برگزیده های پرشین تولز

روش های افزایش سرعت وب سایت (قسمت دوم)

morva host

کاربر تازه وارد
تاریخ عضویت
6 آگوست 2018
نوشته‌ها
8
لایک‌ها
1
سن
26
در مقاله قبلی، توضیح دادیم که بعنوان صاحب وب سایت، هیچ گاه نباید تاثیر سرعت وبسایت، در ترافیک ورودی، ارتباط کاربران با سایت و در نتیجه میزان درآمدحاصل از آن نادید گرفته شود. همچنین برخی روش های افزایش سرعت وب سایت نیز بیان شد.

در ادامه روش های دیگری را که روی افزایش سرعت سایت تاثیرگذار هستند، را شرح می دهیم.

در قسمت قبل توضیح دادیم که بعنوان صاحب وب سایت، هیچ گاه نباید تاثیر سرعت وب سایت، در ترافیک ورودی، ارتباط کاربران با سایت و در نتیجه میزان درآمدحاصل از آن نادید گرفته شود. همچنین برخی روش های افزایش سرعت وب سایت نیز بیان شد.

-های-افزایش-سرعت-وب-سایت-2-870x404.jpg

در ادامه روش های دیگری را که روی افزایش سرعت سایت تاثیرگذار هستند، را شرح می دهیم.



– استفاده از شبکه تحویل محتوا (CDN)
فرض کنید وب سایت شما در سرورهای مستقر در خارج از ایران میزبانی می شود؛ در نتیجه وب سایت شما به طور کلی برای مردم خارج از ایران و یا افرادی که ارتباط *** با این کشوردارند، بطور سریع لود می شود. اما برای افراد دیگر از کشورهای جهان سرعت آن کندتر خواهد بود.

شبکه CDN یا Content Delivery Network، این مشکل را با توزیع فایل های وب سایت در شبکه ای از سرورها در نقاط مختلف جهان مرتفع می کند؛ به طوری که کسی که از آلمان به سایت شما مراجعه نماید، درخواست به نزدیک ترین سرور بطور مثال، به یک سرور مستقر در اروپا ارسال می شود. این امر باعث افزایش قابل توجهی در سرعت وب سایت خواهد شد.

برای تعیین میزان تاثیر CDN روی سرعت سایت، Matthew Woodward آزمایشی انجام داد و دریافت که استفاده از CDN می تواند سرعت وب سایت را تا ۶۰٪ افزایش دهد.

برخی از بهترین گزینه های CDN به شرح زیر است:

Cloudflare(نسخه رایگان آن نیز کاملا جوابگوست!)
KeyCDN(ارزش امتحان کردن را دارد!)



– انتخاب شرکت هاستینگ برتر
در مقاله ی Smashing Magazine، Marcus Taylor نشان داد که چگونه میزبان وب، سرعت سایت دو نفر از مشتریان را تحت تاثیر قرار داد؛ در این آزمایش هر دو مشتری دارای وب سایت های مشابه بوده، ولی سایتهای آن ها در دوشرکت هاستینگ متفاوت قرار داشتند.

یکی از مشتریان سرور اختصاصی و دیگری از سرور های ارزان قیمت استفاده میکردند. زمان پاسخ DNS مشتری در سرور اختصاصی ۷ میلی ثانیه بود، در حالی که زمان پاسخ مشتری در سرور ارزان ۲۵۰ میلی ثانیه بود!

حتی استفاده از کدنویسی ضعیف و پلاگین های نامناسب بهیچ وجه نمی توانند باعث بروز چنان تفاوتی در سرعت سایت شود! در نتیجه انتخاب شرکت میزبانی وب مناسب، بسیار مهم می باشد.



– قالب/تم مورد استفاده وب سایت
آیا میدانید دقیقا نوع قالب/تم مورد استفاده سایت، چه مقدار تاثیر روی سرعت سایت دارد؟ باید عرض کنیم که بسیار زیاد!

