برگزیده های پرشین تولز

زیباترین قلعه های ژاپن را بشناسید!

hastina

Registered User
تاریخ عضویت
14 فوریه 2014
نوشته‌ها
675
لایک‌ها
230
اگر می‌خواهید با جاهای دیدنی ژاپن آشنا شوید بهتر است از قلعه‌های این کشور زیبا شروع کنید.

قلعه‌ها در ژاپن ممکن است با مفهوم غربی از یک ارگ باستانی متناسب نباشند. اگرچه آن‌ها با سایر قلعه‌های موجود در اروپا کاملا فرق دارند اما به خاطر دلایل مشابه یکسانی ساخته شده‌اند. ساخت این نوع قلعه‌ها در طول قرن پانزدهم در سرزمین طلوع خورشید زمانی که کشور در حال مرمت آثار بازمانده جنگ بود آغاز گردید. بعدها، این قلعه‌ها به عنوان مکانی برای حکومت پادشاهان و خانه‌ی لردها ساخته شدند. زمانی بیش از 5 هزار قلعه در ژاپن وجود داشت اما امروزه تنها 100 مورد از این قلعه‌ها باقی مانده است. این سازه‌های چوبی و سنگی به بازدید کنندگان اجازه می‌دهد نگاه اجمالی به دوران فئودالی ژاپن داشته باشند.

  1. قلعه هیروساکی(Hirosaki Castle):
5-hirosaki_castle.jpg


این قلعه بر بالای یک تپه در شمال ژاپن ساخته شده است. قلعه هیروساکی به خاطر وجود 5 دروازه اصلی‌اش شناخته شده و مشهور است. این قلعه در سال 1611 تکمیل شد و در سال 1627 سیاه چال پنج طبقه‌ای آن توسط آتش تخریب گردید. یک برج نگهبانی سه طبقه نیز دوباره ساخته شد تا به عنوان محل حفظ و نگهداری از قلعه مورد استفاده قرار گیرد. زمین‌های احاطه کننده اطراف، دروازه‌ها و خندق‌ها توجه بیشتر افراد را به خود جلب می‌کند. این مناظر زیبا محیطی آرام و دلنواز را در اختیار بازدید کننده قرار می‌دهد. در اطراف این قلعه بیش از 2500 باغ آلبالو وجود دارد و زمین‌های اطراف آن میزبان یکی از بزرگترین فستیوال‌های شکوفه آلبالو در ژاپن است.

  1. قلعه هیکونه (Hikone Castle):
4-Hikone-jo-r.jpg


قلعه هیکونه به بازدیدکنندگان بینش واقعی در مورد ظاهر قلعه‌ها در دوران اوج این کشور را می‌دهد. باغ‌ها، دروازه‌ها و خانه‌های اصلی به خوبی حفظ شده است. مجتمع هیکونه حاوی ساختارها و موادی است که از سایر قلعه‌های کشور برای ساخت آن جمع آوری شده است. بعد از 20 سال ساخت و ساز، این قلعه در سال 1622 بر روی یک تپه تکمیل گردید. تا زمان 1868 کنترل قلعه هیکونه در دست لرد دایمیو فئودال بود. در نزدیکی این قلعه موزه‌ای قرار دارد که گنجینه سلسله Ii را به خوبی نمایش می‌دهد. این موزه حاوی زره و آلات موسیقی است.

  1. قلعه ماتسوئه (Matsue Castle):
3-matsue_castle.jpg


تنها قلعه باقی مانده در منطقه San’in در ساحل جنوب غربی جزیره اصلی ژاپن قلعه ماتسوئه است که بسیار منحصر به فرد و زیبا ساخته شده است. اگرچه این قلعه در سبک نظامی ساخته شده اما هرگز فعالیت نظامی به خود ندیده است. قلعه ماتسوئه در سال 1611 ساخته شد. این قلعه تپه‌ای بعد از آخرین جنگ فئودال بزرگ تکمیل شد. بیشتر قسمت‌های مجتمع در سال 1875 برچیده شد و تنها بخش اصلی و دیوارهای سنگی آن باقی ماند. در طول سال 1950 ، ساخت دوباره این قلعه از ابتدا آغاز گردید. نام مستعار این قلعه برج سیاه است و نشان دهنده رنگ آبنوس بی نظیر آن است. بازدید کنندگان می‌توانند از باغ‌ها و قسمت‌های باقی مانده این قلعه بازدید کنند. در این قلعه قایقی برای گردش وجود دارد که افراد می‌توانند از آن به خوبی استفاده کنند.

  1. قلعه ماتسوموتو(Matsumoto Castle):
2-matsumoto_castle.jpg


قلعه ماتسوموتو در یک ناحیه کوهستانی در شمال غربی توکیو واقع شده و بر اساس ساختار سنگ احاطه شده توسط یک خندق بزرگ تنظیم شده است. این قلعه در سال 1590 ساخته شد و یک قلعه چند طبقه‌ای محسوب می‌شود. نام مستعار آن قلعه کلاغ هاست. به خاطر رنگ سیاه کمرنگی که قلعه ماتسوموتو دارد این نام را به آن داده‌اند. قسمت باقی مانده اصلی این قلعه سیاه چال قدیمی آن است. اگر چه این قلعه یک قلعه مسطح است امابه خاطر سنگربندی و استحکامات نظامی ساخته شد.

  1. قلعه هیمجی(Himeji Castle):
1-himeji_castle.jpg


قلعه هیمجی به عنوان چشمگیرترین آثار باقی مانده از دوران فئودال در نظر گرفته می‌شود و در غرب کوبه واقع شده است. این قلعه معمولا با نام قلعه ماهیخوار سفید خوانده می‌شود زیرا برج‌های ساخته شده از گچ سفید آن شبیه یک مرغ ماهیخوار در حال پرواز است. قلعه هیمجی در سال 1601 در مکان یک قلعه دیگر ساخته شد. این قلعه بر روی تپه‌ای زیبا واقع شده و حاوی 83 ساختار مرکزی بر روی تنشو است. تنشو مجتمعی از ساختمان‌های پیچیده و به هم متصل می‌باشد. ساختمان اصلی و اولیه این قلعه یک ساختار شش طبقه‌ای است که از تمامی مکان‌ها و موقعیت های موجود در شهر هیمجی قابل مشاهده است. این قلعه در فیلم‌های مختلفی همچون فیلم جیمز باند همچون آخرین سامورایی به تصویر کشیده شده است.
 
بالا