برگزیده های پرشین تولز

tourjo

کاربر تازه وارد
تاریخ عضویت
31 دسامبر 2016
نوشته‌ها
27
لایک‌ها
11
سن
28
محل سکونت
تهران
تور اصفهان


درباره تور اصفهان و آب و هوای اصفهان
اصفهان پایتخت فرهنگ و تمدن اسلامی و ایران و یکی از زیباترین شهرهای ایران و مقصد بیشتر گردشگران داخلی و خارجی است . این شهر به تنهایی یک ایران است . اصفهان دارای تاریخ کهن و آثار باستانی بی شماری است و بعد از مشهد دومین شهر گردشگر پذیر ایران به شمار می رود . معماری زیبای اسلامی که در آثار تاریخی آن به چشم میخورد ، پل‌های سرپوشیده ، بلوارهای زیبا ، کاخ‌های باشکوه ، مساجد و مناره‌های منحصربفرد ، باعث شده است که اصفهان لقب نصف جهان را بگیرد . اصفهان دارای موزه های باارزش زیادی از جمله موزه هنرهای تزیینی اصفهان ، موزه صنايع دستی و هنرهای سنتی اصفهان ، موزه هنرهای معاصر اصفهان ، کاخ موزه چهل ستون ، موزه کلیسای وانک ، موزه تاریخ طبیعی و باغ موزه پروانه ها می باشد . یکی دیگر از دلایل محبوبیت این ضهر آب و هوای آن است که البته در سال های اخیر به دلیل خشک شدن زاینده رود ، از کیفیت آن کاسته شده است .

درباره اصفهان
اصفهان استانی پهناور در مرکز ایران است . مساحت آن در حدود 105937 كیلومتر مربع‌ می باشد . این استان از سمت شمال همجوار استان های مرکزی ، قم و سمنان ، از سمت جنوب با فارس و کهگیلویه و بویراحمد ، از غرب با یزد و از شرق با چهار محال و بختیاری ، سنندج و لرستان می باشد . مرکز آن شهر اصفهان است . اصفهان‌ ، اردستان‌ ، برخوارومیمه‌ ، ***** شهر ، خوانسار ، سمیرم‌ ، شهرضا ، فریدن‌ ، فریدون شهر ، فلاورجان‌ ، كاشان‌ ، گلپایگان‌ ، لنجان‌ ، مباركه‌ ، نائین‌ ، نجف آباد و نطنز از شهرهای اصفهان هستند . جمعیت اصفهان در سال 1390 ، ۱٬۷۵۶٬۱۲۶ نفر بوده است . دین اصفهان در حال حاضر اسلام است ولی در گذشته ارامنه ، یهودیان و دیگر اقلیتها در این شهر زندگی می کرده اند . منطقه جلفا اصفهان امروزه بیشتر ارمنی نشین است . یهودیان قدیمی ترین مردم این شهرند که در محله جویباره زندگی می کرده اند ولی امروزه اکثرشان مهاجرت کرده اند .

آب و هوای اصفهان
استان اصفهان دارای آب و هوای معتدل خشک است . اصفهان شهری چهار فصل است و فصول آن کاملا مشخص هستند . این شهر دارای 3 نوع آب و هواست . آب و هوای بسیار خشک تا خشک گرم ، آب و هوای نیمه مرطوب تا مرطوب سرد و آب و هوای نیمه خشک . تابستان در این شهر ملایم و و زمستان سرد و برفی است . گرمترین روز تابستان 40.6 درجه دارد و سردترین روز زمستان دارای درجه حرارت 10.6 می باشد . تعداد روزهای یخبندان در شهر اصفهان در سال 90 ، 84 روز اعلام شده است .

بهترین زمان مسافرت در تور اصفهان
آب و هوای اصفهان در بهار معتدی ، در تابستان گرم و در زمستان سرد و برفی است . هوای پاییزی آن از نمیه فصل به بعد به سمت سردی می رود . در فصول پاییز و زمستان ، در برخی روزها وارونگی هوا رخ می دهد و شهر اصفهان آلودگی زیاد می شود . به این دلایل می توان گفت که بهترین زمان سفر به اصفهان در نیمه های فصل بهار می باشد . بهار اصفهان بسیار مطبوع و دل انگیز است .
 
بالا