتاق خواب خود به ريز ترين نکات نيز بايد توجه کنيد. از کوسن هايي که بروي تخت خواب شما زده شده است تا همهانگي که بايد ميان ساير لوازم درون ااق باشد همه و همه مي تواند در ايجاد حالتي خوش در شما موثر و مفيد باشد.
حال نوبت به انتخاب وسايل و نحوه چيدمان انها درون اتاق است.حتما بر اساس ميزان فضايي که در اختيار داريد و نوع معماري به کار رفته در اتاق اقدام به خريد نماييد.شايد بتوان مهمترين وسيله يک اتاق خواب را تخت خواب ان عنوان کرد.تخت بايد زيبا و راحت باشد و در بوجود آوردن فضايي شيک و يک دکوراسيون لوکس براي شما مي تواند بسيار موثر باشد.

چسباندن تخت به ديوار ممنوع
در اصول فنگ‌شويي هر کاري که باعث جلوگيري از جريان انرژي شود، ممنوع است؛حالا چه به هم ريختگي و شلوغي دور تا دور تخت باشد چه مانعي مانند ديوار که راه رفت و آمد از يک طرف تخت را گرفته باشد. مي‌گويند بنابر قوانين فنگ‌شويي چسباندن تخت به خصوص تختخواب‌هاي دونفره به ديوار يک اشتباه بزرگ است چرا که در اين حالت ديگر انرژي «چي» قدرت چرخيدن ندارد و در کل‌ داخل در و ديوار سرگردان مي‌ماند. به عقيده چيني‌ها تخت دو نفره‌اي که يک سمت آن به ديوار باشد،يعني اينکه رابطه زن و شوهر کم‌کم وارد يک تله مي‌شود. انگار يکي در گوشه‌اي از زندگي هميشه محصور مانده است.

بين پنجره و در قرار نگيريد
در زمان چيدمان اتاق خواب بايد در موقعيت پنجره و در اصلي اتاق دقت کنيد. درها و پنجره‌ها در اصول فنگ‌شويي بسيار مهم هستند و توجه به موقعيت آنها در برابر هر کدام از اشياي فضا اهميت زيادي دارند. تا جايي که ممکن است بايد سعي داشته باشيد تختخواب‌تان بين پنجره و در قرار نگيرد. اين طوري شما در ميانه جريان انرژي چي قرار مي‌گيريد و يکجورهايي مانع سر راه آنها هستيد. اگر راهي غير جا دادن تخت بين اين دو نداريد،لازم است حتما براي پنجره‌ها پرده‌هايي ضخيم انتخاب کنيد. از خوابيدن روبه‌روي پنجره‌ها هم دوري کنيد. خوابيدن جلوي پنجره بر اساس قانون فنگ‌شويي خوابي آشفته براي‌تان مي‌آورد.

اين روزها تحقيقات زيادي بروي آثار رنگ بر ذهن انسان شده است و همين امر موجب شده تا به شما باز هم بگوييم حتما در انتخاب رنگ براي دکوراسيون اتاق خواب خود نهايت دقت و وسواس را داشته باشيد.از رنگ هايي همچون سبز و آبي مي توان به عنوان رنگ هاي خودماني و آرامش بخش ياد کرد.اگر به دنبال ايجاد فضايي رومانتيک در اتاق خواب خود هستيد پيشنهاد مي کنيم از رنگ هاي زير استفاده نکنيد :

رنگ هايي مانند سفيد-خاکستري-صورتي -زرد
رنگ هاي سفيد و خاکستري باعث ايجاد خلسه و حالت کسلي در شما مي کند و مناسب اتاق خواب نيستند. رنگ زرد اگر به تنهايي استفاده شود باعث ايجاد عصبانيت رد فرد خواهد کرد.اما رنگ صورتي بر خلاف اينکه رنگ بسيار شادي است اام در منظر عمومي از ان به عنوان رنگي دخترانه ياد شده و شايد زياد مناسب آقايان نباشد.