Julian Fernandes توانست تنها با تغییر تم(Themes) سایت، زمان بارگذاری وب سایت خود را از ۶۳۰ مگابایت به ۱۷۲ مگابایت برساند؛ این همان سایت بود، با همان میزبان، و هیچ چیز دیگری تغییر نکرده بود، اما موضوع وبسایت، و این باعث افزایش قابل توجه در زمان بارگذاری سایت شد.

در صورتی که از تم های نامناسب استفاده کرده باشید، حتی بهترین سرور ها با بهترین پیکربندی ها، سرعت سایت شما را بالا نخواهد برد. لذا در هنگام انتخاب تم/قالب سایت، اطمینان حاصل کنید که نه تنها فقط زیبایی ظاهری آن، بلکه نحوه عملکرد قالب، کارایی آن و نیز و کاربرپسند بودن آن در نظر گرفته شود.



– نصب Google Page Speed بر روی سرور
ماژول PageSpeed یک ماژول سرور open source از Google است که به طور خودکار سرعت وب سایت شما را بهینه می کند.

pagespeed.png


این ماژول جهت یافتن بهترین شیوه های عملکرد وب سایت، بدون اینکه نیاز به اقدام خاصی از سمت شما باشد،در سرور و فایل های شما تغییرات لازم را ایجاد می کند.



– بهینه سازی و کاهش اندازه تصویر
تصاویر یا Media بهینه سازی نشده، می توانند بسیار سنگین باشند و در نتیجه بسیاری از منابع سرور (نظیر میزان فضای سایت و نیز پهنای باند سایت) را استفاده می کنند و نیز باعث میشوند زمان بارگیری سایت بیشتر طول بکشد.

اگر اندازه تصویر به طور متوسط در وب سایت شما بیشتر از ۱ یا ۲ مگابایت باشد، شما باید اندازه تصویر خود را به طور قابل توجهی کاهش دهید. جهت کاهش حجم تصاویر می توانید از ابزارهای زیر استفاده نمایید که کیفیت تصاویر شما را بخوبی قبل حفظ می کنند:



WP Smush (برای کاربران وردپرس)

EWWW Image Optimizer (برای کاربران وردپرس)

Kraken (برای همه از جمله دروپال و جوملا)



– بهینه سازی منظم پایگاه داده
یکی از عوامل تاثیرگذار روی سرعت وب سایت، بهینه سازی دیتابیس می باشد که اغلب توسط توسعه دهندگان وب نادیده گرفته می شود؛ در صورتی که شما از سیستم های مدیریت محتوا(CMS) نظیر وردپرس یا جوملا استفاده می کنید، این سیستم ها به شدت به استفاده از پایگاه داده وابسته می باشد.

برخی از سیستم های مدیریت محتوا و پلاگین هایی که در سایت نصب می کنید، بشدت به پایگاه داده وابسته می باشد و اطلاعات در دیتابیس ذخیره شود. درنتیجه باعث افزایش اطلاعات ذخیره شده در پایگاه داده شده و در نتیجه به تدریج سرعت سایت کاهش محسوسی می یابد.

لذا می بایست همواره دیتابیس های مربوطه را در وب سایت خود بهینه سازی نموده و فضای آن را کاهش دهید. شما می توانید مطابق آموزش این لینک نسبت به بهینه سازی دیتابیس اقدام نمایید. همچنین در وردپرس می توانید جهت این کار از پلاگین WP-Optimize استفاده نمایید.



– کم کردن کدهای جاوا اسکریپت و فایل های CSS
اگر وبسایت شما از تعداد زیادی فایلهای جاوا اسکریپت و CSS استفاده کند، ممکن است منجر به ارسال درخواست های زیادی از مرورگر کاربر به سمت سرور شود که در نهایت سرعت سایت شما را کاهش میدهد.

لذا بهتر است فایلهای Style Sheet CSS و JS را در یک یا نهایتا دو سه فایل مجزا قرار دهیم.


لینک های مرتبط :

روش های افزایش سرعت وب سایت (قسمت اول)

منبع : مرواهاست
 
بالا