برگزیده های پرشین تولز

سئو داخلی : ۱۲ نکته برای بهینه سازی حداکثری

SEOman

Registered User
تاریخ عضویت
4 آپریل 2015
نوشته‌ها
233
لایک‌ها
91
سلام
اخیرا پستی درباره سئو داخلی نوشتیم و نکات مهمی درش هست. خوندنش رو واقعا توصیه میکنم.

در این مقاله به بررسی ۱۲ فاکتور مهم و حیاتی برای بهینه سازی داخلی سایت میپردازیم. تا انتها همراه ما باشید.



  1. لینک های SEO Friendly کوتاه تر بهتر از لینک های بلند
لینک SEO Friendly لینکی است که با نگاه کردن به آدرس بتوانیم موضوع محتوای صفحه مورد نظر را تشخیص دهیم. به ۲ لینک زیر زیر توجه کنید. شما موضوع کدام لینک را میتوانید حدس بزنید؟!

http://example.com/?p=22

http://example.com/buy-seo-services

یکی از مهمترین مسائل برای سئو داخلی ، استفاده از کیورد در آدرس ها است ولی یادتان باشد که کیورد را در انتهای آدرس قرار ندهید چون گوگل این نوع لینک ها را چندان دوست ندارد.بهترین مکان برای قرار دادن کیورد در ابتدای آدرس است. همچنین اینطور به نظر میرسد که استفاده از آدرس های کوتاه ( ولی سئو فرندلی ) بهتر از آدرس های بلندتر است.



  1. استفاده از کیورد در ابتدای عنوان
مهمترین فاکتور برای سئو داخلی ، عنوان صفحه شماست. تحقیقات و بررسی های سئو نشان داده که استفاده از کیورد در ابتدای عنوان ، قدرت بیشتری به صفحه شما میدهد و در بهبود رابه صفحه نقش بسزایی دارد. نیاز نیست که همیشه از کیوردهای خود در عنوان استفاده کنید فقط یادتان باشد اگر خواستید از کیورد استفاده کنید آن را در ابتدای آن قرار دهید.





به متن اکتفا نکنید! استفاده از مالتی مدیا = قدرت بیشتر
موتورهای جستجو و ربات های سمج آنها ، متن را بسیار بهتر از فیلم و عکس پردازش میکنند ولی این به این معنا نیست که علاقه ای به مالتی مدیا نداشته باشند. استفاده از عکس ها و فیلم های جذاب باعث کاهش Bounce Rate ( نرخ پرش ) شده و در نتیجه محبوبیت سایت شما بین کاربران و موتورهای جستجو افزایش میابد. استفاده از مالتی مدیای جذاب کاربر را تشویق به اشتراک گذاری مطالب شما میکند. شما مطالبی را که دوست دارید به دوستانتان معرفی نمیکنید؟!
استفاده از مالتی مدیا تا آن حد مهم است که برخی از متخصصان سئو آن را از نیازهای حیاتی هر سایت در سئو داخلی معرفی کرده اند!


از لینکدهی به منابع نترسید

متاسفانه طی سالهای گذشته به کاربران اینطور القا شده که لینک خروجی = کاهش رتبه! یعنی هر چقدر لینک های خروجی بیشتری داشته باشند رتبه آنها بیشتر کاهش میابد! درحالی که اصلا اینطور نیست گوگل گفته تعداد لینک های شما از یک حد بالاتر نرود “بهتر است” ولی فرض کنید مقاله ای فوق العاده ارزشمند درباره سئو مینویسید که در آن از ۳۰ منبع ارزشمند و معتبر مختلف استفاده کرده اید و به همه آنها لینک داده اید. آیا گوگل مقاله شما را دوست نخواهد داشت؟!
اگر مقالات ISI را بررسی کنید متوجه میشوید که معتبرترین مقالات ، مقالاتی هستند که از منابع متعدد و معتبر استفاده کرده باشند. این مورد در سئو داخلی هم صدق میکند. وقتی شما به سایتی معتبر و مرتبط با حوضه خودتان لینک میدهد در واقع گوگل شما و سایت دریافت کننده لینک را در یک سطح و هدف میبیند.
پس از لینکدهی به منابع معتبر نترسد!


از کیورد در ابتدا و انتهای مقاله استفاده کنید.
شروع خوب برای یک پست ، شروعی است چند خطی که در آن از ترکیبی از سئو و جذابیت استفاده کنید. نیاز به تزریق کیورد در چند خط اول محتوا دارید چون ربات های گوگل اول از همه این بخش را بررسی میکنند ( این بخش همان مقدمه شماست ) و از طرفی نیاز به یک شروع جذاب و طوفانی دارید تا کاربر را تا آخر پست بکشانید. اگر شروع بدی داشته باشد کاربر را از دست میدهید و در اینصورت نرخ پرش صفحه افزایش میابد و در نتیجه گوگل محتوای شما را بی ارزش تلقی میکند.



عنوان پست را H1 تنظیم کنید

فلسفه سربرگ ها چیزی نیست جز تعیین اهمیت هر بخش از محتوا. سربرگ ۱ مهم ترین سربرگ صفحه شما و ۶ کم ارزش ترین آنهاست. همانطور که در بالا هم گفتیم یکی از مهم ترین بخش های یک صفحه ، عنوان صفحه است پس بهتر است مهمترین بخش صفحه را در مهمترین جایگاه که همان سریرگ ۱ (H1) قرار دهید تا گوگل را از میزان اهمیت بالای آن آگاه کنید. استفاده از کیورد در H1 را فراموش نکنید.


