برگزیده های پرشین تولز

رفع هک و پاکسازی سایت

وضعیت
موضوع بسته شده است.

iman_99

کاربر تازه وارد
تاریخ عضویت
18 نوامبر 2014
نوشته‌ها
17
لایک‌ها
4
سن
34
محل سکونت
tehran
با وجود گسترش فناوری اطلاعات ، هر چقدر شاهد پیشرفت عظیم این حوزه هستیم حملات خرابکارانه نیز به همین منوال افزایش خواهد یافت . امنیت سایت ها و سرور ها برای مدیران کسب و کار های مختلف و وب مستران از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است . تمام مدیران باید همیشه به فکر امنیت سامانه خود باشند تا در برابر حملات هکر ها و خراب کار در امان باشند . اما تا بحال با خود فکر کرده اید اگر سایت تان مورد نفوذ قرار گرفت و هک شد باید چکار کرد ؟ در این مقاله میخواهیم در رابطه با رفع هک و پاکسازی وب سایت ها صحبت کنیم و کمی با روند کاری آن آشنا شویم .

سایت هک شده
بیشتر کسانی که مدیر وب سایت هستند زمانی متوجه هک شدن سایت خود می شوند که مرورگر آن ها اجازه ورود به سایت خودشان را نمی دهد . با بروز این مشکل ، سرویس دهنده هاست یا سرور سریعا سایت شما را آفلاین خواهد کرد تا به بقیه مشتریانش آسیبی وارد نشود و به شما اطلاع میدهند که فایل های مخرب خود را حذف کنید و در اطلاح پاکسازی و رفع هک را انجام هید .

اگر روزی فهمیدید که سایتتان هک شده است در اصل یک فاجعه رخ داده است زیرا این وب سایت مدت طولانی است که هک شده است تا هکر ها سرانجام توانسته اند به آن آسیب برسانند. آسیب آن ها باعث شده که سرویس دهنده هاست سرویس شما را قطع و علاوه بر آن گوگل متوجه این موضوع شود که نتیجه آن ، کاهش رتبه گوگل شما و رشته شدن پنبه هایتان در سئو خواهد بود ؛ به همین دلیل است که بسیاری از وب سایت ها هزینه هایی را ماهیانه برای سرویس ها مدافع سایت و فایروال ها پرداخت می کنند.

راه های فهمیدن هک شدن سایت
هیچوقت نمیتوانیم بگوییم یک افزونه یا یک سیستم امنیتی میتواند ۱۰۰% امنیت شما را تامین کند زیرا یک جمله معروف بین افراد اهل فن وجود دارد که میگوید ” امنیت هیچگاه ۱۰۰% نیست”.

اما اگر سایت ما روزی هک بشود ما از کجا میفهمیم ؟



هشدار مرورگر ها به شما هنگام بازدید سایت
اگر یکی از بازدیدکننده ها یا خودتان متوجه این موضوع شدید به احتمال بسیار بالا سایت شما هک شده یا به یک بد افزار آلوده شده است.



phishing-attack-warning1-300x143.png


این ارور بالا یعنی هکر فایل یا چیزی رااز طریق ایمیل یا نظرات یا … در سایت شما کار گذاشته است.

برای دزدیدن اطلاعات یا هر کار دیگری

malware-attack-warning-300x179.png


این پیغام هم به این معنی است که هکر با سایت شما دسترسی داشته و یک بد افزار در آن قرار داده است.



سایت شما دیفیس میشود
Screenshot_2019-08-26-Hacked-By-Mr-J0N3-.png


دیفیس یک اصطلاح تخصصی در بین هکر ها و امنیت کار ها میباشد که منظور آن ها یک صفحه میباشد حاوی پیغام هکر پس از هک کردن یک وب سایت .اگر سایت شما هک بشود یکی از راه هایی که میتوانید بفهمید سایت تان مورد نفوذ قرار گرفته و یا هک شده است دیدن صفحه اصلی و سایر ساب دایرکتوری ها میباشد .





دان شدن سایت شما توسط هاست :
این اتفاق زمانی می افتد که سرویس دهنده زودتر از شما توسط بازدیدکنندگان یا نرم افزار های امنیتی خود متوحه این موضوع بشود.

با این کار با ارسال یک پیام به ما وب سایت دان می شوذ و کسی امکان دسترسی به آن را نخواهد داشت.

در ضمن متوجه این موضوع باشید که سرویس دهنده سایت می توانند وب سایت شما و کلیه بک اپ هایتان را به طور کامل فرمت کنند.

با این بقیه مشتریان خود را از خطر دور نگه می دارند.

پس حتما به صورت هفتگی یا روزانه بک آپ تهیه کنید.



سایت خطرناک در گوگل
گوگل در نتایج جست و جو ، وب سایت شما را به عنوان سایت خطرناک نشانه گذاری می کند. در صورتی که وب سایت شما هک شده باشد ، وب ساتی با هشدار هایی مثله ” این سایت ممکن است هک شده باشد ” به بازدیدکنندگان هشدار می دهد.



this-site-may-be-hacked-300x69.png


هشدار در سرچ کنسول گوگل :
اگر در سرچ کنسول یا همان وبمستر تول گوگل اکانت داشته باشید ، در صورت بروز هر گونه مشکلی گوگل شما را خبر دار خواهد کرد.

با چک کردن روزانه مسیج ها ، می توانید از این مهم با خبر شوید.

علاوه بر آن در قسمت “Security Issues” مشکلات و خطرات امنیتی سایت شما مشخص می شود.

Search-Console-malware-1024x469-300x137.png




رفع هک و پاکسازی سایت چگونه انجام میگیرد ؟
اگر سایت شما هک شود پس از اطلاع به ما ، یک تیم متخصص و با تجربه از هکر های کلاه سفید برای پروژه شما جهت انجام رفع هک سرویس شما آماده میشوند ، پس از تجزیه و تحلیل کامل سایت و سرور شما میتوانند مشکل را بفهمند و دسترسی هکر را از سرور قطع کنند ، فایل های مخرب را حذف کنند و در نهایت سرور و سایت شما را امن کنند .

hack_1494814609.jpg


سایتم هک شده چکار کنم ؟
اگر شاهد یکی از موارد بالا بوده اید و یا اختلال مشکوکی را در روند کاری سایت تان مشاهده کردید ، میتوانید همین حالا با کارشناسان ما تماس بگیرید . علاوه بر مشاوره ی رایگان در صورتی که خاستید میتوانیم سایت و سرور شما را از هر گونه ویروس ، دیفیس ، فایل های مخرب ، باج افزار و… پاکسازی نمایییم .

شرکت امنیتی
شرکت امنیتی پردیس
 
Last edited:
وضعیت
موضوع بسته شده است.
بالا