برگزیده های پرشین تولز

ساخت حافظه فلش ۶۴ گيگابايتي

lepi

کاربر تازه وارد
تاریخ عضویت
20 آپریل 2006
نوشته‌ها
10
لایک‌ها
3
يك شركت كره‌اي موفق به توليد نخستين حافظه رايانه‌اي از نوع “فلش” با گنجايش ‪ ۶۴‬گيگابايت شده است.
اين حافظه “فلش” كه توسط شركت “سامسونگ” توليد شده‌است مي‌تواند به عنوان جايگزين مناسبي براي هاردديسك‌هاي مورد استفاده در رايانه‌هاي شخصي و لپ‌تاپها مورد توجه قرار گيرد.

شركت “سامسونگ” پيش از اين حافظه‌هاي فلش ‪ ۱۶‬گيگابايتي و ‪ ۳۲‬گيگابايتي را به بازار داده بود و هم‌اكنون اعلام كرده‌است نخستين حافظه فلش ‪۶۴‬ گيگابايتي جهان را تا پايان بهار جاري به بازار خواهد داد.

اين حافظه فلش داراي ابعادي مشابه ابعاد هاردديسكهاي ‪ ۱/۸‬اينچي است و “سامسونگ” سرعت خوانده شدن اطلاعات در آن را ‪ ۶۴‬مگابايت در ثانيه و سرعت نوشته شدن اطلاعات در آن را ‪ ۴۵‬مگابايت در ثانيه اعلام كرده‌است.

سرعت خواندن و نوشتن اطلاعات در حافظه‌هاي “فلش” بسيار بالاتر از هاردديسكها است. به علاوه، حافظه‌هاي فلش به دليل عدم برخورداري از قطعات مكانيكي متحرك، هيچ صدايي در هنگام فعاليت توليد نمي‌كند و در مقايسه با هاردديسكها كه قطعات مكانيكي زيادي دارند، برق بسيار كمتري مصرف مي‌كند و داراي عمر طولاني‌تري هستند.

بسياري كارشناسان عقيده دارند هرچند هنوز قيمت حافظه‌هاي “فلش” بسيار بالاتر از قيمت هاردديسكهاست، اما با ادامه روند نزولي قيمت حافظه‌هاي “فلش”، اين حافظه‌ها در آينده جايگزين هاردديسك‌ها خواهند بود. حافظه‌هاي “فلش” هم‌اكنون به صورت گسترده در تجهيزاتي نظير دوربينهاي ديجيتال، دستگاه‌هاي ام‌پي‌تري‌پلير و گوشي‌هاي تلفن همراه مورد استفاده قرار مي‌گيرند.

علاوه بر شركت “سامسونگ”، هم‌اكنون شركت “سن‌ديسك” نيز در حال توليد حافظه‌هاي فلش با ظرفيتهاي بالا است. اين شركت چندي پيش حافظه‌هاي فلش ‪۳۲‬ گيگابايتي خود را به بازار داده بود.

شركت “سامسونگ” هنوز قيمت حافظه فلش ‪ ۶۴‬گيگابايتي خود را اعلام نكرده‌است.



منبع: www.fu20.com/news
 
بالا