براي داشتن يک اتاق خواب مطابق با استانداردهاي فنگ‌شويي لازم است حواس‌تان به نور اتاق هم باشد. فضاي آرام اتاق خواب نيازي به نور زيادي ندارد پس لازم نيست از چراغ‌هاي هالوژن و مهتابي يا لامپ‌هاي قوي در آويزهاي سقفي استفاده کنيد. اصلا بايد بي‌خيال چراغ‌هاي سقفي شويد. بهترين نور براي اتاق خواب نور آباژور است و در روز هم نور طبيعي. براي همين داشتن پرده‌هاي سبک در اتاق خواب براي داشتن نورهاي طبيعي روز در فنگ‌شويي يک قانون است وگرنه مي‌توان پرده‌ها را ضخيم کرد و اتاق را تاريک‌تر از حد لازم.
 

akhbarejazab

کاربر تازه وارد
تاریخ عضویت
22 جولای 2016
نوشته‌ها
26
لایک‌ها
0
سن
41
نقش نورپردازی در دکوراسیون منزل

4444.jpg

نورپردازی در دکوراسیون منزل و ایجاد فضای داخلی و طراحی داخلی منزل نقش مهمی را ایفا میکند. امروزه نور و نور پردازي نقش بسيار مهمي در زندگي انسانها ايفا مي کند. اصولا نور ريشه در نخستين روز خلقت دارد يعني زماني که واقعه نوراني Big Bang انفجار بزرگ زمين و کهکشان را بوجود آورد. تمدن و دانش بشري در زمينه نور مشعلها و شمعها و پديده هاي ابتدائي توليد نور و روشنائي رو به تکامل گذاشت و به مرحله اعجاب انگيز کنوني رسيد. اما در زندگي مدرن امروزي نور تنها وسيله اي در خدمت ساخت اجسام و اشياء ‌پيرامون ما نيست بلکه عاملي است که بهره گيري درست و عالمانه از آن مي تواند تاثير سازنده اي در روح و روان، شادابي، موفقيت و افزايش سطح بهره وري انسان در محيط کار و زندگي داشته باشد و درست به همين دليل است که امروزه علم و هنر نورپردازي به يکي از رشته هاي بسيار مهم در جهان تبديل شده و سرمايه گذاريهاي هنگفتي هم در زمينه توليد انواع و اقسام وسايل و تجهيزات نورپردازي در کشورهاي پيشرفته صنعتي صورت گرفته است.

نورپردازي عامل بر جسته نمودن افتخارات و لحظات خاطره انگيز انسانهاست و امروزه لامپهاي LED به دليل شدت نور خارق العاده و مصرف انرژي بسيار ناچيز و حرارت توليدي بسيار کم، جايگزين اصلي تمام لامپهاي موچود ديگر مي باشند و روز به روز با توجه به اهميت صرفه جويي انرژي، شاهد حضور بيشتر اين تکنولوژي هستيم.

برخلاف اين حالت، نورپردازي ناصحيح است که در فرد حسي آزاردهنده ايجاد مي کند. نورپردازي بد مي تواند محل را آکنده از جوّي ناراحت کنده يا ساکنان آن محل را عصبي، نگران و مضطرب سازد؛ فرد مدام اين حس را با خود دارد که گويي عاملي در ميانه، درست و به قاعده نيست. حتي ممکن است نور کم و حساب نشده باعث سردرد، خستگي چشم، اضطراب يا حتي تصادم به دليل ديد کم شود .

در نهايت کاربرد و طراحي دکوراسيون داخلي يک اتاق و نيز خواست ها، نيازها و شخصيت فردي کاربران يک محيط است که تعيين کننده ي شدت و نحوه ي توزيع نور خواهد بود. خوشبختانه روش هاي بسياري براي بهبود کيفيت روشنايي اتاق وجود دارد، بي آن که سيم هاي کشيده شده در سقف ها و ديوارها آشفتگي به وجود آورند. دگرگون کردن حال و هواي يک اتاق به وسيله ي به کار گرفتن فوت و فن هاي ساده امکان پذير است. با توجه به تصاوير و توضيحات آن ها، با اصولي آشنا مي شويد که حرفه اي ها در هنگام نورپردازي در سراسر خانه، به عنوان ابزاري کليدي از اين عوامل استفاده کرده، به نتايج مطلوب دست مي يابند .

