برگزیده های پرشین تولز

رمان گوژپشت نتردام

mohseni756

کاربر تازه وارد
تاریخ عضویت
8 دسامبر 2019
نوشته‌ها
4
لایک‌ها
3
سن
26
ویکتور هوگو نویسنده ی مشهور فرانسوی در اثر مشهور خود، سعی دارد تا شخصیت حقیقی انسان ها را به تصویر بکشد. انسان هایی که محبوس کالبد و جسمشان شده اند. کتاب فوق به خوبی به خوانندگان این موضوع را نشان میدهد که زیبایی و فریبندگی ظاهری ممکن است احساساتی کریه و ناجوانمردانه را به دنبال داشته باشد و شاید مهربانی و آزادمنشی افراد و شخصیت پر ارزش انسان در جسم نشان محبوس شده باشد و جسم آنان مانند سرپوشی بر زیبایی و قدرت درونی آنان باشد.
اما دقیقا نکته ی اصلی که این کتاب سعی در بیان آن دارد این است که تمامی انسان ها در جریان زندگی ممکن است بر اثر نا آگاهی اسیر و قربانی ظاهرشان شوند، بدون آن که باطن خود را ببینند و به آن ارج بدهند.

Victor_Hugo-Hunchback.jpg

قهرمان اصلی کتاب
برخلاف بیشتر کتابهایی که خوانده اید، قهرمان کتاب گوژپشت نتردام یک شخص بخصوص نمی باشد، بلکه قهرمان حقیقی داستان، کلیسای نوتردام واقع در پاریس میباشد. کلیسایی که با گذشت قرن ها و حکومت های مختلف، بسیاری از زشتی ها و زیبایی ها را بر خود دیده است و آن ها را به جان خریده و در گوشه و کنار دیوار ها و و معماری قدیمی بنای خود پنهان کرده است.
کتاب فوق باری دیگر به انسان ها نشان می دهد که همه ی افراد چه زشت و چه زیبا در گذر عمر و در جریان نوسانات تاریخی از میان خواهد رفت و تنها چیزی که از آنان می ماند نشانه های راستی و درستکاری و یا حتی پلیدی و بدکرداری آنان می باشد.
کتاب گوژپشت نوتردام روایت داستان کلیسای نوتردام است که پناهگاه و نجات دهنده ی مردم بی گناه و بی دفاع پاریس میشود و وقتی که انسان های حریص اقدام به جنگ با یکدیگر میکنند و عدالت را ضایع میکنند، در واقع کلیسا و نشانه ی بزرگ شهرشان را از بین می برند. ویکتور هوگو در این کتاب معتقد است که بهشت و جهنم انسان ها درست در میان این جنگ ها تعیین میگردد.

NotreDameI.jpg

بررسی سبک نوشتاری
هوگو در این اثر مشهور خود از سبک دراماتیک بهره گرفته است و جریان اصلی داستان را با حالتی غم انگیز و اندوهناک ترکیب کرده است؛ اما نیروی اصلی که باعث جذب خوانندگان به سمت کتاب گوژپشت نتردام می شود، ایجاد احساس رئالیستی حیرت انگیز میباشد. هنرنمایی زیبایی ویکتور هوگو در نمایان کردن واقعیت ها در کتاب گوژپشت نتردام به گونه ای میباشد که هر انسان ناپخته ای را به خوبی به بازگو کردن داستان آغاز و پایان وجود آدمیان، دعوت میکند.
سبک نوشتاری ویکتور هوگو در این کتاب باعث شد تا به محض انتشار نسخه ی اصلی کتاب، مردم به سمت آن جذب شوند و تمام آنچه را که از یک کتاب خارق العاده انتظار داشتند را در این کتاب یافت کنند. شخصیت پردازی ها در کتاب گوژپشت نتردام به گونه ای میباشد که خواننده در هنگام مطالعه ی کتاب به خوبی قهرمانان و شخصیت های اصلی را لمس میکند و با آنان ارتباط میگیرد.
شاید برخی از منتقدان اعتقاد داشته باشند که ویکتور هوگو با توصیف بیش از حد شخصیت های خود آنان را غلو آمیز جلوه میدهد؛ اما واقعیت آن است که یک نویسنده ی خبره، نویسنده ای می باشد که با سبک نوشتاری خود بتواند شخصیت های کتاب خود را برای مخاطبان خود باورپذیر جلوه دهد، همانند کاری که ویکتور هوگو در کتاب گوژپشت نتردام به نحو احسن انجام داده است.
Hunchback.jpg

بهره گیری کتاب گوژپشت نتردام از نمادها
شاید یکی از ایراداتی که میتوان به کتاب گوژپشت نتردام وارد کرد آن باشد که این کتاب به دلیل متن ثقیل خود، تنها مخاطبان خاصی را به دنبال خود میکشاند و کسانی که برای اولین بار با این کتاب برخورد میکنند متن آن را کمی دشوار می دانند؛ اما ویکتور هوگو برای آنکه بتواند حس تجسم یک موجود خارق العاده و دوره ی حیات حیات، عزل و تنزل قدرت آن را درخوانندگان خود ایجاد کند از این نوع نوشتاری استفاده کرده است و بدون این کلمات به ظاهر ثقیل بیان داستان کلیسای نتردام در زمان شکست و خرابی شهر پاریس، ناممکن میباشد.
در کتاب گوژپشت نتردام، ویکتور هوگو توانسته است با استفاده از نمادها و عناصر انسانی به خوبی واقعیت زندگی و حتی تاریخ را به تصویر بکشد. ویکتور هوگو در کتاب گوژپشت نتردام همچون روانشناسی عمل میکند که با روانکاوی به یافتن چالش ها و سختی های زندگی انسان می پردازد و به او نشان میدهد که شکست و پیروزی در زندگی واقعی، رویایی بیش نیست و تنها چیزی که از انسان ها باقی می ماند اعمال و کردار خوب و بد آن است که تاریخ را نیز رقم میزند. این کتاب به تفسیر فضای درام و غم انگیز دوره ی انحطاط قرون وسطی و شکست کلیسا نوتردام می پردازد و زندگی انسان ها را در این میان نمادی از تاریخ بشریت در قرون مختلف و حکومت های مختلف میداند.

دانلود رایگان رمان گوژپشت نتردام
 

negrasombra

Registered User
تاریخ عضویت
15 دسامبر 2013
نوشته‌ها
1,326
لایک‌ها
2,164
بسیار ممنون از شما دوست گرامی. از عنوان فکر کردم برای فروش دارید این کتاب رو
 
بالا