سرعت لود صفحات را تا میتوانید بالا ببرید

گوگل یکی از طرفداران پروپاقرص وب سریع است و به همین دلیل یکی از فاکتورهای مهم سئو داخلی ، سرعت بارگذاری صفحه است. طبق تحقیقی که MunchWeb انجام داده مشخص شده که ۷۵% کاربران از سایتی که بارگذاری آن بیش از ۴ ثانیه طول میکشد مجدد بازدید نمیکنند ( البته با توجه به وضعیت اینترنت نفتی ایران ، مطمئنن تایم مورد نظر برای کاربران ایرانی بسیار بالاتر است )

برای آنالیز سرعت سایت خود میتوانید از ابزار GTMetrix.com استفاده کنید. سعی کنید سرعت بارگذاری سایت را تا ۹۰% و بیشتر بالا ببرید.



از عناوین متمایز استفاده کنید
استفاده از عناوین متمایز به شما شانس بیشتری برای حضور در صفحات بالاتر را میدهد. برای مثال وقتی قصد دارید مقاله ای درباره “کفش” ارسال کنید بجای استفاده از عنوان “خرید کفش” از عناوینی نظیر “بهترین کفش های سال ۲۰۱۴” “برترین کفش های موجود در بازار” استفاده کنید. استفاده از این باعث میشود شانس شما برای دیده شدن در جستجوی کیورد های Long Tail بطور چشم گیری افزایش پیدا کند.



استفاده از کلیدهای اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی
اهمیت شبکه های اجتماعی در تاثیر گذاری بر موتورهای جستجو بر هیچ کس پوشیده نیست. دلیل اهمیت این شبکه ها چیزی نیست جز بررسی میزان محبوبیت سایت شما! با استفاده از کلید های اشتراک گذاری در سایت خود به کاربران این امکان را میدهید که به سادگی لینک های شما را به اشتراک بگذارند. اشتراک گذاری مطالب شما از طرفی به سئو سایت شما کمک به سزایی میکند و از طرف دیگر باعث جذب کاربران شبکه های اجتماعی میشود. یک تیر و دو نشان!


تا میتوانید پست های طولانی بنویسید.
تحقیقی که توسط SERPIQ.com انجام شده نشان میدهد که طولانی بودن پست ها و میان کلمات آنها ارتباط مستقیمی با کسب رتبه بهتر دارد. در تصویر زیر ۱۰ رتبه برتر گوگل در یک کیورد خاص به ترتیب رنک قرار داده شده اند.





از نظر گوگل نوشته ای با کیفیت است که حداقل ۵۰۰ کلمه داشته باشد و طبق تحقیقات انجام شده توسط متخصصین سئو نوشته ای مفیدتر است که بیش از ۵۰۰ کلمه داشته باشد! پس تا میتوانید محتوای با کیفیت و طولانی بنویسید.



نرخ پرش را کاهش دهید
یک پرش عبارت است از کاربری که فقط یک صفحه از سایت شما را مطالعه میکند و بدون خداحافظی میرود! بانس ریت از این جهت برای گوگل اهمیت دارد که گوگل دوست ندارد سایت های اسپم و با محتوای ضعیف را به کاربر نشان دهد زیرا در اینصورت کاربر از گوگل هم منتفر خواهد شد. پس برای جلوگیری از این کار به بررسی رفتار کاربر میپردازد و از این طریق محتوای با ارزش را از بی ارزش تشخیص میدهد. برای افزایش میزان ماندگاری کاربر در سایت و کاهش نرخ پرش کارهای متعددی میتوانید بکند که یکی از بهترین آنها استفاده از Internal Link ها است. ( نمیدانید Internal Link چیست؟ اصطلاحات سئو را بخوانید )


کیورد های LSI را فراموش نکنید

کیورد LSI به کیورد های گفته میشود که با کیورد اصلی شما ارتباط معنایی دارند. برای مثال در همین مقاله از کیورد “Internal Link” استفاده کردیم. این کیورد با کیورد “سئو” ارتباط معنایی دارد و گوگل این ارتباط را به خوبی متوجه میشود. استفاده از کیوردهای LSI میزان کیفیت و مرتبط بودن محتوا و کیورد اصلی را افزایش میدهد. یکی از مزایای نوشتن پست های طولانی این است که شما بخواهید یا نخواهید از کیوردهای LSI استفاده میکنید


به بیان ۱۲ نکته مهم درباره بهینه سازی سئو داخلی درحد عالی پرداختیم اما چند نکته دیگر هم هستند که شاید اهمیت کمتری داشته باشند ولی مهم هستند.

  1. کیفیت محتوا : گوگل همیشه تاکید دارد محتوا پادشاه است پس تا میتوانید محتوای با کیفیت و جذاب بنویسید
  2. لینک های داخلی : لینک های داخلی مهمترین محتوای وبسایت شما را به موتورهای جستجو معرفی میکند.
  3. سربرگ های ۲ و ۳ : از H1 و اهمیت آن صحبت کردیم ولی یادتان باشد H2 و H3 هم ارزش و جایگاه خاص خود را دارند.
  4. بهینه سازی تصاویر : فرصت مناسبی است برای جذب کاربران هدفمند و بهینه سازی کیورد اصلی


نظر شما چیست؟ به نظر شما از این ۱۲ فاکتور کدام یک اهمیت بیشتری دارند؟



منابع ما

https://www.searchenginejournal.com...-ones-have-the-most-impact-on-rankings/40926/

http://searchengineland.com/guide/seo/types-of-search-engine-ranking-factors

http://backlinko.com/on-page-seo

https://moz.com/learn/seo/on-page-factors
 
بالا