برگزیده های پرشین تولز

سازه ها و ساختمان

partco1

کاربر تازه وارد
تاریخ عضویت
25 نوامبر 2012
نوشته‌ها
37
لایک‌ها
2
[h=2]پانل سه بعدی و کاربرد ها[/h]
%D9%BE%D8%A7%D9%86%D9%84-%DA%A9%D8%A7%D8%B1%D8%A8%D8%B1%D8%AF.jpg

پانل های سه بعدی از پدیده های جدید در تکنولوژی ساخت و ساز است که در کشورهای پیشرفته با استقبال فراوانی روبرو گشته است. استفاده از سیستم های پانل پیش ساخته سبک سه بعدی در صنعت ساختمان سازی کشور ما نیز به دلیل مزایای فراوان آن به نحو فزاینده ای روند صعودی دارد.

از مزایای پانل های سه بعدی می توان به موارد زیر اشاره کرد:
1. عمر بیشتر ساختمان ها
2. سهولت در کنترل پروژه و مدیریت برنامه ریزی
3. اجرای لوله کشی همزمان با نصب و اجرای دیوار
4. کاهش سطح اشغال دیوارها
5. حذف برخی از مراحل اجرای ساختمان مانند گچ و خاک
6. تقلیل زمان اجرا پروژه به میزان قابل ملاحظه
7. عایق صوت
8. حمل و نقل آسان به دلیل سبکی
9. صرفه جویی در مصالح و منابع ملی
10. عایق در برابر نفوذ رطوبت

سطوح مشبک پانل از مفتول های فولادی تشکیل شده است. دیوارهای ساخته شده از پانل در مقایسه با دیگر مصالح سبک تر می باشد، که این امر موجب سبکی فنداسیون و سازه می گردد. قطر مفتول های فولادی به کاررفته در شبکه های مسطح و در خرپاهای مورب بین 2/5 تا حداکثر 6 میلیمتر قابل تغییر می باشد.

این دو سطح مشبك فولاد ماده عايقي از جنس پلي استايرن قرار دارد كه كاربرد اين عايقها در جلوگيري از تبادل حرارت و صدا به تناسب موقعيت ساختمان عملكرد خوبي دارد. هسته عایق از جنس پلی استایرن منبسط شده از نوع دیر آتش گیر انتخاب می گردد تا به هنگام آتش سوزی نیز عملکرد مطلوبی از خود نشان دهد.
ساندویچ پانل از دو لایه شبکه فلزی مش در طرفین و یک لایه فوم پلی استارین کند سوز در وسط تشکیل شده است. بطوری که این سه لایه توسط مفتول های جانبی به یکدیگر متصل شده است.
در این سیستم چون دیوارها و سقف بصورت یکپارچه و به شکل باکس است ، بنابر این توزیع بارها و مقاومت در برابر نیروهای خارجی بویژه زلزله تقریبا یکنواخت و همگن می باشد.
این روش ساخت و ساز هم به عنوان اعضای باربر در ساختمان ها و همچنین به عنوان دیوارهای غیرباربر مورد استفاده قرار می گیرد. نگاهی به در ادبیات فنی در سطح جهانی دلالت بر مدارک فنی مختلف دارد که از طرف تولید کنندگان این سیستم ها تهیه شده و در اختیار کاربران قرار گرفته است.

پانل های سه بعدی کاربرد های فراوانی در ساخت و ساز دارد. در زیر به برخی از این کاربرد ها اشاره می کنیم:
• احداث ساختمان های مسکونی
• احداث ساختمان های اداری و برج ها
• احداث ساختمان های ویلایی
• احداث کارخانجات
• احداث فرودگاه و سالنهای بزرگ
• احداث مجموعه های فرهنگی و ورزشی
• احداث سردخانه
• احداث کمپهای موقت در زمان بحران
• ایجاد خانه های بهداشت در مواقع بروز حوادث طبیعی
بر اساس مطالب بالا، می توان این کالا را یکی از مقاوم ترین مصالح ساختمانی نام برد.


 

partco1

کاربر تازه وارد
تاریخ عضویت
25 نوامبر 2012
نوشته‌ها
37
لایک‌ها
2
[h=2]انواع بتن[/h]
%D8%A8%D8%AA%D9%86-%D8%A7%D9%86%D9%88%D8%A7%D8%B9.jpg

تولید بتن و کشف سیمان تحول شگرفی در اجرای طرحهای مختلف عمرانی بوجود آورده است. بتن سنگی است از ترکیب سیمان، شن، ماسه و آب. فعل و انفعالات شیمیایی بین سیمان و آب باعث یکپارچگی و چسبیدن سنگدانه‌ها به یکدیگر می شود.
بتن در مقابل آتش سوزی مقاوم است و در برابر صوت و حرارت عایق خوبی است. بتن عمر و دوام زیادی دارد. یکی از خصوصیات بتن مقاومت آن در مقابل تنشهای فشاری می‌باشد. در هنگام تهیه بتن، عمل آوری و زمان گیرش آن باید مراقبت‌های لازم صورت پذیرد. مهمترین صفت بتن، کمبود تاب کششی آن است.

از فوم بتن در شیب بندی پشت بام، کف بندی طبقات و بلوک های غیر بار بر سبک استفاده می شود.
در ساختمان سازی از میلگردهای آجدار که چسبندگی خوبی با بتن و ضریب انبساطی تقریباً یکسانی دارند، استفاده می شود.
فرق اساسی بتن آرمه و بتن پیش تنیده در آن است که بتن آرمه هنگام ساخت به طور ساده در کنار هم قرار می‌گیرد، در حالیکه در بتن پیش تنیده یک نوع اتحاد فعال بین آنها وجود دارد.
بتن کفی تقریباً عمر نامحدوددی دارد و با گذشت زمان دوام خود را حفظ می نماید. دوام این بتن مانند سنگ بوده و تجزیه نمی شود.

یکی از مشکلات بتن آرمه ایجاد ترک است. این افزایش ترک به دلیل افزایش طول فولاد در مرحله بهره‌برداری است. اگر عرض ترک‌ها محدود نشود، روی پایایی سازه‌ اثرات نامطلوبی می گذارد. برای جلوگیری از این مشکل طول نسبی فولاد را محدود می کنند.
در ساختمان سازی بعد از اتمام کارهای تاسیساتی، کف طبقات و بالکن ساختمان را با فوم بتن می پوشانیم و بلافاصله عملیات بعدی را مستقیماً روی آن انجام می دهیم. تمام کار تیغه بندی قسمت های جدا کننده ساختمان را باید با استفاده از ملات یا چسب بتن می توان انجام داد.
با صرفه ترین و محکم ترین مصالح سبکی که می توان از آن برای پوشش شیب بندی سقف استفاده کرد، فوم بتن است.