شما نيز به اين نکته توجه داشته باشيد که پس از خواندن اين گونه مقالات، به نور محيط منزل يا محل کارتان با دقت بيشتري نظر اندازيد. بررسي کنيد که آيا نور محيط شما براي مطالعه، خياطي، درس خواندن و ساير اموري که نياز به تمرکز دارند، مناسب و کافي است؟ اگر چنين نيست، حتماً از چراغ هاي مطالعه يا چراغ هاي ديواري استفاده کنيد. سؤال ديگر اين است که آيا انتظار داريد منبع نوري که در محيط زندگي شما نصب شده، تنها جنبه ي زيبايي و به روز بودن را داشته باشد، يا اين که کارکرد عملي و مفيد آن نيز براي تان با اهميت است؟ يافتن پاسخ چنين پرسش هايي، بي گمان راهنماي شما در تعيين نور، روشنايي محيط و نوع منبع نور (حباب، آباژور، لوستر، نور طبيعي) خواهد بود .

در آشپزخانه هاي امروزي با رديفي از کابينت ها، اجاق و يخچال جاسازي شده به موازات و در کنار ديوارها، قسمت اعظم کار در آشپزخانه روي سطح کابينت ها در کنار اجاق گاز يا شير آب و سينک ظرفشويي انجام مي شود که در اغلب آشپزخانه ها همگي در کنار ديوار قرار دارند اما هنوز چراغ هاي سقفي از وسط سقف آشپزخانه آويزان هستند؛ در نتيجه افراد اغلب پشت به منبع نور و در زير سايه خود مشغول به کار هستند و هنگام کار از نور کافي برخوردار نيستند. با توجه به تغييرات ساختار آشپزخانه هاي امروزي نسبت به گذشته، ما در بخش هايي از آشپزخانه که اغلب محل انجام کار محسوب مي شود به نور کافي نياز داريم.

مانند سطح روي اجاق گاز، سينک ظرفشويي و سطوح روي کابينت ها که براي آماده سازي وسايل آشپزي و مواد غذايي مورد استفاده قرار مي گيرند. علاوه بر نياز به روشنايي در اين اماکن، فضاي کلي آشپزخانه نيز بايد از نور کافي برخوردار باشد. همچنين در بسياري از آشپزخانه ها بعضي از کابينت ها با درهاي شيشه اي و به صورت ويترين ساخته شده اند تا از آنها براي به نمايش گذاشتن ظروف زيبا و تزييني استفاده شود. اين کابينت ها نيز نياز به نورپردازي داخلي دارند. به اين ترتيب ما نياز به يک مجموعه منابع نوري داريم که هريک به صورت جداگانه قابل کنترل باشند.
 

akhbarejazab

کاربر تازه وارد
تاریخ عضویت
22 جولای 2016
نوشته‌ها
26
لایک‌ها
0
سن
41
طراحی دکوراسیون اداری لوکس ومدرن

طراحی دکوراسیون اداری لوکس ومدرن سبب افزایش کارایی کامندان و ایجاد دکوراسیون شیک و مناسب در محیط کار میشود. همه انسانها در اعماق درون خود خواستار آرامشند. اين امر، براي هر فرد، اگر نه در هيچ جاي ديگر، حداقل در خانه بايد محقق شود. در خانه است که مي‌توان انرژي‌هاي از دست‌رفته طي روز را جايگزين کرد. دور هم جمع شدن اعضاي خانواده، گپ زدن و چيزهاي ساده اين‌چنيني به ما انسانها کمک مي‌کنند تا خستگي‌هاي روزانه را در جايي بيرون از خانه جا گذاشته و براي فردا آماده شويم. فضاي داخلي خانه مي‌تواند منبع تمام‌نشدني نشاط و آرامش باشد به شرطي که بعضي از جزئيات ظريف که بسيار موثر هم هستند رعايت کنيم. گاهي توجه به نکته‌هاي کوچک، نتايج بزرگي به دنبال دارد.
قطعا عواملي که باعث خستگی زود کارمندان مي شود بايد در محيط کم و يا از بين برود . يکي از مهمترين اين عوامل همان نور محيط است که در بالا نيز اشاره به ان داشتيم.پس حواستان به ميزان نور محيط و استاندارد بودن ان باشد.

