برگزیده های پرشین تولز

روشهای مفید برای بهبود رتبه سایت

seo.hoseiny

کاربر تازه وارد
تاریخ عضویت
13 آگوست 2018
نوشته‌ها
14
لایک‌ها
6
سن
44
با اجرای این 5 توصیه شاهد بهبود رتبه سایت به بالای نتایج صفحه جستجو خواهید بود.

1- محتوای مرتبط با موضوع وب سایت منتشر کنید
محتوای باکیفیت اولین عامل مؤثر در رتبه سرچ هست، تا حدی که میتونم بگم هیچ چیز نمیتونه جای محتوای خوب رو بگیره. محتوای باکیفیت به خصوص اگه مخصوص کاربرهای مد نظر سایت تهیه بشه میتونه ترافیک سایت رو افزایش بده، که همین افزایش ترافیک اقتدار و ارتباط سایت رو بهتر میکنه.
برای هر صفحه یک عبارت کلیدی تعیین کنید. به این فکر کنید که سرچ کننده ای که جوابش در صفحه شماست، چه عبارتی رو سرچ میکنه و همون عبارت رو به عنوان عبارت کلیدی صفحه تون انتخاب کنید. بعد توی محتوایی که برای صفحه مینویسید این عبارت رو چند بار تکرار کنید – یکی دو بار در ابتدا و پایان پاراگرافها و دو تا چهار بار در بین بقیه بخشهای محتوا.
یادتون نره حتما از تگ های عنوان و سایر تگ های تأکیدی با نوشته های برجسته و کج (ایتالیک) هم برای برجسته سازی عبارتهای کلیدی صفحه کمک بگیرید، اما تو این کار زیاده روی نکنید.
نکته آخر اینکه هیچ وقت یه نوشته خوب رو بخاطر سئو فدا نکنید. بهترین صفحات وب اونهایی هستند که برای کاربر نوشته شده باشند نه برای موتور جستجو (سئو).

2- محتواتونو به طور مرتب و منظم آپدیت کنید
حتما متوجه توجه زیاد ما به محتوا شدید، خب موتورهای جستجو هم همینطورند. محتوا اگه به طور منظم و دائم بروز بشه نشونه مرتبط بودن سایته. پس سعی کنید سایتتونو همیشه تازه نگهدارید.

3- متادیتا
در هر صفحه از سایت بین قسمت بالایی صفحه و تگ ها یه فضایی هست که متادیتا (اطلاعاتی در مورد محتوای صفحه) اونجا قرار میگیرند. اگه سایتتون با سیستم مدیریت محتوا (CMS ) و توسط تیم دارکوب ساخته شده باشه، ما براتون این داده ها رو از قبل وارد میکنیم:

متادیتای عنوان
متادیتای عنوان مسئول عنوانیه که در بالای پنجره مرورگر نمایش داده میشه. این متادیتا مهمترین متادیتای صفحه است. تیم دارکوب برای وب سایت مشتریهاش یه سیستم خودکار توسعه داده که برای هر صفحه متادیتای عنوان بنویسه.

متادیتای توصیفی
متادیتای توصیفی یه توصیف از محتوای صفحه است که روی صفحه نتایج موتور جستجو نمایش داده میشه. بنابراین سعی کنید این توصیف جذاب و دقیق باشه و به درستی محتوای صفحه رو توضیح بده. موقع نوشتن متادیتای توصیفی، هدفتون ترغیب مردم برای ورود به سایت باشه.

متادیتای کلیدواژه
متادیتای کلیدواژه در واقع عبارتهایی هستند که مردم سرچ میکنند و صفحه شما رو با اون کلمات میتونن پیدا کنند. باید عبارتهای مختلفی رو پوشش بدید تا بتونید در سرچهای بیشتری ظاهر بشید اما حریص نباشید. اگه تو این کار زیاده روی کنید، مرورگر داده ها رو کاملا نادیده میگیره. بعنوان قانون کلی این رو داشته باشید که حدود 6-8 عبارت و هر عبارت 1-4 کلمه داشته باشه.

4- سایتتون باید ارزش لینک دادن رو داشته باشه
سعی کنید تا جایی که میتونید لینکهای بیشتری بگیرید و این لینکها باید مرتبط با سایتتون باشند و در بین متن نوشته بشن. اگه با عبارت "اینجا کلیک کنید" بهتون لینک بدن، این لینک از نظر موتور جستجو ارزشی نداره. عبارتی که باهاش بهتون لینک میدن باید مرتبط با موضوع سایتتون باشه. مثلا برای سایت ما "سئوی وب سایت" میتونه عبارت خوبی باشه و هم رتبه موتور جستجومونو بهتر کنه و هم رتبه صفحه ای که بهش لینک داده شده رو بهبود میبخشه.

5- از alt tag استفاده کنید
همیشه رسانه های تصویری و ویدئویی تونو با آلت تگ توصیف کنید یا یه عبارت جانشین توصیفی براش داشته باشید. موتورهای جستجو به کمک این عبارتها به محتوای رسانه های تصویری موجود در صفحاتتون پی میبرند و اونها رو در سرچ های مرتبط نمایش خواهند داد.
اونچه تو این مقاله گفته شد فقط بخش کوچکی از روشهای بیشمار بهبود رتبه موتور جستجو بود. برای کسب اطلاعات بیشتر در این زمینه میتونید به سایر مقالات مرتبط سایت دارکوب مراجعه کنید:

 
بالا