برگزیده های پرشین تولز

روش تمرینی پیشنهادی برای عضله سازی و چربی سوزی

nikelhamsh

همکار نویسنده
همکار نویسنده [؟]
تاریخ عضویت
8 آگوست 2017
نوشته‌ها
43
لایک‌ها
27
سن
29

ساختن عضله هایی خالص و پرورش آنها وقتی که شما دارید درصد چرب بدنتان را پایین می آورید می تواند یکی از برترین هدف های رشته بدنسازی و پرورش اندام تلقی شود. فرقی نمیکند که شما برای مسابقه آماده میشوید یا اینکه فقط میخواهید عضله کسب کنید. شما باید همیشه بتوانید همزمان دو هدف را در نظر بگیرید و برای اندام خود برنامه ریزی کنید.

روش تمرینی پیشنهادی برای عضله سازی و چربی سوزی
تمرینی که شما برای کسی عضله انجام میدهید قطعا باید سنگین و حجیم باشد اما برای چربی سوزی شما باید هوازی را از یاد نبرید. وقتی این دو را با هم در برنامه تمرینی خود بگنجانید آن موقع است که میتوانید به نتیجه خود بسیار امیدوار باشید. این واقعیت که شما باید برای کسب عضله چربی هم بیاورید باور غلطی می باشد. شما باید مطمئن باشید که میتوانید عضلات خالص و با کیفیت ساخته شده را در تمام دوران ورزش خود ببینید و این مستلزم درصد چربی پایین می باشد. مثلا در یک روز تمرینی متعادل شما دو گروه عضلانی را بر می گزینید. به طور مثال سینه ها و جلو بازو را امروز میخواهید تمرین دهید، بهتر است به عنوان عضله سوم حرکات 60 ثانیه ای کاردو و یا چند حرکت برای شکم خود هم اختصاص دهید. لی هنی یکی از بهترین و بزرگترین بدنسازان تاریخ هم اینگونه تمرین می کرد. یک ست حرکت سینه را اجرا میکرد، یک ست حرکت جلوبازو و سپس شکم یا کاردیو. می توانید این حرکات را به صورت سوپر ست اجرا کنید و هم اینکه بین هر ست تمرینی استراحت کنید. اما به یاد داشته باشید که استراحت کردن باید کمتر از انجام ست های معمولی باشد تا بتواند به صورت مداوم یا متناوب کوتاه مدت ضربان قلب شما را بلالا نگه دارد. اینکار هم به تغذیه رسانی عضلات و رشد آنها کمک خواهد کرد و هم اینکه باعث میشود چربی های اضافه دور عضله به واسطه ضربان بالای قلب آب شوند.
055l_ee_haney.jpg


لی هنی اضافه میکند که سه گروه عضلانی را با هم به صورت سوپر ست اجرا میکرده و به هر ضله سه تا چهار ست را اختصاص میداده است. مزیت بسیار مهم اینکار ریکاوری عضلات می باشد. شما نه تنها ضربان قلب را بالا نگه داشته اید و چربی سوزی میکند ، با انجام تری ست برای سه گروه عضلانی مختلف فرصت بیشتری برای ریکاوری در اختیار آنها قرار می دهید و این یعنی وزنه های سنگین تری میتوانید در ست های بعدی بلند کنید. وزنه های سنگین تر، قدرت بیشتر، حجم عضلانی بیشتر و از طرفی ضربان قلب بالاتر، چربی وسوزی بیشتر.

 
بالا