 

partco1

کاربر تازه وارد
تاریخ عضویت
25 نوامبر 2012
نوشته‌ها
37
لایک‌ها
2
[h=2]سازه فضایی و بیان تاریخچه آن[/h]
%D8%B3%D8%A7%D8%B2%D9%87-%D9%81%D8%B6%D8%A7%DB%8C%DB%8C-%D8%AA%D8%A7%D8%B1%DB%8C%D8%AE%DA%86%D9%87.jpg

امروزه با پيشرفت تكنولوژي نيازها و خواسته هاي جديدي در زمينه مهندسي سازه به وجود آمده است. عامل زمان در ساخت سازه ها اهميت زیادی پیدا کرده و اين امر باعث گرايش مردم به سازه هاي پيش ساخته شده است. همچنین مردم به دنبال داشتن فضاهاي بزرگ بدون وجود ستون های میانی هستند.
به سازه اي که رفتار سه بعدي داشته باشد و به هيچ ترتيبي نتوان رفتار كلي آن را با استفاده از يك يا چند مجموعه دوبعدي تقریب زد، سازه فضاكار ناميده مي شود. با اين تعريف بسیاری از قوس ها و گنبد های آجری گذشته نيز جزو سازه هاي فضاكار محسوب مي شوند.

سازه فضاكار شامل انواع شبکه های تخت، چلیک و گنبد می باشند. همچنین دارای بافتار های متنوعی نیز می باشند كه می توان با تغيير در آرايش المان ها بافتار جديدی ايجاد كرد.
در سازه فضاکار اتصال هایی با ظاهر ساده به هم وصل می شوند. به همین دلیل امکان ساخت این سازه ها ها به صورت دو یا چند لایه وجود دارد. با استفاده از قطعات پیش ساخته می توان سازه های عظیمی را با هزینه کم و به آسانی ایجاد کرد.

سازه فضاکارها شکل منتظمی دارند و دارای معماری زیبایی هستند، همچنین سازه ها کاربرد متنوعی دارند. مونتاژ و دمونتاژ سازه فضایی در هر مرحله از اجرا و پس از آن امکان پذیر است. از فضای بین لایه های سازه فضا کار تاسیسات برقی حرارتی عبور می کند.
سازه فضاکار دارای رفتار سه بعدی است بنابراین توزیع تنش در تمام جهات انجام می شود. معمولا خرابی موضعی ، باعث خرابی کل سازه نمی شود. سازه فضاکار دارای ضریب ایمنی بالایی دربرابر طوفان، زلزله و آتش سوزی است. این سازه ها جهت نورپردازی دکوراتیو زیبا هستند. همپنین وزن عناصر آن نیز کم است.

حمل و نقل سازه فضاکار به کلیه نقاط کشور به آسانی امکان پذیر است و امکان نصب و ساخت سازه در هر شرایط آب و هوایی امکان پذیر است.
انحدام ناگهانی این سازه به دلیل بالا بودن درجه هیپراستاتیکی امکان پذیر نیست.


 

partco1

کاربر تازه وارد
تاریخ عضویت
25 نوامبر 2012
نوشته‌ها
37
لایک‌ها
2
[h=2]بلوک سقفی و کاربرد ها[/h]
%D8%A8%D9%84%D9%88%DA%A9-%D8%B3%D9%82%D9%81%DB%8C-%DA%A9%D8%A7%D8%B1%D8%A8%D8%B1%D8%AF.jpg

یکی از بنیانی ترین و اصلی ترین ارکان در پروسه ساختمان سازی مرحله اجرای سقف است که این حساسیت جایگاه سقف را در حفظ استحکام , ثبات و در نهایت ایمنی ساختمان بالا می برد.
سقف تیرچه و بلوک از اجزای اصلی تیرچه، میلگرد حرارتی ، بلوک و بتن پوششی تشکیل شده است.

سطح بلوك باید نسبتاً صاف باشد و بلوكها باید داری ظاهر سالم و یكپارچه باشند. بلوك هاي سقفي در اندازه های استاندارد بهترين جايگزين بلوك هاي سيماني و سفالي مي باشد که با مواد غير قابل اشتعال توليد مي گردد .

بلوک سقفی به عنوان قالبی پس از اجرا در سقف باقی می ماند و برای قالب بندی در انواع تیرهای T شکل استفاده می شود. ابتدا باید تیرچه‌ها روی پلهای اصلی كارگذاری شوند سپس فاصله بین تیرچه‌ها با بلوكها پر شده و پس از نصب میلگردهای حرارتی و میلگردهای تكمیلی بر اساس نقشه‌های اجرایی، بتن دال سقف ریخته می‌شود. برای بلوكهای اداری حفره ای كه در ابتدا و انتهای دهانه و در مجاورت پلهای اصلی قرار دارد باید به نحو مطمئن بست تا از نفوظ بتن به داخل آن جلوگیری به عمل آید.

به مصرف‌كنندگان توصیه می‌شود از به كار بردن بلوكهایی با طول كمتر از 30 سانتی متر خودداری نمایند زیرا خطر شكست بلوك را در پی خواهد داشت.
وزن بلوک بستگی به وزن بتنی دارد که بلو‌ک با آن ساخته می‌شود، بلوک های پرلیتی دارای وزن کمی است و عایق بسیار خوب حرارتی و صوتی می باشد. این بلوک در اشکال و ابعاد مختلف تولید می شود.

بلوک سقفی بهترين جايگزين بلوك هاي سيماني و سفالي است. یکی از دلایل استفاده از این بلوک در پروژه ها سبکی آن است. استفاده از این بلوک باعث صرفه جویی در مصرف آهن آلات و همچنین صرفه جویی در زمان اجرا و کاهش دستمزد هاست. حمل این بلوک بسیار سریع و آسان است و در برابر زلزله مقاوم و پایدار است. بلوک های پلی استایرن عايق بسیار خوب حرارتي و صوتي است.

بلوکهای مورد مصرف در هر پروژه باید از لحاظ ویژگیهای فیزیکی و ابعاد و شکل ظاهری با آنچه در مشخصات فنی نقشه‌ها ذکر شده است، مطابقت داشته باشند.

 

partco1

کاربر تازه وارد
تاریخ عضویت
25 نوامبر 2012
نوشته‌ها
37
لایک‌ها
2
[h=2]ساختمان فلزی[/h]
%D8%B3%D8%A7%D8%AE%D8%AA%D9%85%D8%A7%D9%86-%D9%81%D9%84%D8%B2%DB%8C.jpg

ساختمان ها از نظر مصالح مصرفی به 4 دسته تقسیم می شوند:
1. اسکلت بتنی
2. اسکلت فلزی
3. آجری
4. خشتی و گلی

ما در مطلب قصد داریم کمی راجع بهاسکلت فلزی صحبت کنیم.
اولین بار فلز در ساخت یک پل قوسی به دهانه 30 متر در انگلیس به عنوان یکی از اصلی ترین مصالح استفاده شد.
اسکلت ساختمان های فلزی از پروفیل های فولادی بوده و برای اتصالات آن معمولاً از جوش استفاده می شود ولی در برخی کشور ها از پیچ استفاده می کنند. سقف آن نیز به صورت تیرچه بلوکی و یا طاق ضربی استفاده می شود.

