• پایان فعالیت بخشهای انجمن: امکان ایجاد موضوع یا نوشته جدید برای عموم کاربران غیرفعال شده است

ساختار تکرار For/Next در VB

mh20sn

کاربر تازه وارد
تاریخ عضویت
13 نوامبر 2010
نوشته‌ها
2
لایک‌ها
0
ساختار تکرار For/Next از تمام جزئیات شمارنده – کنترل تکرار استفاده می کند. حال مى خواهیم برنا مه ۱-۵ را با استفاده از For/Next دوباره بنویسیم. کد برنامه در شکل ۳-۵ نشان داده شده است.
برنامه اعمال زیر را انجام مى دهد. زمانى که ساختار For/Next به اجرا در مى آید، متغیرکنترلى counter با ۲ مقدار دهى اولیه مى شود. سپس شرط تکرار حلقه ۲۰ => counter توسط خود ویژوال بیسیک تست مى شود. کلمه کلیدى To در ساختار For/Next بایستى به کار گرفته شود. کلمه کلیدى Step مقدار افزایش (براى مثال، چه مقدار به متغیر counter در هر بار اجراى بدنه For/Next افزوده شود) را مشخص می کند. در ضمن استفاده از این کلمه کلیدى اختیارى است. اگر کلمه کلیدى Step و مقدار تعیین شده حذف شود افزایش با مقدار ۱ و به صورت پیش فرض انجام خواهد گرفت. برنامه نویسان عموما در هنگام افزایش ۱ واحدی، Step را حذف می کنند.
در ابتدا مقدار counter برابر ۲ شده و شرط تست مى شود، بدنه مقدار ۲ را چاپ می کند. سپس مقدار متغیر counter ، توسط عبارت Next counter افزایش پیدا می کند و دوباره حلقه با مقدار جدید، تست شرط تکرار دنبال مى شود. براى مشخص کردن انتهاى For/Next، استفاده از کلمه کلیدى Next ضرورى است.
بقیه اش رو می تونید اینجا بخونید ...​
 
Last edited:
بالا