برگزیده های پرشین تولز

رفع خطا Internal Server Error 500

iServerco

کاربر تازه وارد
تاریخ عضویت
20 آپریل 2016
نوشته‌ها
12
لایک‌ها
1
سن
26
برخی اوقات وب سایت شما load نمیشود و با خطای internal server error یا همان خطای شماره ی 500 مواجه میشود.بسیاری مواقع این خطا بعلت اشکال در تنظیمات مربوط به وب (مانند تنظیمات php) در سایت شماست.ممکن است بگویید این سایت کاملا سالم بوده و با همین تنظیمات کار میکرده است.باید توجه داشته باشید نرم افزارهای روی سرور بصورت مداوم در حال بروزرسانی میباشند،ممکن است بروزرسانی ها از نسخه ای به نسخه ی دیگر باعث انجام تغییرات اساسی در سرور شوند و این تغییرات مغایر با تنظیمات قبلی شما باشد و این امر مسبب بروز این خطا شود.

برای رفع این خطا کافیست از داخل cpanel وارد file manager شوید و فایل htaccess را باز کنید.
توجه داشته باشید که فایل htaccess یک فایل مخفی می باشد و برای دیدن آن در ابتدای ورود به file manager می بایست در کادر باز شده گزینه show hidden files را نیز فعال کنید .
وارد فایل htaccess شوید و خطهایی که مربوط به تنظیمات php میباشند را حذف نمایید. این خط کدها با php_admin و یا php_flag اغاز میشوند.
در همین فایل ممکن است داشته باشید:
followSymlinks در این صورت آنرا به SymLinksIfOwnerMatch تغییر دهید.
همچنین اگر Options All در این فایل وجود داشت آنرا حذف نمایید.

منبع : ای سرور
 

irist

Registered User
تاریخ عضویت
6 دسامبر 2007
نوشته‌ها
110
لایک‌ها
11
محل سکونت
iedb.ir/acc
سلام و درود.
ضمن تشکر بابت آموزش خوبتون.
باید بگم یکی از مهم ترین مکان هایی که باعث ایجاد این پیغام میشه htaccess هستش.
حالا شما گفتین راه حل رو.یک راه حل دیگه وجود داره که اون از طریق خود سروره.مثلا من روی سرورم این چیزارو بذارم الا پیغام نمیدده.اما یکی از سایت های خودمو روی سرور دیگه بردم همین پیغام رو میده.
یکم بر میگرده به سرور.
یک چیز دیگم هست.بعضی وتها باز هم بر میگرده با کانفیگ سرور,بعضی وقتها سر یک حمله که به سایت میشه این اتفاق میفته که بعد از چند مدت میبینید خوب میشه.اما بازم میگم بر میگرده به سرور که برای ایجاد خا در سرویس های مختلف چی رو نشون بده.
با تشکر از استارتر عزیز.
 
بالا