اجرای ساختمان های فلزی در مقایسه ساختمان های بتنی خیلی سریع پیشرفت می‌کند. ساخت قطعات ساختمان‌های فلزی در خارج از محوطه کارگاه امکان پذیر است. در این ساختمان ها به دلیل فضای کمتری که ستون ها اشغال می کنند، سطح مفید زیادتری وجود دارد. ساختمان های فلزی در مقابل آتش سوزی مقاوم نبوده و با کوچک ترین حریقی ساختمان تخریب می شود. نازکی دیوار ها باعث شده که این ساختمان ها عایق صوت و حرارت نباشند.

در ساخت ساختمان های فلزی(در قسمت فلز کاری) بر خلاف ساختمان های بتنی شرایط آب و هوا و عوامل جوی در روند کار تاثیر چندانی ندارد.
بادبندهايي كه در ساختمان های فلزی مورد استفاده قرار مي گيرند، شامل بادبند ضربدری، بادبند V شكل، بادبند 8 شكل و بادبند K شكل است.

یکی از دلایل استفاده از فلز در ساخت ساختمان ها این است که بعد از اتمام پروژه امکان ایجاد تغییرات در اسکلت بعضی قسمت های آن وجود دارد.

 

partco1

کاربر تازه وارد
تاریخ عضویت
25 نوامبر 2012
نوشته‌ها
37
لایک‌ها
2
[h=2]سوله و کاربرد ها[/h]
%D8%B3%D9%88%D9%84%D9%87-%DA%A9%D8%A7%D8%B1%D8%A8%D8%B1%D8%AF.jpg

به سازه های فلزی که براساس محاسبات فنی خاص به صورت شیب دار تولید می شوند، سوله می گویند.سوله ها دارای انواع مختلفی است که عبارتند از سوله تک دهانه، دو یا چند دهانه و سوله قوسی.
در سال هاي قبل سيستم هاي خرپاسازيدر ايران بسيار متداول بوده اما هم اکنون سوله سازي به علت مزاياي متنوع آن جايگزين خرپاسازی گشته است.

از مزاياي سوله می توان به سبکی، انعطاف پذيري زياد، استحکام، امکان پرهيز از عيوب ذاتي، امکان طراحي و اجراي سازه‎هايي با ابعاد بزرگ، ايمني زياد در برابر عوامل مخرب محيطي، توانايي اجراي سازه‎هايي با اشکال متنوع، امکان استفاده از مصالح متنوع و فونداسيون سبک‎ در قياس با سازه‎هاي مشابه اشاره کرد.

طراحي سوله کاريست تخصصي و فاکتورهاي مهمي در طراحي آن دخيل هستند که بي توجهي به آنها هزينه ي گزافي را به سازنده تحميل می کند و در استحکام و پایداری سازه تأثیر بسزایی دارد.
برای طراحی سوله ها از نرم افزاری به نام سوله پرداز استفاده می شود. با استفاده از این برنامه می توان پل جرثقیل، حماله های جرثقیل و فونداسیون ها را طراحی کرد.
اطلاعات اوليه مورد نیاز جهت طراحي سوله عبارتند از: دهانه، طول، ارتفاع، شیب، اطلاعات در مورد محل نصب سازه و بار وارده به سازه مانند جرثقیل هاي سقفي.

برای اجرای سوله نیاز به تیم های مهندسی خاصی است. مراحل احداث اسکلت سوله شامل پي كني و اجراي فونداسيون، برش ورق ها، مونتاژ،مراحل مختلف قطعه زني و جوشكاري، تائيد و رنگ، حمل و نصب می باشد.

 

partco1

کاربر تازه وارد
تاریخ عضویت
25 نوامبر 2012
نوشته‌ها
37
لایک‌ها
2
[h=2]ساختمان سازی و مقررات ساخت[/h]
%D8%B3%D8%A7%D8%AE%D8%AA%D9%85%D8%A7%D9%86-%D8%B3%D8%A7%D8%B2%DB%8C-%D9%85%D9%82%D8%B1%D8%B1%D8%A7%D8%AA.jpg

مجموعه ای از مقررات در خصوص ساختمان ها وضع شده که هدف آن نظارت بر تامین نیازهای ساکنان است. اهمیت شکل و ظاهر ساختمان در چشم انداز شهری سبب شده است تا بخشی از مقررات عمومی ساختمان به این موضوع بپردازد. این مقررات برای همه دستگاه های دولتی و عمومی، شهرداری ها و سایر مراجع و سازندگان و مهندسان الزامی است.

مطابق ضوابط و مقررات عمومی ساختمان، طراحی و اجرای ساختمان ها باید به صورتی باشد که به منظر خیابان، محله و مظاهر فرهنگی ویژگی های محیط لطمه نزند. طراحی ساختمان باید به گونه ای باشد که فرم، مقیاس، رنگ و تناسبات حجم آن با محیط اطراف هماهنگ باشد.

نسبت ارتفاع به عرض ساختمان نباید از 4 تجاوز كند. هر چه این نسبت بیشتر شود احتمال واژگونی و از جا كنده شدن ساختمان وجود دارد.
تابلوها و تندیس های واقع در شهر نیز باید این شرایط را رعایت کنند. نظارت بر اجرای این مقررات بر عهده نهادهای ناظر بر امر ساختمان هستند.

موضوع مهم تر در ساختمان سازی، ایمنی و مصالح و فراورده های به کار برده شده در آن می باشد. یکی از شرایطی که در مقررات ملی ساختمان ذکر شده این است که این فراورده های ساختمانی نباید اثر زیانبخشی بر سلامتی کارگران و ساختمان های مجاور و عابران داشته باشد. مصالح ساختمانی باید استاندارد و با دوام باشند و مورد تایید موسسه استاندارد و تحقیقات صنعتی ایران قرار گیرند.

ساختمانهایی که ما امروز برای مصارف گوناگون اجرا می کنیم از سه نوع اسکلت فولادی ، اسکلت بتنی و بنایی استفاده می شود.
ساختمان بنایی به علت راحتی اجرا و اقتصادی بودن در ساخت ساختمانهای مسکونی یک الی دو طبقه با استقبال زیادی روبرو شده است. ساختمانهای اسکلت بتنی وفولادی نیز با توجه به شرایط آن برای آپارتمان سازی ساختمان های اداری ودولتی مورد استفاده قرارمیگیرند.

