برگزیده های پرشین تولز

روتر بی سیم خانگی مقرون به صرفه Tenda F3

Shazami

کاربر تازه وارد
تاریخ عضویت
17 سپتامبر 2017
نوشته‌ها
21
لایک‌ها
9
سن
37
کاربران اینترنت ثابت در ایران به‌طور گسترده از مودم ADSL استفاده می‌کنند. این مودم‌ها یا توسط شرکت ISP برای آن‌ها ارسال می‌شود یا توسط خود کاربر خریداری می‌شوند؛ اما در بیش از ۸۰ درصد مواقع، شبکه‌ی بی‌سیم ارائه‌شده توسط این مودم‌ها حرفه‌ای نیست و بیشتر کاربران از سرعت و محدوده‌ی پوشش شبکه‌ی بی‌سیم خود رضایت ندارند. نخستین راهکاری که به ذهن چنین کاربرانی می‌ر‌سد، تعویض دستگاه مودم است؛ اما مودم‌های حرفه‌‌ای بسیار گران‌قیمت هستند و خرید یک مودم مقرون‌به‌صرفه‌ی دیگر نیز تغییری در وضعیت شبکه‌ی بی‌سیم فعلی ایجاد نخواهد کرد. در این شرایط، چاره‌ی کار چیست؟ در این مرحله است که پای روترهای بی‌سیم خانگی به میان می‌آید!







روتر بی‌سیم خانگی: این دستگاه‌ها برای مصارف گوناگونی مورد استفاده قرار می‌گیرند؛ اما وجه اشتراک آن‌ها حتی در مدل‌های مقرون‌به‌صرفه، امکانات بیشتر نسبت به مودم‌های خانگی است. تنها کافی است شبکه‌ی وایرلس مودم را خاموش کنید و روتر را با کابل شبکه به مودم متصل کنید.

دستگاه Tenda F3 یک روتر بی‌سیم کوچک و در عین حال قدرتمند است که در کلاس روترهای مقرون‌به‌صرفه قرار می‌گیرد. در این دستگاه خبری از فناوری‌های پیشرفته نظیر Beamforming یا MU-MIMO یا باندهای سه‌گانه و دوگانه نیست؛ اما در مقابل می‌توان برای یک شبکه‌ی وایرلس قدرتمند روی آن حساب کرد.

استفاده از چیپست قدرتمند Broadcom باعث شده است تا روتر، شبکه‌ی بی‌سیم قدرتمندی را ایجاد کند و کارایی دستگاه هنگام اتصال تعداد زیاد کاربران به شبکه‌ی بی‌سیم دچار اختلال یا کندی نشود و هنگام انتقال فایل‌های حجیم یا فیلم‌های HD، ارسال تصویر روی تلویزیون یا ویدئو کنفرانس و ... کانکشن شبکه‌ی بی‌سیم مورد اطمینان باشد و قطع نشود. همچنین پهنای باند ۲.۴ گیگاهرتزی با سرعت ۳۰۰ مگابیت‌برثانیه می‌تواند نیاز کاربران را به‌راحتی پاسخ دهد. با سه آنتن قدرتمند 5dBi و پوششی به مساحت ۲۰۰ مترمربع، امواج بی‌سیم تمامی نقاط منزل را فرا می‌گیرند؛ بنابراین نگران قطع شدن یا ضعیف بودن شبکه‌ی Wi-Fi نباشید، چرا که تمامی دستگاه‌ها به‌راحتی می‌توانند از یک شبکه‌ی مطمئن و پرسرعت استفاده کنند.

QOS: با کنترل پهنای باند هرکدام از کاربران، می‌توان به هر کاربر پهنای باند مشخصی را اختصاص داد تا همه‌ی کاربران بتوانند از شبکه‌ی بی‌سیم به نحو مطلوب استفاده کنند. با انتخاب بازه‌ی سرعت، می‌توان برای هر کاربر محدوده‌ی مُجازی از پهنای باند و سرعت تعریف کرد تا هرکدام، از بخشی از سرعت شبکه استفاده کنند.

روتر بی‌سیم F3 می‌تواند علاوه‌بر حالت کاری Wireless Router در حالت کاری زیر نیز کار کند:

• Universal Repeater (گسترش شبکه‌های بی‌سیم اطراف)

• WDS Bridge Mode (ارتباط دو شبکه‌ی بی‌سیم به یکدیگر)

• WISP (اتصال به دکل بی‌سیم سرویس‌دهندگان اینترنت)

همچنین می‌توان از قابلیت‌های حرفه‌ای این دستگاه به مواردی مانند: Port Range forwarding ،DMZ Host ،DDNS ،UPnP ،URL Filter ،MAC Address Filter ،MAC Clone ،DHCP Server و غیره نام برد.

با توجه به اینکه F3 یک روتر بی‌سیم است، می‌توان انتظار داشت که قابلیت Static Routing و جدول Routing Table نیز جز وظایف اصلی این دستگاه باشد، جایی که کاربر می‌تواند با مسیردهی به صورت دستی، وارد شبکه‌ی دیگر در دستگاه‌های دیگر شود. راه اندازی دستگاه بسیار ساده است و می‌توان ظرف مدت ۳۰ ثانیه تنظیمات اصلی را انجام داد و اینترنت را در اختیار سایر کاربران قرار داد. تنها کافی است تا مراحل راه‌اندازی دستگاه را اجرا کرده و دستورات روی صفحه را دنبال کنید.

مشخصات روتر F3
آنتن ۳ آنتن اکسترنال ۵ دسی‌بل‌ به ایزوتروپیک
باند و سرعت وای‌فای IEEE802.11n, IEEE802.11g, IEEE 802.11b
۲.۴ تا ۲.۴۸۳۵ گیگاهرتز
۳۰۰ مگابیت‌برثانیه
منبع تغذیه ۱.۹ وات (بدون بار) تا ۳.۳ وات (تحت بار کامل)
جریان برق مستقیم ۹ ولت و ۶۰۰ میلی‌آمپر
پورت / اتصال یک پورت 10/100M auto-negotiation WAN
سه پورت 10/100M auto-negotiation LAN
 
بالا