نوع مبلماني که انتخاب مي کمنيد جدا از رنگ و شکل ظاهريش بايد داراي حالت استاندارد و آرگونوميک باشد تا در استفاده هاي طولاني مدت باعث خستگي کارمندان نشود.همچننين براي ايجاد نظم در دکوراسيون داخلي دفتر کار شما پيشنهاد مي کنيم براي هر کارمند قفسه اي در نظر بگيريد تا وسايل خود را در ان قرار دهد.

ديوار ها هميشه در زيبا سازي محيط بسيار تاثير گذار بوده اند و ما بيشتر ديده ايم که در دکوراسيون اتاق خواب و يا در دکوراسيون آشپزخانه بيشتر به ديوار ها اهميت مي دهند. حال براي اينکه دکوراسيون محيط اداري شما نيز شيک و پر انرژي باشد از ديوارها مي توانيد بهترين استفاده ممکن را برريد و با رنگ اميزي و تزيين مناسب محيط خود را بسيار لوکس و ويژه نماييد.مطمئن باشيد يک ديوار ساده مي تواند باعث کسل شدن کارکنان شود و همين امر موجب کاهش راندمان کاري خواهد شد.

شما در فضاي اداري خود و يا در هر فضاي ديگر که از گل و گياه به درستي استفاده نماييد باعث شادابي محيط شده و حس بسيار زيبايي را به کارمندان القا مي کند.در واقع با گل و گياه دو هدف را مي توانيد دنبال نماييد . اول زيبا سازي محيط است و دوم ايجاد فضايي دل انگيز و پر انرژي .همه موارد بالا را اگر مو به مو و با دقت رعايت نماييد مي توان اميدوار بود که فضايي بسيار لوکس و شيک را خلق خواهيد کرد.

علاوه بر شناسائي رنگ و محصولات ومصالح ومبلمان بايد مهارت گفتگو با کارفرما و قبول سفارشات را داشته و روشهاي اجرا و نگهداري عناصر معرفي کننده فضا را بداند. همچنين بايد ساختار فضا را بشناسد. اين عامل از دانش مورد نياز براي طراح او را از دکوراتور متمايز مي‌کند.

طراح داخلي بايد قابليت برنامه‌ريزي و اجراي پروژه، تصميم‌هاي عملکردي را داشته و با پيمانکار و کارفرما همکاري کند و تمام کارها بنا به نظر خود آنها انجام شود. براي اين منظور بايد بين سليقه خود و کارفرما تعادل برقرار کند و بيشتر سليقه کارفرماي خود را در نظر داشته باشد. اين عامل شايد در ابتدا براي کساني که مي‌خواهند وارد اين حرفه شوند نااميد کننده باشد. بخصوص کسانيکه مي‌خواهند قبل از اينکه ساخت يک بنا تمام شود طراحي خودشان را شروع کنند. اين دو موضوع بيانگر اين نکته است که آنها بايد در مورد طراحي اوليه و پردازش اطلاعات و زمان‌بندي کارها مهارت داشته باشند. اين اصل موجب تعجب تعداد زيادي از طراحان واقعي مي‌شود که انتظار دارند تأثيرپذيري کمتري از قواعد اجرايي و فني در مورد پيدايش يک فضاء و حس کلي آن داشته باشد.

افراد موفق در اين صنعت اظهار مي دارند قابليت متعادل کردن عملکرد با زيبايي، تعيين کننده موفقيت يک طراح داخلي است. با وجود پيچيدگي کار، آنان که بخوبي از عهده آن بر مي‌آيند بسيار راضي و خشنودند.

