برگزیده های پرشین تولز

**** غذایی وگان چیست؟به همراه 10 مزیّت آن **** غذایی وگان چیست؟

maedejy

کاربر تازه وارد
تاریخ عضویت
26 آگوست 2019
نوشته‌ها
28
لایک‌ها
0
سن
25
**** غذایی وگان چیست؟به همراه 10 مزیّت آن
**** غذایی وگان چیست؟آ یا وگان بودن به معنای گیاه خوار بودن است؟آیا همه ی برنامه های غذایی **** وگان در تامین آهن و پروتئین ناتوان اند؟آیا جایگزین گیاهیِ گوشت و لبنیات برای دریافت پروتئین و کلسیم وجود دارد؟همراه ما باشید تا علاوه بر پاسخگویی به تمامی سوالات هر آنچه برای شروع پیرامون **** وگان و پاسخ دادن به پرسش **** غذایی وگان چیست ؟احتیاج دارید را با شما در میان بگذاریم.

**** غذایی وگان چیست؟
در **** وگان از هیچ گونه ماده پروتئینی و لبنی ای که منشاء آن حیوانات باشند استفاده نمی شود.علاوه بر آن استفاده از هرچیزی که در پی آن حیوانی کشته می شود و یا آزار می بیند ضد ارزش و ممنوع است.به طور کلی وگان بیشتر نوعی طرز فکر برای جلوگیری از حیوان آزاری بوده و **** وگان تنها بخشی از آن است. علاوه بر آن به سبب محدود کردن کالری دریافتی می توان گفت **** وگان برای لاغری می تواند بسیار موثر باشد.در این باره در ادامه توضیحات بیشتری را ذکر خواهیم کرد.اما پیش از آن باید به سوال زیر پاسخ داد.


آیا **** وگان همان **** وجترین(گیاه خواری) است؟
در پاراگراف قبلی به توضیحاتی در رابطه با آن که **** غذایی وگان چیست؟ صحبت کردیم و فهمیدیم که وگان در واقع اصلی است که طبق آن انسان باید بدون سوء استفاده از حیوانات زندگی کند .اما آیا **** وگان همان **** گیاه خواری است؟هم بله و هم نه,علاوه بر برنامه ی غذایی آن چه که وگان را از گیاه خواری متمایز می کند طرز فکر پشت این دو می باشد.یک گیاه خوار می تواند دغدغه ی حیوانات را داشته باشد,می تواند هم صرفا گیاه خواری را برای آن که سبک سالمی از زندگی می داند برگزیند.به طور کلی یک گیاه خوار می تواند هر دلیلی برای گیاه خوار شدن خود داشته باشد و از آن طرف کُت ساخته شده از چرم گاوی بپوشد.از طرفی هم ممکن است علاوه بر دلایل شخصی خود , دغدغه ی زندگی حیوانات را هم برای انتخاب این **** داشته باشد.در کل **** وگان یعنی نه به هرگونه فرآورده ی حیوانی و هر آنچه که در مسیر به دست آمدن آن حیوانی آزار دیده باشد.حال پیش از شروع کامل بحث درباره ی وگان ها به معرفی انواع گونه های **** وجترین می پردازیم.

چند نوع **** وجترین وجود دارد؟


1-آن قدرها ها هم گیاه خوار نیستیم
این گونه از **** با کم کردن سهم انواع گوشت,لبنیات و تخم مرغ سعی در تسریع کاهش وزن فرد دارد. قرار نیست هیچ ماده ی غذایی از برنامه رژیمتان حذف شود,تنها با محدود کردن مواد یاد شده **** غذایی را پیش می بریم.

2-ما تقریبا گیاه خواریم
این دسته از خوردن هر گونه گوشت اجتناب می کنند؛حتی ماهی نیز در این گونه از **** گیاه خواری مصرف نمی شود.اما علاوه بر گیاهان سرشار از پروتئین, پروتئین مورد نیاز خود را از طریق تخم مرغ هم به دست می آورند.منبع اصلی کلسیم این دسته مانند سایرین لبنیات بوده و استفاده از آن را محدود نمی کنند.

3-ما گیاه خوارتریم
دنبال کننده های این **** مانند دسته ی قبل هیچ گونه گوشتی در برنامه ی غذایی خود ندارند اما برخلاف دسته ی قبل لبنیات را هم از برنامه ی غذایی خود حذف می کنند.ولی تخم مرغ همچنان منبع اصلی پروتئین برای این دسته می باشد.

4-ما خیلی گیاه خواریم
گیاه خواران این دسته واقعا گیاه خوارند.آن ها علاوه بر گوشت,لبنیات و تخم مرغ را هم از برنامه ی غذایی خود حذف می کنند.در ادامه ی مقاله **** غذایی وگان چیست؟شاید از خود بپرسید مگر می شود با حذف این مواد بسیار مهم زندگی کرد؟در جواب این سوالتان باید بگویم بله,اما برای فهمیدن چگونگی این کار تا پایان این مقاله همراه ما باشید.

مزایای **** غذایی وگان چیست؟

1- کاهش وزن وگانی!
راستش را بخواهید این **** انتخاب مناسبی برای افرادی که می خواهند وزن اضافه کنند نمی باشد.همچنین این **** کم تر به افرادی که برای عضله سازی به پروتئین نیاز دارند توصیه می شود.البته این به آن معنا نیست که هیچ ورزشکاری نمی تواند همزمان یک وگان هم باشد اما شبیه به بقیه ی افراد فرد باید **** را تحت نظر پزشک تغذیه دنبال کند.خبر خوبی که می توان به افراد خواهان کاهش وزن داد این است که این **** می تواند نسبت به یک **** معمولی که افراد در طی روز دنبال می کنند کالری کم تری (حدود 1200 کالری) داشته باشد و این موضوع می تواند سرعت کاهش وزن شما را به میزان قابل توجهی بالا ببرد.

2- دیرتر پیر می شوید.
در **** غذایی وگان هیچ گونه گوشتی مصرف نشده و در پی آن اسیدهای چرب اشباع و رادیکال های آزاد آسیب زننده نیز که پیری بافت ها من جمله بافت پوست را به همراه خود دارند ,وارد بدن نمی شوند. علاوه بر این عامل دیگرپیری زودرس که مصرف فست فود ها است نیز در **** غذایی وگان به حداقل می رسد.در واقع وجود نمک و شکر بسیار زیاد در انواع فست فود ها روند پیری را به شدّت تسریع می بخشد,علاوه بر آن وجود چربی های ترانس موجود در فست فودها نیز باعث پیر و خشک شدن پوست شده و با مسدود کردن رگ های کوچک فشار زیادی به عروق اصلی وارد می آورد.

برای خواندن ادامه ی این مقاله روی تیتر زیر کلیک کنید.

**** غذایی وگان چیست؟

و یا لینک زیر را در مرورگر خود کپی نمایید

http://blog.bamailto.com/the-effect-of-vegan-diet-for-slimming/
 
بالا