 

partco1

کاربر تازه وارد
تاریخ عضویت
25 نوامبر 2012
نوشته‌ها
37
لایک‌ها
2
[h=2]ترمیم سازه و مقاوم سازی[/h]
%D8%B3%D8%A7%D8%B2%D9%87-%D9%85%D9%82%D8%A7%D9%88%D9%85-%D8%B3%D8%A7%D8%B2%DB%8C.jpg

چنانچه سازه اي تحت شرايط خاص آسيب ديده باشد يا اگرقصد تغيير كاربري ساختمان(مسكوني به آموزشي) ، تغيير يا افزايش در ميزان طبقات سازه را داشته باشيم ديگر سازه موجود ايمني و شرايط مطلوب براي تحمل بار هاي وارده را نخواهد داشت و نيازمند مقاوم سازي يا ترميم و تقويت سازه هستيم.


[h=3]مراحل مختلف ترميم و تقويت سازه[/h]• مرحله اول: شناسایی و قضاوت اولیه
• مرحله دوم: تهیه اطلاعات لازم از ظاهر سازه اجرا شده
• مرحله سوم: برسي نهايي يا سونداژهاي مناسب از سازه موجود

[h=3]روش های تقویت پی:[/h]پي نياز به تقويت ندارند ولي ستون مربوطه نياز به تقويت دارد که این امر به وسیله چاله زني و شستشوي آن با مته انجام می شود. هرچه طول چال بيشتر باشد مقاومت درگيري فولاد و بتن بيشتر ميشود. مشكلات ستون هاي سازه ميتواند ناشي از خروج مركزيت بوجود آمده باشد.

مقاوم سازی لرزه ای سازه یکی از موثرترین روش ها برای کاهش خطر زلزله است. در سالهای اخیر تحقیقات مهمی در رابطه با راهکارهای مختلف جهت ترمیم و تقویت سازه های بتن مسلح برای بالا بردن عملکرد لرزه ای آنها اختصاص داده شده است.

[h=3]روش های رایج مقاوم سازی عبارتند از:[/h]1. مقاوم سازی با استفاده از الیاف
2. مقاوم سازی با استفاده از از ژاکت های فلزی و بتنی
3. مقاوم سازی با اضافه نمودن دیوار برشی
4. مقاوم سازه با استفاده از جرم های پاندولی
5. مقاوم سازی با استفاده از جداگر لرزه ای
6. مقاوم سازی با استفاده از دمپر
7. مقاوم سازه با استفاده از بادبند های کمانش



 

partco1

کاربر تازه وارد
تاریخ عضویت
25 نوامبر 2012
نوشته‌ها
37
لایک‌ها
2
[h=2]نما سازی[/h]
%D9%86%D9%85%D8%A7-%D8%B3%D8%A7%D8%B2%DB%8C.jpg

نتیجه و حاصل کار معماران و سازندگان ایرانی را می‌توان در بناهای تاریخی مثل مساجد، عمارت ها، بقعه ها، مقبره ها و بناهای قدیمی‌ و تاریخی درسراسر کشور مشاهده کرد. دانستن اینکه نما برای ساختمان چه هدف را دنبال می‌کند و چه عواملی در نوع و شیوه اجرایی این قبیل نماها موثرند، لازم و ضروری است.

هر نوع نمایی باید به طور کاملاً صحیح و اصولی نگهداری شوند و در صورت آسیب دیدگی نما، برای اجتناب از صدمات جدی تر و در نهایت تخریب کلی نما باید قسمتهای آسیب دیده کاملاً مرمت و تعمیر شوند.
برای ایجاد نمای ساختمان ها از مصالح مختلف مثل آجر، سنگ، بتن ، شیشه و ... استفاده می‌شود.

استفاده از شیشه در ساختمان باعث فراهم شدن امکان دید وسیع و روشنایی کافی برای ساکنان است و نوری که وارد وارد فضای داخل می شود، عاری از هر گونه اشعه مضر خورشید می باشد.

در نماسازی ، ملاتهای سیمانی از نظر مقاومت دارای بیشترین مقاومت و ملاتهای گلی و گچی به ترتیب دارای کمترین مقاومت هستند. شکل پذیری و گیرش نماهای گچی بیشتر از انواع سیمانی است.

سنگ هایی که در نماسازی ساختمان به کار می روند، عبارتند از:
• سنگ تراورتن
• سنگ گرانیت
• سنگ مرمریت
• سنگ چینی
• سنگ مرمر
• سرپانتین
• ماسه سنگ
• شیست

به دلیل زیبایی هر چه بیشتر نمای ساختمان و ممانعت از نفوذ آب و تغییرات دما بداخل سیستمهای پوششی، در نما سازی های آجری، بند كشی بین ردیفها باید به طرز كاملاً صحیح انجام شود.

 

partco1

کاربر تازه وارد
تاریخ عضویت
25 نوامبر 2012
نوشته‌ها
37
لایک‌ها
2
[h=2]ساندویچ پانل و بررسی آن[/h]
%D8%B3%D8%A7%D9%86%D8%AF%D9%88%DB%8C%DA%86-%D9%BE%D8%A7%D9%86%D9%84-%D8%A8%D8%B1%D8%B1%D8%B3%DB%8C.jpg

ساندويچ پانل هاي ديواري با عايقهاي پلي استايرن ، پلي اوريتان و پشم شيشه توليد مي شوند. ساندويچ پانل هاي سقفيشامل طرح هاي کاشي مي باشند که با عايق پلي اوريتان توليد مي گردند.

پانل دیواری یکی از بهترین گزینه ها جهت پوشش دیواره فضاهای صنعتی، سردخانه ها، کانکس ها، ساختمان های پیش ساخته و.. می باشد.
گستره ضخامت پانل های دیواری از 3 تا 20 سانتی متر امکان ایجاد پوششی مناسب جهت آب و هوا های مختلف را فراهم می کند .

ساندویچ پانل با ضخامت‌های مختلف برای حمل برش و خمش در سقف‌ها و برای تحمل بار محوری در دیوارها به کار برده می‌شود.
ساندويچ پانل ها در انواع سردخانه ها و صنايع برودتي، تعميرگاه سيار، دفاتر کارگاهي، درمانگاه صحرايي، سرويس بهداشتي، نمازخانه، محيط آموزشي ، پست نگهباني و واحد هاي امدادي کاربرد دارد.


[h=3]مزایای ساندویچ پانل برای مصارف ساختمانی:[/h]• سبکی فوق العاده
• مقاومت بالا
• مقاومت در برابر خوردگی و پوسيدگی

در اینجا به برخی از ویژگیهای ساندویچ پانل اشاره می کنیم:
عایق رطوبتی، مقاوم در برابر زنگ زدگی عایق حرارتی، تنوع رنگی، قابل بازیافت، محافظ محیط زیست، عایق صوتی، مقاوم در برابر رانش و زلزله، عدم نیاز به قالب بندی، مقاومت بسیار بالا، مقرون به طرفه، حفاظت در برابر آلودگی، مقاوم در برابر باد، عایق اشعه ماورابنفش، مقاوم در برابر مواد شیمیایی، غیر قابل اشتعال، حمل و نقل سریع و آسان، مقاوم در برابر حشرات، انبساط و انقباض بسیار پائین، مناسب برای تمامی اقلیم ها، وزن سبک، سهولت در اجرای تاسیسات، قابل شستشو و بهداشتی.