انچه که همواره بايد مد نظر قرار گيرد آنست که هر فضاي داخلي اعم از محل کار، تفريح يا سکونت، قابليت زيبا شدن را دارد؛ تنها بايست از اصول و عوامل سازمان بندي صحيح بعلاوه کمي ذوق و سليقه استفاده کرد تا شرايط مناسب و دلخواه پديد آيد. شروع کار در فضاسازي و تزئين بايد عاري از جنبه هاي ذهني و خيال پردازي غير واقعي باشد. برخورد اول با مساله لازم است با در نظر گرفتن عينيات و امکانات صورت پذيرد. ساختن خانه‌اي در رويا آسان اما در عمل سخت و دشوار است!
 

akhbarejazab

کاربر تازه وارد
تاریخ عضویت
22 جولای 2016
نوشته‌ها
26
لایک‌ها
0
سن
41
سرویسهای بهداشتی و حمام ها در طراحی فضای خانه
سرویسهای بهداشتی و حمام ها در طراحی فضای خانه کمترین فضا را اشغال می کنند و گاهی اوقات بیشترین کم لطفی در مورد طراحی دکوراسیون داخلی آنها اتفاق می افتد.در صورتیکه با اندکی دقت در انتخاب مدلهای شیک و خلاقانه سینکهای روشویی و شیرآلات به سادگی می توان دکورهای زیبا و متفاوتی را در این فضاها ایجاد کرد.

برای ایجاد تغییر دکوراسیون حمام و دستشویی راههای مختلفی وجود دارد،یکی از ساده ترین این راه ها که در بازسازی ساختمان به شما کمک می کند،همانطور که گفته شد تغییر در نوع شیرآلات مورده استفاده در این فضاها می باشد.با تغییر در نوع شیرآلات مصرفی از استیل ضد زنگ و یا کروم به نوع جدید شیشه ای آن، که امروزه یکی از گران ترین انواع شیرآلات است.می توان به سادگی نگاهی تازه و مدرن در فضا ایجاد کرد.در طراحی های جدید شیر آلات و سینکهای روشویی علاوه بر زیبایی به کاربردی بودن آنها نیز توجه می گردد.

می توانید با انتخاب هوشمندانه و با سلیقه خود در آینه و لوازم دستشویی یک سرویس بهداشتی مدرن و زیبا داشته باشید. همچنین در کنار وسایل و لوازم اصلی دستشویی تزیینات سرویس بهداشتی نقش تعیین کننده در جلوه و زیبایی iهنگام بازسازی ساختمان دارند.

شما می توانید با خرید لوازم سرویس بهداشتی متناسب با طراحی و دیزاین منزل خودتان هماهنگی مناسبی در فضای منزل ایجاد نمایید.

x-5662406b7960c.jpeg


خلاقیت فیلیپ استارک طراح فرانسوی در بازسازی حد و مرز نمی شناسد.بسیاری از اشیائی که وی طراحی کرده است برای همگان شناخته شده است.شیرآلات نیمه شفاف Axor Starck V از مجموعه ی Hansgroheیکی از جدیدترین کارهای وی می باشد.که در ماه آپریل در نمایشگاه میلان از آن رونمایی شد.

x-5662407b9ccc4.jpg


سینکهای شفاف شیشه ای به همراه شیرآلات طرح آبشار که توسط Kraus طراحی شده است یکی دیگر از انواع خلاقانه طرحهای شیرآلات و روشویی در بازسازی ساختمان می باشد.

x-566240beda30a.jpg


شیرآلات شیشه ای مجسمه ای طرحهای جدیدی هستند که طراحان را برای بالابردن سطح کیفی پروژه های ساختمان خود یاری می رسانند.

x-566240e753c9a.jpg
x-566240f94775b.jpg
x-5662412a4928d.jpg
x-5662413dcf100.jpg


شیر زیر یکی از انواع منحصربه فرد ، سفارشی و دست ساز است که از شیشه دمیده شده ساخته شده است.ترکیب شیشه و فلز جذابیتی فوق العاده به این سری از شیرآلات بخشیده است وبه خاطرانعطاف پذیری در طراحی و ساخت با شیشه طیف گسترده ای از طرحها را می توان تولید کرد.

x-5662414c5a02c.jpg
x-5662416f6b507.jpeg
x-56624189e5a70.jpg
x-566241f4ed583.jpg
x-5662420bef937.jpeg
x-5662421e5ebd7.jpg
x-5662422ddd044.jpg
 
بالا