برگزیده های پرشین تولز

زندگی نامه روبرت بوش (Robert Bosch)

demonse2

کاربر تازه وارد
تاریخ عضویت
20 فوریه 2009
نوشته‌ها
7
لایک‌ها
5
داستان موفقیت روبرت بوش

روبرت بوش (Robert Bosch) در 23 سپتامبر 1861 در روستای آلبک (Albeck) در جنوب آلمان در یک خانواده پر جمعیت به دنیا آمد، روبرت بوش فرزند یازدهم از دوازده فرزند خانواده بود. پدر روبرت بوش از کشاورزان مرفه و ثروتمند منطقه و در دسته افراد تحصیل کرده در زمان خود بود که اهمیت زیادی به تحصیل فرزندان خود می داد؛ روبرت بوش از همان کودکی پسری بسیار خلاق بود، وی به اسباب بازی های مکانیکی بسیار علاقه داشت، آن ها را تکه تکه می کرد و با استفاده از آن ها چیزهای متفاوتی درست می کرد. او از سال 1869 وارد مدرسه فنی و حرفه ای Realschule شد و تا سال 1876 در این مدرسه مشغول به تحصیل بود و سپس دوره کارآموزی مهندسی ابزار دقیق را به پایان رساند، بعد از آن به بریتانیا رفت و در شرکت آلمانی زیمنس مشغول به کار شد و تجربیات بسیاری را کسب کرد اما در آن زمان ایالات متحد آمریکا در حوزه مهندسی برق مانند نورافکن، سیستم زنگ، تلفن بسیار پیشرفته تر از اروپا بود به همین دلیل روبرت بوش تصمیم گرفت به آمریکا سفر کند و در آنجا به عنوان یک مکانیک نزد توماس ادیسون شروع به کار کرد و در آنجا تجربیات و ایده های بسیار زیادی را به دست آورد و به همین دلیل روبرت بوش (Robert Bosch) از آن پس آینده خود را در مهندسی برق می دید. نمایندگی بوش

bosch-history-300x164.jpg




تأسیس شرکت بوش آلمان توسط روبرت بوش (Robert Bosch)

Robert-Bosch.jpg
روبرت بوش (Robert Bosch) با دنیایی از تجربه و پر از انرژی تصمیم گرفت به کشور خود باز گردد و کار خود را در آنجا شروع کند، او در 15 نوامبر 1886 در سن 25 سالگی با کمک دو تا از دوستان خود یک کارگاه کوچک مکانیک دقیق و مهندسی برق در اشتوتگارت آلمان تأسیس کردند که خدماتی مانند تعمیر دستگاه های تلفن، ماشین تحریر، لوازم عکاسی و ماشین آلات را ارائه می کرد اما روبرت بوش دست از تحقیق و کنجکاوی نمی کشید و در نهایت موفق شد در سال 1877 با کار کردن و ایجاد تغییرات زیادی بر روی دینامی که توسط شرکت دیگری ساخته شده بود؛ اولین قطعه ای که برای تولید جرقه الکتریکی و مشتعل کردن گاز در موتور استفاده می‌شد را طراحی کند. او اولین کسی بود که توانست از یک دینام را در موتور یک خودرو استفاده کند و به این صورت یکی از بزرگ‌ترین مشکلات فنی صنعت نوپای خودرو را حل کرد و در این روند به اولین موفقیتش در کسب و کار دست پیدا کرد.لوازم خانگی بوش

شرکت او تا سال 1891 دارای 15 پرسنل بود، در این مدت تمام سرمایه خود را صرف تحقیقات و آزمایش های خود کرد و روبرت بوش که سرمایه اش رو به اتمام بود، سعی کرد با گرفتن کمک مالی از مادرش و دریافت وام از بانک، شرکت خود را نجات دهد تا بتواند تحقیقات خود را به ثمر برساند اما نتوانست یک سال بیشتر دوام آورد و شرکت او در سال 1892 به مرز ورشکستگی رسید.

دیدن تصاویر بزرگانی مانند روبرت بوش فروشگاه اینترنتی، مکان هایی که در آن کار می کرده است، چهره اقوام و کارکنانش خالی از لطف نیست.

اگر برای شما هم جالب است می توانید مجموعه ای از تصاویر روبرت بوش و اطلاعات جامعی را در با کلیک کردن بر روی: سایت اصلی بوش مشاهده بفرمایید.

اختراع شمع ماشین توسط روبرت بوش و شتاب گرفتن شرکت بوش

روبرت بوش (Robert Bosch) هیچ گاه خیال پرداز نبود؛ فقط به تصمیمات و هدف خود ایمان داشت و با باور داشتن خود، هیچ گاه در مقابل مشکلات کوتاه نیامد و عقب ننشست تا اینکه بوش در سال 1900 کارخانه خود را با 30 نفر پرسنل تأسیس کرد و آینده نگری او این بود که بتواند نیروهای خود را به 200 نفر برساند.