 

partco1

کاربر تازه وارد
تاریخ عضویت
25 نوامبر 2012
نوشته‌ها
37
لایک‌ها
2
[h=2]سقف کُرمیت[/h]
%D8%B3%D9%82%D9%81-%DA%A9%D8%B1%D9%85%DB%8C%D8%AA.jpg

در سیستم سقف کُرمیت از تیرچه های فولادی استفاده می شود. در ساخت تیرچه های مذکور از یک تسمه و یک میلگرد استفاده می شود. برای پرکردن فضای خالی بین تیرچه ها از قالب های ثابت مانند طاق ضربی، بلوک های سیمانی ، پلی استایرن ، قالب های موقت فولادی استفاده می شود. فواصل تیرچه ها از 73 سانتی تا 100 سانتی متر متغیر است.


[h=3]سقف تیرچه و بلوک کُرمیت[/h]با متداول شدن سقف های تیرچه و بلوک سنتی برخی از مشکلات سیستم طاق ضربی مرتفع شد. عمده ترین مشکل آن ضرورت استفاده از شمع بندی در زیر سقف است در حالی که سقف تیرچه وبلوک کُرمیت به علت خود ایستا بودن تیرچه ها نیازی به شمع بندی ندارند. شمع بندی هزینه زیادی را نیز بر ساختمان تحمیل می کند.

اجرای سقف تیرچه و بلوک کُرمیت بر روی اسكلت های فولادی ، بتنی و دیوارهای باربر امکان پذیر می باشد.

[h=3]مزاياي سقف کرميت[/h]• مقاومت و شکل پذيري بالا
• کاهش مصرف بتن
• کاهش هزينه
• يکنواختي زير سقف
• سرعت و سهولت اجرا
• يکپارچگي سقف و اسکلت
• عدم نياز به شمع بندي
• امکان طراحي و اجراي سقف
• امكان نظارت بر اجراي سقف
• پايين بودن تنش در بتن
• سهولت اجرا داکت
• امکان اجراي همزمان چند سقف

 

partco1

کاربر تازه وارد
تاریخ عضویت
25 نوامبر 2012
نوشته‌ها
37
لایک‌ها
2
[h=2]سازه های پیش ساخته سبک در صنعت ساختمان[/h]
%D9%BE%DB%8C%D8%B4-%D8%B3%D8%A7%D8%AE%D8%AA%D9%87-%D8%AA%DA%A9%D9%86%D9%88%D9%84%D9%88%DA%98%DB%8C.jpg

پروژه های عمرانی با توجه به آمار و ارقام، از لحاظ سرمایه و حجم نیروی انسانی ، بزرگترین صنعت در کشور می باشد. رشد سریع جمعیت و افزایش تقاضا باعث شده است تا ضرورت ایجاد تحول در شیوه های سنتی صنعت ساختمان بیشتر شود. روشسازه های پیش ساخته سبک یکی از تکنولوژی های نوپا در عرصه ساخت و ساز است.

سازه های پیش ساخته در کشور تنها تا ۴ طبقه و در دنیا تا ۸ طبقه امکان پذیر است. سازه های پیش ساخته جایگزین بسیار مناسبی برای کانکس با تعداد درخواست بالا است. این سازه ها مقاوم در برابر رطوبت و نم است. سازه های پیش ساخته را می توان با کمترین اتلاف مصالح جابجا کرد. همچنین در برابر زلزله از مقاومت خوبی برخوردار هستند.


[h=3]مزایای استفاده از سازه های پیش ساخته :[/h]• وزن کم
• کاهش هزینه
• حمل و نقل آسان
• قابلیت نصب در اسرع وقت
• عایق بندی دما و صرفه جویی در مصرف انرژی
• عایق بندی صدا

در ایران با توجه به شرایط اقلیمی، فرهنگی و اجتماعی، روش سازه های پیش ساخته، مناسبترین روش تشخیص داده شده است.

اتصالات و مواضع تحمل بار در سازه های پیش ساخته به صورت یکپارچه در تمام ساختمان وجود دارد. در این سازه ها از شبکه های میلگردی که در تمام سطوح دیوار ها توزیع شده اند، استفاده می گردد.

استفاده از سازه های پیش ساخته باعث کاهش ضایعات مواد اولیه و استفاده بهتر از منابع ملی می شود همچنین باعث کاهش ده درصدی هزینه های تمام شده ساختمان می گردد.

 

ali1779

کاربر تازه وارد
تاریخ عضویت
28 نوامبر 2012
نوشته‌ها
3
لایک‌ها
0
http://www.Technologyha.comپیشرفت پرشتاب و همه جانبه **** های تکنولوژیکی، فضایی برای ظهور اشکال جدید نوآوری ایجاد می کند . نوآوری تکنولوژیکی فقط حاصل رویدادهای شگفت انگیز در یک زمینه مشخص نیست بلکه اغلب می تواند از طریق کنار هم گذاشتن دانش حوزه های مختلف و ادغام آ نها در روشی جدید به دست آید . بنابراین شکلی از نوآوری وجود دارد که از طریق ادغام تکنولوژی های مختلف و نه تعمیق دانش در یک تکنولوژی خاص، حاصل می گردد. چنین شکلی از نوآوری به روش های مختلفی نامگذاری می شود: ادغام تکنولوژی، ترکیب تکنولوژی، نوآوری های سیستماتیک . مجموعه این شکل از نوآوری گاهی اوقات **** های کاملاً جدیدی را خلق می کند، به عنوان مثال اپتوالکترونیک حاصل ادغام تکنولوژی های اپتیکال (نوری ) و الکترونیک و است و مکاترونیک از ادغام تکنولوژ ی های مکانیکی و الکترونیک به وجود آمده است Gibbons ، نوع دومی از خلق دانش و نوآوری را در مقایسه با روش سنتی تر پیشین، معرفی کردند . با وجودی که توجه از نوآوری ، به سمت خلق دانش معطوف شده است، اما این مفاهیم کلیدی همچنان برای انواع نوآوری در شرکت ها با ارزش و معتبر است . در روش سنتی، مسائل در مجموعه ای قرار گرفته است و در مسیری حل می شود که از طریق گرایش های جامعه ای معین(اصولاً جامعه علمی) هدایت می شود و در روش دوم دانش در فضای کاربردی توسعه می یابد. روش اول **** یافته است در حالیکه روش دوم نیمه **** یافته می باشد . ویژگی روش اول همانند بودن مسائل و ویژگی روش دوم تنوع و تمایز مهار ت ها و تجربه های درگیر در فرایند تولید دانش مشکلات است.
 

