برگزیده های پرشین تولز

ساحل سحر آمیز گرجستان

mooooona

Registered User
تاریخ عضویت
22 ژوئن 2016
نوشته‌ها
263
لایک‌ها
0
سن
39
ساحل سحر آمیز گرجستان
ساحل اورکی – ساحل سحر آمیز ( ureki beach ) : در فاصله ۱۵ کیلومتری جنوب بندر پوتی و ۶۰ کیلومتری شمال بندر باتومی در کرانه زیبای دریای سیاه، منطقه ای وجود دارد به نام اورکی که دارای ساحل سحر آمیز است و از مهمترین جاذبه های دیدنیگرجستان محسوب می شود.

ساحل اورکی به رنگ قهوه ای و در برخی نقاط خاکستری رنگ می باشد، مردمان بومی گرجستان از قدیم معتقد بوده اند که خاک های ساحلی این منطقه شفابخش و برای بدن بسیار مفید است لذا از دیرباز افراد بسیاری جهت شفایخشی از بیماری و یا پیشگیری از آن به ساحل اورکی می آمدند و خاک و گل ساحلی را بر روی بدن خودشان قرار می دادند.

سرانجام در قرن نوزدهم میلادی دانشمندان پی بردند که ماسه های ساحل اورکی دارای خاصیت مغناطیسی می باشد، و میدان مغناطیسی تاثیر خاصی بر روی ارگانیسم بدن انسان دارد که باعث جلوگیری از بیماری های قلبی، عروقی ، عصبی و مفصلی می شود و همچنین بدن انسان را در برابر سایر بیماری ها مقاوم می کند و همچنین خاک این منطقه تاثیر زیادی در سلامت پوست و زیبایی چهره دارد. بر اساس مطالعات دانشمندان تنها دو منطقه بر روی کره زمین وجود دارد که ماسه های آن این خصلت درمانی را ایجاد می کنند، به همین دلیل است که ساحل اورکی مورد توجه گردشگران تور گرجستان است و یکی از مهمترین جاذبه های گردشگری گرجستان می باشد.



 
بالا