شرکت بوش بالاخره موفق شد در سال 1902 شمع ماشین را اختراع کند و آن را به ثبت برساند؛ این اختراع روبرت بوش دگرگونی بزرگی در صنعت خودرو ایجاد کرد و شرکت او توانست، با قرارداد های تسلیحاتی در دوران جنگ جهانی اول سود سرشاری را برای کار خود به دست آورد و در واقع همین موضوع باعث شد شرکت بوش به سرعت رشد کند و آن را به یک شرکت بین المللی قدرتمند تبدیل کند؛ اما نمی توان فراموش کرد که یکی از دلایل بزرگ موفقیت شرکت بوش، ایمان و پیش برد کارش با اتکا با این اعتقاد بود که بهتر است سرمایه خود را از دست بدهم تا اعتماد مشتریان خود را؛ در واقع به همین خاطر توانست همیشه ماندگار بماند. بوش همواره سعی کرد تا محصولات خود را با بالاترین کیفیت تولید کند و برای ماندگاری خود در میان مشتریانش، کارکنانش آموزش های حرفه ای ببینند تا در روند زمان نیز بتوانند بهترین محصولات و جدید ترین ها را با بی نقص ترین کیفیت تولید کند.

او از اولین کار فرمایانی بود که در سال 1906 در آلمان قانون روزکاری 8 ساعته را مطرح کرد؛ و تسهیلات رفاهی دیگری را برای کارگران خود فراهم کند، روبرت بوش توانست تا پایان سال 1908 میلادی 5 ساختمان را بخرد و کارکنان خود را به 1000 نفر برساند. جالب است که بدانید بوش نسبت به پولی که در قراردادهای تسلیحاتی در طی جنگ به دست آورده بود احساس خوبی نداشت و او را آزار می داد به همین دلیل تصمیم گرفت پولی که در این قرار دادها بدست آوره است را در راه خیریه صرف کند و به همین دلیل او چندین میلیون مارک به خیریه بخشید و یک میلیون مارک نیز به دانشگاه فنی اشتوتگارت کمک کرد.

وارد شدن شرکت بوش به بازار جهانی

روبرت بوش (Robert Bosch) دست از خواسته های قدرتمند تر خود برنداشت و تصمیم گرفت با تأسیس کارخانه بوش در ایالات متحد آمریکا وارد بزرگترین اقتصاد دنیا شود و کار خود را بیش از پیش گسترش دهد. بوش موفق شد در سال 1909 اولین محصولات خود را در کشور آمریکا تولید کند. شرکت بوش خیلی سریع رشد کرد و شروع به تأسیس کارخانه در آسیا، آفریقا و استرالیا نمود و از این رو 88 درصد از فروش خود را در بیرون از آلمان تولید کرد. روبرت بوش که هدف های بسیار بزرگی را در ذهن می پروراند و به آن ها ایمان داشت تمام سود شرکت را صرف تحقیق و توسعه شرکت خود کرد تا جایی که این شرکت در سال 1920 فعالیت خود را در سرتاسر جهان گسترده کرد و بیش از 10000 نفر کارمند را در خود جای داد.

زندگی سیاسی روبرت بوش

بازدیدکننده قبلی پس از مطالعه این مطلب ، مقالات زیر را نیز مشاهده کرده است
نمایندگی بوش

21-11-1397
گارانتی اصلی بوش در ایران

09-08-1397
روبرت بوش (Robert Bosch) از لحاظ سیاسی نیز بسیار فعال بود او انرژی و پول بسیار فراوانی برای رابطه بین آلمان و فرانسه هزینه کرد، او امیدوار بود که مصالحه بین این دو کشور باعث پایداری صلح در اروپا شود و در نهایت یک منطقه اقتصادی اروپایی شکل گیرد، اما با قدرت گرفتن نازی ها تمام تلاش های روبرت بوش به پایان رسید، روبرت بوش در سال 1937 تحت فشار نازی ها مجبور شد باری دیگر قرار دادهای مربوط به تسلیحات نظامی را بپذیرد و از نیروهای کار اجباری در طول جنگ استفاده کند، اما در همان زمان نیز روبرت بوش از مقاومت، در برابر آدلف هیتلر حمایت می کرد.