mahdian57

کاربر فعال بخش فوتبال
کاربر فعال
تاریخ عضویت
2 مارس 2009
نوشته‌ها
6,315
لایک‌ها
10,749
محل سکونت
تهران
Emerging Technologies
معادل انگلیسیش
 

partco1

کاربر تازه وارد
تاریخ عضویت
25 نوامبر 2012
نوشته‌ها
37
لایک‌ها
2
[h=2]پانل سه بعدی و نصب آن[/h]
%D9%86%D8%B5%D8%A8-%D9%BE%D8%A7%D9%86%D9%84.jpg

سازه هاي ساخته شده با پانل سه بعدي، بعد از بتن پاشي روي ديوارها و بتن ريزي روي سقف به دليل پيوستگي كامل سازه به صورت جعبه در آمده، به طوري كه اين گونه ساختمان ها را در گروه Box Type معرفي مي كنند.
با توجه به اينكه سيستم پانل سه بعدي در واقع متشكل از ديوارها و سقف هاي بتني عمود بر يكديگر مي باشد، لذا صلبيت جانبي آن در مقايسه با قاب هاي خمشي بسيار بالاتر ميباشد.
در اين سيستم پس از اجراي اسكلت فلزييا بتن آرمه ابتدا سقف ها بر اساس نقشه هاي اجرائي مربوطه اجرا مي گردند. سپس جهت اجراي ديوارها دستور العمل زير اعمال مي گردد:

1. پس از نصب پانل هاي سه بعدي در اسكلت فلزي يا بتني لازم است كه پانل ها به وسيله آرماتورهاي تقويتي به فونداسيون متصل شود.
اين آرماتورها كه بسته به نوع پانل كه معمولاً از آرماتور شماره 10 استفاده مي شود، در فواصل 40cm از هم و تا ارتفاع 40cm تا 70cm از روي فونداسيون و بين شبكه مفتولي و عايق پلي استايرن قرار مي گيرد.

در اسكلت هاي بتني معمولاً قبل از بتن ريزي فونداسيون اين ميلگردها به صورت انتظار به شناژ متصل مي شود و در غير اين صورت در فواصل قيد شده به وسيله مته هاي صنعتي به عمق 15cm -10cm و در يك خط فونداسيون سوراخ و آرماتورها در داخل آن قرار ميگيرد.
اما در اسكلت هاي فلزي اين آرماتور ها به صورت L بوده كه يك ضلع آن به طول 15cm -10cm به بال تير از بالا و پايين جوش شده و ضلع ديگر همانطور كه در بالا قيد شد به طول 70cm -40cm بين شبكه مش و عايق پانل قرار مي گيرد.

2. چون پانل ها سه بعدي در ابعاد 3*1.22 متر توليد مي شود لازم است كه محل اتصال دو پانل به وسيله شبكه هايي از جنس شبكه هاي مش و با همان ضخامت به پانل متصل و آرماتور هاي تقويتي به طول 60cm در هر يك متر پيوستگي شبكه پانلي را تضمين كن.
اين آرماتورها در هر دو رويه پانل نصب مي گردد، مي بايست 30cm ازهر پانل مورد اتصال را بپوشاند.
اين اتصالات كه از جنس مش پانل مي باشد و مي بايست 10cm از هر پانل را بپوشاند به صورت اتصال تخت در محل اتصال دو پانل، اتصال قائم براي اتصال دو پانل به صورت 90 درجه و اتصال U در بازشو و محل اتصال در و پنجره به ديوار استفاده مي شود.

3. روش كارگذاري لوله هاي برق، تلفن، كليد و پريز لوله هاي برق قبل از بتن پاشي و فاصله بين صفحات فولادي مش و عايق پلي استايرن عبور داده مي شود.
لازم است سطح عايق در طول مسير لوله ها و به اندازه قطر لوله و به عمق لازم توسط سشوارهاي صنعتي سوزانده و گودبراداري شود.
قوطي كليدها و پريزها نيز در داخل چشمه ها و يا با بريدن قسمتي از مفتولها كار گذاشته شود.
كارگذاري قاب پنجره و چهارچوب فلزي درها بهتر است قبل از بتن پاشي قاب پنجره ها و چهارچوب فلزي درها در محل مورد نظر تراز شاقول و سپس محكم گردند.

4. بتن ريزي كه به صورت شاتكريت اجرا مي شود.
شاتكريت به دو روش تر و خشك امكان پذير است. در روش خشك مصالح بتن به صورت خشك و با آب مخلوط نشده داخل لوله حركت مي كند و در هنگام پاشيدن هوا و آب به اين مواد اضافه مي شود.
در روش تر، ملات بتن در مخزن ساخته مي شود، درمحل خروج با فشار هوا اين ملات پاشيده مي شود. معمولاً عمليات بتن ريزي به روش شاتكريت تر استفاده مي شود.

 

partco1

کاربر تازه وارد
تاریخ عضویت
25 نوامبر 2012
نوشته‌ها
37
لایک‌ها
2
[h=2]تری دی پانل[/h]
3d%D9%BE%D8%A7%D9%86%D9%84.jpg

پانل پیش ساخته سبک سه بعدی یا D3 پانل یک ساختار باربر و بسیار مقاوم است که به عنوان دیوارهای غیر باربر نیز مورد استفاده قرار میگیرد. ساختمان های باساختار پانل های سه بعدی در زمره سیستم های نیمه پیش ساخته محسوب شده که با رویکردی میانه میتوانند مجموعه مزایای سیستم های درجا و پیش ساخته را تواما داشته باشد.

کاهش نسبی هزینه های کار نیروی انسانی، پرت مصالح و ماشین آلات مورد نیاز، کاهش زمان اجر ا، کنترل کیفیت بهتر، وابستگی کمتر به شرایط جوی و صرفه جویی در تجهیزات نصب از جمله مزایای اولیه این تکنولوژی می باشد .

استحکام سازه های پانل 3D تواماً از ترکیب فولاد و بتن به دست می آید و این محصول همانند یک قطعه بتن آرمه یکپارچه عمل میکند. پانل های سه بعدی ساختمانی می توانند در سازه های متعارف بتنی و فلزی به عنوان دیوار برشی جهت باربری جانبی مورد استفاده قرار گیرند . این پنل ها برای طراحی و ساخت سوله ها ، ساختمان های صنعتی، دیوارهای محوطه سازی، ساختمان های مسکونی، اداری، آموزشی، درمانی و تجاری با استفاده از سازه فلزی یا بتن آرمه، بدون هیچ گونه محدودیتی در تعداد طبقات و در ساختمانهای بدون سازه تا 4 طبقه قابل استفاده می باشند.

ساختار پانل ها به گونه ای است که امکان استفاده از آن ها در ساختارهای کم ارتفاع به عنوان اعضای باربر قائم و افقی، نیاز به دیگر اجزای باربر از جمله تیر و ستون را مرتفع می سازد.

در واقع ساختمان های کم ارتفاع را می توان با تکیه بر رفتار سه بعدی پانل ها بدون نیاز به قاب های باربر طراحی و اجرا نمود . علاوه بر آن پانل ها قابلیت کارکرد و استفاده هم زمان با قاب های ساختمانی متعارف را دارا می باشند . ویژگی اخیر می تواند با هدف مقاوم سازی و تقویت باربری قاب های موجود مورد استفاده قرار گیرد.

