برگزیده های پرشین تولز

روشهای یادگیری آسان زبان

Moein TN

Registered User
تاریخ عضویت
26 اکتبر 2017
نوشته‌ها
340
لایک‌ها
52
سن
25
۷ روش برنامه ریزی برای یادگیری زبان انگلیسی در منزل
images


نکاتی که برای برنامه‌ریزی به منظور آموزش زبان انگلیسی باید در نظر داشته باشید:

سه یا چهار فعالیت آموزشی مختلف را انتخاب کنید؛
فعالیت‌هایی انتخاب کنید که کوتاه و لذت‌بخش باشند؛
برای فعالیت‌هایتان هدف‌های قابل‌دستیابی و واقعی در نظر بگیرید؛
فعالیت‌ها را مطابق برنامه و در طول هفته انجام دهید.

سؤال اصلی در این بخش این است که چه فعالیت‌هایی را بهتر است انتخاب کنید. در ادامه می‌توانید بعضی از ایده‌های مرتبط را بخوانید:

۱. مشخص کنید می‌خواهید چه تعداد کلماتی یاد بگیرید
English1_720x450.jpg

چه کاری باید بکنید؟
تعداد مشخصی کلمه‌ یا عبارت جدید انگلیسی را هر روز یاد بگیرید.

چطور این فعالیت را لذت‌بخش کنید؟
یادگرفتن ۳ یا ۴ کلمه‌ی جدید در روز کافی به‌نظر می‌رسد. اگر سرتان شلوغ است و فرصت کافی ندارید، یادگرفتن حتی یک کلمه در روز بهتر از این است که چیزی یاد نگیرید.

سعی کنید لغات یا عبارت مرتبط با کلمات جدید مانند مترادف‌ و متضادهای آنها را نیز هم‌زمان یاد بگیرید. با این روش با صرف کمترین زمان و هزینه، دامنه‌ی لغات‌تان را گسترش می‌دهید.

چقدر تکرار کنید؟
روزی یک بار یا هر دو روز یک بار، زمان مناسبی برای تکرار است. برای یادگیری لغات، برنامه‌ی آموزشی هفتگی آماده کنید: از شنبه تا چهارشنبه تمرین کنید، پنج‌شنبه‌ها و جمعه‌ها را به خودتان استراحت بدهید.

۲. اشتباهات معمول‌تان را اصلاح کنید
Grammar1_720x480.jpg

چه کاری باید بکنید؟
درمورد اشتباهاتی فکر کنید که به‌طور معمول مرتکب می‌شوید. شاید معلم‌تان همیشه یک اشتباه خاص شما را اصلاح می‌کند یا ممکن است اغلب یک نکته‌ی گرامریِ بخصوص را در امتحانات فراموش می‌کنید. به خودتان بگویید: «من دیگر این اشتباه را تکرار نمی‌کنم و حالت درست آن را یاد می‌گیرم.»

چطور این فعالیت را لذت‌بخش کنید؟
شنبه تصمیم بگیرید که این هفته روی کدام اشتباه‌تان می‌خواهید تمرکز کنید. هر روز، چند دقیقه حالت درست اشتباه‌تان را حتی به‌صورت ذهنی، با خودتان تکرار کنید. دقت کنید که فقط روی یک مورد تمرکز کنید و سعی نکنید حجم زیادی از گرامر را با هم یاد بگیرید.

چقدر تکرار کنید؟
اصلاح‌کردن یک اشتباه در هفته کافی است. در روز یک یا دو دقیقه را به این کار اختصاص دهید. این فعالیت ذهنی را می‌توانید در وقت‌های مرده‌ی روز انجام دهید، مثل وقتی که در مسیر خانه به محل کار یا دانشگاه هستید یا وقتی که در صف‌های طولانی منتظرید.

۳. آهنگ‌های زبان انگلیسی گوش کنید
cute-15719_1920-1024x683_720x450.jpg

چه کاری باید بکنید؟
متن آهنگ انگلیسی موردعلاقه‌تان را بخوانید و سعی کنید معنی آن را بفهمید.

چطور این فعالیت را لذت‌بخش کنید؟
متن آهنگ را در اینترنت جست‌وجو کنید و سعی کنید خودتان هم همراه با خواننده آن را بخوانید. اگر متن سخت به‌نظر می‌رسد، می‌توانید آهنگ ساده‌تری انتخاب کنید یا فقط روی بخشی از آهنگ تمرکز کنید، مثل بخشی که تکرار می‌شود یا بخشی که خودتان آن را بیشتر دوست دارید.

چقدر تکرار کنید؟
گوش‌کردن یک یا دو آهنگ در ماه کافی است.

اگر به موسیقی علاقه‌ای ندارید، سعی کنید فیلم یا سریال‌های طنز موردعلاقه‌تان را دوباره به‌ زبان انگلیسی تماشا کنید. در اینترنت می‌توانید تعداد بی‌شماری ویدئوی انگلیسی پیدا کنید.

۴. با دوست‌تان زبان بخوانید
People-talking-on-couch-1024x682_720x450.jpg


چه کاری باید بکنید؟
با دوست‌تان قرار بگذارید و با هم زبان یاد بگیرید. می‌توانید کلماتی را که تابه‌حال آموخته‌اید، با هم مرور کنید، تمرینات را با هم انجام دهید یا حتی در یادگیری گرامر به هم کمک کنید.

