برگزیده های پرشین تولز

روزانه بالغ بر 360 هزار بدافزار جدید در جهان منتشر می‌گردد!!

sanjary

Registered User
تاریخ عضویت
29 اکتبر 2017
نوشته‌ها
99
لایک‌ها
1
سن
35
در گزارش سالانه ی 2017 لابراتوار کسپرسکی، تعدادی از فایل های مخرب توسط تکنولوژی های مجهز پردازش و در گروه‌های سه‌گانه دسته‌بندی شدند. (78%) از فایل‌های مخرب در گروه بدافزارها، 14% در گروه ویروس‌ها و (8%) باقیمانده نیز در گروه نرم افزارهای تبلیغاتی جای گرفتند.

این رشد تاثیر بزرگی به همراه دارد: لابراتوار کسپرسکی در تحقیقات خود متوجه شده است که 29.4% از کامپیوترهای کاربران حداقل یک بار در طی سال، حملات بدافزارهای اینترنتی را تجربه کرده و 22% از کامپیوترهای کاربران تحت برنامه های تبلیغاتی و مجموعه های آن ها قرار گرفته اند.

لابراتوار کسپرسکی می گوید: فعالیت ویروس ها در 5 تا 7 سال گذشته با توجه به توسعه پیچیده و بهره وری کم آن ها به طور چشمگیری کاهش یافته است. با این حال مقدار کمی از توسعه ی آن ها همچنان ادامه دارد و این مقدار با رقم 14% خود را نشان داده است.

malvare%202017.jpg

دلایل رشد بدافزارها بی شمار است: افزایش شیوع در حملات باج افزارها در طول چندسال گذشته باج افزارها را به تهدیدی مداوم تبدیل کرده و باعث شده است این جنبش به صورت اکو سیستمی رو به رشد ادامه یابد و بتواند جهان آنلاین را در مشت خود گیرد. لابراتوار کسپرسکی می گوید: صدها گونه ی جدید از بدافزارها به صورت روزانه ایجاد و منتشر می گردند. گذشته از آن، ما در سال 2017 شاهد ماینرهای رمزنگار (گونه ای از بدافزارها که مجرمان سایبری به تازگی شروع به استفاده از آن ها کرده‌اند) هستیم. علاوه بر این پیشرفت در تکنولوژی های تشخیص می تواند به شناسایی و به دام انداختن آن ها کمک بسزایی نماید.

تعداد بدافزارها برای اولین بار در سال 2011 در حالی که مجموع آن ها 70.000 بود، محاسبه شد. از آن زمان تاکنون این رقم 5 برابر شده است. همچنین پس از یک کاهش جزئی در سال 2015، تعداد فایل های مخربی که روزانه شناسایی می شوند در حال افزایش است.

Vyacheslav Zakorzhevsky، مدیر تیم آنتی تروجان در لابراتوار کسپرسکی گفت: در سال 2015 ما شاهد افت قابل ملاحظه ای در تشخیص خود بودیم و تصور ما در آن زمان این بود که بدافزارهای جدید برای مجرمان از اهمیت پایینی برخوردار هستند. اما چه اتفاقی رخ داد که همه چیز عوض شد و استفاده از بدافزارها در میان مجرمان تا این اندازه پر اهمیت شد؟ با این حال طی دو سال گذشته ما شاهد رشد روز افزون بدافزارها بودیم که این افزایش نشان دهنده ی محبوبیت بدافزارها در میان مجرمان است.
 
بالا