همچنین پانل های غیرباربر نیز بار ثقلی ناشی از وزن خود و همچنین بار جانبی ناشی از زلزله را به عنوان قطعات الحاقی ساختمان و در دیوارهای خارجی بار ناشی از باد مطابق مبحث ششم مقررات ملی ساختمان را تحمل می نمایند.

مطابق نظر کارشناسان و مطالعات علمی در شاخه مهندسی عمران این محصول یکی از بهترین جایگزینها برای سیستم های سنتی مثل آجر و سفال است . افزایش روزافزون استفاده از این تکنولوژی به عنوان یک دیوار پیش ساخته با قیمت تمام شده کمتر و مقاومت بیشتر گواهی بر کارایی و مزایای برتر این محصول می باشد .

در حال حاضر ساخت و ساز با این روش در بسیاری از کشورها متداول است. و به جرات میتوان گفت که استفاده از پانل 3 بعدی در زمان زلزله اوار به همراه نخواهدداشت و تمام نیرو های برشی و خمشی را در خود خنثی خواهد نمود .

 

partco1

کاربر تازه وارد
تاریخ عضویت
25 نوامبر 2012
نوشته‌ها
37
لایک‌ها
2
[h=2]بلوک سقفی[/h]
%D8%A8%D9%84%D9%88%DA%A9-%D8%B3%D9%82%D9%81%DB%8C.jpg

سقف اجرا شده با تیرچه و بلوک از انواع سقف های با پشت بند ( تیرک دار ) بتنی است که تحمل فشار به بتن بالایی با ضخامت حداقل پنج سانتیمتر واگذار می گردد و کشش توسط میلگردهای کششی تیرچه (میلگردهای تحتانی تیرچه) تحمل می شود.

بنابراین ، سقف تیرچه و بلوک از اجزای اصلی ، به شرح زیر تشکیل می شود :
1. تیرچه
2. بلوک
3. میلگرد حرارتی و افت و میلگرد منفی
4. بتن پوششی (درجا)

1- تیرچه: عضو پیش ساخته ای است ، متشکل از بتن و فولاد به مقطع تقریبی T ، که در دو نوع تیرچهخرپایی و تیرچه پیش تنیده ، تولید می شود و مانند همه قطعه های پیش ساخته در دو مرحله تحت اثر نیرو قرار می گیرد. این دو مرحله به علت اهمیت آنها باید به دقت مورد ملاحظه قرار گیرند :

• مرحله اول باربری : در این مرحله باید تیرچه به تنهایی قادر به تحمل بار ناشی از وزن خود در هنگام حمل و نقل بوده و همچنین قادر به تحمل وزن مرده سقف (وزن تیرچه ، بلوک و بتن پوششی) بین تکیه گاههای موقت (شمعبندیها) در زمان اجرای سقف باشد.

• مرحله دوم باربری : این ملرحله در تیرچه پس از حصول مقاومت بتن پوششی فرا می رسد که تکیه گاههای موقت اجرایی برداشته شده و تیرچه به عنوان عضو کششی مقطع تیرT تحمل نیرو می نماید.

2- بلوک :برای پرکردن محلهای خالی بین تیرچه ها ، از بلوکهای توخالی استفاده می شود که جنس آنها از سفال یا بتن و حتی پلاستیک و یونولیت است. بلوکها علاوه بر خاصیت پرکنندگی فضای خالی ، در حکم قالب بتن پوششی نیز هستند. بلوکها در سقفهای اجرا شده با تیرچه و بلوک ، تحمل نیرو نمی کنند و فقط خاصیت پرکنندگی دارند.

مثلا" در روی سقف ، پیش از بتن ریزی ، تحمل نیروی حاصل از رد شدن چرخ فرغون را داشته باشد و همچنین باید مقاومت کافی برای تحمل نیروهای حاصل از حمل و نقل و دپو نمودن را داشته باشد. شکل بلوک با توجه به موارد یاد شده طراحی می شود و بلوک توخالی معمولا" از مواد مختلف تولید می شود. مانند :

• بتن با مصالح سنگی معمولی
• بتن با مصالح سبک وزن
• سفال
• مصالح چوبی یا مقوایی
• یونولیت و مشابه یا نی

3- میلگردهای افت حرارتی :جهت مقابله با تنشهای متفرقه در بتن پوششی و به منظور جذب تنشهای ناشی از افت و تغییر حرارت ، میلگردهایی در دو جهت عمود برهم و در قسمت بالایی تیر نواری T و روی بلوکها نصب می گردند ، که میلگرد افت و حرارتی نامیده می شوند.

در صورتی که ارتفاع تیرچه خرپایی به حدی باشد که میلگرد نصب ( بالایی ) در محل تعبیه میلگرد افت قرار گیرد ، می توان از میلگرد مزبور به عنوان میلگرد افت و حرارتی در جهت طولی تیرچه استفاده کرد. قطر میلگرد افت حرارتی بر ای میلگرد ساده ، دست کم 5 میلیمتر ، و برای میلگرد با مقاومت بالا 4 میلیمتر و حداکثر فاصله بین دو میلگرد افت حرارتی 25 سانتیمتر است.

4- بتن پوششی ( بتن درجا ) :بتن پوششی ، قسمتی از تیر مرکب است که در محل کارگاه پس از جاگذاری تیرچه ها و بلوکها بتن ریزی می گردد و پس از حصول مقاومت لازم به کمک عضو کششی بار وارد بر سقف را تحمل می کند.

 

partco1

کاربر تازه وارد
تاریخ عضویت
25 نوامبر 2012
نوشته‌ها
37
لایک‌ها
2
[h=2]سوله[/h]
%D8%B3%D9%88%D9%84%D9%87.jpg

سوله به سازه ای با سقف شيب دار گفته می شود که از جزئيات ذيل تشکيل گرديده است:
ستون،رفتر، پرلين، استرات،وال پست،بادبند ،سگراد ،سينه بند ،پيچ و مهره ،سايبان

سوله به دليل کاربرد عمدتاً صنعتي از نظر طراحي با ساير سازه ها متفاوت است خصوصاً آنکه قاب ها در اين نوع سازه ها کاملا متفاوت بوده و داراي شيب مي باشند و دهانه­ ها نيز نسبت به ساير سازه ها بزرگتر است. به دليل بزرگ بودن ابعاد تيرها و ستون ها، جهت ساخت سوله نمي ­توان از پروفيل­ های موجود در بازار استفاده نمود و بايد اقدام به خرید ورق وساخت سوله کرد که اصطلاحاً به نوع ساخت آن تير ورق مي گويند .


