برگزیده های پرشین تولز

زبان ایتالیایی

donotgo

Registered User
تاریخ عضویت
21 جولای 2015
نوشته‌ها
327
لایک‌ها
90
سن
44
محل سکونت
محمودآباد
زبان ایتالیایی (La Lingua Italiana یا Italiano) از شاخه‌های زبان لاتین است و با زبانهای دیگر لاتین مانند اسپانیایی، فرانسوی، رومانیایی و پرتغالی شباهاتهای زیادی دیده می‌شود. در بین زبانهای لاتین، ایتالیایی بیشترین واژگان مشترک با لاتین و نزدیک‌ترین زبان به آن است.

LG_1448454767_43a7fb021a8867daaa4233f6f1d13f8d.jpg

گویشوران این زبان که در ایتالیا، بعضی از کانتونهای کشور سوئیس که با ایتالیا مرز مشترک دارند، اتیوپی، مالت، واتیکان، سان مارینو، ونزوئلا، کرواسی، مراکش، اسلوونی، لیبی، تونس، سومالی، سومالی‌لند، اریتره، جزیره کرس و شهر نیس فرانسه (هردو پیشتر جزو خاک ایتالیا بودند)، آمریکا، کانادا، استرالیا، آلبانی، بخش‌هایی از کشور آرژانتین و قسمت‌هایی از برزیل زندگی می‌کنند.
نسل قبلی کشورهایی همانند مراکش و لیبی هنوز به زبان ایتالیایی سخن می‌گویند ولی میزان سخن‌وران این زبان در این کشورها، پس از تاکید بیشتر بر روی زبانهای بومی و زبان عربی و انگلیسی کاهش پیدا کرده است.​
زبان رسمی
ایتالیایی زبان رسمی ایتالیا، سان مارینو، سوئیس (یکی از چهار زبان رسمی)، سومالی، اسلوونی (همراه با زبان اسلوونیایی در چهار ایالت : کوپر، ایزولا، پیران و پورتورس)، واتیکان و شهرستان ایستریا در کشور کرواسی می‌باشد. آگاهی به زبان ایتالیایی در تور ایتالیا کمک بسیار زیادی به مسافران خواهد کرد.
منبع : زبان ایتالیایی
 

makhzannoor

کاربر تازه وارد
تاریخ عضویت
1 دسامبر 2015
نوشته‌ها
8
لایک‌ها
0
سن
36
محل سکونت
Tehran
ممنون از اطلاعات مفیدتون
 
بالا