برگزیده های پرشین تولز

روی کار آمدن ترامپ چه تأثیری بر اینترنت اشیا خواهد داشت؟

itfanz

Registered User
تاریخ عضویت
10 آپریل 2012
نوشته‌ها
124
لایک‌ها
33
روی کار آمدن ترامپ چه تأثیری بر اینترنت اشیا خواهد داشت؟
انتخاب ترامپ به‌عنوان چهل و پنجمین رئیس‌جمهور ایالات‌متحده همه را شگفت‌زده کرد. از همان ساعات آغازین، موج این شگفتی تمام دنیا را تحت تأثیر قرارداد. اینترنت اشیا نیز از این بالا و پایین شدن‌ها مستثنا نخواهد بود.
آنچه در ادامه می‌خوانید گمان‌های اولیه "بیزنس اینسایدر" از تأثیراتی است که روی کار آمدن ترامپ بر اینترنت اشیا می‌گذارد:

1-1.jpg

  • خودروهای بدون راننده کمتر از آنچه گمان می‌رفت، رواج پیدا خواهند کرد
هوش تجاری BI، نگاه خوش‌بینانه‌ای به نرخ رواج خودروهای بدون راننده داشت. بیشتر این خوش‌بینی ناشی از عملیات و برنامه‌های گسترده تسلا در ساخت خودروهایی بدون راننده بود. تمام ماشین‌های جدید این خودروساز مجهز به سخت‌افزارهای هستند که از قابلیت تمام‌اتومات بودن پشتیبانی می‌کنند. گذشته از این، ماشین‌های تسلا تمام الکتریک بوده و لذا خریداران آن در ایالات‌متحده تشویق مالیاتی دریافت می‌کردند و این تسلا را مقرون‌به‌صرفه می‌کرد. به‌عنوان‌مثال قرار بود خریدار با دریافت این تشویق مالیاتی، Model 3 خودرو جدید تسلا را تنها با قیمت ۳۰۰۰۰ دلار خریداری کند. این قیمت مناسب برای یک خودرو حرفه‌ای و به‌روز، اقبال عمومی به خرید تسلا را افزایش داده و نتیجه خیابان‌هایی بود پر از خودروهای تمام‌اتومات.
این در حالی است که ترامپ در وعده‌های انتخاباتی خود هیچ برنامه خاصی برای حمایت از محیط‌زیست، جلوگیری از تغییرات اقلیمی و یا به کار بستن سیاست‌های سبز ارائه نکرد و هیچ بعید نیست این تشویق مالیاتی و یا مواردی مانند آن را نیز در دوران خود متوقف سازد. بدون این حمایت‌ها، خودروهایی مانند تسلا با نرخ رشد کمتری نسبت به آنچه انتظار می‌رفت رواج پیدا خواهند کرد و این یعنی ممکن است ماشین‌های بدون راننده کمی دیرتر از آنچه فکرش را می‌کردیم همگانی شوند.
2-1.jpg


  • برنامه توسعه شهرهای هوشمند در ایالات متحده دچار رکود خواهد شد
گزارش‌های اخیر حاکی از آن بود که توسعه شهرهای هوشمند در آمریکای شمالی از سایر نقاط دنیا عقب مانده است. اما با وعده حمایت‌های دولت و قول اختصاص بودجه، پیش‌بینی می‌شد طی سال‌های بعد شاهد رشد سریعی در این حوزه باشیم. با برنامه مالیاتی ترامپ، برآورد می‌شود که درآمدهای دولت فدرال طی ده سال آینده ۹٫۵ تریلیون دلار کاهش پیدا کند. این مسئله می‌تواند بدهی دولت را به‌طور چشمگیری افزایش بدهد تا جایی که به دلیل کمبود بودجه اختصاص بخشی از آن به برنامه‌هایی ازاین‌دست از اولویت ساقط شود. در اینجا هم درست مانند خودروهای بدون راننده، فواید شهر هوشمند برای محیط‌زیست موردتوجه قرار نگرفته است. باید ببینیم پروژه‌های شهر هوشمند بدون حمایت‌های دولتی به کجا ختم خواهند شد.