رمز موفقیت روبرت بوش

bosch-logo-297x300.jpg
روبرت بوش (Robert Bosch) توانست نام خود را به عنوان یک فرد موفق در کنار افراد بسیار بزرگ تاریخ ثبت کند، تمام موفقیت هایی او بر دو اصل پایدار بود؛ مهم ترین چیزی که باعث به دست آمدن موفقیت های بزرگ برای او شد این بود که او همیشه به هدف خود ایمان داشت و هیچ وقت به هدف و مسیر خود شک نکرد و برای رسیدن به اهداف خود بسیار تلاش کرد و هیچ گاه عقب نکشید، با این که او در 10 سال اول مشکلات بسیار زیادی را تجربه کرد تا توانست به هدف خود دست پیدا کند. اصل دیگری که باعث شد شرکت بوش به سرعت رشد کند و بتواند محصولات خود را در تمام دنیا به فروش برساند باور روبرت بوش بود که همیشه حاضر بود تمام سرمایه خود را از دست بدهد اما اعتماد مشتری خود را هرگز و به همین خاطر توانست با تولید محصولات باکیفیت، اعتماد مردم را در سراسر دنیا به دست آورد و محصولات خود را به سراسر جهان عرضه کند.

خانواده، علایق و پایان زندگی روبرت بوش

همانطور که گفتیم بوش در خانواده پرجمعیت 12 نفره به دنیا آمد که خودش بچه یازدهم خانواده بود. وی در طول زندگی خود 2 بار ازدواج کرد و صاحب چهار فرزند شد. یکی از پسرهای او که حاصل ازدواج اولش بود پس از یک بیماری طولانی فوت کرد. اگر بخواهیم از علاقه مندی های روبرت بوش بگوییم؛ او به کشاورزی علاقه بسیار زیادی داشت و صاحب یک مزرعه بسیار بزرگ در جنوب مونیخ بود، همچنین بوش با علاقه خود به شکار یک شکارچی بسیار ماهر و پرشور بود که در زمان های آزادش به این فعالیت نیز می پرداخت.

robert-bosch-funeral-300x157.jpg


همانطور که باهم زندگینامه روبرت بوش را بررسی کردیم، روند زندگی وی با چالش های زیادی همراه بود و وی در نهایت در 12 مارس 1942 در سن 80 سالگی پس از یک عفونت شدید در گذشت و یک مراسم خاکسپاری دولتی او گرفته شد. پس از فوت بوش تا تاکنون خوشبختانه با زیر ساخت دقیق روبرت، تولیدات او همراه با پیشرفت تکنولوژی به بازار دنیا در حال عرضه شدن است و توانسته جایگاه خود را در میان خریداران خود به خوبی نگه دارد.

دستاوردهای مهم بوش

شرکت بوش یکی از پیشتازان صنعت آلمان و یکی از بزرگترین تولید کنندگان لوازم برقی و لوازم خانگی در جهان محسوب می شود

aiming-upwards-illustration_res-300x157.jpg


1902 ثبت و اختراع شمع ماشین توسط شرکت بوش

1909 آغاز کار محصولات خارجی در ایالات متحده امریکا توسط شرکت بوش

1910 ثبت قانون 8 ساعت کار توسط روبرت بوش

1913 شرکت بوش اولین تولیدکننده ماشین با سیستم برقی کامل بود

1928 اختراع ماشین موزنی برقی و تولید ابزارآلات برقی بوش

1932 اختراع اولین دریل برقی توسط شرکت بوش

1933 ایجاد اولین خط تولید لوازم خانگی بوش و تولید یخچال توسط شرکت بوش

1936 تأسیس بیمارستان خیریه توسط روبرت بوش

1946 تولید اولین اره عمود بر توسط شرکت بوش

1952 اضافه شدن خط تولید لوازم هیدرولیک و لوازم آشپزخانه نیمه صنعتی

1954 ارائه محصولات بوش در کشورهای برزیل، هندوستان و استرالیا

1978 شرکت مرسدس بنز با همکاری شرکت بوش اقدام به معرفی سیستم ترمز ABS کردند

1981 تولید اولین دریل چکشی چرخشی دو کیلویی توسط شرکت بوش

1985 تولید اولین اره برقی همه کاره جهان توسط شرکت بوش

1988 تولید اولین سمباده لرزان توسط شرکت بوش

1989 تولید چکش برقی و سنگ زاویه ای در کارخانه بنیتز در ساکسونی

1992 شروع به کار کمپانی های بازاریابی در اروپای شرقی مانند لهستان، لاتویا، مجارستان و اوکراین

در این مقاله سعی کردیم نگاهی داشته باشیم به زندگی نامه روبرت بوش (Robert Bosch) و تاریخچه شرکت بوش که نامی جاودانه را بالاتر از یک قرن است که به همراه خود دارد. روبرت بوش، صاحب و بنیان گذار شرکت بوش آلمان در امروز نیز یکی از بزرگترین تولید کنندگان لوازم خانگی، ابزارآلات صنعتی، لوازم امنیتی، موتور دوچرخه برقی، قطعات الکترونیک و قطعات ماشین در دنیا باشد و در واقع تا به امروز نیز، یکی از بهترین شرکت های پیشرو در صنعت تکنولوژی و فناوری محسوب می شود. از دیگر مواردی که جالب است بدانید این است در سال 2013 شرکت بوش بالغ بر 54 میلیاد یورو در آمد کسب کرده است.

منبع: ویکی پدیا
 
بالا