برگزیده های پرشین تولز

رفع خطاهای 404 و تاثیر آن بر سئو وب سایت

mr seo

کاربر تازه وارد
تاریخ عضویت
21 می 2018
نوشته‌ها
4
لایک‌ها
0
محل سکونت
تهران
چگونگی کار موتور های جستجو:
در دنیا سه موتور جستجوی برتر وجود دارد که دلیل برتر بودن این موتور های جستجو کاربران آنها می باشد ، کاربران سه موتور جستجوی bing yahoo و google را به ترتیب برای جستجوی موضوعات مورد نظرشان انتخاب میکنند اما موتور جستجویی که در بین این سه بیشترین تعداد کاربر را به خود اختصاص داده است موتور جستجوی google می باشد ، به همین دلیل وقتی از سئو وب سایت و چک کردن سئو و رتبه صحبت می کنیم ، موتور جستجویی که مد نظر ماست موتور جستجوی گوگل است .

منبع:
https://blog.kooroshdesign.com/beginners-guide-to-seo-chapter-1

اما موتور های جستجو چگونه کار می کنند؟
خزنده های گوگل در اینترنت به دنبال جمع اوری اطلاعات و لینک های درون شبکه هستند و تمام اطلاعات این لینک ها که همان وب سایت ها هستند را جمع آوری می کنند و این اطلاعات به صورت لیست دسته بندی می شوند و با توجه به اولویت در درون این لیست قرار می گیرند.
اما نکته اینجاست که این اولویت بندی همان سئو و قوانین و تکنیک های سئو است که با آن می توانیم به خزنده ها بگوییم که وب سایتX از وب سایت y امتیاز و اولویت بیشتری دارد پس در جواب به کوئری های کاربران لینک با اولویت بیشتر را نشان می دهند.

سئو وب سایت چیست؟
سئو وب سایت باعث می شود تا شما با رعایت قوانین و اصول سئو و به کارگیری تکنیک های سئو رتبه بالاتری را در موتور جستجوی گوگل کسب کنید


سئو چه اهمیتی در دارد؟
سئو باعث می شود تا وب سایت شما رتبه بالاتری را در گوگل کسب کند و هرچه این رتبه بالاتر باشد شما ترافیک بیشتری را از طرف گوگل به سمت وب سایتتان هدایت می کنید ، بیشتریت ترافیک مربوط به وب سایت هایی می باشد که در صفحه اول گوگل هستند و سپس این ترافیک صفحه ائل هم بین لینک های 1 تا 10 تقسیم می شود .

تاثیر خطاهای 404 بر سئو :
شما ممکن است که از نظر سئو وب سایت به خوبی عمل کرده باشید و در رتبه 1 تا 10 صفحه اول گوگل قرار گرفته باشید ، اما در صورتی که کاربران سوالات و یا موضوعاتی را سرچ بزند و در مقابل یکی از پج های وب سایت شما که رتبه دارد را انتخاب کنند و در مقبل کلیک کاربر صفحه 404 به انها نشان داده شود این حرکت کاربر شما را به هور کامل از بین می برد یعنی شما این کاربر را نخواهید داشت و همچنین از نظر الگوریتم های گوگل هم شما مشومل جریمه خواهید شد تا زمان یکه شما خطاهای 404 وب سایتتان را رفع کنید.
اگر در مراحل سئو وب سایت و پروسه کار وب سایت شما خطاهای 404 شما افزایشی باشد و روز به روز خطاهی شما و صفحه های حذف شده شما زیاد شود و یا تعداد زیادی خطای 404 داشته باشید که به ان رسیدگی نکنید اینبه رتبه سئو وب سایت شما تاثیر منفی خواهد گذاشت و شما اگر رتبه داشته باشید شما با جریمه گوگل روبه رو می شوید و رتبه شما کم می شود، اما در صورتی که شما خطاهای 404 وب ساییتان را بررسی و همیشه مورد آنالیز قرار دهید و آنها را رفع کنید در کاهش رتبه وب سایت شما تاثیر منفی نخواهد گذاشت و با ادامه سئو و بهینه سازی شما رتبه خواهید گرفت.

منبع:
https://blog.kooroshdesign.com/beginners-guide-to-seo-chapter-1

اما چگوه خطاهای 404 وب سایت را رفع کنیم؟
شما هم میتوانید از طریق گزینه fetch as google از قسمت وبمستر پروفیل وب سایتتان اقدام کنید و url هایی را که به عنوان 404 به شما معرفی کرده است را انتخاب کنید و این گزینه را بزنید و گزینه دیگر که البته گزینه بهتری هم میباشد redirect کردن می باشد که شما این ادرس ها را انتخاب می کنید و پس از بررسی 404 بودن انها را به صفحات موجود دیگر در وب ساییتان redirect می کنید.
 

lary

کاربر تازه وارد
تاریخ عضویت
1 ژوئن 2018
نوشته‌ها
1
لایک‌ها
0
سن
74
چرا سرعت در سایت های وردپرسی مهم است؟
مطالعات نشان می دهد که بازه توجه و دقت انسان ها از سال 2000 تا 2016، از 12 ثانیه به 7 ثانیه کاهش پیدا کرده است. اما این مسئله چه معنایی برای صاحبین وب سایت ها دارد؟

در حقیقت فرصت شما برای متقاعد کردن کاربران برای ماندن در سایت کاهش پیدا کرده است. یک سایت بسیار کند موجب ترک کاربران قبل از بارگذاری کامل آن می گردد.

بر طبق مطالعه ای که بر روی سایت های آمازون، گوگل و الگو و دیگر وب سایت های بزرگ انجام شده است، یک ثانیه تاخیر در بارگذاری سایت منجر به 7% کاهش نرخ تبدیل، 11% کاهش تعداد صفحات بازدید شده و 16% کاهش رضایت کاربران شده است.

مهمتر از آن، گوگل و سایر موتورهای جستجو سرعت سایت را یکی از فاکتورهای مستقیم رتبه بندی سایت ها در الگوریتم خود قرار داده و در نتیجه رتبه سایت های کند را بسیار پایین آورده اند. کاهش رتبه نیز بالطبع موجب کاهش ترافیک سایت می گردد.

جمع بندی از این موضوع بدین شکل است که اگر خواهان ترافیک، بازدید کنندگان و درامد بیشتر از سایت هستید، می بایست سرعت سایت خود را افزایش دهید.
 
بالا