برگزیده های پرشین تولز

ساعت‌ جدید هوشمند سامسونگ هویت شما را توسط رگهایتان تشخیص می دهد

Ittl.ir

Registered User
تاریخ عضویت
8 اکتبر 2015
نوشته‌ها
232
لایک‌ها
38
سن
30
بر طبق اخبار اخیراً به نظر می‌رسد سامسونگ به راه حلی دست یافته که می‌تواند امنیت در دستگاه‌های پوشیدنی را تامین کند. در این روش تشخیص هویت کاربر توسط بررسی رگ‌های وی صورت می‌پذیرد. برای جزییات بیشتر در ادامه با ittl همراه باشید.
این ایده بسیار ساده و خلاقانه می‌باشد. هنگامی که ساعت هوشمند را بر روی دست خود قرار می‌دهید، سنسورهایی که در لبه‌ی جلویی یا در کنار ساعت قرار دارند رگ‌های شما را اسکن خواهند کرد تا از تطبیق با عکس‌های ذخیره شده در حافظه مطمئن شوند. بر این اساس قادر خواهد بود که هویت شمار را بشناسد تا قفل دستگاه باز شود یا اینکه بعضی قابلیت‌ها را در دسترس قرار دهد.
همچنین این پتنت، توانایی تشخیص الگوی نبض کاربر را می‌تواند داشته باشد، زیرا که این میزان برای هر فرد مقداری متفاوت است. این مشابه روشی است که اپل از آن بهره می‌گیرد. اپل واچ هویت کاربر را توسط سنسور ضربان قلب زیرین ساعت که با پوست در تماس است، می‌سنجد. این به این معناست که در طول مدتی که فرد ساعت را به دست دارد می‌تواند از قابلیت‌هایی همانند Apple Pay استفاده کند.
با این حال اگر این ساعت به واقعیت برسد، می‌بایست برای بهره‌گیری از هر قابلیت یک‌بار دیگر هویت فرد چک شود. نمی‌توان پیش‌بینی کرد که قطعاً این پتنت به ساعت‌های سامسونگ راه پیدا خواهند کرد یا خیر، اما این ایده بسیار خوبی است. از نظر شما امنیت گجت‌های پوشیدنی چقدر اهمیت دارد؟
samsung-vein-patent-640x360-300x169.jpg



منبع:

ساعت‌ جدید هوشمند سامسونگ هویت شما را توسط رگهایتان تشخیص می دهد
 
بالا