چطور این فعالیت را لذت‌بخش کنید؟
داشتن دوستی همراه می‌تواند منجر به این شود که بیشتر انگلیسی صحبت کنید. می‌توانید زمان مشخصی در هفته، مثلا ۳۰ دقیقه را در نظر بگیرید و خود را وادار کنید در آن انگلیسی صحبت کنید. در این بازه‌ی زمانی استفاده از هیچ زبان دیگری نباید مجاز باشد.

اگر می‌خواهید به‌صورت متمرکز‌تری کار کنید، می‌توانید یک موضوع گرامری یا یک کلمه‌ی خاص را انتخاب کنید و درمورد آن صحبت کنید. شما یا دوست‌تان باید جمله‌ای به‌کار ببرید که از این موضوع گرامری یا کلمه در آن استفاده شده باشد و نفر بعدی باید مکالمه را ادامه دهد.

چقدر تکرار کنید؟
هرقدر می‌خواهید، تکرار کنید. وقت‌گذراندن با دوستان همیشه لذت‌بخش است.

اگر نمی‌توانید با دوست‌تان به‌طور منظم برنامه داشته باشید، می‌توانید از نرم‌افزار‌ها یا سایت‌های اینترنتی‌ای استفاده کنید که برمبنای مکالمه بنا شده‌اند. گروهی متشکل از دوستان‌تان در شبکه‌های اجتماعی تشکیل دهید و بازی‌های مرتبط به یادگیری لغات و گرامر را به‌اشتراک بگذارید و از آن لذت ببرید.

۵. ۱۵ دقیقه از روز را صرف یادگیری لغت یا گرامر کنید
gace-english-practice-study-guide_181464_large_720x405.jpg

چه کاری باید بکنید؟
هر روز زمان خاصی را به یادگیری لغت یا گرامر زبان انگلیسی اختصاص دهید و حواس‌تان باشد زیاده‌روی نکنید.

چطور این فعالیت را لذت‌بخش کنید؟
برای انجام این فعالیت، هم می‌توانید برنامه‌ی خاص روزانه‌ای را دنبال کنید و هم می‌توانید از زمان‌های مرده‌تان در روز استفاده کنید، مثل وقتی که منتظر کسی هستید یا در مطب دکتر نشسته‌اید تا نوبت‌تان شود.

۱۵ دقیقه در روز، بهتر از این است که یک روز در هفته را انتخاب کنید و سه ساعت را صرف این کار کنید. با صرف این زمان کوتاه به‌صورت روزانه، همیشه برای یادگیری آماده‌اید، زمان سریع‌تر سپری می‌شود و مطالب را بهتر به‌خاطر می‌سپارید.

چقدر تکرار کنید؟
درصورتی‌که فرصت کافی در روز دارید، ۱۵ دقیقه را به این فعالیت اختصاص دهید.

۶. متن انگلیسی بخوانید
Reading-News-Online_720x410.jpg

چه کاری باید بکنید؟
هر هفته یک متن کوتاه انگلیسی بخوانید.

چطور این فعالیت را لذت‌بخش کنید؟
یکی از سایت‌های معتبر خبری را انتخاب کنید و موضوع موردعلاقه‌تان را در آن پیدا کنید. یکی از مقالات کوتاه این بخش را مطالعه کنید.

اصرار نداشته باشید همه‌ی لغات متن را بفهمید. در این مرحله، فقط مطمئن شوید که ایده‌ی کلی متن را فهمیده‌اید. از خواندن متن لذت ببرید و طوری به آن نگاه کنید که در حال خواندن مقاله‌ای جالب به‌زبان فارسی هستید و این کار را فقط برای افزایش اطلاعات یا گذراندن اوقات فراغت‌تان انجام می‌دهید. نباید فکر کنید در حال درس‌خواندنید.

از این متن ۴ یا ۵ کلمه‌ی جدید را انتخاب و یادداشت کنید. این کلمه‌ها را در برنامه‌ی یادگیری لغات هفته‌ی آینده قرار دهید.

چقدر تکرار کنید؟
مطالعه یک متن در ماه به‌صورت کامل، کافی است.

و آخرین و بهترین فعالیت:

۷. از منابع آنلاین استفاده کنید
feature-landing_tcm32-288767_720x480.jpg


چه کاری باید بکنید؟
از سایت‌ها و منابع آنلاین استفاده کنید. سایت‌هایی مانند منبع این مقاله، می‌تواند به شما در یادگیری زبان انگلیسی بسیار کمک کند.

چطور این فعالیت را لذت‌بخش کنید؟
بار دیگر تأکید می‌کنم که هیچ‌وقت عجله نکنید و تمرینات را پشت هم انجام ندهید.

به‌عنوان بخشی از برنامه‌ی آموزشی، این هدف را برای خودتان مشخص کنید که ۴ یا ۵ تمرین گرامر را در طول هفته باید انجام دهید. تمریناتی انتخاب کنید که دربردارنده‌ی بخش‌هایی از گرامر باشند که با آن مشکل دارید. اگر در پاسخ‌دادن به تمرینی اشتباه کردید، آن را یادداشت کنید و چند روز بعد، دوباره سعی کنید آن را انجام دهید.

و در پایان
به‌خاطر داشته باشید در هر برنامه‌ی آموزشی باید قوانین زیر را رعایت کنید:

اهداف واقعی و قابل‌دستیابی داشته باشید؛
بازه‌های زمانی کوتاه برای یادگیری مشخص کنید؛
فعالیت‌های آموزشی متنوعی در آن بگنجانید؛
به برنامه‌ی آموزشی‌تان وفادار و متعهد باشید.

با انجام دادن این روشها یادگیری زبان خارجه براتون خیلی شیرین میشه

منابع:www.118file.com
www.chetor.com
 
بالا