برگزیده های پرشین تولز

زمان توقف پروژه AJAX crawling گوگل

9zar

Registered User
تاریخ عضویت
22 اکتبر 2011
نوشته‌ها
159
لایک‌ها
3
seo-vs-ajax.jpg

به نقل از سایت سئو :

در سال 2009 میلادی گوگل پروژه AJAX crawling scheme را آغاز کرد اما اکنون بعد از 9 سال اعلام شده که در سه ماهه دوم سال 2018 میلادی دیگر این پروژه را پشتیبانی نخواهد کرد.

سئوکاران و وبمسترها از این موضوع آگاهی داشتند چون سال گذشته گوگل بیان کرده بود که دیگر این متد از خزش AJAX را استفاده نخواهد کرد.

از زمان توقف کامل پروژه سایت های بر پایه AJAX همان گونه که هستند خزش و رندر خواهند شد. با رندر کردن مستقیم URLها دیگر لازم نیست که صاحبان سایت یک نسخه رندر شده از صفحه را فراهم کنند. این به مفهوم است که گوگل به پشتیبانی این URLها در نتایج جستجو خود ادامه خواهد داد.

با آزمون های انجام شده توسط گوگل پیش بینی می شود که با این به روزرسانی وبسایت های AJAX-crawling تغییرات بزرگی را شاهد نباشند. البته تا زمان اجرا باید صبر کرد تا تجربه کاربران را مشاهده کنیم.


google-ajax-crawling-1508328253.jpg


درباره این به روزرسانی به این نکات توجه کنید :

_ در کنسول جستجو گوگل مالکیت وبسایت خود را احراز کنید تا بتوانید به ابزارهای ارائه شده گوگل و هم چنین پیام های هشداری دسترسی پیدا کنید.

_ از المان بازرسی گوگل کروم استفاده کنید تا بررسی شود آیا لینک ها از المان های HTML استفاده کرده اند و در صورت لزوم شامل rel=nofollow هستند.

_ با استفاده از المان بازرسی گوگل کروم مورد های عنوان صفحه ، متاتگ های توضیحی و روبوت ها و هم چنین اطلاعات ساختاری-ترکیبی ارزیابی شود.

_ اگر محتوا می بایست که در جستجو ایندکس شود باید محتواهای به شکل فلش ، سیلورلایت و یا دیگر افزونه های فناورانه به جاوااسکریپت و HTML نرمال تبدیل شوند.
 
بالا