[h=3]انواع سوله :[/h]1- سوله تک دهانه به صورت ۸
2- سوله دو يا چند دهنه با ستون مشترک به صورت ۸۸ يا ۸۸۸ يا ۸۸۸۸
3- سوله دو دهانه به صورت ۸
4- سوله قوسی (در این نوع رفترها دارای قوس معین می باشد)
5- سوله تمام قوسی (در این نوع ،ستون ورفتر هردو دارای قوس می باشند)
6- سوله چند ضلعي

[h=3]طراحي سوله :[/h]امر طراحي سوله کاريست تخصصی و بسيار دقيق، فاکتورهاي مهمی در طراحي دخيل هستند که بي توجهی به آنها مي تواند هم هزينه گزافي را به سازنده تحميل کند که صرفه­ اقتصادي را زير سوال مي برد و هم ممکن است نتيجه معکوس داده و استحکام و پايداری سازه را تضعيف نمايد وموجب ایجاد حوادث جبران ناپذیر گردد. براي طراحی يک سوله اطلاعات زير مطلوب است:

1- بار برف، بار باد و بار نامتقارن
2- ارتفاع جانبي سوله
3-مقاومت خاک منطقه موردنظر
4-طول دهانه عرضي
5-طول دهانه هاي طولي و تعداد قاب هاي طولي در نظر گرفته شده
6- آيا جرثقيل در طراحي سوله در نظر گرفته شود يا خير ؟(بله:محاسبه بار دینامیکی جرثقیل)
7-پوشش مورد نظر سقف
8-نیروی زلزله

با دانستن اطلاعت فوق و ابعاد در نظر گرفته شده جهت سوله اقدام به طراحي آن مي نماييم که در نهايت تبديل به نقشه اي اجرايي یا شاپ خواهد شد و مي­ رود براي ساخت سوله .

اما ساخت ونصب سازه­ سوله خود ماجرايي ديگر است، در ظاهر آسان اما در باطن مشکل است و تيم های مهندسی وشرکت های کمی هستند که نسبت به ساخت صحیح و ایمن سوله اقدام مي کنند .برش ،مونتاژ ،جوش ورنگ آمیزی (خصوصاً نوع رنگ انتخابی متناسب با مناطق مرطوب)،نصب سوله شامل: رگلاژ و تنظيم قاب هاي سوله کاريست بسيار حساس، همواره در نظر داشته باشيد که مهاربندهای جانبی سوله به سرعت و همزمان اجرا گردند زيرا يکي از نقاط ضعف سازه سوله ضعف پايداري آن در برابر نيروهاي جانبي (مانند باد) است که البته اين امر توسط بادبندهای جانبي کاملا مهار مي­ گردد اما زمان اجراي آن از اهميت قابل ملاحظه اي برخوردار است.

 

partco1

کاربر تازه وارد
تاریخ عضویت
25 نوامبر 2012
نوشته‌ها
37
لایک‌ها
2
[h=2]کانکس[/h]
%DA%A9%D8%A7%D9%86%DA%A9%D8%B3.jpg

کانکس به اتاقهاي پيش ساخته اي گفته مي شود كه براي اسكان دادن سريع نيروي انساني در انواع شرايط اقليمي ساخته شده است و همچنين قابليت حمل و نقل و جابجايي داشته باشد.


[h=3]كاربرد كانكس:[/h]كانكس در موارد "اداري،مسكوني،خودروئي و سرويسهای بهداشتي سيار(دستشوئي،حمام) در ابعاد مختلف جهت هرگونه شرايط اقليمي و... کاربرد دا رد.

ويژگيهاي خاص کانکس های تولید ایران چيست؟
1- قابل رقابت با محصولات اروپايي
2- توليد تحت نظارت مستمر و دقيق کنترل کيفيت
3- تحويل فوري
4- عمر مفيد بسيار بالا

ويژگيهاي فني کانکس ها چيست؟
1- شاسي با تيرآهن 14 و اسکلت با قوطي 60*120 و 40*80
2- جوشکاري ها تحت نظر مهندسين متخصص در علم جوشکاري با بهترين کيفيت انجام مي شود.
3- ديوارها از پانل ساندويچ 4 سانتي متري
4- سقف با ورق 0.6 گالوانيزه و عايق پشم شيشه با ضخامت 5 سانتي متر
5- ديوارهاي داخلي ازورق MDF ، ورقهاي PVC کمپارس يا ورق با رنگ کوره اي
6- سقف داخلي از ورقهاي PVC کمپارس يا ورق با رنگ کوره اي

انواع کانکسهايي که در ایران تولید می شود چيست؟
1- کانکسهاي با ابعاد مختلف: 2*3 و 3*4 و 3*6 و 3*12 و ......
2- کانکسهاي با کاربري هاي متفاوت: اداري ، مسکوني ، کارگري ، آزمايشگاهي ، حفاري ، انبار ، سرويس هاي بهداشتي ، حمام ، نگهباني ، بازرسي ، اردوگاهي و انواع کانکسهاي سفارشي ديگر
3- کانکسهاي با مشخصات مختلف مناسب براي آب و هواي سردسير ، گرمسير، مرطوب و ضد طوفان شن
4- کانکسهاي با زيبايي متفاوت با سقف هاي شيب دار متنوع و سقف بدون شيب
5- کانکسهاي با دکوراسيون متنوع
6- کانکسهاي با امکانات سفارشي
7- کاروان در انواع مختلف
8- کانتينر در ابعاد مختلف

 

partco1

کاربر تازه وارد
تاریخ عضویت
25 نوامبر 2012
نوشته‌ها
37
لایک‌ها
2
[h=2]سازه فضایی[/h]
%D8%B3%D8%A7%D8%B2%D9%87-%D9%81%D8%B6%D8%A7%DB%8C%DB%8C.jpg

سازه های فضایی یا سازه فضاکار شکلهای هندسی منظمی هستند که در کنار یکدیگر تکرار شده و با اتصال مکرر اجزاسازه فضایی، شبکه ای مستحکم و یکپارچه با ساختاری سه بعدی به وجود می آورند.

سازه های فضایی ( سازه فضا کار ) به علت پخش نیرو در جهات مختلف از استحکام توام با سبکی برخوردار می باشند،سازه فضا کاربعلت استفاده حداکثر از سیستم پیش ساخته از سرعت ساخت و نصب بیشتری برخوردار می باشد و همچنین میتوان کلیه سازه فضایی و تاسیسات مربوطه را در تراز زمین
سوار کرده و سپس سقف را بالا برده و نصب کرد.

سازه های فضایی یاسازه فضاکار ,سازه‌های باز و جمع‌ شونده هستند که می‌توان ازآنها در زمان و مکان دیگری استفاده نمود.سازه های فضایی ( سازه فضا کار ) دارای آنچنان نیروی پایداری و مقاومت نهایی هستند که سازه را قادربه تحمل بارگذاری موضعی بیش از حد میکند.


[h=3]انواع سازه های فضایی[/h]سازه های فضایی یا سازه فضاکار به انواع زیر تقسیم بدی می گردد:
• شبکه های تخت
• چیلیک
• گنبدی شکل

 
بالا