  • وعده‌های انتخاباتی ترامپ در حوزه ساخت و تولید، در مغایرت با رویکردهای اینترنت اشیا صنعتی است
ترامپ وعده داده مشاغل حوزه ساخت و تولید را به کشور بازمی‌گرداند. این در حالی است که تولیدات پیشرفته در ایالات‌متحده، به دنبال راهکارهای اینترنت اشیایی هستند که کارکرد و بازگشت سرمایه را افزایش دهند. همان‌طور که پیش‌ازاین نیز در این رابطه صحبت‌های زیادی شد، گرایش به سمت اینترنت اشیا صنعتی، یعنی خودکارسازی فرآیند ساخت و تولید. اتوماسیون باوجود بالا بردن کارکرد و بازگشت سرمایه، بازار کار در این حوزه را کاهش می‌دهد. بنابراین اینترنت اشیا صنعتی یا وعده رئیس‌جمهور جدید را نقض خواهد کرد و یا به دلیل تأثیر سوء آن بر بازار کار، در مسیر اجرایش مانع‌تراشی خواهد شد.

پس از ماه‌ها تحقیق و بررسی، هوش تجاری BI طی گزارش جامعی وضعیت حال حاضر اینترنت اشیا را در قیاس با آینده شگفت‌انگیز آن شرح داده است. این گزارش شامل میزان به‌کارگیری IOT در حال حاضر، پیش‌بینی وضعیت آینده آن بر مبنای فرصت‌های امروز و ۱۶ بخش مجزا اقتصادی است که طی بیست سال آینده متحول خواهند شد.

این گزارش چشم‌انداز کاملی را از آینده اینترنت اشیا به تصویر می‌کشد. آنچه در ادامه آمده بخشی از این تصویر شگفت‌انگیز است:

- تا سال ۲۰۲۰ تعداد دستگاه‌های IOT متصل به اینترنت سه برابر و از ۱۰ میلیارد به ۳۴ میلیارد افزایش خواهد یافت. تنها ۱۰ میلیارد از این ۳۴ میلیارد را دستگاه‌هایی مشابه با آنچه امروز استفاده می‌کنیم ( گوشی هوشمند، تبلت، ساعت هوشمند و ...) تشکیل می‌دهند.
- طی ۵ سال آینده تقریباً ۶ تریلیون دلار در حوزه راهکارهای IOT هزینه خواهد شد.
- کسب‌وکارها، مصرف‌کننده اصلی اینترنت اشیا خواهند بود چراکه می‌توانند به‌واسطه آن: ۱- هزینه‌های اجرایی را کاهش داده ۲- بهره‌وری را افزایش و ۳- به سمت محصولات و بازارهای جدیدی توسعه یابند.
- بعد از کسب‌وکارها، دولت مصرف‌کننده بعدی اینترنت اشیا است.

جدا از اینکه سیاست‌های ترامپ درنهایت به کجا ختم می‌شود، باید گفت که انقلاب اینترنت اشیا روزبه‌روز سرعت گرفته و وقتی کاملاً فراگیر شود، شیوه زندگی، کار، تفریح و ... ما را تغییر خواهد داد.
از خانه‌های هوشمند و ماشین‌های بدون راننده گرفته تا شهرهای هوشمند، تمام جنبه‌های زندگی ما تحت تأثیر اتصال به شبکه قرار خواهد گرفت. آینه هوشمندی را تصور کنید که بدون آنکه چیزی بپوشید، لباس‌های مختلفی را به‌صورت دیجیتال تن شما می‌کند؛ سنسورهای خط مونتاژ کارخانه‌ها را در نظر بگیرید که کوچک‌ترین عیب و ایرادی را تشخیص داده و راندمان را افزایش می‌دهند؛ تجهیزات هوشمند کشاورزی که خود می‌کارند، پرورش می‌دهند و برداشت می‌کنند؛ ردیاب‌های ورزشی که شاخص‌های سلامتی را به‌طور خودکار به پزشک گزارش می‌کنند و ...

این‌ها داستان‌های علمی تخیلی نیستند. همین حالا که ما صحبت می‌کنیم، "انقلاب صنعتی بعدی" در جریان است. این جریان آن‌قدر بزرگ است که کانال‌های مالی جدیدی را برای کارخانه‌ها و فرصت‌های تازه‌ای را برای ما ایجاد خواهد کرد. تنها سؤال این است که: آیا ما با تمام توان به سمت IOT پیش می‌رویم؟

منبع: آی او تی تی
 

tehran_games

کاربر قدیمی پرشین تولز
تاریخ عضویت
10 نوامبر 2005
نوشته‌ها
1,273
لایک‌ها
492
مطلب جالبی بود ! ولی این ترامپ روی خیلی چیزها تاثیر خواهد گذاشت !
 
بالا