برگزیده های پرشین تولز

روغن هسته انگور و خواص فوق العاده آن را بیشتر بشناسید!

rastin70

کاربر تازه وارد
تاریخ عضویت
12 نوامبر 2020
نوشته‌ها
3
لایک‌ها
0
سن
29
روغن هسته انگور یک روغن طبیعی است که دارای طعم و عطر خنثی و رنگ آن زرد مایل به سبز است. این روغن منبع غنی از اسیدهای چرب سالم مانند اسیدهای لینولئیک، اولئیک، آلفا لینولنیک، استئاریک، پالمیتیک و پالمیتولئیک است. روغن هسته انگور دارای ترکیبی به نام الیگومریک پروانتوسیانیدین (OPC) که برای سلامتی بدن بسیار مفید می باشد. سایر مواد مغذی این روغن شامل ویتامین E، استروئیدها، اسیدهای چرب امگا 6 و امگا 3 می شود. نقطه دود روغن هسته انگور 216 درجه سانتیگراد می باشد که نسبتاً نقطه دود بالایی است و برای پخت و پز مناسب می باشد.
خواص روغن هسته انگور برای سلامتی
1- مناسب برای پوست
روغن هسته انگور به دلیل داشتن خاصیت آنتی اکسیدانی برای پوست شما بسیار مناسب است. استفاده از آن به همراه روغن حامل به رطوبت پوست کمک می کند که این باعث می شود پوست شما تازه و نرم به نظر برسد. ماهیت قابض این روغن، پوست شما را محکم می کند و ظاهر چین و چروک ها را به حداقل می رساند و خاصیت ارتجاعی آن را افزایش می دهد. جنبه های ضد التهابی و آنتی اکسیدانی آن به از بین بردن علائم اگزما، پسوریازیس، رزاسه و حتی واکنش های آلرژیک و بثورات نیز کمک می کند و در عین حال رشد سلول های جدید را تحریک کرده و از پوست در برابر عفونت ها محافظت می کند. روغن انگور همچنین برای از بین بردن آرایش نیز استفاده می شود زیرا خاصیتی آرامش بخش بر روی پوست دارد.

2- مناسب برای تقویت مو
روغن هسته انگور به دلیل داشتن ویتامین E بالا و اسیدهای چرب سالم یک مرطوب کننده عالی برای موهای شما است. بدین معنی که خشکی و گره خوردگی مو را کاهش می دهد و رشد سالم مو را تقویت می کند. همچنین می تواند در از بین بردن موخوره و شوره و درمان ریزش مو کمک کند.

3- تقویت سیستم ایمنی بدن
روغن هسته انگور در مقایسه با روغن زیتون حاوی مقدار بیشتری ویتامین E است. این ویتامین به تقویت سیستم ایمنی بدن کمک می کند و از آسیب سلول جلوگیری می کند، در نتیجه سلامت بدن شما را حفظ می کند.

4- بهبود سریع زخم ها
روغن انگور با کمک به از بین بردن باکتری های موجود در اطراف زخم، روند بهبود آن را تسریع می کند. تحقیقات نشان داده است که کاربرد موضعی روغن هسته انگور روی قسمت های آسیب دیده علاوه بر تسریع در روند بهبودی زخم، علائم به جای گذاشته از آن را هم نیز از بین می برد.

خواص روغن هسته انگور


5- کنترل سطح کلسترول بدن
اسیدهای چرب سالم مانند اسید لینولئیک در روغن هسته انگور قادر به کنترل سطح LDL یا کلسترول بد شما هستند و از قلب شما محافظت می کنند. این اسید های چرب می توانند خطر ابتلا به بیماری های قلب و عروق را کاهش داده و از این طریق بدن سالم را تضمین کنند.

6- کاهش استرس
روغن هسته انگور یک روغن مقوی است زیرا کلیه کاربردها، از ماساژ بدن و زیبایی گرفته تا مصرف درمانی مورد استفاده قرار می گیرد. این روغن خاصیت آرامبخشی دارد که استرس و اضطراب را تسکین می دهد، به همین دلیل از آن در آروماتراپی استفاده می شود.

7- جلوگیری از زوال عقل
روغن هسته انگور می تواند مانع از بروز زوال عقل شود. همچنین باعث تقویت حافظه، بهبود اثربخشی شناختی نیز می شود. تعدادی از مطالعات نشان داده اند که اثرات ضدالتهابی و آنتی اکسیدانی چربی های اشباع نشده می تواند بروز پلاک ها و التهاب را در مسیرهای عصبی و مویرگ های مغز کاهش دهند.

8- کاهش فشارخون بالا
استفاده از روغن هسته انگور می تواند به صورت عمده به تقویت سلامت قلبی و عروقی شما کمک کند. چربی های اشباع نشده در آن به متعادل کردن سطح کلسترول شما و کاهش پلاک در شریان ها کمک می کند. این روغن همچنین با کاهش فشار خون بالا ارتباط دارد که بیشتر خطر حمله قلبی، سکته مغزی و تصلب شرایین (آترواسکلروز) را کاهش می دهد.

9- کاهش التهاب
بسیاری از افراد از درد و ناراحتی آرتریت روماتوئید و سایر شرایط التهابی رنج می برند. مطالعات ترکیبات موجود در روغن هسته انگور را به کاهش تورم بافت ملتهب و واکنش های آلرژیک نسبت داده است. سیستم ایمنی را قوی می کند و همچنین درد مفاصل و ماهیچه ها را کاهش می دهد.

10- ضد سرطان
طیف گسترده ای از اسیدهای چرب موجود در روغن هسته انگور همراه با ویتامین های مختلف آنتی اکسیدانی و ترکیبات فعال، این پتانسیل را دارد که به عنوان محافظ برای سیستم ها و سلول های بدن کار کنند. رادیکال های آزاد قادر به حمله به سلول های سالم هستند و باعث جهش آن ها شده و اغلب به رشد سرطانی تبدیل می شوند. آنتی اکسیدان ها می توانند این رادیکال های آزاد را خنثی کرده و از رشد تومور جلوگیری کنند. مطالعات نشان داده است كه این روغن تأثیر بالقوه ای بر سرطان روده بزرگ، پروستات، پستان و ریه نیز دارد.

ویژگی های روغن هسته انگور
نقطه دود: 216 درجه سانتی گراد
حالت روغن در دمای معمولی: مایع
دارای رایحه: تلخ
رنگ: سبز مایل به زرد
مناسب برای پخت و پز

منبع : بکرینا
 
بالا