برگزیده های پرشین تولز

روند پیشرفت تکنولوژی در سال ۲۰۱۷ (قسمت اول)

behidoco

کاربر تازه وارد
تاریخ عضویت
30 می 2017
نوشته‌ها
48
لایک‌ها
3
محل سکونت
اصفهان
هر ساله گروهی از افراد متخصص گرد هم جمع می شوند تا علاوه بر نگاهی ۱۰ ساله به پیشرفت تکنولوژی ، برای ارائه تکنولوژی های بهتر در سال آتی راهکارهایی ارائه دهند.

می توان گفت پیش بینی هایی که در سال گذشته برای موضوعاتی همچون انقلاب Fintech ، بازار اینترنی و میزان بیکاری و یا حملات سایبری شده بود به مقدار زیادی درست بوده است. در سال ۲۰۱۶ شاهد دو برابر شدن سهام بازار Fintech و هیجان زیادی ناشی از بازی جهانی و واقعی Pokémon GO بودیم. در آینده ما نتظار داریم که پیشرفت برجسته ای در زمینه B2B (Business to Business ) داشته باشیم.

با توجه به وجود حملات سایبری انتظار می رود که در سال آینده دولت ها و شرکت ها با افزایش حملات سایبری و موضوع افزایش امنیت و حفاظت از اطلاعات خود رو به رو شوند. این موضوع در انتخابات امریکا باعث هک اطلاعات و سخنرانی کمپین ها شد.

دیدیم که بازارهای اینترنتی از طریق فشردن یک کلید شروع به بهره وری کردند و از بازارهایی که به روش سنتی فعالیت دارند پیشی گرفتند. به عنوان مثال قسمت های مختلف شرکت BMW که به عنوان بازارهای اینترنتی در المان در حال فعالیت هستند. دیدیم که رشد اقتصادی چین امسال کمتر از ۷% بود و هند با استفاده از سیاست های مناسب دارای رشد مناسبی بود. با توجه به میزان بیکاری که در آینده برای دولت ها در پیش است این میزان از طریق اتوماسیون شدن کارها افزایش می یابد و افراد به دنبال حفظ شغل خود خواهند بود.

با پیروز شدن Donald Trump مسیرهای پیشرفت تجارتی که در نظر گرفته شده بود به طور کلی تغییر کرد. برای همین یکی از علت های تلاش ما این است که دیدی به خواننده ارائه دهیم تا همه ی جنبه های آینده کاری را در نظر داشته باشد.

اگر به سال ۲۰۱۷ نگاهی داشته باشیم متوجه به وجو آمدن تعدادی از مسائل زیر میشویم:

یکی از این مسائل هوشمند سازی و مدت ها انتظار برای پیشرفت این فناوری است.

درک تاثیرهای سیاسی به منظور کاهش عدم اطمینان و قطعیت در حوزه کاری یک موضوع بسیار مهم است. همچنین ما تغییر اینترنت اشیا و دستگاه های هوشمند را باید مد نظر داشته باشیم.این دستگاه ها رابط کاربر با دستگاه های دیجیتال است که به طور اساسی در زندگی و فعالیت های تجارتی ما نقش عمده ای دارند.

  • AI دستیار شخصی برای به دست گرفتن تسلط!
در سال ۲۰۱۶ شاهد راه اندازی دستیار گوگل و افزایش خط تولید Amazon Alexa بودیم.ما شاهد پیشرفت بزرگی در تکنولوژی برای بدست آوردن و کنترل ارتباط با دستگاه های دیجیتال بوده ایم. همان طور که قبلا گفتیم، ما باید انتظار داشته باشیم تا هر کمپانی و شرکتی برای پیش برد اهداف خود و ارائه محصولات خود در سطح جهان استراتژی های خود را قوت بخشد.

  • از خانه های هوشمند تا راه حل های زندگی!
در سال ۲۰۱۶ ما برنامه ای را در گوشی های ایفون داشتیم که با همراه کردن اGoogle Home و Amazon Echo دستگاه های خانه های هوشمند را که جدا از هم قرار داشتند را به صورت منسجمی کنار هم قرار داد. در نهایت قدرت هر کمپانی برنده خانه های هوشمند را معلوم میکند! Amazon Echo موجب ارائه نتایجی در کوتاه مدت میشود ولی ما به دنبال پیشرفت های قویی در Google Home و برنامه Apple Home هستیم.

  • تاثیرات جهانی رئیس جمهوری Trump !
پیروزی Trump یکی از موضوع های تعجب آوری بود که کمتر کسی انتظار ان را داشت. در حالی که تغییراتی که در NAFTA در حال وقوع است ممکن است دقیقا همانی نباشد که کمپین Trump قول داده بود ولی میتوان انتظار تغییر ارتباط های بین اسیا، اروپا با امریکا را داشت. براساس انچه که Trump میتواند انجام دهد به احتمال زیاد شاهد یک تغییر اساسی در فضای اقتصادی باشیم که دارای تاثیر زیادی در روابط تجاری کشورهای آسیایی است.

  • ابزار های اینترنت اشیا
میتوان گفت که اینترنت اشیا در حال پیمودن مسیر اصلی خود است. این فناوری تمرکز خود را روی ابزارهایی قرار داده است که قادر به دریافت اطلاعات از محیط پیرامون خود هستند. عملکرد این تکنولوژی مبتنی بر رایانش ابر است. که روز به روز الگوریتم های برنامه ریزی آنها پیچیده میگیرد و ما شاهد ظهور این قابلیت در خانه ها، خودروهای هوشمند و ساخت و ساز خواهیم بود.

  • ایفای نقش اینترنت اشیا اکوسیستم های صنعتی
در سال ۲۰۱۶ باز هم ما شاهد راه اندازی چند اکوسیستم اینترنت اشیا برای کاربردهای صنعتی بودیم.در سال ۲۰۱۷ ما میتوانیم انتظار این را داشته باشیم که کسانی که در این حوزه وارد میشوند افزایش زیادی داشته باشد و همچنین تلاش این افراد برای اثبات خود در این حوزه هم باید بسیار زیاد باشد زیرا هر کمپانی به دنبال توسعه محصولات خود است. و شاید میتوان در صنعت شاهد نبرد Android و iOS باشیم. میتوان گفت هر کدام از این کمپانی ها به دنبال ارائه راه حل های جدید و جذب مشتری هستند.

ادامه دارد…
منبع:بهیدو
 
بالا