برگزیده های پرشین تولز

رقص درویشی در استانبول

arioparvaz

Registered User
تاریخ عضویت
14 دسامبر 2015
نوشته‌ها
172
لایک‌ها
3
سن
23
رقص درویشی استابول
یقینا بهترین مکان برای تماشای رقص های درویشی در قونیه است اما در استانبول هم محل های بسیاری وجود دارد که این نمایش ها را به اجرا می گذارد.

رقص درویشی (Whirling Dervishes) چیست؟
رقص درویشی نام خود را از جلال الدین رومی (۱۲۰۷-۱۲۷۳) شاعر بزرگ عرفانی و استاد صوفی که شاگردانش او را مولانا می نامیدند، اتخاذ کرده است. صوفیان به دنبال ایجاد یک رابطه ی نزدیک با پروردگار بودند و این رابطه برای آنان از طریق مناجات، دعا، موسیقی و نوعی از رقص های چرخشی ایجاد می شد. بازدیدکنندگان می توانند برای بازدید از این نمایش بروند، اما نباید فراموش کنند که این اجرا یک اجرای مذهبی است و باید در حین چرخش و اجرای این دروایش از صحبت کردن، ترک کردن صندلی خود و یا عکس گرفتن خودداری کنند.
darvishi.jpg

بهترین مکان برای تماشای رقص درویش
بهترین و معروفترین رقص درویش در لژ Galata که در Galipdede Caddesi واقع شده است، اجرا می شود. این سالن اولین سالن رقص های درویشی در شهر بوده که بعد از مرمت و بازسازی در دسامبر ۲۰۱۲ دوباره شروع به کار کرده است. این نمایش ها در دو مکان دیگر هم اجرا می شوند: موزه ی Press (Basin Museum) که در نزدیکی Cemberlitas و حمام و همچنین بازار بزرگ در منطقه ی سلطان احمد است و همچنین تالار Sirkeci. موزه ی Press هم بعد از مرمت و بازسازی در دسامبر ۲۰۱۲ بازگشایی شد.
مراسم رقص های درویشی (Semas) هر روز به جز دوشنبه ها از ساعت ۱۹:۳۰ اجرا می شود و هزینه ی بلیط آن معمولا TL 35 است. اما یکشنبه ها به TL 45 افزایش پیدا می کند. از آنجایی که مراسم ها در بین گردشگران محبوبیت خاصی دارد، بهتر از پیشاپیش بلیط خود را رزرو کنید.
darvishi2.jpg

امیدواریم از این مطلب لذت برده باشید. در صورت نیاز به هرگونه راهنمایی در خصوص تور ترکیه ، تور استانبول با ما تماس بگیرید. آژانس آریو پرواز پرشین 88543424
 
بالا